Olaj ügyeink
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Itt egy kérdés amire még nem találtam meg a választ. Lehet olyan, hogy olajcsere periódus második felében jobban eszi a motor az olajat? Esetleg az olaj addig bírja és azon a ponton túl már nem látja el tökéletesen a feladatát? Vagy ez hülyeség?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Nekem reálisnak tûnik a dolog. Hasonló az én tapasztalatom is. Szombaton volt olajcsere és azóta elmentem 300km-t és alig csipegetett. Pedig olaj csere elõtt 300km alatt látványosabban fogy az olaj. Ráadásul nem is füstöl a friss olajjal. Minden olajcserénél hasonló a jelenség nálam. Még ha töltök is mindig utána frisset, azért gyanítom, hogy "elfárad" az olaj a 10-12000.km alatt.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Adalékok kipárolgása, fehígulás üzemanyaggal. "Összeesik"
Létezõ jelenség.
A Castrol-om (10W60) használattól függõen ~7000 km környékétõl látványosan jobban csipegette, sõt az olajcsere periódus vége fele lejjebb is állt láthatóan az olajnyomás visszajelzõm mutatója. Utóbbi betudható lehetne a motor sajátosságának, de amióta Liqui-vel járok (5W40) mindkét tényezõ szinte megszûnt. Az olajfogyasztás normális és nagyjából konstans, a mutató pedig az olajcsere elõtt is ugyanolyan peckesen áll. Mintha jobban lenne adalékolva, vagy jobb lenne az alapolaj, nem tudom. Elégedett vagyok vele.
A Castrolt pont emiatt 7-8 ezrenként cseréltem. A Liqui-vel elmegyek 10-et.
Létezõ jelenség.
A Castrol-om (10W60) használattól függõen ~7000 km környékétõl látványosan jobban csipegette, sõt az olajcsere periódus vége fele lejjebb is állt láthatóan az olajnyomás visszajelzõm mutatója. Utóbbi betudható lehetne a motor sajátosságának, de amióta Liqui-vel járok (5W40) mindkét tényezõ szinte megszûnt. Az olajfogyasztás normális és nagyjából konstans, a mutató pedig az olajcsere elõtt is ugyanolyan peckesen áll. Mintha jobban lenne adalékolva, vagy jobb lenne az alapolaj, nem tudom. Elégedett vagyok vele.
A Castrolt pont emiatt 7-8 ezrenként cseréltem. A Liqui-vel elmegyek 10-et.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nekem is ez van, az elsõ 5000km-en alig eszi, a második 5000km-en már rá kell töltögetni, 10000km felett pedig már nincs is értelme utántöltögetni, inkább csere...bubidisc írta:Itt egy kérdés amire még nem találtam meg a választ. Lehet olyan, hogy olajcsere periódus második felében jobban eszi a motor az olajat? Esetleg az olaj addig bírja és azon a ponton túl már nem látja el tökéletesen a feladatát? Vagy ez hülyeség?
(5W40 Motul, Mobil)
Gyakorlatilag, ha veszek egy 5 literes kannával, aztán olajcsere majd rátöltögetés, akkor kb. 11000km-nél szokott kiürülni a kanna. (10W40-el még rosszabb volt a helyzet)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Érdekes dolog történt az elõbb.
Tudtam, hogy az olajszint a minimumnál van, tehát öntenem kellene rá frisset.
Motor már állt egy órája, de még mindig meleg, szokás szerint lassan hûl.
Pálca kihúz, minimum jelzésig ott a használt, sötét olaj.
Ráöntök kb. 7dl frisset, várok pár percet.
Pálca kihúz - NEM LÁTOM az olajszintet ! Mégegyszer, pálca töröl, be-ki, eredmény ugyanaz.
Közelebbrõl alaposan megnéztem, mégis ott az olaj, de csak a friss olaj, ami szinte átlátszó.
A korábbi, sötét olaj "eltûnt" a pálcáról.
Motort beindítom egy picit, pár másodperc csak, utána várok, ellenõrzök megint: na, már kezd színe lenni az olajnak a pálcán
Tudtam, hogy az olajszint a minimumnál van, tehát öntenem kellene rá frisset.
Motor már állt egy órája, de még mindig meleg, szokás szerint lassan hûl.
Pálca kihúz, minimum jelzésig ott a használt, sötét olaj.
Ráöntök kb. 7dl frisset, várok pár percet.
Pálca kihúz - NEM LÁTOM az olajszintet ! Mégegyszer, pálca töröl, be-ki, eredmény ugyanaz.
Közelebbrõl alaposan megnéztem, mégis ott az olaj, de csak a friss olaj, ami szinte átlátszó.
A korábbi, sötét olaj "eltûnt" a pálcáról.
Motort beindítom egy picit, pár másodperc csak, utána várok, ellenõrzök megint: na, már kezd színe lenni az olajnak a pálcán
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
worosg írta:2004 COROLLA VERSO 1.8 MMT-és a váltóba szeretném az olajat lecserélni,a kérdésem,hogy milyen olajat tegyek bele??elõre is köszönöm.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni? Lenne egy "kis" gond az E10-es corollánkkal (4afe). Az utóbbi idõben csipegette az olajat egyre inkább (1-1,5 deci/1000km) de most már falja. 150 km (javarészt országút 100-as tempóval) alatt 2 deci fogyott kb (ha a nívópálca min és max jelzése között 1 liter van). Ha jól számolom akkor ez 1,33 liter/1000 km, ami elég sok, nem? És ilyenkor nem kellene durván kékes füstöt eregetnie? Csak magasabb fordulatnál füstöl kicsit, de azt is csak úgy, ha az autó mögött figyelem a kipufogót, a kocsiból nem lehet észrevenni. Olajfolyás sehol. 10 000 km-enként cseréljük az olajat, elõzõleg Castrol Magnatec, most Mobil van benne (10w40).
A tegnapi út során (150km) nem tûnt erõtlennek, bár nem is szoktam hajtani, csak elõzéskor max. Csak 1600 km-t ment olajcsere óta. Bár az elsõ 1000 km-en alig fogyott. Lehet, hogy túltöltöttem legutóbb kicsivel a max jelzés fölé, és a nagyobb olajnyomást már nem bírták a szelepszár szimeringek? Persze én nem vagyok kompetens ebben a témában, úgyhogy nem akarok nagy blõdségeket mondani
. Vagy esetleg a gyûrûk lennének kopottak, leragadtak? Generálra nemigen lesz pénzem egy darabig, csóró egyetemista vagyok
:/.
Köszi, hogy elolvastátok.
Tudnátok tanácsot adni? Lenne egy "kis" gond az E10-es corollánkkal (4afe). Az utóbbi idõben csipegette az olajat egyre inkább (1-1,5 deci/1000km) de most már falja. 150 km (javarészt országút 100-as tempóval) alatt 2 deci fogyott kb (ha a nívópálca min és max jelzése között 1 liter van). Ha jól számolom akkor ez 1,33 liter/1000 km, ami elég sok, nem? És ilyenkor nem kellene durván kékes füstöt eregetnie? Csak magasabb fordulatnál füstöl kicsit, de azt is csak úgy, ha az autó mögött figyelem a kipufogót, a kocsiból nem lehet észrevenni. Olajfolyás sehol. 10 000 km-enként cseréljük az olajat, elõzõleg Castrol Magnatec, most Mobil van benne (10w40).
A tegnapi út során (150km) nem tûnt erõtlennek, bár nem is szoktam hajtani, csak elõzéskor max. Csak 1600 km-t ment olajcsere óta. Bár az elsõ 1000 km-en alig fogyott. Lehet, hogy túltöltöttem legutóbb kicsivel a max jelzés fölé, és a nagyobb olajnyomást már nem bírták a szelepszár szimeringek? Persze én nem vagyok kompetens ebben a témában, úgyhogy nem akarok nagy blõdségeket mondani
Köszi, hogy elolvastátok.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem lehet, hogy sokat mentél rövid távokat az elsõ 1000 km-en, az olaj pedig benzinnel hígult, ezért nem látszott fogyás, aztán a 150km folyamatos üzem alatt a benzin tünt el az olajból, ezért tûnik hirtelen nagy fogyásnak ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Motor állapotától függ. (mennyire eszi már)
Mivel ezt még nem tudod és alapból is és inkább úgy vagyok, hogy inkább ne kopjon, ha még kicsit is többet töltök utána, ezért mindenképp 5W40-et ajánlok.
Motul, LM, Mobil, Castrol. Full szintetikus nem a kezdõ szintjük. Nagyon mellélõni nem tudsz.
Továbbá azért is jó mert, ha jól tudom nem te fogod vezetni és egy hölgy talán kevésbé érzi azt, mi az amikor még nem elõzünk, mert "hideg a motor".
Mivel ezt még nem tudod és alapból is és inkább úgy vagyok, hogy inkább ne kopjon, ha még kicsit is többet töltök utána, ezért mindenképp 5W40-et ajánlok.
Motul, LM, Mobil, Castrol. Full szintetikus nem a kezdõ szintjük. Nagyon mellélõni nem tudsz.
Továbbá azért is jó mert, ha jól tudom nem te fogod vezetni és egy hölgy talán kevésbé érzi azt, mi az amikor még nem elõzünk, mert "hideg a motor".
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Van köztetek valaki, aki már sikeresen túl van egy ilyen mûtéten?
Esetleg egy szerelõt tudtok ajánlani, aki csinált már ilyet?
Egyelõre csak az információ gyûjtés fázisában vagyunk, ugyhogy ha bármi egyéb ötletetek van a problémára, azt is szívesen fogadom!
Van köztetek valaki, aki már sikeresen túl van egy ilyen mûtéten?
Esetleg egy szerelõt tudtok ajánlani, aki csinált már ilyet?
Egyelõre csak az információ gyûjtés fázisában vagyunk, ugyhogy ha bármi egyéb ötletetek van a problémára, azt is szívesen fogadom!
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 

