99.9% hogy nem gyári volt a tömítés.sprintercarib írta:Bingó!
Pont most akartam apdételni. Hengerfej lekerült, a tömítés az 1-es és 2-es között átégve, egyéb sérülés nem látszik sem a dugattyútetõkön, sem a szelepeken, de ezt nem akarom elkiabálni. Majd, ha össze lesz rakva, kiderül.
Innentõl kezdve már csak az a parám, hogy mitõl égett át? A szerelõm azt mondta: "hát elöregedett" !?!?!? Van ilyen? OK, hogy egy 17 éves motorról beszélünk, de mi tud egy hengerfejpakoláson elöregedni?
Mint már említettem, az olaj és a víz szintje rendben volt, mûszer szerint a vízhõfok is, de ugyanakkor -közvetlenül a behalás elõtt- érezhetõen durvább volt a fûtés és amit elõtte még soha nem csinált: tíz perccel a leállítás után gyújtás ráad, hûtõmotor elindul. Talán egész télen egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.
Nem tudom hol vannak a hõgombák, olyan nem lehet, hogy mûszer szerint OK, de mégis túlmelegszik a motor és ettõl ég át a tömítés?
Corolla 4WD
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Továbbá még 0.0999%, hogy ez esetben viszont nem 15 év után jött volna elõ.[Walaki]D`Lair írta:99.9% hogy nem gyári volt a tömítés.sprintercarib írta:Bingó!
Pont most akartam apdételni. Hengerfej lekerült, a tömítés az 1-es és 2-es között átégve, egyéb sérülés nem látszik sem a dugattyútetõkön, sem a szelepeken, de ezt nem akarom elkiabálni. Majd, ha össze lesz rakva, kiderül.
Innentõl kezdve már csak az a parám, hogy mitõl égett át? A szerelõm azt mondta: "hát elöregedett" !?!?!? Van ilyen? OK, hogy egy 17 éves motorról beszélünk, de mi tud egy hengerfejpakoláson elöregedni?
Mint már említettem, az olaj és a víz szintje rendben volt, mûszer szerint a vízhõfok is, de ugyanakkor -közvetlenül a behalás elõtt- érezhetõen durvább volt a fûtés és amit elõtte még soha nem csinált: tíz perccel a leállítás után gyújtás ráad, hûtõmotor elindul. Talán egész télen egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.
Nem tudom hol vannak a hõgombák, olyan nem lehet, hogy mûszer szerint OK, de mégis túlmelegszik a motor és ettõl ég át a tömítés?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Lehet, hogy elb@sztam? Én fogorvoshoz igyekezvén rájuk bíztam, oldják meg. Valszínûleg megvették a legolcsóbb bárdis pakolást és azzal fogják összerakni!?!?
Lehet még ehhez gyárit kapni belátható idõn belül egyáltalán?
Azt, hogy mi volt benne nem tudom. Láttam az átégett tömítést, de nem kerestem rajta márkajelzést.
Az autó Svájcból származik, horgos, félek tõle, hogy trélereztek vele. Itthon 12 évig 2 nõ birtokolta 4/8 év arányban. Az eladó hölgy (8 év) elmondta, hogy a hûtõ nemrég volt cserélve. Ebbõl következtethetnék arra, hogy (Nõ!) hûtõcsere elõtt kicsit megfõzte a motort és az esetleg most jött ki. Nem tom.
Lehet még ehhez gyárit kapni belátható idõn belül egyáltalán?
Azt, hogy mi volt benne nem tudom. Láttam az átégett tömítést, de nem kerestem rajta márkajelzést.
Az autó Svájcból származik, horgos, félek tõle, hogy trélereztek vele. Itthon 12 évig 2 nõ birtokolta 4/8 év arányban. Az eladó hölgy (8 év) elmondta, hogy a hûtõ nemrég volt cserélve. Ebbõl következtethetnék arra, hogy (Nõ!) hûtõcsere elõtt kicsit megfõzte a motort és az esetleg most jött ki. Nem tom.
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:

11115-16082. Ez a hfejtömítés cikkszáma. Rendelésnél kérdezd meg, hogy õ is ezt kereste-e ki?!
Mondom, szerintem 13 ezer Ft körül lesz. Nem hiszem, hogy ez nagyon drága... A szervíz is el fog kérni az utángyártott szarér legalább ennyit, ha nem többet...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Hát, mindenkinek nagyon köszönöm a hozzászólásokat. Nemrég hívtak a szerelõim, hogy már szépen ketyeg a motor, nem kopog, nem csattog. (YES!) Hát a tömítés az nem gyári, a hengerfej pedig nem lett síkolva, mert szerintük a japán h.fejek vékonyak és nem bírják el. Persze közöltem velük, hogy ha nem jön be, legközelebb ingyen csinálják síkolással, gyári tömítéssel. A dologhoz hozzá tartozik, hogy Õk a kollégáim és a követség garázsában fusiznak munkaidõ után baráti áron. Lehet, hogy nem guruk, de 15-20 év alatt láttak néhány vasat és nem vernek át. Nem vagyok szarrágó, fõleg, ha a kocsimról van szó, de pl. ezt a mûtétet megúszom kb. 20 rugóból úgy, hogy csereautót is kaptam a javítás idejére.
Mellesleg az egyiküknek '89-es Corollája van, a másiknak Hondája és Suzukija.
Remélem, a 7végén már Toyglizom a hegyen!
Drukkoljatok!
Remélem, a 7végén már Toyglizom a hegyen!
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Múlt pénteken hazajött a kicsike. Kb. 300 km-t mentem vele a héten, eddig minden OK, remélem így is marad. Mintha jobban is menne mint elõtte és az alapjárat is egyenletesebb. Most már fel merném tenni a pohár vizet a szelepfedélre. De lehet, hogy csak képzelõdöm.
Mosás után telefonnal gyorsan lefényképeztem, íme Õ:
https://picasaweb.google.com/1049212480 ... Xli4WD1994#
Mosás után telefonnal gyorsan lefényképeztem, íme Õ:
https://picasaweb.google.com/1049212480 ... Xli4WD1994#
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Engedelmeddel:


Gratula hozzá!
Tényleg szép darab! Remélem megmutatod nekünk egy találkozó alkalmával testközelben is!
Esetleg projekt?


Gratula hozzá!
Tényleg szép darab! Remélem megmutatod nekünk egy találkozó alkalmával testközelben is!
Esetleg projekt?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Az utcánkban van egy fehér, pár házzal feljebb, de nem tudom a rendszámát. Most vettek egy '88-as E9-et is a lánynak. Már izgattam Õket találkozó ügyben.
Én egy szép bordót láttam valamelyik nap a Széna téren EMU rendszámmal, ha jól emlékszem.
Apropó, az enyémre miért nem gerjedt senki, amíg hirdették? Csodálkozom, hogy egy ilyen ritka típust több mint egy hónapig nem vitt el senki 3 kilóért.
Én egy szép bordót láttam valamelyik nap a Széna téren EMU rendszámmal, ha jól emlékszem.
Apropó, az enyémre miért nem gerjedt senki, amíg hirdették? Csodálkozom, hogy egy ilyen ritka típust több mint egy hónapig nem vitt el senki 3 kilóért.
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Valjuk be a fogyasztása (összkerék) miatt igencsak az a réteg fogja megvásárolni, akinek kell az emelt hasmagasság és az esetenkénti 4WD a nagy csomagtér mellett. Ha csak Wagon kéne és ilyen évjáratú Corolla, akkor a puritánabb 2WD hatchback orrú akár 1.3 Xl.
Sajnos! Nekem jobban tetszik az összkerekes, de, ha még óvatosan is vezetünk, az alkatrész ellátottsága (kasztni, hátsó hajtás) sokkal szûkebb, mint a többinek. Ettõl függetlenül nekem kéne.
A már emlegetett "Matyi által fotózott fehér szoknyásról" van pár szebb képem, bár ez is telós:


Nap, mint nap látom, kétszer is! Kiki már elnevezte Oscar-nak
Mindig kérdezi, na merre parkol Oszi? Egy fiatal kisasszony vezeti, amikor épp nem áll. Sûrûn mossa, csak sajnos csillaggarázs és meg meg kapta már a rozsda.
Emellett!
Képzeljétek egy prosiban megtaláltam ugyanezt az autót!! Ugyanígy fehérbe, ugyanezzel a spoiler szettel újonnan. Ahogy gondoltuk Német szoknyaszett van rajta. Ha be tudom scannelni berakom!
Fura egyébként, hogy a németek Dieselt és Xli-t szinte többször "tuningoltak", mint Gt-i ket, vagy Gli-ket. Sebaj! Szép!
Sajnos! Nekem jobban tetszik az összkerekes, de, ha még óvatosan is vezetünk, az alkatrész ellátottsága (kasztni, hátsó hajtás) sokkal szûkebb, mint a többinek. Ettõl függetlenül nekem kéne.
A már emlegetett "Matyi által fotózott fehér szoknyásról" van pár szebb képem, bár ez is telós:


Nap, mint nap látom, kétszer is! Kiki már elnevezte Oscar-nak
Emellett!
Képzeljétek egy prosiban megtaláltam ugyanezt az autót!! Ugyanígy fehérbe, ugyanezzel a spoiler szettel újonnan. Ahogy gondoltuk Német szoknyaszett van rajta. Ha be tudom scannelni berakom!
Fura egyébként, hogy a németek Dieselt és Xli-t szinte többször "tuningoltak", mint Gt-i ket, vagy Gli-ket. Sebaj! Szép!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Nekem a fogyasztással nincs bajom, szerintem a 7,5-8,5 lityi állandó öszkerékkel vegyesbe (kb. 50-50% város/országút) baráti. Ennyit az 1,3-as E10-esem is benyelt. Ja, és nincs tojás a gázpedálon!
Persze ilyen benzinárak mellett szívesebben mondanám be a kasszánál a mellettem tankolt diesel VW Lupo kútoszlop számát, de vigasztal a tudat, hogy én térdig érõ hóban is hazajutok.
Eddig még alkatrész gondom sem volt, igaz csak kopócuccok + javítóív kellett, meg egy kézifékkötél, de azt legyártattam 3.500,-Ft-ért.
Errõl jut eszembe: rossz úton kopogás-nyöszörgés az toronycsapágy? Trapéz gömbfejek újak, kormányösszekötõk jók, stab.szilentek még elmennek, lengéscsillapítók -ha nem is 100%-on-, de dolgoznak, nem olajosak. Abban tud segíteni valaki, hogy a toronycsapágy megegyezik-e az elsõkerekesével, vagy spéci?
Eddig még alkatrész gondom sem volt, igaz csak kopócuccok + javítóív kellett, meg egy kézifékkötél, de azt legyártattam 3.500,-Ft-ért.
Errõl jut eszembe: rossz úton kopogás-nyöszörgés az toronycsapágy? Trapéz gömbfejek újak, kormányösszekötõk jók, stab.szilentek még elmennek, lengéscsillapítók -ha nem is 100%-on-, de dolgoznak, nem olajosak. Abban tud segíteni valaki, hogy a toronycsapágy megegyezik-e az elsõkerekesével, vagy spéci?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szerintem a toronycsapágy kompatibilis E9-en belül. De még más szériákkal is.
Ez a fogyi nagyon jónak tûnik. Azt hittem több!
Klubtali?
Ez a fogyi nagyon jónak tûnik. Azt hittem több!
Klubtali?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
