Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Medw
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2011 okt. 11, 12:15 am
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Medw »

IceRocko írta:
Medw írta:BUÉK utólag is minden márkatársnak!

Kb. két hete meghozta a futár az LM LEICHTLAUF 10W40-es olajat még az akciós áron a goldolajtól. MANN szûrõt is vettem mellé. Holnap megyek olajcserére. Azon agyaltam, hogy a motorblokk külsején látható pici olajfolyásokkal/foltokkal lehet e/érdemes e valamit kezdeni. Igaz nem mértem pontosan a mostani olajcsere periódusban az olajfogyást (a következõben fogom!), de kb. olyan 1,5 literre teszem 10000 km-en, ami nem rossz szerintem. Mennyire költséges azoknak a tömítéseknek a cseréje, amelyek ezeket a pici szivárgásokat megszüntetik? Egyáltalán lehetséges ez, vagy hülyeséget kérdezek? :oops:
Nem hülyeség szerintem! Én most csináltam meg, mert esztétikailag sem tetszett, hogy olajfoltok vannak, ráadásul az égett olaj szag sem a kedvencem. Inkább a benzin vagy az égett gumiszagát szeretem. :twisted: :) Nem mellesleg, jobban fogyott az olaj. :x
Én a gyújtás elosztó teljes tömítését megcsináltam (szimering, O gyûrû, csapágy), szelepfedél tömítés, szelepfenedél leszorító csavarok tömítése, olajteknõ tömítés, szelepfedélen lévõ gázvisszavezetõ szelep tömítéssel (ennek van valami neve, de nem jut eszembe). Ez kb 15-20e ft-omba volt, de én az összes tömítést gyárit vette. Ezen felül 1éve cseréltem a fõtengely és vezérmûtengely szimeringeket azok olyan 2-3e ft/db áron voltak. Ilyesmi költséggel kell számolni. Bár azt nem tudom neked hol szivárog.
Én örülök, hogy rá vettem magam, és megcsináltam. :D
Jól hangzik. Meg fogom kérdezni a szerelõt, hogy mennyibõl csinálná meg.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Medw írta:Mi a véleményetek a MOL olajokról? Konkrétan errõl: MOL Dynamic Max 10W40. LM Leichtlauf 10W40-et szeretnék bele tenni, de nem bírta már ki a 10 ezres olajcseréig (1000 km lenne még), minimum alá esett az olajszintem. Nem várhattam tovább, sos megoldást kellett találnom így vasárnap este. Gondolom érdemes mihamarabb megrendelni az LM-et és megejteni az olajcserét...
Egy ismerõsöm a MOL-ban üzemvezetõ, tõle próbáltam infókat szerezni a MOL olajokról... Szerinte vannak olyan jók, mint az egyéb, márkás olajak, csak nincsenek annyira reklámozva, mivel a MOL kisebb cég, mint pl. a Shell... Illetve nem is ez a fõ profilja a MOL-nak, ezért sincsenek annyira reklámozva, minél több jóváhagyással ellátva, mint a többiek.
Mindenesetre, mivel én úgy láttam, az ismert, bevált 'külföldi' olajok többnyire olcsóbbak is, mint a MOL, ezért nem próbáltam ki a MOL-t, maradtam a bevált márkáknál. Egyébként Almásfüzítõn készülnek a MOL olajak, az alapolaj nagyrészt az oroszoktól jön.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Motul 8100 X-Cess 5W-40 olajat kapott most a Sedanunk. Egyelõre semmi különös, a korábban használt Mobil Super 3000 X1 5W-40-hez képest nem érzékelek különbséget. Kíváncsi leszek az olajfogyásra, majd beszámolok róla pár hónap múlva... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Medw
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2011 okt. 11, 12:15 am
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Medw »

Jorn írta:
Medw írta:Mi a véleményetek a MOL olajokról? Konkrétan errõl: MOL Dynamic Max 10W40. LM Leichtlauf 10W40-et szeretnék bele tenni, de nem bírta már ki a 10 ezres olajcseréig (1000 km lenne még), minimum alá esett az olajszintem. Nem várhattam tovább, sos megoldást kellett találnom így vasárnap este. Gondolom érdemes mihamarabb megrendelni az LM-et és megejteni az olajcserét...
Egy ismerõsöm a MOL-ban üzemvezetõ, tõle próbáltam infókat szerezni a MOL olajokról... Szerinte vannak olyan jók, mint az egyéb, márkás olajak, csak nincsenek annyira reklámozva, mivel a MOL kisebb cég, mint pl. a Shell... Illetve nem is ez a fõ profilja a MOL-nak, ezért sincsenek annyira reklámozva, minél több jóváhagyással ellátva, mint a többiek.
Mindenesetre, mivel én úgy láttam, az ismert, bevált 'külföldi' olajok többnyire olcsóbbak is, mint a MOL, ezért nem próbáltam ki a MOL-t, maradtam a bevált márkáknál. Egyébként Almásfüzítõn készülnek a MOL olajak, az alapolaj nagyrészt az oroszoktól jön.
Kb. 1000 km-t használtam vele az autót, igazából semmi különös nem tûnt fel. De végülis mindegy is már, mert épp most indulok olajcserére...
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: to4m5i »

Nekünk a Dynamol a beszállítónk, Indokolatlan mennyiséget rendeltem be, és egy hét alatt, majdnem elfogyott a készletünk.
LEGOLCSÓBB olajunk 1139Ft/L.
Hagy ne mondjam mennyiért veszem :D és ezzel szerintem mindent elmondtam
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Valamelyik topicban írta Tibcsi, hogy már indítózás pillanatában el kell aludni a mûszerfalon a olajoskannának. Nálam egy ideje csak beindulással egy idõben aludt el. Úgy emlékeztem, hogy ez a normális, de azért ellenõriztem egy olajszintet. A minimumon volt. :oops: Az utántöltés hatására indítózás alatt már elaludt a lámpa. Köszi Tibcsi!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

bubidisc írta:Valamelyik topicban írta Tibcsi, hogy már indítózás pillanatában el kell aludni a mûszerfalon a olajoskannának. Nálam egy ideje csak beindulással egy idõben aludt el. Úgy emlékeztem, hogy ez a normális, de azért ellenõriztem egy olajszintet. A minimumon volt. :oops: Az utántöltés hatására indítózás alatt már elaludt a lámpa. Köszi Tibcsi!
Mégsem. 5-10 fok környéke van a garázsban. Olajban (10w - 40 magnatec) van 5 ezer kilométer. Az olajnyomás a beindítást követõen (0,5-1mp) áll csak helyre. Ez rossz? Szakik?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Magnetech 10w40-el nekem is csinálta. Azóta nem is használok olyat. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Nekem kint a -10°C-os éjszaka után reggel az elsõ indításnál, még kb. 3-4 másodpercig világít az olajlámpa, aztán elalszik. Miután már üzemmeleg a motor, akkor már a kulcs elfordítása után - indítózás közben - elalszik a lámpa. Ettõl függetlenül semmi rosszat nem tapasztalok, szépen jár a motor, csendes, nincs baja. Mobil 1 5W40 olaj van benne (több mint egy éve lett betöltve, de még csak 8000 km-t ment azóta) és Nipparts olajszûrõ.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ha jól gondolom az olajnyomás felépüléséig bizonyos alkatrészek kenés nélkül forognak. Az nem egészséges. Az, hogy még nem tapasztaltál semmi az csak annyit jelent, hogy jó anyagból van összerakva de szinte biztos vagyok, hogy a legkisebb kenés nélküli forgás is árt. Jól gondolom?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Az olajszûrõtõl "bûne" is lehet, ha nem azonnal alszik ki a lámpa. A legjobb szûrõ is lassan visszaengedi az olajat, így ha 2-3 nap után van beindítva a motor, akkor utána szükség van pár motor fordulatra, hogy az olajpumpa visszapótolja az olajat a rendszerbe, a nyomás csak akkor tud felépülni, ha sehol sincs levegõ a rendszerben.
Pl, amikor az E36-ot örököltem és hetekig be se inditottam, az elsõ indítózás után másodpercekig nem volt olajnyomás... Napi használatban hamar kialszik a lámpa.

Az, hogy indítózás közben elalszik a lámpa az jó dolog. Viszont nekem az E10 motorja olyan hamar indul, hogy sokszor csak utána alszik ki a lámpa, pl a péntekrõl hétfõre, de van, hogy reggelrõl estére is olyan hamar indul a céges mélygarázsban, hogy azzal szoktam szórakozni, tudok e olyan rövidet indítozni, hogy ne kapja el. :) Az olajnyomás lámpa csak késõbb szokott kialudni 0.5-1mp. Filtron szûrõvel kicsit lassabban, MANN szûrõvel hamarabb, de sosem "azonnal". Legfeljebb olyankor, amikor nemrég még mentem vele. Akkor (melegen) viszont picit lassabban is indul a motor, nem vészesen, mert kb. 1mp alatt akkor is indul, de mégsem azonnal, van ideje már inditózás közben felépülni az olajnyomásnak.

Vagy ott van pl. a szomszéd LXX-es rendszámú Corollája, na azzal mindig annyit köszörül, hogy ott már biztos van olajnyomás, mire az beröffen, de az is Corolla és az is mindig beindul aztán megy :)

Nem emlékszem, hogy bárhol olvastam volna az user manualban, hogy indítózás közben meg kell jönnie az olajnyomásnak. Ezen kár aggódni. Inkább akkor kell problémára gondolni, ha hirtelen egyik napról a másikra romlik a helyzet.
Olyat még nem sikerült megfigyelnem, hogy olaj utántöltés után tényleg hamarabb alszik ki a lámpa.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Múlt pénteken 2 hét állás után beindítottam (és mentem is egy kört) a Corollát. Szokásos módon indult, az indítózás pillanatában aludt ki az olajnyomás lámpa. Nem csörgött, szépen indult.

Ha jó a szûrõ és jó olaj van benne, akkor így kell mûködnie. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Az én tapasztalatom is az, hogy kb. 6-8 órás állás után olyan 0.5-1mp között van mire kialszik az olajlámpa, de ha 2napot áll akkor is ugyan ennyi idõ. Kevesebb állásnál már indítózáskor kialszik. Még mindig Mobil 1 van benne 10w40, de 15w40el is ugyan ez volt a helyzet. Nem vettem észre különbséget, pedig direkt figyeltem.
Én csak gyári szûrõt használok, úgyhogy másról nincs tapasztalatom. Egyszer fater mesélte, hogy vett bele valami nem gyárit, de 2nap után le is cserélte gyárira, mert annyira nem akart az olajnyomás megjönni vele, hogy lehetett hallani, ahogy a motor olajért könyörög. Én meg alapból nem kockáztatok. :)
EE101 Sedan, 7A-FE
Válasz küldése