Oldal: 59 / 163

fordulatszám - "esés"

Elküldve: 2011 márc. 21, 09:16 pm
Szerző: dogi77
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)

Elküldve: 2011 márc. 22, 12:12 pm
Szerző: Ghee
Szia!

Lehet hülyeség, de üzemanyagszûrõt cseréltetek?

Re: fordulatszám - "esés"

Elküldve: 2011 márc. 22, 01:13 pm
Szerző: bepi81
dogi77 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)
Ahogy Ghee írta, dugulás lehet, valószínûleg az üa.szûrõben. Ha E85-öt használtál kb 50-50%-ban, vagy nagyobb arányban, akkor az oldhatott fel olyan mennyiségû koszt, lerakódást a tankodból, ami eldugította a szûrõt. Ajánlatos is az elsõ 500-1000km E85-ös km megtétele után 1-szer szûrõt cserélni. Ha jól tévedek ez a hátsó ülés alatt található, bár én még nem bontottam szét hozzá az enyémet. Elég babrás cserélni. :)
Hibakódot nem ír ki? (check engine?)

Elküldve: 2011 márc. 22, 02:01 pm
Szerző: Ghee
A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...

Elküldve: 2011 márc. 22, 02:17 pm
Szerző: bepi81
Ghee írta:A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...
Akkor az még a szerencsésebb helyzet... :wink:
Dogi77-é faceliftes, mert vvti, így neki a hátsó ülés alatt lesz. Még szerencse, hogy egy életben max 1-szer kell cserélni. Amúgy az is lehet, hogy azért tették olyan eldugott helyre, hogy nagy eséllyel azt úgy sem kell piszkálni... De, sajna az E85-ös keverék gyanánt elõfordulhat.

Elküldve: 2011 márc. 22, 03:17 pm
Szerző: PiciPeti
30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D

Mi ~180e-nél cseréltük ki a gyári szûrõt. Kb kátrány jött belõle... :?

Elküldve: 2011 márc. 22, 03:24 pm
Szerző: bepi81
PiciPeti írta:30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D

Mi ~180e-nél cseréltük ki a gyári szûrõt. Kb kátrány jött belõle... :?
A hivatalos Toyota márkaszervizes álláspont szerint nem kell üzemanyagszûrõt cserélni, Elvileg örökös. Aztán, ki tudja, hogy a jó fajta MOL kútjainkból, vagy inkább mostanában a Román, Szerb, Szlovén, Szlovák, Osztrák(?) kutak mélyérõl milyen gané jön fel és rakódik le a tankban? Amiket egy-két kövérebb E85 tankolással feloldunk és már kész is a dugulás.
Amúgy, nem azt mondom, hogy ne cseréljen szûrõt, persze, ártani nem árt, csak erre nincs elõírás. :wink:
Ez olyan, mint a vezérmûlánc is, hogy akkor kell cserélni, amikor elromlik, nincs külön elõírás rá. Ellenõrizni kell bizonyos idõközönként, de kötelezõ jelleggel nincs megadva csere idõtartam.

Elküldve: 2011 márc. 22, 03:28 pm
Szerző: bepi81
PiciPeti írta:30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D
De, úgy eldugták. Nem, nem a tankban lévõ durva szûrõre gondoltam. Azt szerintem nem is lehet cserélni.

Elküldve: 2011 márc. 22, 03:34 pm
Szerző: PiciPeti
Haynes-bõl ollózva:

"Every 30 000 km or
2 years - whichever comes sooner
• Renew the air filter element (Section 10).
• Renew the fuel filter (Section 20).
• Renew the brake fluid (Section 21).
• Renew the spark plugs (Section 22)."

És késõbb:

"Non-VVT-i models -
every 30 000 km or 2 years
Note: This procedure applies only to the non-
VVT-i engine models"

Ergo benéztem :D

De ettõl függetlenül én mindenképp tartanám ezt a cserét. A látottakból kiindulva...

Elküldve: 2011 márc. 22, 03:50 pm
Szerző: bepi81
PiciPeti írta:Haynes-bõl ollózva:

"Every 30 000 km or
2 years - whichever comes sooner
• Renew the air filter element (Section 10).
• Renew the fuel filter (Section 20).
• Renew the brake fluid (Section 21).
• Renew the spark plugs (Section 22)."

És késõbb:

"Non-VVT-i models -
every 30 000 km or 2 years
Note: This procedure applies only to the non-
VVT-i engine models"

Ergo benéztem :D

De ettõl függetlenül én mindenképp tartanám ezt a cserét. A látottakból kiindulva...
:wink:
Azért azt nem árt tudni, hogy a béka Corik 1332cm3-s motorja számomra semmivel sem rosszabb konstrukció, mert az egy hagyományos, de írtó strapás, viszonylag könnyen javítható-karbantartható motor, pl, ha a házi szerelhetõséget vesszük itt a szûrõcsere kapcsán.
Cserébe a vvt-i finomabb moci, kicsit erõsebb, de bizonyos jellemzõiben bonyolultabb. Mindkettõnek meg van az elõnye és a hátránya.

Én tavaly nyáron 5-6 tanknyi 20-30%-nyi E85 keverékkel jártam, nálam semmilyen dugulás, rángatás, torpanás nem jelentkezett. Ez több dolgot is jelenthet:
1. Nem volt ganés a tank
2. Kevés volt az E85 aránya ahhoz, hogy feloldja a cuccost
3. Fokozatosan oldotta a koszt, így nem jelentkezett a dugulás.

Saját tapasztalatomból írom, hogy az E85-tel alacsony fordulaton jobb volt a reakciója a motornak gázadásra, mintha könnyebben ment volna, a hangja hallhatóan kisimult, a fogyi ezzel 20% körüli keverékkel bõ fél litert ugrott, de még így is kijöttem 6,7-6,8L átlagból. Tiszta benzinnel hosszú távon lazán kijön 6,0-6,1-bõl (max 110Km/h).

Viszont azt vettem észre. hogy az olajfogyásom hirtelen megugrott, így visszaálltam a sima benyára és az olajfogyás ismét megállt. Nem tudom tehát tudományosan, hitelesen alátámasztani, de úgy vettem észre, hogy az E85-tel jobban csipegeti az olajat.

Elküldve: 2011 márc. 22, 07:22 pm
Szerző: dogi77
bepi81 írta:
Ghee írta:A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...
Akkor az még a szerencsésebb helyzet... :wink:
Dogi77-é faceliftes, mert vvti, így neki a hátsó ülés alatt lesz. Még szerencse, hogy egy életben max 1-szer kell cserélni. Amúgy az is lehet, hogy azért tették olyan eldugott helyre, hogy nagy eséllyel azt úgy sem kell piszkálni... De, sajna az E85-ös keverék gyanánt elõfordulhat.
A "durva"szûrõ cseréje megvolt még tavaly tavasszal (motortérben van, eldugott helyen ...) Nyár óta etanol nem ment bele, így nem biztos, hogy szûrõ gond lenne.

Re: fordulatszám - "esés"

Elküldve: 2011 márc. 22, 07:29 pm
Szerző: dogi77
bepi81 írta:
dogi77 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)
Ahogy Ghee írta, dugulás lehet, valószínûleg az üa.szûrõben. Ha E85-öt használtál kb 50-50%-ban, vagy nagyobb arányban, akkor az oldhatott fel olyan mennyiségû koszt, lerakódást a tankodból, ami eldugította a szûrõt. Ajánlatos is az elsõ 500-1000km E85-ös km megtétele után 1-szer szûrõt cserélni. Ha jól tévedek ez a hátsó ülés alatt található, bár én még nem bontottam szét hozzá az enyémet. Elég babrás cserélni. :)
Hibakódot nem ír ki? (check engine?)
Sziasztok! Bocs, válaszolhattam volna egy hozzászólás keretében is:

Pont az általad leírt okok miatt cseréltünk szûrõt, de jó ideje nem etanolozok, kivéve az egyik "kedves" benzinkút jóvoltából, ahopl a benzint ügyesen jó alaposan megkeverték alkohollal és benzin áron árusították. de ez egy másik történet... :x

Hibakód nincs, keverékszegény üzemanyag-jelzés meg pláne :D :)

Kaptam ötletet haldokló / rosszalkodó benzinpumpára is.

Re: fordulatszám - "esés"

Elküldve: 2011 márc. 22, 07:42 pm
Szerző: bepi81
dogi77 írta: Pont az általad leírt okok miatt cseréltünk szûrõt, de jó ideje nem etanolozok, kivéve az egyik "kedves" benzinkút jóvoltából, ahopl 1. a benzint ügyesen jó alaposan megkeverték alkohollal és benzin áron árusították. de ez egy másik történet... :x


2. Kaptam ötletet haldokló / rosszalkodó benzinpumpára is.
1. Nem mondod!!! :shock: Örülnék, ha részleteznéd a sztorit!!! Én mindig szagmintát veszek minden tankolásnál, a benzin és az E85 szagát könnyedén meg lehet különböztetni. De ilyet, még nem hallottam!

2. Bingó, ez lett volna következõ tippem, csak szeretek elõször mindig a legegyszerûbb kérdéseken végigmenni.

Elküldve: 2011 márc. 22, 08:55 pm
Szerző: dogi77
Vidéki út elõtt tankolás, kutat nem írok (úgy sem tudnám "hivatalosan bizonyítani"), lelkesen 95-ös üzemanyagból 40 x liter betölt a gépbe. Elindul, jól húz az autó a városban, aztán az autópályán tipikus etanol hatás, gps-s szerinti 110-nél az autó hangosabb, magasabb sebesség tartományban rosszul húz. Fogyasztás (tankolásnál nulláztam a fed. komp.-ot) 2 személlyel elõször ~ 8 liter, majd egész hétvégét figyelembe véve (cirka 420 km autópálya, visszaúton inkább 120 fölött) 8,3 L. Horror... Ennyit akkor fogyasztott, amikor 40 % etanol körül autóztam hajdanán.

Szagolni nem szagoltam. A barackot jobban és messzebbrõl felismerem... :)

Elküldve: 2011 márc. 22, 09:32 pm
Szerző: PiciPeti
bepi81!

A kasztni merevségében teljesen igazad van. Újabb, modernebb,(más piacra szánt) modell... A bunker érzés megvan. Belsõ desgin szerintem 5csillagos.
A motorok modernebbek. Elektromos szervó istenkirály.

DE!

A futómûve köszönõviszonyban sincs az E11-ével. Az összeszerelés minõsége szintén... Az E12 már zörög-nyiszog (60e km) Az E11-bõl egy nyikkanást sem hallani (170e km) Bár ez lehet a csendesség miatt szembetûnõbb...

Mindenesetre meglepõ volt számomra az E11. Sokkal rosszabbra számítottam.
Sõt!

Az olajcserével megszûnt az olajfogyasztás. 8)
Amikor elhoztuk 500km alatt bekapott kb 2 decit (Valami Agip csoda volt benne). Most Castrol 5W-30 ment bele, és 1000km alatt semmit nem moccant.
Egyre jobban szeretem... :oops: :D