Oldal: 1 / 1

7M-GE

Elküldve: 2009 máj. 28, 09:57 am
Szerző: Nova
Nem tudom jó helyre nyitottam-e a topicot, de érdekelne, hogy valaki közülletek tud-e valamit a 7M-GE kódú motorokról. Ha jól tudom '87 körül szerelte vele a Toyota egyes típusait, pl a Suprákat.

Elküldve: 2009 máj. 28, 11:11 am
Szerző: Pacsker
Supra, Soarer. És ennek Lexus megfelelõje (SC300??).
Jó helyen van elvileg a topic.

Mit szeretnél róla tudni? soros 6os szívó, 190 körüli lóerõvel, nyomatékos és kimegy a világból. A 7MGTE-ról tudom, hogy Fõtengely csapágyas szokott lenni, ha nagyon ölik és ha köszörülöd az halottnak a csók. (Akárcsak 3SGE Celica-nal). Ezért a tengely nagy hiánycikk.magyarul vigyázni kell az olajhûtésre és hogy jó olaj legyen benne. Magát az 1500-1640 (manuál-autómata) Suprát mondhatni "öregesen" mozgatja, inkább 100 fölött jön ki a köbcnti okozta elõny, de egy kisebb autóba rakva gyilkos lehet. Ellenben, ha az olajos dolgokra figyelünk, szeriuntem "igénytelen" és kimegy a világból, mert alul van méretezve.

Ezek kb amik így elsõre beugrottak, de vannak nálam okosabb emberek is.
Miért? Mibe, mikor, honnan?... :)

Elküldve: 2009 máj. 28, 04:25 pm
Szerző: Nova
Csak azért kérdeztem, mert egyik ismerõsöm nézte ezt a suprát, és megkért, h kérdezzem meg a toyota szakikat a klubból, hogy mi a véleményük. Megéri, vagy hagyja a francba?

Elküldve: 2009 máj. 28, 05:12 pm
Szerző: Pacsker
Ezt a Suprát?

Melyiket? Ne a motortól függjön. Fontos természetesen az is, de az autó összképét nézzétek inkább. Kasztni, fék, futómû, beltér...
Azt elfeljtettem mondani, hogy eddig akármelyik Suprával mentem, vagy hallgattam, mindegyiknek iszonyat feltûnõen csendes szépen egyenletesen járó motorja volt. Ellenben hosszú távon volt, ami megadta magát. Mindenképpen keressetek hengerfejességre utaló nyomokat is! Emellett Supránál szerintem fokozottan megéri megnézni a komolyabb töréseket is, amik már alváz deformálódással járnak. (tengelytáv mérés is jó lehet).

Hogy megéri-e? Látatlanban nehéz. Magamat mondhatom bátran vérbeli elmebeteg Toyota buzinak. Fura módon inkább a 15 év feletti korosztályért vagyok oda. Van sok-sok olyan coupe, ritkaság, amiért oda vagyok és sokan talán még nem is láttak képen sem, de azok ugye elérhetetlenek. Valamiben viszont biztos vagyok. Hogy életemben még lesz egyszer egy MA70 Supra Turbo Targa-m és egy TE71 GT Coupém. Szerintem elérhetõek és ezek iránt érzek már évek óta olyan bizsergést, vonzódást, hogy akármit megtennék értük. A többiek már úgyis ismerik a sztorikat :D

Elküldve: 2009 máj. 28, 07:03 pm
Szerző: Nova
http://www.hasznaltauto.hu/2431119_toyota_supra_1987

egész pontosan ezt a suprát nézte ki magának. Képen ránézésre egyben van, élõben még nem láttuk, de ha minden igaz, akkor jövõ héten vmikor lesz idõpont a személyes átnézésre is.

Elküldve: 2009 máj. 28, 08:27 pm
Szerző: murray
ezt a kocsit jóideje hirdeti már a srác, sztem egy megnézést megér a piros belsõ nem az igazi. de ez részletkérdés

Elküldve: 2009 máj. 28, 08:33 pm
Szerző: Robesz
Nova írta:http://www.hasznaltauto.hu/2431119_toyota_supra_1987

egész pontosan ezt a suprát nézte ki magának. Képen ránézésre egyben van, élõben még nem láttuk, de ha minden igaz, akkor jövõ héten vmikor lesz idõpont a személyes átnézésre is.
Sajnos a típushoz nem értek, meg mit is várjon az ember egy 87-es kocsitól, de én félnék olyan kocsit venni, amiben direkt szûrõ van.

Lehet, hogy nagyon jó, ugyanakkor borzasztó kényes dolog. Ha nem takarítja rendszeresen az ember a megfelelõ folyadékkal akkor nagyon hamar átengedi a port. Az a motor meg, ami port kap.....
Szal én mindenképpen a motortól indulnék annak makulátlannak kell lennie, mert az a szívás netovábbja, ha egy 7M-GE-hez alkatrészt kell keresni.
Meg az a km érték is, szal nekem nagyon kinyíik a bicska a zsebemben, ha már ennyire hülyének néznek!!!
De ez csak magán vélemény.

Elküldve: 2009 máj. 28, 09:46 pm
Szerző: Nova
Akkor nagyjából hasonló véleményen vagyunk. :) Én is mondtam neki, hogy inkább lehet hogy ezt kellene megvennie:

http://www.hasznaltauto.hu/2984792_toyota_corolla_1989

Szerintem olcsóban megúszná, és lehet, hogy alkatrészt is jobban találna hozzá. Bár a végsõ döntés az övé. Aztán majd jöhet az én megmondtam. :D:D:D

Elküldve: 2009 máj. 28, 10:08 pm
Szerző: Ghee
Szerintem az ilyen optikai tuningos autóktól sok jót nem várhat az ember... egy biztos: egyik sem megkímélt.

Elküldve: 2009 máj. 29, 02:15 pm
Szerző: Pacsker
Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....

Elküldve: 2009 jún. 11, 08:11 am
Szerző: Nova
Pacsker írta:Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....
Bocsi, h csak most reagálok, de szar volt a gépem, nem tudtam netezni. Köszi szépen a jó tanácsokat. :)

Elküldve: 2009 jún. 15, 09:11 am
Szerző: AndrewGL
Nova írta:
Pacsker írta:Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....
Bocsi, h csak most reagálok, de szar volt a gépem, nem tudtam netezni. Köszi szépen a jó tanácsokat. :)
Tapasztalatból: Supraból csak manuális váltóst és csak turbost (7M-GTE).
Ellenkezõ esetben igen hamar el fog veszni a lelkesedés vagy lehet rákölteni csilliárdokat az átalakításra.
Az autó önsúlya 1580 ill. 1680 kg!!! (non-turbo vs turbo). Ezt meg kell mozgatni valahogy...

Elküldve: 2009 jún. 15, 11:39 am
Szerző: Pacsker
1580, meg 1680. De inkább az Automata váltó súlya határozza meg, nem? Inkább azt mondjuk, hogy 1500-1700 kilóig felszereltségfüggõen.
Amit Andrew ír, az mind igaz! Tényleg nagyon nehéz az autó. A szívó utazgatni jó, meg mondhatod, hogy Suprád van, de ha már oda szeretnél gyorsítani néha, akkor lehet kevés. Még a gyári turbónyomásos turbost sem mondhatjuk fürgének, fickósnak.
Andrew-al elneveztük a bõgõ bikának :D

Elküldve: 2009 jún. 15, 11:55 am
Szerző: AndrewGL
Na ja. A turbosban viszont elég nagy tuning-potenciál lakozik.
A gyári turbo nevetségesen alacsonyan tölt (0,4-0,6 bar).
Pár órás munkával felhúzható 0,8-1,0 bar-ra, és ezt hosszú távon is viseli a motor, persze a megfelelõ üzemeltetési feltételek betartása mellett.
+ kovácsolt hajtókar, könnyített lendkerék: ripsz-ropsz 280-300 paci lesz a 237-bõl, és sokkal dinamikusabban veszi a fordulatot. Mindez 200 ezerbõl biztos megvan. Ez még csak a Stage 1 :)