Oldal: 55 / 79
Elküldve: 2012 okt. 30, 03:20 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
Definiáld kérlek: Mi az a gyûrûzés?
Elküldve: 2012 okt. 30, 06:13 pm
Szerző: IceRocko
Bocsánat ha nem voltam érthetõ. A dugattyúgyûrûk cseréjére és a dugattyú hüvely fúrására gondoltam. Csak lerövidítettem egy kicsit.

Elküldve: 2012 okt. 30, 08:08 pm
Szerző: PiciPeti
Szép lenne ha ez így mûködne...
Dugattyúcsere nélkül nem megy sajna...
+ a "sallangok", meg ami közbe jön, ha már úgyis szét van borítva...

Elküldve: 2012 okt. 30, 08:09 pm
Szerző: musclepig
Köszi a válaszokat!
Most, hogy megnéztem az olajteknõnél van külsõ olajfolyás, lehet a tömítés lett csereérett...
Elküldve: 2012 okt. 30, 09:14 pm
Szerző: IceRocko
Tudom, hogy nem ilyen egyszerû, azért is írtam régebbi hsz.-be, hogy rosszabb esetben. Nah.. off a lényeg, hogy nagy munka és sok pénz.
Igen. A külsõ folyásokat is érdemes, sõt ajánlott megszüntetni.
Elküldve: 2012 okt. 31, 07:50 pm
Szerző: dodosch
Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Elküldve: 2012 okt. 31, 08:01 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
dodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Esetedben dugattyúkat kell cserélni, TALÁN megúszhatod költségek nélkül, visszahívás keretében...de ezt majd elmagyarázzák az okosok

Elküldve: 2012 okt. 31, 08:26 pm
Szerző: dodosch
visszahívás? arról egy kicsit nem maradtam le? 2001 es évjárat a kocsi. dugattyúcsere? akkor a gyûrûzés már nem is elég?
Elküldve: 2012 okt. 31, 09:55 pm
Szerző: bepi81
Elvileg 7 év, vagy 180.000km-ig (amelyik hamarabb bekövetkezik) garanciában fûzött blokkra cserélték az olajevõs (1L/1000-2000km) vvt-i blokkokat. Ebbõl alighanem kicsúsztál, de talán megéri megérdeklõdni pontosabban ezt a TMH-nál. Egyfajta méltányosság alapján.
A Te döntésed, hogy (amennyiben a gyári garancia nem érvényesíthetõ) ráköltöd-e az autóra a legrosszabb esetben 200-250.000Ft-ot a motor felújítására, vagy sem. Ez az összeg lehet kevesebb is, én a legmagasabb árat írtam, ahol szinte mindent cserélnek (dugók, gyûrûk, szimeringek, tömítések...gyárira!, plusz munkadíj), de pontosan csak a motor megbontásakor látszanak a teendõk és fizetendõk.

Elküldve: 2012 nov. 01, 12:04 am
Szerző: dodosch
ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
Elküldve: 2012 nov. 01, 10:46 am
Szerző: Pacsker
Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)
Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Elküldve: 2012 nov. 01, 11:23 am
Szerző: bepi81
Pacsker írta:Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)
Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Ezt hogyis?
Szerintem nincs az az ember, aki olajutántöltés miatt IS szervizbe viszi (és fizet ezért...) Egyébként egyet értek abban, hogy az említett 170-180-as sebesség túl magas. Nem csoda, ha eszi az olajat...
Elküldve: 2012 nov. 01, 11:27 am
Szerző: Pacsker
A márkaszervízbe járós ember legyen pedig olyan

Nem magamról beszélek, de a full butus, azt mondja, hogy olyan olaj csak ott van és abból töltsenek utána. Ami nem is teljesen hülyeség. Azt mondják, hogy Castrollal töltötték fel, közbe kapott valami sz@rt, te meg ráöntesz Castrolt? Nem is értem. Toyota olajat meg nem lehet vásárolni nagyon, ha jól tudom.
Na mindegy nem kell válaszolni, ne menjünk bele, mert hülyeség és életszerûtlen...
Egyébként mi alapján cserélték annó? Bemondtad, hogy üzemszerûen használom és otthon öntögettem utána 1000km-enként? Ezt a Toyota elhitte? Nem kérdezte, hogy milyen olaj került bele? Netán attól is lehet a hiba...
Elküldve: 2012 nov. 01, 01:07 pm
Szerző: Kalmi
dodosch írta:ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
Azt, hogy mi fog történni a motorral, rosszabb lesz e az állapota, azt így nem nagyon fogják tudni itt megmondani, esetleg olyan valaki, aki ilyen problémával szedett már szét rengeteg motort, amik különbözõ futásteljesítményt értek el.
javaslatom:
-az elõírt minõségû olaj használata és szinten tartása. az 5-6 dl / 1000km fogyás nem fog kárt tenni a katalizátorban és másban sem. költségekben kb. annyi, mintha 0,25 l-el többet költenél benzinre 100km alatt.
-ebben az esetben semmiképpen sem érdemes áttérni nagyobb viszkozitásúra, nagyobb fordulatszámon a gyûrû ugyanúgy nem fogja tudni lehúzni és kb ugyanannyi fogyna abból is, miközben meggyorsítja a motor kopását.
-motor öblítõ használata a következõ olacserekor, azzal a célzattal, hogy a dugattyún az olaj visszavezetõ furatokat legalább részben kitisztítsa, mondjuk ebben nem vagyok biztos, hogy segíteni fog. (a masszív ráégett lerakódások miatt)
-ha jól mûködik a motor, nincsenek vezethetõségi problémák, nem szabad hozzányúlni, generálozni réársz akkor, ha már lecsökken a kompresszió. majd a többiek kijavítanak, de tudtommal ha így használod tovább és kivársz, akkor azzal nem kockázatotod se a fõtengely se a csapágyak, se a vezérmû gyorsított kopását, ezek ugyanolyan jó kenést kapnak, mint egy egy hibátlanban motorban. Ami gyorsabb kopásnak van kitéve az a dugattyú illetve a dugattyú csapszeg (magasabb hõmérséklet miatt), mert azon a környéken elégtelen a kenés (kevesebb olaj jut vissza a hengerfalról a dugattyú belseje felé), ezeket így is úgy is cserélni kell a motor felújításakor, ha most elvégezteted, vagy ha elhalasztod akkor is.
Elküldve: 2012 nov. 01, 01:52 pm
Szerző: dodosch
jó tehát méretek egy kompressziót és ha oké akkor egyrész míg ez a viszkozitású olaj van benne (5w40) mert még van belõle vissza 6000 km cseréig addig tesztelgetem h 130 körül is eszi-e vagy változik valami ha mondjuk csökken akkor az volt a befolyásoló tényezõ, ha nem akkor ezekszerint érdemes a melegoldalit 50 re vagy maradjon 40 es? az 5w az maradhat ugye? meg ezzel a melegoldalival úgy vagyok h amikor pályán megyek gyorsabban akor lehet kéne neki az 50 es de azért nem csak abból áll az úthálózat meg most tél is jön csúszós utak, nyilván nem lehet majd úgy kihasználni a teljesítményt akkor meg nem lesz neki túl sûrû?