Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

tschangow írta:
[Walaki]D`Lair írta:
kleingy írta:Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2. 8)
Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol: Nekem 9.6-ra jött ki a Focus budapesten belül :lol: :lol:

Csángesz!!! Miért fogyasztanak ennyit ezek a szarok? :lol: :lol: :lol: Ha übereco módban vezettem akkor is csak 7.8-ra ment le...(focus klub értékek alapján ez kiemelkedõen jó fogyasztási adat 1.6-os Focus I-nek :))


Egyébiránt boyracer létemre (lol) én is élvezem, ha keveset fogyasztok...apámék két kocsijában rendszeresen rekordokat döntögetek, halálra idegelem vele õket :D :D Focust is igyekszem ésszel használni, Hacsival is normálisan közlekedek (bár még mindig nincs bekötve a lambda, szóval nem tudom mennyi lesz a fogyi)
Azért az nem tûnik kevésnek, vagy csak élvezed, ahogy megy :) Túlfogyasztás lehet a rosszul betanult vezetési stílus miatt, szenzor hiba vagy injektor hiba miatt is. Sajnos sokan ott rontják el,hogy újonnan elkezdik óvatosan bejáratni. Dinamikusan használva az elsõ 8e km után a fogyasztás alacsonyabb lesz, mint a kímélve használt kollégáknál. Nekem az erõsebb 1.6 is simán elvolt 8 alatt, pedig szerettem ahogy pörög, volt aki 5 alatt járt vele. Bár ezek 2-es fókák voltak, amik nehezebbek is. Az alul-motorizált 1.6-os Mondeok is ennyivel (8) járnak el.

Tegyél bele spurit ;) :)
Focus 2-ben már a Duratec motorok voltak, ez még a Zetec SE...bár elvileg ugyanaz, csak a Duratec kicsit modernebb vezérlést kapott. Gyanítom, hogy a gyilkosan hosszú váltó/végáttétel lehet a ludas a fogyasztásban...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Az kb 1 liter benya. :lol:
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

[Walaki]D`Lair írta:Focus 2-ben már a Duratec motorok voltak, ez még a Zetec SE...bár elvileg ugyanaz, csak a Duratec kicsit modernebb vezérlést kapott. Gyanítom, hogy a gyilkosan hosszú váltó/végáttétel lehet a ludas a fogyasztásban...
Durvára (Pacsker, csak miattad írtam Q nélkül :twisted: ) offtopic, de a Zetec és a Dura köszönõviszonyban sincsenek. A Dura félig Mazda ráadásul. Mindkettõ van itthon, akár meg is nézheted :)
Nem tudsz takarékosan vezetni, ennyi :) De én se :)
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

tschangow írta:
[Walaki]D`Lair írta:Focus 2-ben már a Duratec motorok voltak, ez még a Zetec SE...bár elvileg ugyanaz, csak a Duratec kicsit modernebb vezérlést kapott. Gyanítom, hogy a gyilkosan hosszú váltó/végáttétel lehet a ludas a fogyasztásban...
Durvára (Pacsker, csak miattad írtam Q nélkül :twisted: ) offtopic, de a Zetec és a Dura köszönõviszonyban sincsenek. A Dura félig Mazda ráadásul. Mindkettõ van itthon, akár meg is nézheted :)
Nem tudsz takarékosan vezetni, ennyi :) De én se :)
Jóvan te értesz hozzá, én csak wikipédián olvastam :) Azt kétlem, hogy nem tudok takarékosan vezetni, mikor az iQ-val meg az RX-el megcsinálom a gyári fogyasztási értékeket :lol: :lol: A 7.8-at úgy csináltam, hogy 2500 fölé 1x ment a fordulatszám az egész tank benzin alatt, azonnal felváltogattam, MINDEN pirosnál lekapcsoltam a motort, és egyszer sem ment a klíma...Végig Budapest, volt hogy dugóban araszolás, volt hogy nem. Ez a nagyon durván véglet, a NORMÁLIS, mindennapi fogyasztás az 9.1-9.8 között volt eddig április vége óta. (azóta logolom)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

ksz315 írta:
[Walaki]D`Lair írta:Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol:
Egy tank benzinnel elvisz oda is :D
Hehe!:lol:
Mellesleg Józsi, kikérem magamnak: 4A-FE ;)
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

A fókákat abszolút nem ismerem, de figyelembe véve, hogy egy sima 1,6-os motor van benne, ez a fogyi bõ fél - 1l-rel több, mint ami ettõl a motortól spórolás nélkül elvárható. :? Biztos, hogy nincs neki vmi nyûgje?

Egy debreceni jóbarátomnak volt 4 évig egy 1,6 vvt-i E12-je (2004), na õ aztán soha nem spórolt, nem számíott náluk a fogyasztás, gyorsulgatott vele, meg pályán is 160-190 között ûzte és 8,6 volt talán a legtöbb, amit a fed comp mutatott neki...
Asszony fõnökének egy 1,6 Golf V-je van, Gyula-Bpest távokat jár vele, 140 alatt nemigen megy, hajtja, mint a bolond, lekakálja a fogyasztást, mert úgyis a cég fizeti. Amikor vezettem a kocsit 7,4 volt a nagyátlaga, ami a 75.000km alatt értendõ.
Ezeket figyelembe véve, a fókának azzal a stílussal, amit leírtál, Józsi, 7-7,5 liternél nem szabadna többet ennie...szerintem...bár, lehet, hogy csak hozzászoktam a vvt-i-hez :lol: :lol: :lol:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bepi81 2011 aug. 23, 08:27 am-kor.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

bepi81 írta:A fókákat abszolút nem ismerem, de figyelembe véve, hogy egy sima 1,6-os motor van benne, ez a fogyi bõ fél - 1l-rel több, mint ami ettõl a motortól spórolás nélkül elvárható. :? Biztos, hogy nincs neki vmi nyûgje?
Áhh, a céges flottában a kollegák simán hozták a 10 körüli, feletti fogyikat. Márpedig kétszáz emberbõl csak lett volna 1-2, aki tud vezetni. Ezért lett az egész flotta TDCI-kre lecserélve.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Az 1,6-os tdci-k viszont nagyon jól kajálnak, ez tény... csak ne lenne olyan ronda csörgõ hangjuk... :?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Tegnap tankoltam kedvenc Lukoil kutamon Bcsabán 369,9-ért. 6,35-re jött ki a fogyi, amiben 60% város + JUCI stílus, és 40% országút + bepi81 stílus volt, összesen kb 70-80%-ban klímával. Az átlagsebessége a sok város miatt 38km/h-ra esett. Nem vagyok túl boldog miatta, de nem hagyhatom, hogy Juccom nagy pocakkal sétálva járja a várost a kánikulában...

Guminyomás maradt elöl 2,4, hátul 2,3 bar, vezetési stílusom változatlan (kímélõ)...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Ez meg mindig eleg keves, Bepi... nekem 6.4 lett most kimeletes stilusban, foleg varoson kivul. Varos es varos kozott mondjuk nagy a difi.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:Ez meg mindig eleg keves, Bepi... nekem 6.4 lett most kimeletes stilusban, foleg varoson kivul. Varos es varos kozott mondjuk nagy a difi.
Ez így igaz. Kb akkora különbség van város és város között, mint láb és láb között... De, azért kis odafigyeléssel nagyobb városban is ki lehet ismerni egy környéket, hogy mit merre célszerû megközelíteni. Én itt Csabán is sokszor elõnyben részesítek egy kis utcát, mint, hogy kerüljek a soksávos utakon...

Szerencsés helyzetben is vagyok, mert felénk minden nagyobb lámpás keresztezõdés fölött ott a számláló, így már messzirõl gurulni tudok felé, és mire odaérek, zöldet kapva megállás nélkül megyek tovább... :wink: vannak ilyen apró, de együtt hatékony trükkök...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Dugo ellen nincs trukk. Es a dugo nem az, amikor csak a 2. zoldon ersz at, az meg csak apro meretu gepjarmusor. :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:Dugo ellen nincs trukk. Es a dugo nem az, amikor csak a 2. zoldon ersz at, az meg csak apro meretu gepjarmusor. :)
No, igen. Ez errefelé azért szerencsére ismeretlen esemény... Ez igaz.

Anno, amikor hordtuk a gázolajat Romániából és álltunk a határon 2-3 órákat, akkor teli tenkos W123-ast egyedül toltuk (majd besz@rtunk... :lol: ), amikor egy-két kocsival elõrébb tudtunk jutni. Beindítani nem lehetett, mert elvett volna 2 liter gázolajat... 8) :lol:
ez a módszer BP-n gondolom, bután venné ki magát... :lol: :lol:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

No igen, ilyet en is lattam 2006 korul a Szlovak-Ukran hataron. Az osszes ukran tolta az autot. :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

A hacsi nem fogyaszt keveset autópályán! :lol: :lol: :lol:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Válasz küldése