Oldal: 56 / 79
Elküldve: 2012 nov. 01, 01:55 pm
Szerző: dodosch
a motoröblítés fogalmával meg sajnos nem vagyok tisztába az hogyan is zajlik? vagy majd a szerelõ tudja...? ja és visszatérve a szervízkönyvre ugyan tényleg végig van pecsételgetve de nem mindig toyotánál úgyhogy szerintem a garanciadolog az felejtõs.
Elküldve: 2012 nov. 01, 02:49 pm
Szerző: Kalmi
Öblítés: olajcsere elõtt tisztító adalékot kevernek az olajba, megjáratják, és utána engedik le az olajat, ártani nem árthat, de kérdéses, hogy tud e valamit kezdeni a dugattyú gyûrûk környékén ráégett lerakódásokkal, én megpróbálnám. Volt akinek ez javított az olajfogyasztásán. Az 5W megfelel télen, nyáron. Az 50-es olajra pedig nem az olajfogyasztás ellen, hanem inkább akkor van szükség, ha a motor tartósan magas hõmérsékleten üzemel, mondjuk folyamatos lassítások teljesgázas gyorsítások esetén (pályanapok). Autópályán a 170km/h tartásához még nincs szükség a motor csúcsteljesítményére, gondolom nem padlógázzal autózol olyankor, szerintem egy jóminõségû 40-es olaj oda is bõven elegendõ. Az olajfogyás nem amiatt van, mert az olaj gyenge és elveszti a viszkozitását, hanem mert akkora fordulaton, azt a terfogat áramot nem tudja a dugattyûgyûrû lehúzni és átpréselni az eldugult dugattyú furatokon, ezen nem segít az 50-es olaj sem. Ha ez a teória helyes, akkor a sebesség 130km/h-ra csökkentésétõl jelentõs olajfogyasztás csökkenést várunk.
Elküldve: 2012 nov. 01, 02:56 pm
Szerző: Bubi
Azért itt tényleg egy látó lehet csak okos.

Ha figyelted akkor óvatosan ad bárki tanácsot, mert:
- tényleg nem lehet tudni milyen elõélete van az autónak, motornak (ok vezetett szervizkönyv, de akkor is)
- nem ismerjük a lábad (mennyi magas fordulatot kapott pl. hidegen, és kap esetleg most is.)
- nem tudjuk tényleg olyan olajat használsz mint ami a dobozra van írva.
És még lehetne sorolni.
Én a motor öblítõ kis flakonos adalékokat azért nem javasolnám mert lehet káros hatásuk is a motorra. Én öblítõ olajat viszont már használta. Rengeteg lerakódást jött még ki a motorból. Érdemes minden második olajcserénél megcsinálni.
Az örök érvényû szabályt is elmondták, hogy bár drága lehet rosszabb esetben a javíás, érdemes a legegyszerûbb. legolcsóbb oldalról megközelíteni a dolgot. Figyelj kicsit jobban oda a dolgokra, hátha kiderül és megúszod a drága javítást, legalább addig amíg a kocsi nálad van.

Elküldve: 2012 nov. 01, 03:34 pm
Szerző: dodosch
jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
Elküldve: 2012 nov. 01, 05:23 pm
Szerző: Danee21
dodosch írta:jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
a tesconál már bukott az eredeti castrol elve:(. Ami meg a melegítést illeti, ne csináld, ülj be és menj, 1400-1800as alacsony fordulaton, elváltogatva indulj azonnal, külföldön büntetnek is az állóhelyzetben való melegítéstõl ( ami nem is jó, sokkal tovább marad hideg, nõ a súrolódás stb). Én mondjuk nem látom hogy miért enne több olajat 180nál mint 130nál , elviekben az olajnyomás konstans (van, aztán nem nõ tovább), tehát a valós kenés és olaj mennyiség sem változik, ezek után pedig érdekesnek tûnik hogy 130nál más a fogyasztás.
Elküldve: 2012 nov. 01, 06:20 pm
Szerző: Bubi
Én sem szoktam melegíteni, egy percet sem, de 2000-es fordulat felé nem forgatom vagy 10 percig hidegen. Utána sem sokszor, de ez már más kérdés.
A bárdinál veszem a castrolt, 5-6 éve, 10W-40-el járok, már kapott pár verseny szerû kilométert a motor de még nem panaszkodott. A fogyás nekem 7-8 dl/10.000km de inkább az azért van mert néha kap E85-öt is (nem rázva keverve).

Elküldve: 2012 nov. 01, 06:47 pm
Szerző: dodosch
a tesconál bukott??!! hát akkor az mi a retek? akkor hol vegyek rendes castrolt aszittem attól h tesco árulja az még az... és akkor az mi valami szar olaj vagy mi?? rohadjanak meg (már bocsánat a kifejezésért)
Elküldve: 2012 nov. 01, 08:06 pm
Szerző: toytomi
Nincsen semmi baj a Castrollal se, csak a helyzet vele, hogy 10-bõl 9 hamisítvány. Úgyhogy elég nagy az esély rá, hogy pont rosszat fogsz ki.
Elküldve: 2012 nov. 01, 09:50 pm
Szerző: dodosch
pompás. akkor mobil 1, liqui molly, vagy total? és mellesleg a maradék 6000 km rre mit javasoltok? most már kibirja a castrolt vagy inkább cseréljem le az a tuti?
Elküldve: 2012 nov. 01, 09:51 pm
Szerző: dodosch
és lehetõség szerint ezeket se tescoba?
Elküldve: 2012 nov. 01, 10:55 pm
Szerző: mozso
dodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Nagyon figyelj a megfelelo olaj szintekre, a korai 1ZZ-nek ez hires hibaja, ha nincs eleg olaj konnyen csapagyas lesz a fotengely es onnantol horror a javitas. Ahogy irtak korabban, ugorj ra a TMH-s meltanyossagi motorcserere. Akkor kapsz egy gyarilag felujitott, 1 evig garancialis short blokkot az uj tipusu dugattyukkal es gyurukkel. Ha ezt a kerest elutasitjak, akkor az marad, hogy magad fizeted ki a csere blokk arat ami mostansag inkabb 300.000 HUF. Meg a szereles.
Elküldve: 2012 nov. 01, 10:55 pm
Szerző: cslaci105
Állítólag amióta a Castrolt felvásárolta a BP, azóta elmúlt ez a hamisított olaj teória. Nekem ezt egy kenõanyag lerakatban dolgozó eladó mondta. Ettõl függetlenül Mobil-t vettem

Elküldve: 2012 nov. 02, 10:58 am
Szerző: bepi81
toytomi írta:Nincsen semmi baj a Castrollal se, csak a helyzet vele, hogy 10-bõl 9 hamisítvány. Úgyhogy elég nagy az esély rá, hogy pont rosszat fogsz ki.
Hát, ha nem is ezzel az aránnyal, de sajna ez a helyzet, hogy nem tudhatja az ember, hogy honnan vehet valódi Castrolt, én is emiatt pártoltam el tõle.
Használtam már Total Quartz9000 5W-40-et, és Mobil Super 3000 5W-40-et is, most az LM Top Tec 5W-40 van az autómban. Az ársorrend is a felsorolásnak megfelelõen növekszik, de minõségben csak az LM-et tartom többre, a másik kettõ kb egyformán jó.
Beszerzésre én a
www.kenoanyagfutar.hu-t, illetve a
www.goldolaj.hu-t ajánlom, én is tõlük vásároltam és egy nagykerben dolgozó ismerõs is ezeket ajánlotta, mondván, ezek nem forgalmaznak kétes eredetû olajat.
A motoröblítõkkel kapcsolatban, azonban nagyon megoszlanak a vélemények, mert alapból az olajban van olyan adalék, ami meggátolja a szennyezõdések lerakódását, lebegteti az olajban azokat. Nos, ha megfelelõ minõségû olajat használsz, akkor pont emiatt nincs értelme a motoröblítõknek. Továbbá, feloldhat olyan dolgokat is, amelyek esetleg eldugíthatják az olajszûrõt, vagy csökkenthetik a mûködésének hatásfokát.
Én azt javaslom, hogy
1. cseréld le az olajat egy rendes, jó minõségûre, és rövidítsd az olajcsere intervallumot 8-10.000km-re (mindazonáltal a sebességet is vedd vissza).
2. amennyiben rendelkezésedre áll az összeg és hajlandó is vagy rákölteni az autóra, csináltasd meg a dugócserét ÉS csak minõségi 5W30-as olajat használj a továbbiakban. (a gyári elõírásnak megfelelõen).
Motoröblítõt, különféle adalékokat messzirõl kerülj el, amiket az olajba kell önteni, mert ezektõl semmilyen pozitív hatást nem fogsz kapni...
Elküldve: 2012 nov. 02, 12:16 pm
Szerző: dodosch
Oké köszi szépen mindenkinek a tanácsot ha majd lesz valami fejlemény változás esetleg ha bárkit is érdekel majd jelzem.
Elküldve: 2012 nov. 03, 07:20 pm
Szerző: tibierdrol
bepi81 írta:2 olajcserével ezelõtt szintén a Q8 Formula Excel 5W-40-et használtam, de abból 2x annyit evett, mint a Total-ból, Mobilból, ezért gyakorlatilag 5-6000km-nél le is dobtam, holott érezhetõen finomabban járt a motor, jó volt a hangja is, de na... Nem volt kiszámítható vele az olajfogyás.
A másik fórumon egy Carina E-s fórumtársam velem egyidõben szintén a Q8-at használta, pontosan ilyen tapasztalatokkal (jó hang, de jelentõs olajfogyás). Az övé 4A-FE motor volt.
Érdekes, nekünk mindkét autóban ilyen Q8 Excel 5W-40 van és nem eszik. Olajcserénél megkapják a 3 litert, ezzel kb. felsõ nívón vannak és 10ezer km után még mindig messze vannak az alsó nívótól.