Oldal: 67 / 79

Elküldve: 2014 feb. 02, 02:24 pm
Szerző: veracska90
Sziasztok!


Most lettem boldog tulajdonosa egy 2001-es 1.4-es vvti motoros corollának. Olajcsere elõtt állok, azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat vásároljak? Jó-e a Castrol Magnatec 5w30 (A3/B4)?
És még gyertyákat is szeretnék cseréltetni benne, milyet érdemes venni?

Köszönöm

Elküldve: 2014 feb. 02, 04:04 pm
Szerző: PiciPeti
5W-30 a gyári ajánlás, Castrollal sem nyúlnál mellé, de ha teheted, és hosszú távra tervezel, én inkább Eneos, LM, Mobil1 olajok közül válogatnék. :P

Castrolból bele lehet nyúlni hamisba, az meg sokba tud kerülni. :?

Eneos Sustina, vagy Mobil1 ESP formula 5W30 nálam már bevált, igaz más motorokba. :)

Elküldve: 2014 feb. 02, 04:25 pm
Szerző: Jorn
veracska90 írta:Sziasztok!


Most lettem boldog tulajdonosa egy 2001-es 1.4-es vvti motoros corollának. Olajcsere elõtt állok, azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat vásároljak? Jó-e a Castrol Magnatec 5w30 (A3/B4)?
És még gyertyákat is szeretnék cseréltetni benne, milyet érdemes venni?

Köszönöm
Egyetértek ez elõttem szólóval. Hozzátenném még a Motul és a Fuchs márkákat is.

Gyertyából pedig olyat, amilyet a kézikönyve ír. Az NGK márkával biztosan nem nyúlsz mellé.

Elküldve: 2014 feb. 02, 07:23 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
Bármelyik 5W30 jó bele, ami a gyári ajánlásnak megfelel.

Bármelyik gyertya jó bele, ami a gyári ajánlásnak megfelel.


Márka pedig attól függ melyikre esküszöl... :roll:

Elküldve: 2014 feb. 03, 10:46 am
Szerző: bepi81
veracska90 írta:Sziasztok!


Most lettem boldog tulajdonosa egy 2001-es 1.4-es vvti motoros corollának. Olajcsere elõtt állok, azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat vásároljak? Jó-e a Castrol Magnatec 5w30 (A3/B4)?
És még gyertyákat is szeretnék cseréltetni benne, milyet érdemes venni?

Köszönöm
Picipeti leírta az olajokat, amik jók és megfizethetõk. Ezeknél a Fuchs és a Motul drágább, és kb Liqui Moly szintû, vagy inkább fölöttük lévõ olajok, nem szükséges ilyeneket venni, az említettek is messze kiváló fajták. LM-bõl én a Top Tec 4300-at ajánlanám.

Gyertákból a legjobb és legbiztosabb megoldás a Denso K16R U11. Ez való hozzá.

Elküldve: 2014 feb. 03, 10:50 am
Szerző: [Walaki]D`Lair
bepi81 írta:
veracska90 írta:Sziasztok!


Most lettem boldog tulajdonosa egy 2001-es 1.4-es vvti motoros corollának. Olajcsere elõtt állok, azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat vásároljak? Jó-e a Castrol Magnatec 5w30 (A3/B4)?
És még gyertyákat is szeretnék cseréltetni benne, milyet érdemes venni?

Köszönöm
Picipeti leírta az olajokat, amik jók és megfizethetõk. Ezeknél a Fuchs és a Motul drágább, és kb Liqui Moly szintû, vagy inkább fölöttük lévõ olajok, nem szükséges ilyeneket venni, az említettek is messze kiváló fajták. LM-bõl én a Top Tec 4300-at ajánlanám.

Gyertákból a legjobb és legbiztosabb megoldás a Denso K16R U11. Ez való hozzá.
"Bármelyik 5W30 jó bele, ami a gyári ajánlásnak megfelel.

Bármelyik gyertya jó bele, ami a gyári ajánlásnak megfelel.


Márka pedig attól függ melyikre esküszöl... :roll: "

Elküldve: 2014 feb. 03, 12:04 pm
Szerző: bepi81
Azért, a Tescós Hunoil 5W-30-at jó szívvel senkinek nem ajánlanám, tegye bele az autója motorjába...

Elküldve: 2014 feb. 04, 01:06 am
Szerző: veracska90
Köszönöm szépen a válaszokat! Mondjuk én meg vagyok elégedve Castrollal, elõzõ autóm is azt kapta. Mondjuk csak márkaboltba vennék...

Elküldve: 2014 feb. 04, 09:05 am
Szerző: [Walaki]D`Lair
bepi81 írta:Azért, a Tescós Hunoil 5W-30-at jó szívvel senkinek nem ajánlanám, tegye bele az autója motorjába...
Én sem raknék olyat a kocsiba, de ugye...ki mire esküszik...:)


Ezt tudom még ajánlani: Millers Oils 5W-30 NT

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:26 pm
Szerző: six
Egy rövid kérdés, vennék olajat + szûrõt és webáruházban venném meg, de nem tudom, hogy milyen szûrõ kell az autómba. Filtront árulnak, van OC, OE, OP, OR, fogalmam sincs, melyik mit jelent. Típus keresésre kiad vagy félszáz találatot, ez sem volt megoldás. A motor 4ZZ-FE. (Az olaj választással nincs probléma.)

Köszi szépen,
six

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:34 pm
Szerző: Pacsker
Gyári cikkszámod: 90915-10003
Filtron OP572 (maximum, kedvesség nélkül 1600 FT a reális érte)

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:51 pm
Szerző: six
Pacsker írta:Gyári cikkszámod: 90915-10003
Filtron OP572 (maximum, kedvesség nélkül 1600 FT a reális érte)
Nagyon köszi!

six

Elküldve: 2014 feb. 06, 02:17 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
kétezer párszáz Ft a gyári. :roll:

Elküldve: 2014 feb. 06, 03:10 pm
Szerző: Lackó
six írta:
Pacsker írta:Gyári cikkszámod: 90915-10003
Filtron OP572 (maximum, kedvesség nélkül 1600 FT a reális érte)
Nagyon köszi!

six
... egy kicsit belekontárkodnék. A gyári szûrõ, amit mi is mindig rendelünk az autóinkba, jó a tiedbe is. A dobozán rajta van a 4ZZ-s motorkód is. Ennek a szûrõnek a száma : 90915-YZZJ1. Szerintem amit Matyi írt, azt váltja erre.

Gugliba beírod ezt a cikkszámot, és a képekre rákeresel. Látni fogod, hogy mikhez jó ez a szûrõ. Azért ilyen hülye a cikkszám, mert Optifit. Bár még így is inkább ez, mint bármi más ... najó, egy TRD azért talán jobb. :)

Elküldve: 2014 feb. 06, 03:54 pm
Szerző: Pacsker
szullosz írta: Akkor miért változhat/változik egy cikkszám?
A teljesség igénye nélkül pár gyakori eset:

- ahogy Tibi is mondta, amikor egy újabb modellbe épített alkatrész teljesíti/túl teljesíti egy elõzõ feladatát, akkor a régebbi gyártása leáll és az új alkatrész/cikkszám fut tovább...

- változik az alkatrész beszállító vagy a gyártó ország:
pl.:
a "kedvenc" olajszûrõnk 90915-10001 kódra hallgatott amikor megálmodták és Made in Japan felirat ékeskedett rajta,
amikor Tájföldön készült 90915-TA001 kódot kapott, most a Made in China 90915-YYzzc1! Ez tiszta sor, a legutóbbi az érvényes és rendelhetõ!


az 1ND-TV motoros Diesel Yaris DENSO levegõszûrõje ha japán 17801-33040, ha spanyol 17801-0N010 és mind a kettõ "élõ" cikkszám, van és rendelhetõ

a T25 benzines Avensis elsõ fékbetétje az õsidõkben 04465-05130 ATE gyártmányú volt, most BOSCH 04465-05270!
(2003 és 2008 között összesen 6 cikkszámváltozás volt csak ennél a fékbetétnél)

- az teljesen elképzelhetetlen, hogy a Toyota hibázzon! Azért olyat láttunk már, hogy utólag valamit jobban megcsinálnak... :-)
ilyenkor általában nem változtatják a cikkszámot jelentõsen, de az egyes verziókat meg kell különböztetni így az utolsó karakterrel játszanak:
pl.:
az elsõszériás 4ZZ motorvezérlõje - az angol gyártmány - 89661-02850 kezdte a pályafutását, majd lett -1, -2, -3 és végül a 89661-02854 változat

- ritka esetben elõfordul olyan, hogy régi és új/módosított alkatrész is rendelhetõ
ha jól emlékszem, a T22 Avensisnél volt olyan, hogy módosítottak valamin a stabilizátor gumin... Ha a gumit cserélni kellett, akkor cserélni kellett hozzá a leszorító konzolt is,
mert az új és a régi nem volt kompatibilis.
hasonlóan a T25 Avensis fényszórójánál, változattak a fényszórón, így a hozzá tartozó hátsó kupanon is. Minden rendelhetõ, de a régi lámpa a régi kupakkal,
az új az újjal barátkozik kizárólag...