Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Elküldve: 2017 ápr. 16, 03:05 pm
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Gyertyát kellene cseréljek az 55kW-os 4EFE motorban, eredetileg iridiumosat akartam, de a netet és fórumokat bújva lemondtam erről, mert feleslegesnek tartják ezekbe a motorokba.
Jelenleg ott tartok, hogy a Denso Twin Tip (TT) gyertyákkal szimpatizálok, azokról még rosszat nem olvastam és az áruk és elég barátságos.
Ami a gondom:
- a Toyodiy, a webshopok(pl Bárdi) Densoból 16-os hőértékű gyertyát ajánl(NGK-ból ez 5ös hőértéknek felel meg), viszont Toyota gyári könyv illetve Autodata program pedig 20-as hőértékű gyertyát ír a 4EFE motorhoz.
- a másik gond, hogy ugyanilyen ellentmondások vannak a gyertyahézaggal is. Denso gyertyaválasztója, 1.1mm-t ír, NGK-jé 0,8-at, illetve külföldi fórumokon is elemezgették ezt a kérdést. Talán 0,8mm lehet a jó, több helyen írják.
Kaptam két Corollás Klubtárstól két különböző lefényképezett gyári füzetben lévő infót erre vonatkozóan.
Belinkelem ide a képeket:
http://kepkezelo.com/images/a311qwzr5ozcn0crtw7n.jpg
http://kepkezelo.com/images/3ex1dnrvzbduimm8mxjm.jpg (itt a hőértéket is írja)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy melyik a jó hőértékű és hézagú gyertya az én motoromhoz.
A hézagban majdnem biztos vagyok, hogy 0,8, de a hőértékben egyáltalán nem.
Valaki tudja miért van 4EFE-nél ebben a két gyertyatulajdonságban ilyen ellentmondás? (Toyodiy vs. user manual vs. Autodata vs. Webshopok)
Végigolvastam ezt a topikot is, láttam, hogy más is vette ebbe a motorba a Denso K16TT gyertyát, viszont az Antal Attila fórumtárs által küldött user manual (2. kép) elbizonytalanított, mert ott 20-as hőértékűt ír.
Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni.
Segítséget szeretnék kérni.
Gyertyát kellene cseréljek az 55kW-os 4EFE motorban, eredetileg iridiumosat akartam, de a netet és fórumokat bújva lemondtam erről, mert feleslegesnek tartják ezekbe a motorokba.
Jelenleg ott tartok, hogy a Denso Twin Tip (TT) gyertyákkal szimpatizálok, azokról még rosszat nem olvastam és az áruk és elég barátságos.
Ami a gondom:
- a Toyodiy, a webshopok(pl Bárdi) Densoból 16-os hőértékű gyertyát ajánl(NGK-ból ez 5ös hőértéknek felel meg), viszont Toyota gyári könyv illetve Autodata program pedig 20-as hőértékű gyertyát ír a 4EFE motorhoz.
- a másik gond, hogy ugyanilyen ellentmondások vannak a gyertyahézaggal is. Denso gyertyaválasztója, 1.1mm-t ír, NGK-jé 0,8-at, illetve külföldi fórumokon is elemezgették ezt a kérdést. Talán 0,8mm lehet a jó, több helyen írják.
Kaptam két Corollás Klubtárstól két különböző lefényképezett gyári füzetben lévő infót erre vonatkozóan.
Belinkelem ide a képeket:
http://kepkezelo.com/images/a311qwzr5ozcn0crtw7n.jpg
http://kepkezelo.com/images/3ex1dnrvzbduimm8mxjm.jpg (itt a hőértéket is írja)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy melyik a jó hőértékű és hézagú gyertya az én motoromhoz.
A hézagban majdnem biztos vagyok, hogy 0,8, de a hőértékben egyáltalán nem.
Valaki tudja miért van 4EFE-nél ebben a két gyertyatulajdonságban ilyen ellentmondás? (Toyodiy vs. user manual vs. Autodata vs. Webshopok)
Végigolvastam ezt a topikot is, láttam, hogy más is vette ebbe a motorba a Denso K16TT gyertyát, viszont az Antal Attila fórumtárs által küldött user manual (2. kép) elbizonytalanított, mert ott 20-as hőértékűt ír.
Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni.