Oldal: 57 / 143
Elküldve: 2010 dec. 18, 05:38 pm
Szerző: Bandagoose
ApafiMihaly írta:gecsa írta:
honnan jön a csörgés?
a motortérbõl, de pontosan nem tudom lokalizálni. Most adok neki az olajhoz spéci adalékot, ami a szelepzajokat csökkenti és a kopásból eredõ réseket tömi némileg. Ha ettõl változik a helyzet, akkor ez az irány lesz. Ha nem, akkor az elõgyújtást merre kezdjem el állítani?
Persze ehhez jó lenne tudni a karburátor típusát, ezt már kérdeztem a karbis topicban
Mihály
hát az effajta adalékokban ne nagyon bízzál..
Elsõként az alapelõgyújtás az, amit érdemes leellenõrizni. ha szemben állsz a kocsival, a hengerfej jobb végén, amibõl kijönnek a gyertyavezetékek.
két csavar szorítja le, ezeket fel kell lazítani, aztán lehet állítani a komplett egységen. Megnézed, járó motornál merre forog a fõtengely, és ugyanabba az irányba tekered a gyújtáselosztót, 1-2 mm-t, akkor csökkented a gyújtást.
Bár, ha rossz az alapelõgyújtásod, az inkább úgy jelentkezik, hogy gázadásnál erõsebben csörög a motor.
A szelephézagokat is érdemes leellenõrizni.
Elküldve: 2010 dec. 18, 07:15 pm
Szerző: Pacsker
Adalékot ne!
A gyújtáselosztón tekerj balra, ahogy bandagoose és Lackó mondta. Ha attól megszûnik, akkor ilyesmi gond lesz.
Elküldve: 2010 dec. 18, 10:23 pm
Szerző: ApafiMihaly
Köszönöm szépen a válaszokat!
Remélem közelebb kerülök a megoldáshoz!

Elküldve: 2011 jan. 21, 10:51 am
Szerző: murray
az autóm csomija totál beázik a keréktartóban állandóan áll a viz.
a pótkerékboritó faroslemezt állandóan száritani kell a lakásban
a gyári szövetet ki kéne vennem de még az eredeti szürke patentok tartják
ki kéne mosni és kiszáritani az egészet
ha kifeszitem és eltörnek tudok hozzá venni vhol venni olyat ami jó?
Elküldve: 2011 jan. 21, 12:12 pm
Szerző: Csocsó
Toyotánál általában rendelhetõek ezek.
Ha ez mégsem jön be, akkor nézz szét gugliban, korábban valahol találkoztam egy patentshop -pal, ahol volt mindenféle ilyesmi. Ha nem is pont ugyanilyet, de nagyon hasonlót szerintem lehet találni.
Elküldve: 2011 jan. 29, 09:40 pm
Szerző: Birka
Sziasztok!
Tegnap volt a napja, hogy a 3ikat már minden alkalommal recsegve bevevõ váltómat kicseréljük egy bontott váltóra. Ezúttal is köszi a váltót Bandagoose!
Át kellett tenni a km-óra meghajtást, ezzel (is) akadtak kisebb gondok. Annyira össze voltak már a fémszerkezetek nõve egymással, hogy le is pattant egy darabka a barbár munka következtében.

Végül egy Mercedes

fõtengelycsavar rátekerésével és annak ráncigálásával engedett a cucc.
Volt még egy kis bibi a váltóval: Ez ugye bontásból származik, s mint ilyen az elsõ gumibakrögzítõnél a 2 csavar valószínûleg egy ütközésnél kitört és a menetek egyik fele hiányzott. Végül így lett összerakva, mert a harang cseréjéhez a difit is meg kellett volna bolygatni.
Amúgy a váltó cseréhez (vagy fõtengely szimering cseréhez ugye) az öreganyját is le kell bontani!

Híd, merevítõ mindenféle gumibakok persze temérdek helykínálat mellett.
Mindent összevetve nagyon büszke vagyok magunkra f3-tól este hétig csináltuk.
Kapott most új Castrol TAF-X-et és szebben muzsikál mint valaha!

Elküldve: 2011 jan. 29, 10:02 pm
Szerző: Bohi
Ügyesek, grat! Milyen jó érzés, amikor vmit megcsinál magának az ember, nem?

És akkor jól mûkszik? nem szinkronos egyik sem?
Elküldve: 2011 jan. 29, 10:10 pm
Szerző: horvatht
A mai nap folyamán kicseréltük itthon a vezérmûszíjat, szelepfedél tömítést, az ékszíjakat, levegõszûrõt, gyertyákat. A közeljövõben olajcsere is lesz, kap 10w40es Castrol olajat a kocsi. (Eddig nem tudom milyen volt benne.) Szóval megtörtént a ~120 ezres nagyszervíz.

Meglepõen könnyen ment az egész szerelés, a legtöbb alkatrész simán, erõlködés nélkül jött le azonnal, ahogy azt kell. Gyakorlatilag nincs is már mit csinálni már az autón, annyira rendben van most. Kéne is valami projekt autó.

Elküldve: 2011 jan. 29, 10:38 pm
Szerző: Birka
Bohi írta:Ügyesek, grat! Milyen jó érzés, amikor vmit megcsinál magának az ember, nem?

És akkor jól mûkszik? nem szinkronos egyik sem?
Egyelõre úgy tûnik, hogy minden okés. Felvált, visszavált, patent minden. Gyorsításnál és motorféknél sem akar kiugrani.
Csak vissza kell szoknom, hogy 5 sebességet használjak...

Elküldve: 2011 jan. 30, 12:20 pm
Szerző: Pacsker
Gratula Birka! Tényleg nem az 5 perces szerelések közé tartozik, de látom nem okozott gondot! Örülök, hogy nem lett végül zsákbamacska! Nagyon jól tettétek, hogy a harang cserének nem kezdtetek hozzá!
Elküldve: 2011 jan. 30, 02:37 pm
Szerző: Lackó
horvatht írta:Gyakorlatilag nincs is már mit csinálni már az autón, annyira rendben van most. Kéne is valami projekt autó.

Ilyen nincs....mindig lehet valamit találni.
Irigyellek....
Elküldve: 2011 feb. 24, 02:36 pm
Szerző: Zoo.HUN
Az létezik, hogy a brigeciol le se tojja a csavarokat? próbálkozzak inkább sósavval, az leszedné a rozsdát,meg a szennyezõdéseket?
Elküldve: 2011 feb. 24, 02:41 pm
Szerző: Zoo.HUN
murray írta:az autóm csomija totál beázik a keréktartóban állandóan áll a viz.
a pótkerékboritó faroslemezt állandóan száritani kell a lakásban
a gyári szövetet ki kéne vennem de még az eredeti szürke patentok tartják
ki kéne mosni és kiszáritani az egészet
ha kifeszitem és eltörnek tudok hozzá venni vhol venni olyat ami jó?
Azok a mûanyag patentek nem törnek.Én mkor a minap szedtem szét a borítást, már csavarhúzóval feszegettem,mert nem jött ki. Hdeg volt,és eléggé meghajlott, meg nekem se volt 80as a pulzusom, de egyiknek se lett baja, nincs az az Isten h eltörjön, ink a kezemet végta szét...(feltéve ha olyanról van szó aminek lapos a feje, és kis fogak vannak sûrûn rajta, amik kapaszkodnak) Néhánynakmeg ha benyomod a közepét magától kiesk, minden durvulás nélkül.
Elküldve: 2011 feb. 28, 10:29 am
Szerző: cslaci105
Úgy jártam, hogy a mûszerfal közepén a "manuális klíma" hõmérséklet szabályozó csúszkája megszorult. Ez az a csúszka, aminek a karjából két bowden indul, egyik a motortérben a radiátor csapjához megy, a másik meg az utastérben a mûszerfal alatt, egészen lent lábnál valami fehér mûanyag dobozba. A bowden mindkét végét leakasztottam a rendeltetési helyérõl (a csapról, és a "fehér dobozról") és kézzel próbálva könnyedén tudtam nyitni-zárni mindkét "csapot". Visszatérve a mûszerfal csúszkájához, a bowdenek leakasztva, tehát terhelés nem adódik rájuk, az még mindig szorul, és ha meleg felõl hideg felé húzom, akkor könnyedén átcsúszik, ha viszont hideg felõl meleg felé, úgy szorul, illetve az utat három ugrással teszi meg. Igazából nem látom, hogy hol szorulna, maga a kar egy bordázott mûanyag idomon csúszik, ami be is van zsírozva. A bowdenek közül ami az alsó részbe megy átlátszó, azt át tudtam világítani, abban nem látok törést vagy szakadást. A másik ami a motortérbe megy kék, nem átlátszó, de a drótszál mozog benne, ha a csúszka karja húzgálva van.
Másik probléma meg az, hogy vagy csak hideget, vagy csak meleget fúj, meleget is csak akkor ha csumára fel van tolva a piros tartomány legszélére, tehát köztes, kellemes szobahõmérséklet nincs. De ez mondjuk nem is akkora gond, csupán komfort kérdése
Az elsõ felvetésre tud-e valaki jó tanáccsal szolgálni?
Elküldve: 2011 feb. 28, 10:57 am
Szerző: Bruce E9
cslaci105 írta:Úgy jártam, hogy a mûszerfal közepén a "manuális klíma" hõmérséklet szabályozó csúszkája megszorult. Ez az a csúszka, aminek a karjából két bowden indul, egyik a motortérben a radiátor csapjához megy, a másik meg az utastérben a mûszerfal alatt, egészen lent lábnál valami fehér mûanyag dobozba. A bowden mindkét végét leakasztottam a rendeltetési helyérõl (a csapról, és a "fehér dobozról") és kézzel próbálva könnyedén tudtam nyitni-zárni mindkét "csapot". Visszatérve a mûszerfal csúszkájához, a bowdenek leakasztva, tehát terhelés nem adódik rájuk, az még mindig szorul, és ha meleg felõl hideg felé húzom, akkor könnyedén átcsúszik, ha viszont hideg felõl meleg felé, úgy szorul, illetve az utat három ugrással teszi meg. Igazából nem látom, hogy hol szorulna, maga a kar egy bordázott mûanyag idomon csúszik, ami be is van zsírozva. A bowdenek közül ami az alsó részbe megy átlátszó, azt át tudtam világítani, abban nem látok törést vagy szakadást. A másik ami a motortérbe megy kék, nem átlátszó, de a drótszál mozog benne, ha a csúszka karja húzgálva van.
Másik probléma meg az, hogy vagy csak hideget, vagy csak meleget fúj, meleget is csak akkor ha csumára fel van tolva a piros tartomány legszélére, tehát köztes, kellemes szobahõmérséklet nincs. De ez mondjuk nem is akkora gond, csupán komfort kérdése
Az elsõ felvetésre tud-e valaki jó tanáccsal szolgálni?
szerintem a drót ki van rojtolódva és az egyik irányba akad, cseréld ki a bovdent, szerintem van tartalékod!
