E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
today05
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013 aug. 30, 12:23 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: today05 »

PiciPeti írta:Ha megemeled, akkor alulról hozzáférsz a nívócsavarhoz. De kétlem, hogy lenne visszajelzõje. :roll:
igen, közben más is ezt mondta, hogy nem valószínû, hogy lenne benne érzékelõ. Még azt a tippet kaptam, hogy a fékolajnak lehet érzékelõje, és az is lehet kontaktos
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára today05 2013 nov. 01, 10:36 am-kor.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Fényképezd le a piktogramot légyszi
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
today05
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013 aug. 30, 12:23 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: today05 »

Pacsker írta:Fényképezd le a piktogramot légyszi
Szerk.: közben bejött némi autóbuzériával megáldott kolléga, és mondta, hogy a felkiáltójel az a fékhez tartozik minden kocsiban, tehát tényleg fékrendszer, már csak azt kell kideríteni, hogy a folyadék, vagy kopás a probléma.

A jobb oldalon, felsõ sorban levõ kis piktogram az.

Kép


Munkahelyrõl tolom az ipart, úgyhogy nem tudok most a sajátomról fotót közölni, ezt találtam a neten, jókis homasita, de a lényeg látszik rajta :)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nincs külön elektromos fékkopásjelzõ E10-ben, ha jól tudom.
Tehát ha a fékbetéted kopott el, akkor is a fékfolyadék szint csökkenése miatt villanhat fel kanyarban/gyorsításnál/fékezésnél a visszajelzõ lámpa.
Ha a betéted kopott és van kopásjelzõ lemezkéje, akkor hallasz egy folyamatos cicergést a kerekektõl. Egyébként vizuálisan ránézni sem nagy nehézség.

Fékfolyadék szintet ellenõrizni pedig biztosan vagy 10 mp :D
Majd írd le mi volt! (szerintem utóbbi).
Ha a folyadékot kevés, a betét/pofa pedig jó, akkor érdemes ránézni, hogy nem-e folyik-e valahol. Fõfékhengernél, csõcsatlakozásoknál, munkahengereknél.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Én is a fékfolyadék szintre tippelnék. Ha kívülrõl nem látsz semmi folyást, akkor le kellene venni a fékdobot is hátul és megnézni, hogy jó-e a kerékfékhenger. A porvédõjét picit félre tudod nyomni egy kis csavarhúzóval, vagy kézzel és ha nem száraz belülrõl, akkor nagy a valószínûsége, hogy már nem jó. Vagy ha szemmel láthatóan úszik a fékfolyadékban a kerékfékhenger és környéke, akkor is egyértelmû a hiba.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
today05
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013 aug. 30, 12:23 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: today05 »

Pacsker írta:Ha a betéted kopott és van kopásjelzõ lemezkéje, akkor hallasz egy folyamatos cicergést a kerekektõl. Egyébként vizuálisan ránézni sem nagy nehézség.

Fékfolyadék szintet ellenõrizni pedig biztosan vagy 10 mp :D
Majd írd le mi volt! (szerintem utóbbi).
Ha a folyadékot kevés, a betét/pofa pedig jó, akkor érdemes ránézni, hogy nem-e folyik-e valahol. Fõfékhengernél, csõcsatlakozásoknál, munkahengereknél.
elvileg a folyadékszint rendben volt (tegnapelõtt néztem) a betétet megnézem majd délután, de hangja tuti nincs, köszi a tippet
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Biztos, hogy fékfolyadék szint. Nekem is ez volt. Töltsd fel a maximum szintig!!! DOT3 a gyári, de DOT5.1 is mehet bele.
EE101 Sedan, 7A-FE
today05
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013 aug. 30, 12:23 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: today05 »

Pacsker írta:Nincs külön elektromos fékkopásjelzõ E10-ben, ha jól tudom.
Tehát ha a fékbetéted kopott el, akkor is a fékfolyadék szint csökkenése miatt villanhat fel kanyarban/gyorsításnál/fékezésnél a visszajelzõ lámpa.
Ha a betéted kopott és van kopásjelzõ lemezkéje, akkor hallasz egy folyamatos cicergést a kerekektõl. Egyébként vizuálisan ránézni sem nagy nehézség.

Fékfolyadék szintet ellenõrizni pedig biztosan vagy 10 mp :D
Majd írd le mi volt! (szerintem utóbbi).
Ha a folyadékot kevés, a betét/pofa pedig jó, akkor érdemes ránézni, hogy nem-e folyik-e valahol. Fõfékhengernél, csõcsatlakozásoknál, munkahengereknél.
Sziasztok,

Úgy fest, hogy a fékfolyadék tartályában levõ érzékelõ, vagy annak a kábele kontaktos, mert a folyadékszint rendben (pont a max vonal aljáig ér), a rendszer nem ereszt sehol, semmi sem kopott, ÉS mióta lehúztam és átmozgattam a kábelt azóta csak 2x produkálta ezt a jelenséget.
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Én megnézném a kézifék végállás kapcsoloóját is! Nem ott lesz a bibi?
Vagy az külön visszajelzõn van?
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Taki írta:Én megnézném a kézifék végállás kapcsoloóját is! Nem ott lesz a bibi?
Vagy az külön visszajelzõn van?
A kéziféknek külön visszajelzõje van. Az egy P betû zárójelben.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

nagy82 írta:sziaasztok van e e10 corollám és ezt irja ki a müszer fal de csak télen és hidegben 1-2 percig amikor nyomom a gázt mondjuk

(!) csak a felkiáltójel egy O ben van!!!

elvileg azt jelenti hogy áljak le mert gáz van de nincs semmi vele és utána eltünik de csak hidegben tavaj is ezt csinálta????

segitség
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Ez ugyan az mint pár hsz.-el elõrébb, today05-nek.
Fékfolyadék szint alacsony! Az okát meg kell keresni!!! Szivárgás, kopott betétek.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
eper81
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:38 pm

Hozzászólás Szerző: eper81 »

Beírom ide is, mert máshonnan törlödött kérdésem.
Szóval tavaly novemberben egyszer nem indult el az 1.3-as 16 szelepes e10-es corollám, az öninditó tekert, de nem indult el. Aztán faterom direkt áramot adott a benzinpumpához, és egybõl beindult. Le lett szedve ez a direkt bekötés, és utána jó volt 2 hétig. Aztán megint ez meg lett vele csinálva, és megint jó volt idén februárig. Erre most megint elõjött. Mi lehet a baja? EFI relé? Gyújtáskapcsoló betét? A diagnosztika semmi hibakódot nem dob ki. Köszönöm a választ elõre is
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Próbáld meg, hogy nem tekered indításnál ütközésig a kulcsot, csak úgy félig. Nekem csak így hajlandó indulni. (Beépített immobilizer... :lol: )

De valószínûbb, hogy elengedi a benzinnyomást. Nem tudom milyen az AC pumpa benne, de valószínû ott van egy visszacsapó szelep, ami már nem csap vissza. :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
eper81
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:38 pm

Hozzászólás Szerző: eper81 »

Visszacsap az, mert ha direkt áramot adunk a benzinpumpához, pöccre indul. És ha utána leveszük a direkt áramot és inditozok, akkor utána már jó, csak kérdés megint mikor nem fog elindulni. Eddig úgy tûnik hogy hideg idõben jön csak elõ, ami most elég akkut lesz. De amikor elöjön ez a hiba, nem megy hátra áram a benzinpumpához. Jó volna egy kapcsolási rajz, de nem találtam
Válasz küldése