Oldal: 54 / 163
Elküldve: 2011 feb. 23, 05:11 pm
Szerző: Pacsker
Elküldve: 2011 feb. 23, 05:40 pm
Szerző: antonijo
elolvastam, köszi.
viszont egy kérdés még lenne.
gyertyacsere periódusa ? ha nem kell, akkor nem cserélném. tulajdonképpen semmi baja mostaninak se, de ha már elméletben lejárt az ideje, akkor cserélek.
errõl infótok?
Elküldve: 2011 feb. 23, 05:57 pm
Szerző: Pacsker
Én olyan 40 ezrenként szoktam (persze motor függvényében). Lehet mást mondanak a többiek, ez a saját berögzõdésem.
Egyébként ennyi idõnként kibír az ember 4-5 ezer Ft-ot. Fõleg ha van kedvezmény...
Elküldve: 2011 feb. 24, 08:41 pm
Szerző: KunLacus
Sziasztok
Kicsit álmodozó típus vagyok, így szoktam néha azon álmodozni, hogy ha valaha összegyûlik a pénzem a mostani 3 ajtós kasztniba az 1,4-es motor helyére vagy egy 1,8-as 192, vagy csak a sima Verso 1,8-as 135Le-s motorját varázsoltatnám be. Ez utóbbi nyilván közelebb áll a realitás talajához.
Az lenne a kérdésem, hogy elektronikában össze lehet hozni valahogyan? Vagy a donor kocsi elektronikáját kell átvenni? Megoldható? Vagy inkább maradjon álom?

Elküldve: 2011 feb. 24, 09:53 pm
Szerző: montoya
KunLacus írta:Sziasztok
Kicsit álmodozó típus vagyok, így szoktam néha azon álmodozni, hogy ha valaha összegyûlik a pénzem a mostani 3 ajtós kasztniba az 1,4-es motor helyére vagy egy 1,8-as 192, vagy csak a sima Verso 1,8-as 135Le-s motorját varázsoltatnám be. Ez utóbbi nyilván közelebb áll a realitás talajához.
Az lenne a kérdésem, hogy elektronikában össze lehet hozni valahogyan? Vagy a donor kocsi elektronikáját kell átvenni? Megoldható? Vagy inkább maradjon álom?

A 135 lovas 1ZZ valószínûleg minden komplikáltabb szopás nélkül belemegy, de az ECU-ja szinte tuti, hogy kell. A hûtõt nem tudom, hogy elég-e, de felmerülõ kérdés? A váltó szintén kérdés, rámenni biztosan rámegy, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon elbírja-e? Továbbá ekkora motor alá én azért igyekeznék hatost szerezni. Viszont akkor féltengelyeket is kell cserélni...
A 2ZZ esetén pedig a fentebb említettek mindegyikét biztosan kell cserélni, és adódhatnak még egyéb szopások is, pl nem biztos, hogy pontosan belepasszol, felmerülnek esetleg egyéb szívások is, pl generátor, szervó. 1ZZ-bõl viszont Celicában volt 144 lovas is. 1ZZ berakásáról Mozso tud bõvebben mesélni.

Elküldve: 2011 feb. 24, 10:09 pm
Szerző: mozso
1ZZ. Azt relativ egyszeru. Ha mazlid van, akkor a gyari elektronika is elboldogul vele, foleg ha Denso, ha Bosch, akkor en szereznek egy Denso elektronikat meg persze 1ZZ-s injektorokat (nekem van 8db...)
Feltengelyek es valto maradhat, igaz azok gyengebbek, mint az 1.8-as 1ZZ gyarija. Kuplung szinten gyengebb az 1.4-ben, raadasul az erosebb 1.6/1.8-as kuplunghoz az 1.6 vagy 1.8-as lendkereke is kell, mert mas a kuplung felfogatasa.
1ZZ-hez kell meg cserelni vezermutengely es fotengely jeladot is.
2ZZ szivas, sok melo lenne vele. Kabelkorbacs is kell az ECU mellett. Motortarto bakok atalakitasa.
Hatos valto nehez lesz, mert Celica donor kell es azt is at kell alakitani. Viszont ott van a Verso 5-os valtoja, ami E12-be berakhato furas faragas nelkul es siman lehet, hogy az E11-be is. Ez a valto erosebb, es pont van is belole nekem egy elfekvoben. (Extra jo allapotu). Verso valtohoz es a hatos valtohoz is uj (erosebb) feltengely kell.
Elküldve: 2011 feb. 24, 11:45 pm
Szerző: mozso
Elküldve: 2011 feb. 24, 11:59 pm
Szerző: montoya
Na jó, de 2000 euróért remélem, a kocsit is adja hozzá...

Elküldve: 2011 feb. 25, 08:03 am
Szerző: KunLacus
Köszi

Mint mondtam csak álom... egyelõre. Az a baj, hogy mivel már egyszer sokat költöttem a mostani 1.4-esre, nem szívesen dobnám ki a kocsiból, és tenném a padlásra. Ha most egy használt motort nézek bele, úgy sem engedné a lelkiismeretem, hogy szétszedés nélkül betegyem. Megölne az ideg, ha mûködne, és hamar rájönnék, hogy pl. két pofára eszi az olajat.
Arról nem is beszélve, hogy mire összeszedi az ember a dolgokat hozzá, anyagilag hol jár...
Elküldve: 2011 feb. 25, 06:56 pm
Szerző: ksz315
1.6 20V blacktop kell neked

(azt még talán le is lehetne papírozni, relatíve egyszerûen)
Elküldve: 2011 feb. 26, 01:29 am
Szerző: montoya
ksz315 írta:1.6 20V blacktop kell neked

(azt még talán le is lehetne papírozni, relatíve egyszerûen)
csak váltóval behozva fél milla...
Elküldve: 2011 feb. 26, 03:51 pm
Szerző: KunLacus
Nem azért a két szóért, de ha így haladunk, ami a benzinárakat illeti: nem lesz olcsó a kocsikázás. Én igazából már nem is a 400Ft-os áraktól tartok, egyes források 540Ft/l-rõl beszélnek.
A motorcserés álmok szertefoszlanak, és jöhet helyettük a napelemes- Prius technológia átültetése...

Elküldve: 2011 feb. 26, 04:18 pm
Szerző: montoya
KunLacus írta:Nem azért a két szóért, de ha így haladunk, ami a benzinárakat illeti: nem lesz olcsó a kocsikázás. Én igazából már nem is a 400Ft-os áraktól tartok, egyes források 540Ft/l-rõl beszélnek.
A motorcserés álmok szertefoszlanak, és jöhet helyettük a napelemes- Prius technológia átültetése...

Ha 400ft fölé megyünk, szerintem erõsen el kell gondolkodni az LPG-n.
Elküldve: 2011 feb. 26, 04:23 pm
Szerző: KunLacus
Vagy el kell gondolkodni a BKV-n, és a MÁV-on...
Viccet félretéve, én attól tartok, hogy az is emelkedni fog a kõolajjal, ahogyan a bioetanol is.
Elküldve: 2011 feb. 26, 04:25 pm
Szerző: montoya
KunLacus írta:Vagy el kell gondolkodni a BKV-n, és a MÁV-on...
Viccet félretéve, én attól tartok, hogy az is emelkedni fog a kõolajjal, ahogyan a bioetanol is.
No azért gondolkodjunk. Emelkedik persze, de azonos arányban, magyarul az árkülönbözet aránya nem változik, tehát forintban kiszámolva bõven nõ, míg a gáz beszerelésének költsége kb konstans. Teccikéteni?
