E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Próbáld meg valami 100+-os oktánszámú üzemanyaggal. Kopogásos égésnek tûnik a leírtak alapján.
Persze lehet a kipu lamellája is, de csak sikerül megkülönböztetni, hogy a motorból, vagy a kipuból jön a hang.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Nekem is tetszik a hangja. :lol: A hangosságot úgy értem, hogy nulla hangszigetelés van a motorháztetõn tûzfalon és behallatszik a motor ennyi.
Szerintem is kezdetnek 100-as benzin, aztán elõgyújtás ellenõrzése.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Cutter
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012 júl. 11, 09:01 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Cutter »

Meglássuk, mit ad a 100+ benya, egyelõre kifogyasztom amit az elõzõ tulaj beletett.

Egyébként csak én hallom a motor egy ilyen magas frekvenciás, tulajdonképpen fütyülõ hangját? (Talán nem is fütyülõ, inkább mint mint két fogaskerék nagy sebességû forgása közben keletkezõ hang) Fõleg motorféknél hallatszik amikor szépen lecsökken a fordulat. Azt a hangot pl kifejezettem szeressem benne.
Lehet csinálok majd róla videót, az a legegyszerûbb.




Másrészt a cicergés, tegnap próbáltam figyelgetni, de egyértelmût még mindig nem tudok mondani. :D
Indulásnál most nem hallottam, 3.-ban 1500 fordulatról gyorsításnál viszont igen egészen kb 2200 -ig.




Mint említettem nem vagyok egy gépész zseni, viszont érdekel a dolog. Esetleg ha úgy adódik látom hogy vagyunk jó páran a fõvárosból, és van rá lehetõség egy kis okulásra szívesen elnéznék! :)
EE101 '96 sedan
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Fogaskerék hang: az a váltó lesz, ha hallani erõs motorfékkor, kis gázt adva elhalkul nagy gázt adva esetleg újra elõjön. Kicsit olyan "villanyautós" hangja van, ha hangosabb a váltó, mint a motor.

Cicergés, gyorsításnál 2000 fordulatig: nekem csak hidegen csinálta, a generátor ékszíj volt.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Sziasztok!

Van egy hordó benzinem: 35l amibe kb 3-5l gázolaj van. Ha apránként belepótolom a tiszta benzines tankba lehet vmi baja a 4E-FE-nek? Nem gondoltam egybe beletölteni.

köszi, Gábor
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Medw
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2011 okt. 11, 12:15 am
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Medw »

Üdv! Lehet rossz helyre írok, de próba-szerencse. Van egy 96-os E10-esem (1.3 XLI, hatchback). A problémám az lenne, hogy 3500 - 4500 fordulaton valami ciripelést vagy rezonálást hallok a motorból. Fontos, hogy kizárólag sebességben, fõleg 3-as, 4-es, 5-ös fokozatokban hozható elõ a jelenség. Állás közben üresben nem, vagy menet közben benyomott kuplunggal sem hozható elõ. Nem olyan hangos a jelenség, de én azért simán ki tudom szúrni. A minap megmutattam szerelõnek, nagy nehezen meghallotta, hogy mirõl is lenne szó. Õ azt gondolja, hogy valamelyik motortartó bak a ludas, és csereberélni kéne egyiket, csak hát ugye nem tudni, hogy pontosan melyiket is, és hát ettõl válik a dolog kissé kacifántossá. Ti mit gondoltok errõl? Tényleg lehet a motortartó gumibak vagy valami más a probléma forrása?
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.

rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.

Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor... :lol: Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Kalmi írta:gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.

rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.

Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor... :lol: Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
Mennyi az alapjárat amúgy?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Medw
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2011 okt. 11, 12:15 am
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Medw »

Kalmi írta:gázolaj a benzinben: ismerõs egy korabeli F astrával 1:20-as arányban megetette, meglátszott a kipuff gázon de mást nem vett észre belõle, nem lett baja tõle.

rezonancia: a jelenség ismerõs, inkább olyan "üveghang" szerû, 3500 fordulat körül. Alapjáraton vagy akörül nem rezonál a kasztni? A motortartó bak drága és az is nehezíti a dolgot, hogy nem látni rajta, hogy rossz, általában csak megkeményedik. Valahol azt olvastam, hogy elsõ körben a jobb oldali spéci folyadék töltésõ darab (legdrágább) és az elülsõ cseréje, nagy javulást hoz.

Engem a 3500 körüli tartomány nem izgat, olyankor már úgyis olyan hangos a motor... :lol: Alapjáraton a motor áll egy helyben, de a kasztnit úgy rázza, hogy a kédergumik 1cm-t kilengenek, a hátsó rendszámtábla hangosan verõdik az ajtóhoz, és olyan "sub-bass" lengi körül a kocsit, hogy szétmegy az ember feje tõle. Bekapcsolom a ventilátort vagy lámpát, ettõl emelkedik a fordulat 100rpm-et és az egész rezonancia eltûnik.
Alapjáraton nem rezonál, legalábbis úgy nem, ahogy te írtad. Az utastérben van néha minimális nyöszörgés, de amúgy semmi.
3500-tõl kb. 4500-5000-ig jelentkezik menet közben az a fura nem túl hangos ciripelõ/nyöszörgõ hang, egyértelmûen nem az utastérbõl jön.
A motortartó bakok sajnos tényleg drágák, ezért is szeretném elkerülni a cseréjüket. Nomeg, érzésem szerint egy fáradt motortartó nem is ilyen ciripelõ/nyöszörgõ hangot hallatna, hanem inkább kopogást.
Kaptam két fülest ami idézheti esetleg (kipu elõl a flexibilis szakasznál vagy generátor ékszíj), azokat csekkoljuk aztán hátha okosabb leszek.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Bohi írta: Mennyi az alapjárat amúgy?
Üzemmelegen: 700 rpm stabilan
Lámpa/ventilátor/hátsó ablak fûtés bekapcsolásakor: 800rpm stabilan
A rezonancia akkor is megszûnik, ha egész kis gáz adással növelem meg a fordulatot.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Kalmi írta:
Bohi írta: Mennyi az alapjárat amúgy?
Üzemmelegen: 700 rpm stabilan
Lámpa/ventilátor/hátsó ablak fûtés bekapcsolásakor: 800rpm stabilan
A rezonancia akkor is megszûnik, ha egész kis gáz adással növelem meg a fordulatot.
Nem tudom mennyi a gyári alapjárat, de nekem ez alacsonynak tûnik. Többiek? Lehet hülye kérdés, de nem lehet simán emelni az alajáraton 800-ra, mint pl a miénknél?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

650-700 a gyári alapjárat. Nem tudsz rajta emelni, mert az ECU korrekciózza... :?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD »

PiciPeti írta:650-700 a gyári alapjárat. Nem tudsz rajta emelni, mert az ECU korrekciózza... :?
Enyémen is beszabályozza az ECU...és elég alacsonynak tûnik,de nincs gond vele,mert az olajnyomás hibátlan így is...
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Az ECU stabilizálja az alapjáratot. Annyit tudok tenni, hogy ahol a lámpát, ventilátort, ablakfûtést stb. figyeli az ECU (3db elektromos terhelés figyelõ bemeneten) az egyikre fix 12v-t adok és akkor fixen 800 lesz az alapjárat. Úgyis szinte mindig kell a lámpa vagy télen a fûtés, akkor meg nem zavaró a rezonancia, jó az ahogy van. Motortartó bakot majd akkor cserélek ha gázadásra / motorfékre koppan.
Elõször mondjuk én is megijedtem, hogy baja van a motornak kihagy egy henger vagy mifene, de az elsõ mérésen tisztázódott, hogy minden tökéletes, a motor nem is rázkódik, csak a kasztni körülötte. :lol:
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

PiciPeti írta:650-700 a gyári alapjárat. Nem tudsz rajta emelni, mert az ECU korrekciózza... :?
Igen, volt egy erõs tippem, mert már olvastam, hogy e10-nél így van... bocsi, egy ötlet volt! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Válasz küldése