E10 - (1992-1997)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Próbáld meg valami 100+-os oktánszámú üzemanyaggal. Kopogásos égésnek tûnik a leírtak alapján.
Persze lehet a kipu lamellája is, de csak sikerül megkülönböztetni, hogy a motorból, vagy a kipuból jön a hang.
Persze lehet a kipu lamellája is, de csak sikerül megkülönböztetni, hogy a motorból, vagy a kipuból jön a hang.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Cutter
- Visszajáró

- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2012 júl. 11, 09:01 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Meglássuk, mit ad a 100+ benya, egyelõre kifogyasztom amit az elõzõ tulaj beletett.
Egyébként csak én hallom a motor egy ilyen magas frekvenciás, tulajdonképpen fütyülõ hangját? (Talán nem is fütyülõ, inkább mint mint két fogaskerék nagy sebességû forgása közben keletkezõ hang) Fõleg motorféknél hallatszik amikor szépen lecsökken a fordulat. Azt a hangot pl kifejezettem szeressem benne.
Lehet csinálok majd róla videót, az a legegyszerûbb.
Másrészt a cicergés, tegnap próbáltam figyelgetni, de egyértelmût még mindig nem tudok mondani.
Indulásnál most nem hallottam, 3.-ban 1500 fordulatról gyorsításnál viszont igen egészen kb 2200 -ig.
Mint említettem nem vagyok egy gépész zseni, viszont érdekel a dolog. Esetleg ha úgy adódik látom hogy vagyunk jó páran a fõvárosból, és van rá lehetõség egy kis okulásra szívesen elnéznék!
Egyébként csak én hallom a motor egy ilyen magas frekvenciás, tulajdonképpen fütyülõ hangját? (Talán nem is fütyülõ, inkább mint mint két fogaskerék nagy sebességû forgása közben keletkezõ hang) Fõleg motorféknél hallatszik amikor szépen lecsökken a fordulat. Azt a hangot pl kifejezettem szeressem benne.
Lehet csinálok majd róla videót, az a legegyszerûbb.
Másrészt a cicergés, tegnap próbáltam figyelgetni, de egyértelmût még mindig nem tudok mondani.
Indulásnál most nem hallottam, 3.-ban 1500 fordulatról gyorsításnál viszont igen egészen kb 2200 -ig.
Mint említettem nem vagyok egy gépész zseni, viszont érdekel a dolog. Esetleg ha úgy adódik látom hogy vagyunk jó páran a fõvárosból, és van rá lehetõség egy kis okulásra szívesen elnéznék!
EE101 '96 sedan
Üdv! Lehet rossz helyre írok, de próba-szerencse. Van egy 96-os E10-esem (1.3 XLI, hatchback). A problémám az lenne, hogy 3500 - 4500 fordulaton valami ciripelést vagy rezonálást hallok a motorból. Fontos, hogy kizárólag sebességben, fõleg 3-as, 4-es, 5-ös fokozatokban hozható elõ a jelenség. Állás közben üresben nem, vagy menet közben benyomott kuplunggal sem hozható elõ. Nem olyan hangos a jelenség, de én azért simán ki tudom szúrni. A minap megmutattam szerelõnek, nagy nehezen meghallotta, hogy mirõl is lenne szó. Õ azt gondolja, hogy valamelyik motortartó bak a ludas, és csereberélni kéne egyiket, csak hát ugye nem tudni, hogy pontosan melyiket is, és hát ettõl válik a dolog kissé kacifántossá. Ti mit gondoltok errõl? Tényleg lehet a motortartó gumibak vagy valami más a probléma forrása?
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.
rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.
Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor...
Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.
Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor...
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Mennyi az alapjárat amúgy?Kalmi írta:gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.
rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.
Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor...Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
Alapjáraton nem rezonál, legalábbis úgy nem, ahogy te írtad. Az utastérben van néha minimális nyöszörgés, de amúgy semmi.Kalmi írta:gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.
rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.
Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor...Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
3500-tõl kb. 4500-5000-ig jelentkezik menet közben az a fura nem túl hangos ciripelõ/nyöszörgõ hang, egyértelmûen nem az utastérbõl jön.
A motortartó bakok sajnos tényleg drágák, ezért is szeretném elkerülni a cseréjüket. Nomeg, érzésem szerint egy fáradt motortartó nem is ilyen ciripelõ/nyöszörgõ hangot hallatna, hanem inkább kopogást.
Kaptam két fülest ami idézheti esetleg (kipu elõl a flexibilis szakasznál vagy generátor ékszíj), azokat csekkoljuk aztán hátha okosabb leszek.
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom mennyi a gyári alapjárat, de nekem ez alacsonynak tûnik. Többiek? Lehet hülye kérdés, de nem lehet simán emelni az alajáraton 800-ra, mint pl a miénknél?Kalmi írta:Üzemmelegen: 700 rpm stabilanBohi írta: Mennyi az alapjárat amúgy?
Lámpa/ventilátor/hátsó ablak fûtés bekapcsolásakor: 800rpm stabilan
A rezonancia akkor is megszûnik, ha egész kis gáz adással növelem meg a fordulatot.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Az ECU stabilizálja az alapjáratot. Annyit tudok tenni, hogy ahol a lámpát, ventilátort, ablakfûtést stb. figyeli az ECU (3db elektromos terhelés figyelõ bemeneten) az egyikre fix 12v-t adok és akkor fixen 800 lesz az alapjárat. Úgyis szinte mindig kell a lámpa vagy télen a fûtés, akkor meg nem zavaró a rezonancia, jó az ahogy van. Motortartó bakot majd akkor cserélek ha gázadásra / motorfékre koppan.
Elõször mondjuk én is megijedtem, hogy baja van a motornak kihagy egy henger vagy mifene, de az elsõ mérésen tisztázódott, hogy minden tökéletes, a motor nem is rázkódik, csak a kasztni körülötte.
Elõször mondjuk én is megijedtem, hogy baja van a motornak kihagy egy henger vagy mifene, de az elsõ mérésen tisztázódott, hogy minden tökéletes, a motor nem is rázkódik, csak a kasztni körülötte.
