Oldal: 64 / 79

Elküldve: 2013 júl. 16, 03:40 pm
Szerző: Bubi
Itt egy kérdés amire még nem találtam meg a választ. Lehet olyan, hogy olajcsere periódus második felében jobban eszi a motor az olajat? Esetleg az olaj addig bírja és azon a ponton túl már nem látja el tökéletesen a feladatát? Vagy ez hülyeség?

Elküldve: 2013 júl. 16, 03:50 pm
Szerző: IceRocko
Nekem reálisnak tûnik a dolog. Hasonló az én tapasztalatom is. Szombaton volt olajcsere és azóta elmentem 300km-t és alig csipegetett. Pedig olaj csere elõtt 300km alatt látványosabban fogy az olaj. Ráadásul nem is füstöl a friss olajjal. Minden olajcserénél hasonló a jelenség nálam. Még ha töltök is mindig utána frisset, azért gyanítom, hogy "elfárad" az olaj a 10-12000.km alatt.

Elküldve: 2013 júl. 16, 05:51 pm
Szerző: Pacsker
Adalékok kipárolgása, fehígulás üzemanyaggal. "Összeesik"
Létezõ jelenség.
A Castrol-om (10W60) használattól függõen ~7000 km környékétõl látványosan jobban csipegette, sõt az olajcsere periódus vége fele lejjebb is állt láthatóan az olajnyomás visszajelzõm mutatója. Utóbbi betudható lehetne a motor sajátosságának, de amióta Liqui-vel járok (5W40) mindkét tényezõ szinte megszûnt. Az olajfogyasztás normális és nagyjából konstans, a mutató pedig az olajcsere elõtt is ugyanolyan peckesen áll. Mintha jobban lenne adalékolva, vagy jobb lenne az alapolaj, nem tudom. Elégedett vagyok vele.
A Castrolt pont emiatt 7-8 ezrenként cseréltem. A Liqui-vel elmegyek 10-et.

Elküldve: 2013 júl. 16, 06:29 pm
Szerző: Jorn
bubidisc írta:Itt egy kérdés amire még nem találtam meg a választ. Lehet olyan, hogy olajcsere periódus második felében jobban eszi a motor az olajat? Esetleg az olaj addig bírja és azon a ponton túl már nem látja el tökéletesen a feladatát? Vagy ez hülyeség?
Nekem is ez van, az elsõ 5000km-en alig eszi, a második 5000km-en már rá kell töltögetni, 10000km felett pedig már nincs is értelme utántöltögetni, inkább csere...
(5W40 Motul, Mobil)
Gyakorlatilag, ha veszek egy 5 literes kannával, aztán olajcsere majd rátöltögetés, akkor kb. 11000km-nél szokott kiürülni a kanna. (10W40-el még rosszabb volt a helyzet)

Elküldve: 2013 júl. 16, 08:19 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
Én mostanában a Millers Oils olajakra esküszöm. Észter bázisú, nanotechnológiás olaj, 5W-40 megy a blacktopba és 10W-50 az SR20DET-be...

Elküldve: 2013 júl. 17, 10:45 pm
Szerző: Jorn
Érdekes dolog történt az elõbb.
Tudtam, hogy az olajszint a minimumnál van, tehát öntenem kellene rá frisset.
Motor már állt egy órája, de még mindig meleg, szokás szerint lassan hûl.
Pálca kihúz, minimum jelzésig ott a használt, sötét olaj.
Ráöntök kb. 7dl frisset, várok pár percet.
Pálca kihúz - NEM LÁTOM az olajszintet ! Mégegyszer, pálca töröl, be-ki, eredmény ugyanaz.
Közelebbrõl alaposan megnéztem, mégis ott az olaj, de csak a friss olaj, ami szinte átlátszó.
A korábbi, sötét olaj "eltûnt" a pálcáról.
Motort beindítom egy picit, pár másodperc csak, utána várok, ellenõrzök megint: na, már kezd színe lenni az olajnak a pálcán :)

Elküldve: 2013 júl. 18, 10:01 am
Szerző: Bubi
Mi ebben az érdekes?

Elküldve: 2013 aug. 05, 10:03 am
Szerző: Pacsker
worosg írta:2004 COROLLA VERSO 1.8 MMT-és a váltóba szeretném az olajat lecserélni,a kérdésem,hogy milyen olajat tegyek bele??elõre is köszönöm.

Elküldve: 2013 aug. 28, 12:34 pm
Szerző: BaGe
Sziasztok!

Tudnátok tanácsot adni? Lenne egy "kis" gond az E10-es corollánkkal (4afe). Az utóbbi idõben csipegette az olajat egyre inkább (1-1,5 deci/1000km) de most már falja. 150 km (javarészt országút 100-as tempóval) alatt 2 deci fogyott kb (ha a nívópálca min és max jelzése között 1 liter van). Ha jól számolom akkor ez 1,33 liter/1000 km, ami elég sok, nem? És ilyenkor nem kellene durván kékes füstöt eregetnie? Csak magasabb fordulatnál füstöl kicsit, de azt is csak úgy, ha az autó mögött figyelem a kipufogót, a kocsiból nem lehet észrevenni. Olajfolyás sehol. 10 000 km-enként cseréljük az olajat, elõzõleg Castrol Magnatec, most Mobil van benne (10w40).
A tegnapi út során (150km) nem tûnt erõtlennek, bár nem is szoktam hajtani, csak elõzéskor max. Csak 1600 km-t ment olajcsere óta. Bár az elsõ 1000 km-en alig fogyott. Lehet, hogy túltöltöttem legutóbb kicsivel a max jelzés fölé, és a nagyobb olajnyomást már nem bírták a szelepszár szimeringek? Persze én nem vagyok kompetens ebben a témában, úgyhogy nem akarok nagy blõdségeket mondani :D. Vagy esetleg a gyûrûk lennének kopottak, leragadtak? Generálra nemigen lesz pénzem egy darabig, csóró egyetemista vagyok :D :/.

Köszi, hogy elolvastátok.

Elküldve: 2013 aug. 28, 02:35 pm
Szerző: Jorn
Nem lehet, hogy sokat mentél rövid távokat az elsõ 1000 km-en, az olaj pedig benzinnel hígult, ezért nem látszott fogyás, aztán a 150km folyamatos üzem alatt a benzin tünt el az olajból, ezért tûnik hirtelen nagy fogyásnak ?

Elküldve: 2013 szept. 19, 11:12 pm
Szerző: toytomi

Elküldve: 2013 okt. 05, 07:14 pm
Szerző: Lyani
Hali!
3S-FE téli olajat mit ajánlotok? :)

Elküldve: 2013 okt. 05, 07:22 pm
Szerző: Pacsker
Motor állapotától függ. (mennyire eszi már)

Mivel ezt még nem tudod és alapból is és inkább úgy vagyok, hogy inkább ne kopjon, ha még kicsit is többet töltök utána, ezért mindenképp 5W40-et ajánlok.
Motul, LM, Mobil, Castrol. Full szintetikus nem a kezdõ szintjük. Nagyon mellélõni nem tudsz.

Továbbá azért is jó mert, ha jól tudom nem te fogod vezetni és egy hölgy talán kevésbé érzi azt, mi az amikor még nem elõzünk, mert "hideg a motor".

Elküldve: 2013 okt. 21, 08:40 pm
Szerző: JBJ
Sziasztok.

2tg motorba milyen olajat ajánlottok.Keveset megyek vele,de ha megy akkor kivan használva a motor.

Elküldve: 2013 nov. 14, 08:33 pm
Szerző: MDaemon
Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Van köztetek valaki, aki már sikeresen túl van egy ilyen mûtéten?
Esetleg egy szerelõt tudtok ajánlani, aki csinált már ilyet?
Egyelõre csak az információ gyûjtés fázisában vagyunk, ugyhogy ha bármi egyéb ötletetek van a problémára, azt is szívesen fogadom!