Oldal: 62 / 404

Elküldve: 2009 feb. 08, 10:40 pm
Szerző: AndrewGL
KovZoo írta: ...
Kicsit számolgattam, mondjátok, ha nem szémoltam jül, vagy ha rosszul következtetek. Tehát...
Mostani 13"-os lemez + 65ös ballon:D => 13*25,4mm + 2*65mm = 460mm
16" alufelni + 45peres gumi => 16*25,4mm + 2*45mm = 495mm.
Vagyis a 2 kerék közti különbség 35mm.
És amivel nőtt a futóműre való hatása (ezt a mondatomat remélem értettétek :D ) az 35/2 = 17,5mm. Kevesebb mint 2 cm.

És most az a kérdés, hogy ez a 2 cm nagyin gíilkolja a futómávet?
Az tuti, hogy a szélessége, az a kormányösszekötöt kinyírja (legalábbis szerintem).

Szép napot!
Szia,

A számolásodban ott van az alapvető hiba, hogy a gumi xxx/65-ös és yyy/45-ös száma nem fix értéket (tehát nem konkrétan 65 és 45 mm-es átmérőt) jelent, hanem viszonyszám, ami megmondja, hogy a gumi futófelületének hány %-a a gumikarima szélessége.
Ezért fontos azt is mindig figyelembe venni.

Ajánlom a
http://www.weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html
oldalt a számítások elvégzéséhez.

Üdv

Elküldve: 2009 feb. 08, 11:57 pm
Szerző: KovZoo
AndrewGL írta:
KovZoo írta: ...
Kicsit számolgattam, mondjátok, ha nem szémoltam jül, vagy ha rosszul következtetek. Tehát...
Mostani 13"-os lemez + 65ös ballon:D => 13*25,4mm + 2*65mm = 460mm
16" alufelni + 45peres gumi => 16*25,4mm + 2*45mm = 495mm.
Vagyis a 2 kerék közti különbség 35mm.
És amivel nőtt a futóműre való hatása (ezt a mondatomat remélem értettétek :D ) az 35/2 = 17,5mm. Kevesebb mint 2 cm.

És most az a kérdés, hogy ez a 2 cm nagyin gíilkolja a futómávet?
Az tuti, hogy a szélessége, az a kormányösszekötöt kinyírja (legalábbis szerintem).

Szép napot!
Szia,

A számolásodban ott van az alapvető hiba, hogy a gumi xxx/65-ös és yyy/45-ös száma nem fix értéket (tehát nem konkrétan 65 és 45 mm-es átmérőt) jelent, hanem viszonyszám, ami megmondja, hogy a gumi futófelületének hány %-a a gumikarima szélessége.
Ezért fontos azt is mindig figyelembe venni.

Ajánlom a
http://www.weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html
oldalt a számítások elvégzéséhez.

Üdv
Köszi! Megint okosabb lettem.
Nade akkor még légyszi magyarázd el, hogy a kerék mely mérete veszélyes a futóműre nézve.
Azt észrevettem, hogy az 195ös gumi girbe-gurba utakon cibálja a kezemből a kormányt. Mígy a 155ös gumival akár NULLkezezhetek is mint a bicómon :D
Oldaltartása egyértelműen sokkal jobb lett. Nem olyan lomhán kanyarodik, hanem nagyon határozottan lehet irányítani.
Nem szoktam hajtani a kocsit, tisztelem-becsülöm. Épp ezért kellett kipróbálnom a határait és ezen belül mozogni.
De amikor feltettem a 16os kerekekt 45ös gumival nem tolta a seggét.
(Na ezek azért ritka alkalmak, mielőtt vmi vadállatnak gondolnátok :) )

Elküldve: 2009 feb. 09, 01:16 pm
Szerző: AndrewGL
KovZoo írta:
Köszi! Megint okosabb lettem.
Nade akkor még légyszi magyarázd el, hogy a kerék mely mérete veszélyes a futóműre nézve.
Azt észrevettem, hogy az 195ös gumi girbe-gurba utakon cibálja a kezemből a kormányt. Mígy a 155ös gumival akár NULLkezezhetek is mint a bicómon :D
Oldaltartása egyértelműen sokkal jobb lett. Nem olyan lomhán kanyarodik, hanem nagyon határozottan lehet irányítani.
Nem szoktam hajtani a kocsit, tisztelem-becsülöm. Épp ezért kellett kipróbálnom a határait és ezen belül mozogni.
De amikor feltettem a 16os kerekekt 45ös gumival nem tolta a seggét.
(Na ezek azért ritka alkalmak, mielőtt vmi vadállatnak gondolnátok :) )
155/65R13=532 mm
195/45R16=582 mm

Átmérőkülönbség: 9,4% (ez esetben 50 mm).

Azt majd a nálam okosabbak megmondják, hogy miért nem jó...
Gyanítom nem véletlenül hangsúlyozza a legtöbb szakértő, hogy bizonyos % fölötti eltérés nem szerencsés.
A fizika rendesen dolgozik ám a futóművön, hogy darabjaira szedje az egy combosabb kanyarban, és a japók elég sok tervezőóra elköltése után dobnak ki egy megbízható autót a piacra...

Üdv

Ui. Misel, áttenéd a megfeleő topikba? Köszi

Elküldve: 2009 feb. 09, 01:44 pm
Szerző: KovZoo
AndrewGL írta:
KovZoo írta:
Köszi! Megint okosabb lettem.
Nade akkor még légyszi magyarázd el, hogy a kerék mely mérete veszélyes a futóműre nézve.
Azt észrevettem, hogy az 195ös gumi girbe-gurba utakon cibálja a kezemből a kormányt. Mígy a 155ös gumival akár NULLkezezhetek is mint a bicómon :D
Oldaltartása egyértelműen sokkal jobb lett. Nem olyan lomhán kanyarodik, hanem nagyon határozottan lehet irányítani.
Nem szoktam hajtani a kocsit, tisztelem-becsülöm. Épp ezért kellett kipróbálnom a határait és ezen belül mozogni.
De amikor feltettem a 16os kerekekt 45ös gumival nem tolta a seggét.
(Na ezek azért ritka alkalmak, mielőtt vmi vadállatnak gondolnátok :) )
155/65R13=532 mm
195/45R16=582 mm

Átmérőkülönbség: 9,4% (ez esetben 50 mm).

Azt majd a nálam okosabbak megmondják, hogy miért nem jó...
Gyanítom nem véletlenül hangsúlyozza a legtöbb szakértő, hogy bizonyos % fölötti eltérés nem szerencsés.
A fizika rendesen dolgozik ám a futóművön, hogy darabjaira szedje az egy combosabb kanyarban, és a japók elég sok tervezőóra elköltése után dobnak ki egy megbízható autót a piacra...

Üdv

Ui. Misel, áttenéd a megfeleő topikba? Köszi
Kezdem kapisgálni :) Akkor futóműcsere :D
Köszi!

Elküldve: 2009 feb. 09, 02:05 pm
Szerző: gaborbol
KovZoo írta:
AndrewGL írta:
KovZoo írta:
Köszi! Megint okosabb lettem.
Nade akkor még légyszi magyarázd el, hogy a kerék mely mérete veszélyes a futóműre nézve.
Azt észrevettem, hogy az 195ös gumi girbe-gurba utakon cibálja a kezemből a kormányt. Mígy a 155ös gumival akár NULLkezezhetek is mint a bicómon :D
Oldaltartása egyértelműen sokkal jobb lett. Nem olyan lomhán kanyarodik, hanem nagyon határozottan lehet irányítani.
Nem szoktam hajtani a kocsit, tisztelem-becsülöm. Épp ezért kellett kipróbálnom a határait és ezen belül mozogni.
De amikor feltettem a 16os kerekekt 45ös gumival nem tolta a seggét.
(Na ezek azért ritka alkalmak, mielőtt vmi vadállatnak gondolnátok :) )
155/65R13=532 mm
195/45R16=582 mm

Átmérőkülönbség: 9,4% (ez esetben 50 mm).

Azt majd a nálam okosabbak megmondják, hogy miért nem jó...
Gyanítom nem véletlenül hangsúlyozza a legtöbb szakértő, hogy bizonyos % fölötti eltérés nem szerencsés.
A fizika rendesen dolgozik ám a futóművön, hogy darabjaira szedje az egy combosabb kanyarban, és a japók elég sok tervezőóra elköltése után dobnak ki egy megbízható autót a piacra...

Üdv

Ui. Misel, áttenéd a megfeleő topikba? Köszi
Kezdem kapisgálni :) Akkor futóműcsere :D
Köszi!
Szerintem nem is az átmérőkülönbség a legnagyobb gond, hanem az esetenkénti 20-30%-os súlytöbblet, és ez teszi be a kiskaput.
Arról nem is beszélve mekkora a difi árban, amikor a gumikat cserélni kell és minőségi gumit veszel az autóra.

De itt van konkrétan:
http://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi

Elküldve: 2009 feb. 09, 02:50 pm
Szerző: AndrewGL
KovZoo írta:
Kezdem kapisgálni :) Akkor futóműcsere :D
Köszi!
Nem tudom, mennyire gondolod komolyan, de tényleg ezen töröd a fejed, akkor érdemesebb már most gti-re váltani.

Apropó a gyári kerékméret valóban 155/65R13? Ennek 16"-osban nincs olyan váltómérete, amilyen gumit tudnál venni rá. 195/40R16-nál kisebbet én még nem nagyon láttam itthon, és az is 30 mm-rel nagyobb...
Biztos nem elég a 15 col?

Elküldve: 2009 feb. 09, 07:32 pm
Szerző: Bohi
Szerintem a gyári 175/70 r13.

Elküldve: 2009 feb. 09, 08:45 pm
Szerző: KovZoo
AndrewGL írta:
KovZoo írta:
Kezdem kapisgálni :) Akkor futóműcsere :D
Köszi!
Nem tudom, mennyire gondolod komolyan, de tényleg ezen töröd a fejed, akkor érdemesebb már most gti-re váltani.

Apropó a gyári kerékméret valóban 155/65R13? Ennek 16"-osban nincs olyan váltómérete, amilyen gumit tudnál venni rá. 195/40R16-nál kisebbet én még nem nagyon láttam itthon, és az is 30 mm-rel nagyobb...
Biztos nem elég a 15 col?
Nos ha lenne elérhető áron, vagy szőrbe cserélve GTI, akkor benne lennék, de egyenlőre nincs ilyen lehetőségem.

Igen az a gyári kerék méret, ez van a könyvében is.
Nem szeretnék 15öset, ez már megvan :-) és nekem non bejön.
Köszi az infót :)

Elküldve: 2009 feb. 09, 08:56 pm
Szerző: KovZoo
Bohi írta:Szerintem a gyári 175/70 r13.
Lehet, hogy igazad van, de az én könyvemben 155/65 r13 állt, de ha neked van igazad, akkor pont váltója lenne. Nah ennek utánanézek, ha lesz időm...
Neked ez az infó honnan származik?

Elküldve: 2009 feb. 09, 09:25 pm
Szerző: Pacsker
E9 gyári váltómérete:

1.3/1.6/4X4/1.8D

1987-92

175/70R13T

5X13

4X100X (54=agyközép)

ET45


1.6GTi

1987-92

185/60R14H

5.5X14

4X100X54

ET39



Nos 578mm a gyári váltómérete az E9 tíousoknak, függetlenül attól, hogy 14"-os Gti-ről vagy összes többi 13"-osról beszélünk.

16"-ban a 195/45 4mm-el nagyobb, de ez még benne van a tűréshatárban, a 215/40 a tökéletes váltómérete és van még a 225/40, ez 8mm-el magasabb, de még ez is épp, hogy belefér. Az utóbbi kettőről felesleges is beszélni, mivel a kerékjáratunk miatt nem férnek el.
Ha jól vettem ki a szavaidból, neked 195/45R16-od van. Ez majdnemhogy tökéletes váltóméret, a km órád szemszögéből semmi gond.

Hogy mi lehet a probléma? Mint ahogy kénytelen voltál észrevenni "rángatja a legkisebb nyomvájó is ki a kezedből a kormányt". Ez azzal magyarázható, hogy a gumi kis magassága miatt kevésbé tud idomulni az út egyenetlenségeihez és így az úton a magasabb kitüremkedés fele húzza az autót. (ott tapad a gumi, sokszor levegőben van a többi résznél). Nos ezt nem csak a kezeden érzed, hanem a futóművet is rángatja rendesen! szét-össze. Többek közt gömbfejek kopásának is ez az okozója.
Ez az egyik fele.
A másik, hogy a kis profil miatt nem csak oldalra nem tud idomulni a gumi, hanem sugár irányba sem (felni közepe fele). Magyarul nem rugózik annyit, mint egy 70-es. Egyszerű. Kevésbé nyeli el az út egyenetlenségeit és több marad a futóműre. Ez bizony gyilkolja a szilenteket, a gátlót, a gömbfejeket.

Magyarul! Azt kell, hogy mindjam többé kevésbé lényegtelen a felni mérete futómű gyilkolás szempontjából. (a súlyt kivéve). A gumi peressége viszont annál inkább fontos! Egyszerű. Ha a 16os felnidre raknál 195/70-es gumit, alig lenne rosszabb, mint a gyári kerekek, az már más kérdés, hogy össze-vissza mutatna a km óra, nem férne el a kerékjáratban és még csúnyán is nézne ki.
Hogy még mi lehet befolyásoló tényező. A súly, mint ahogy valaki már említette előttem. Óriási tévhit, hogy a kereskedelemben szereplő alufelnik 90%-a könnyebb, mint a lemez. Sokszor az embereknek egyet jelent a könnyűfémfelni az aluval. Butaság. Van, hogy kétszer olyan nehéz egy darab alufelni, mint a gyári lemez! És ez bizony nagyon sokat számít. Nem hiába használnak sokszor zsengébb autó tuningnál 15-16-os csúnya lemezfelniket. Jóval könnyebb és ugye olcsóbb, mint egy komolyabb és könnyebb alu ötvözet, vagy akár egy magnézium garnitúra.
Tegyük fel egy gyári kerék (175/70R13) gumistul mindenestül 7kg (csak tipp!!) Ha azt lecseréled 16-ra. Közel csak a felni lesz ennyi, plusz add hozzá a szélesebb profilú 195/205-ös gumikat. Mert ugye azok is nehezebbek a 13-asnál kicsit. Simán ott vagy a 9kg nál (ha nem több). És az a kb két kiló viszont nem kevés kerekenként. Ne menjünk bele a fizikába, de a centripetális és a centrifugális erők miatt forgás közben ez a különbség többszörösére emelkedik és azt a futóműnek meg kell tartania, sőt menet közben kanyarodnia is kell. Legjobb példa: Ki csinált már olyat, hogy a kivett bicikli kereket megpörgette, majd csak az egyik oldalán az agyat fogva meg tudta tartani és nem borult le. Iszonyat erők kellenek a síkjából való kimozdításához.

Emellett szerintem még a felni ET-je is sokat számít. (minél kijjebb van a kerék (kevesebb az ET), annál jobban amortizál) Tudom, hogy egy pontban van rögzítve az agyhoz, legyen az ET-20 vagy ET50, de szerintem a bódé máshogy viselkedik kanyarban, így a futómű jobban terhelődik.


Amiket most felsoroltam, mind az én szerény véleményem (az adatok egyáltalán nem biztosak, csak példa jellegűek). Na és emellett egyáltalán nem ilyen drasztikus a helyzet. Nem fog 2 hónap alatt minden kikopni, no meg nem is fog kettérörni egy stabilizátor sem. Természetesen gyorsabban fog amortizálódni, ráncigálni fogja a kezedből a kormányt, a motorodat is gyilkolod elindulásnál a széles gumik miatt (ezt az 1.3-nál főként érzed), na és a komfortból is vesztesz jócskán.
Ezért szoktam én mondani viccesen, hogy mindent a látványért :D Persze az esztétikán kívül nagyon sokat segít stabilitásban és tapadásban is. Valamit-valamiért.

Én sem úgy osztom neked az észt, hogy a gyári 13-as kerekeken gurulok nyáron. Nagy szerencsénk van a típusainkkal, mert relatíve kicsik a kerékjárati ívek és már egy 15-ös felni is igen babásan tud kinézni benne. Mint egy új autón a 17-es. Én megelégszem a 15-el, 195/50-es Toyo gumikkal. Nekem sokat számít az ET. Akkor szép, ha pont síkban van az autó vonalával. Imádom a felnijeim, illenek az autóhoz és most hogy írok, már kezdek is megkattanni, hogy most az óvodás kerekek vannak fent :)

Nem hiszem, hogy a te 16-os garnitúrád sokkal nehezebb lenne, szélességük uaz, perességük viszont kisebb és abban biztos vagyok, hogy neked főleg szervó nélkül küzdeni kell az elemekkel és komfortra se a legjobb. De szerintem nem kell félned, hogy évente kell mindent cserélni a futóműben. (egyébként nem írtam én, hogy szar a kereked, mert nagyon nagy kárt tesz a kocsiban)

Remélem mindenre kimerítően válaszoltam magamhoz képest :) Mondom tájékoztató jellegű minden! Hallgasd meg a nálam okosabb embereket is! Többen járnak a klubból 16-os felnikkel (Tibcsi, Totya) és nem hallottam még panaszkodást!


Ja és a GT-inek az első kanyarstabilizátorán és a hátsó picit erősebb közepén kívül nincs különbség a futóműjében. Ugyanazok a szilentek, ugyanazok a gömbfejek. Magyarul hülyeség most ezért kajtatni és horror pénzért venni egy komplett futóművet. (bár kanyarban jó az első stab ;) )

Elküldve: 2009 feb. 09, 11:08 pm
Szerző: KovZoo
Pacsker írta:E9 gyári váltómérete:

1.3/1.6/4X4/1.8D

1987-92

175/70R13T

5X13

4X100X (54=agyközép)

ET45


1.6GTi

1987-92

185/60R14H

5.5X14

4X100X54

ET39



Nos 578mm a gyári váltómérete az E9 tíousoknak, függetlenül attól, hogy 14"-os Gti-ről vagy összes többi 13"-osról beszélünk.

16"-ban a 195/45 4mm-el nagyobb, de ez még benne van a tűréshatárban, a 215/40 a tökéletes váltómérete és van még a 225/40, ez 8mm-el magasabb, de még ez is épp, hogy belefér. Az utóbbi kettőről felesleges is beszélni, mivel a kerékjáratunk miatt nem férnek el.
Ha jól vettem ki a szavaidból, neked 195/45R16-od van. Ez majdnemhogy tökéletes váltóméret, a km órád szemszögéből semmi gond.

Hogy mi lehet a probléma? Mint ahogy kénytelen voltál észrevenni "rángatja a legkisebb nyomvájó is ki a kezedből a kormányt". Ez azzal magyarázható, hogy a gumi kis magassága miatt kevésbé tud idomulni az út egyenetlenségeihez és így az úton a magasabb kitüremkedés fele húzza az autót. (ott tapad a gumi, sokszor levegőben van a többi résznél). Nos ezt nem csak a kezeden érzed, hanem a futóművet is rángatja rendesen! szét-össze. Többek közt gömbfejek kopásának is ez az okozója.
Ez az egyik fele.
A másik, hogy a kis profil miatt nem csak oldalra nem tud idomulni a gumi, hanem sugár irányba sem (felni közepe fele). Magyarul nem rugózik annyit, mint egy 70-es. Egyszerű. Kevésbé nyeli el az út egyenetlenségeit és több marad a futóműre. Ez bizony gyilkolja a szilenteket, a gátlót, a gömbfejeket.

Magyarul! Azt kell, hogy mindjam többé kevésbé lényegtelen a felni mérete futómű gyilkolás szempontjából. (a súlyt kivéve). A gumi peressége viszont annál inkább fontos! Egyszerű. Ha a 16os felnidre raknál 195/70-es gumit, alig lenne rosszabb, mint a gyári kerekek, az már más kérdés, hogy össze-vissza mutatna a km óra, nem férne el a kerékjáratban és még csúnyán is nézne ki.
Hogy még mi lehet befolyásoló tényező. A súly, mint ahogy valaki már említette előttem. Óriási tévhit, hogy a kereskedelemben szereplő alufelnik 90%-a könnyebb, mint a lemez. Sokszor az embereknek egyet jelent a könnyűfémfelni az aluval. Butaság. Van, hogy kétszer olyan nehéz egy darab alufelni, mint a gyári lemez! És ez bizony nagyon sokat számít. Nem hiába használnak sokszor zsengébb autó tuningnál 15-16-os csúnya lemezfelniket. Jóval könnyebb és ugye olcsóbb, mint egy komolyabb és könnyebb alu ötvözet, vagy akár egy magnézium garnitúra.
Tegyük fel egy gyári kerék (175/70R13) gumistul mindenestül 7kg (csak tipp!!) Ha azt lecseréled 16-ra. Közel csak a felni lesz ennyi, plusz add hozzá a szélesebb profilú 195/205-ös gumikat. Mert ugye azok is nehezebbek a 13-asnál kicsit. Simán ott vagy a 9kg nál (ha nem több). És az a kb két kiló viszont nem kevés kerekenként. Ne menjünk bele a fizikába, de a centripetális és a centrifugális erők miatt forgás közben ez a különbség többszörösére emelkedik és azt a futóműnek meg kell tartania, sőt menet közben kanyarodnia is kell. Legjobb példa: Ki csinált már olyat, hogy a kivett bicikli kereket megpörgette, majd csak az egyik oldalán az agyat fogva meg tudta tartani és nem borult le. Iszonyat erők kellenek a síkjából való kimozdításához.

Emellett szerintem még a felni ET-je is sokat számít. (minél kijjebb van a kerék (kevesebb az ET), annál jobban amortizál) Tudom, hogy egy pontban van rögzítve az agyhoz, legyen az ET-20 vagy ET50, de szerintem a bódé máshogy viselkedik kanyarban, így a futómű jobban terhelődik.


Amiket most felsoroltam, mind az én szerény véleményem (az adatok egyáltalán nem biztosak, csak példa jellegűek). Na és emellett egyáltalán nem ilyen drasztikus a helyzet. Nem fog 2 hónap alatt minden kikopni, no meg nem is fog kettérörni egy stabilizátor sem. Természetesen gyorsabban fog amortizálódni, ráncigálni fogja a kezedből a kormányt, a motorodat is gyilkolod elindulásnál a széles gumik miatt (ezt az 1.3-nál főként érzed), na és a komfortból is vesztesz jócskán.
Ezért szoktam én mondani viccesen, hogy mindent a látványért :D Persze az esztétikán kívül nagyon sokat segít stabilitásban és tapadásban is. Valamit-valamiért.

Én sem úgy osztom neked az észt, hogy a gyári 13-as kerekeken gurulok nyáron. Nagy szerencsénk van a típusainkkal, mert relatíve kicsik a kerékjárati ívek és már egy 15-ös felni is igen babásan tud kinézni benne. Mint egy új autón a 17-es. Én megelégszem a 15-el, 195/50-es Toyo gumikkal. Nekem sokat számít az ET. Akkor szép, ha pont síkban van az autó vonalával. Imádom a felnijeim, illenek az autóhoz és most hogy írok, már kezdek is megkattanni, hogy most az óvodás kerekek vannak fent :)

Nem hiszem, hogy a te 16-os garnitúrád sokkal nehezebb lenne, szélességük uaz, perességük viszont kisebb és abban biztos vagyok, hogy neked főleg szervó nélkül küzdeni kell az elemekkel és komfortra se a legjobb. De szerintem nem kell félned, hogy évente kell mindent cserélni a futóműben. (egyébként nem írtam én, hogy szar a kereked, mert nagyon nagy kárt tesz a kocsiban)

Remélem mindenre kimerítően válaszoltam magamhoz képest :) Mondom tájékoztató jellegű minden! Hallgasd meg a nálam okosabb embereket is! Többen járnak a klubból 16-os felnikkel (Tibcsi, Totya) és nem hallottam még panaszkodást!


Ja és a GT-inek az első kanyarstabilizátorán és a hátsó picit erősebb közepén kívül nincs különbség a futóműjében. Ugyanazok a szilentek, ugyanazok a gömbfejek. Magyarul hülyeség most ezért kajtatni és horror pénzért venni egy komplett futóművet. (bár kanyarban jó az első stab ;) )
Először is köszi a kimerítő választ :)
Hol is kezdjem?!
Mostmár télleg értem a lényeget, még akkor is ha nem teljesen hitelesek az adatok, és ha csak a te kimerítő válaszod.
szerintem ha ezeket a cuccokat kell majd csak cserélgetni rajta és a tankoláson kívül nem kell másra költenem rajta, akkor semmi gond nem lesz. Hova tegyem a "sok" pénzemet, ha nem a kocsiba?
Mondjuk mindig van ötletem, valami újításra egyedibbé tételére és ez mind elég költséges.
Pl. kezdek hajlani a programtervezés felől inkább az elektronika felé és ennek köszönhetően rengeteg dolog kering a fejemben: általam készített ledes indexrelé, majd ledesé varázsolni a lámpákat, nem nagy dolog csak fizika és matek kell hozzá, meg nyákot tervezni, megcsinálni. Nyákot már csináltam és van egy majdnem működő indexrelém is. Gondoltam arra is, hogy építeni egy XBOX360 jellegű gépet bele és azon játszani, dvdzni, tvzni, bármit. Ennek az akadálya az érintőképernyő volt. Nem találtam elérhető áron...várok még ez ügyben.
Szóval tervek vannak.
Ha stabikat cserélek, akkor erősebbet teszek bele.

Köszi minden segítséget, magyarázatot!

Elküldve: 2009 feb. 10, 08:27 am
Szerző: KovZoo
Sziasztok!

Ezt találtam: http://www.hasznaltauto.hu/2732857
Szerintem jó vétel lenne, bár mindenképp megkéne nézni, hogy mi az az esztétikai hiba.
Jobb első sávvédő horpadt és ezért ennyi....
Ez jóval áron alul van...nagyon elgondolkodtatott :D vagy csak én nem is emrem az árakat? Liftback :)

Mi a véleményetek róla?

Elküldve: 2009 feb. 10, 11:54 am
Szerző: Pacsker
Az, hogy nagyon jó szemed van :)
Én ne láttam semmit azokon a kis képeken, csak azt, hogy nyitva a mocitetője (vagy ennyire törött?? ). Szerintem már is van a háttérben. Egy kereskedő nem hülye.

Elküldve: 2009 feb. 10, 12:45 pm
Szerző: KovZoo
Pacsker írta:Az, hogy nagyon jó szemed van :)
Én ne láttam semmit azokon a kis képeken, csak azt, hogy nyitva a mocitetője (vagy ennyire törött?? ). Szerintem már is van a háttérben. Egy kereskedő nem hülye.
Felhívtam...ezt mondta...

Elküldve: 2009 feb. 10, 01:40 pm
Szerző: Lackó
Van ott más gond is....nem adná ennyiért.