Oldal: 51 / 91

Elküldve: 2011 aug. 22, 10:22 am
Szerző: bepi81
kleingy írta:bepi81: már 6.5 az átlagod??? :uristen: (Üvöltve sírós smiley miért nincs?)
Bár az elmúlt 1 év nálam is 6.5. 8)
Ja, de már csak pár tizedet megy le tankolásonként a nagyátlagom, mert a kánikulában szinte mindig klímázunk, így nem tudom 6 liter alatt tartani a fogyikat, meg Jucimnak most már tényleg nagy a pocakja, többet használja az autót városban, ami még inkább rátesz...
Bár a klímás egész tankra vetített átlagok így is 6-6,2 körül vannak, ami attól még nagyon jók, ha a klíma 0,5-0,6-es többletét leszámítom, akkor továbbra is a szokásos 5,7 körülire jönne ki a fogyi. Na, majd szeptember eleje-közepétõl talán már enyhül a meleg, tél elõtt még lesz pár jó adatom... :wink:

Elküldve: 2011 aug. 22, 10:25 am
Szerző: montoya
Azért ilyenkor mindig irigylem a közlekedési körülményeiteket. BP-n nem lehet 8 liter alá vinni a fogyasztást, ha az ember tényleg nagyobb forgalomban közlekedik. Pedig én sem szoktam száguldozni. (csak néha...) Mondjuk ha összehasonlítom a vidéki béreket a budapesti fogyasztáskülönbséggel, akkor jó helyen vagyok. :lol:

Elküldve: 2011 aug. 22, 10:52 am
Szerző: Pacsker
bepi81 írta: ...nem boyracer módjára rugdossa a gázt, meg aztán a féket...
...más dolog kezdi érdekelni, mint a 8000-ig forgatás...
.
.
.
Enyhe iróniát és szurkálódást érzek ebben a postban.
Nem kell degradálni senkit, még ha nem is egyezik vele a szemléleted és netán boyracerként mutatkozott be a fórumon keresztül. Úgy gondolom kevés olyan emberre illene ez a jelzõ itt klubon belül. Az, hogy olyan szakmai tapasztalatot érnek el többen, hogy az autójukat még teljesítményben, futómûben és fékben is tudják "javítani", netán kimennek néha a Ringre, vagy a közúton biztonságos körülmények közt néha odalépnek a gáznak és élvezik, hogy megtörik az unalom, nem jelenti azt, hogy homasita tuningos, index nélkül furakvó kis hülyegyerek. (számomra ezt jelenti a boyracer kifejezés)
Ebbe a topicba nem csak Ti (Kleingy és Te) írtok, ahogyan az olaj ügyeinkbe sem. Leírják azok is a véleményeiket, tapasztalatukat, akiket egyéb témakör is érdekel, mégsem csap át kompromisszumba a dolog, ha nem értenek egyet a ti látásmódotokkal. Rosszul fogalmaztam. Nem kell meggyõzni a másikat arról, hogy mindenki economyba vezessen.
Ha bevallja valaki ha nem akkor is számít mindenkinek valamennyire a fogyasztás, csak van aki kevésbé törõdik vele és néha enged a kísérétsnek, az élménynek és vagy Te pl aki már az általad leírt okok alapján "lenyugodott".
Mindkét vezetési stílust tiszteletbe kell tartani, ahogyan azt is, hogy ki melyik típust választotta, kinek mi a fontosabb autózás terén stb stb...

Zénókát és Leszilacit meg már kitárgyaltuk....
Lehet, hogy "qrva jó fej gyerekek", mégis balesetveszélyes módszerekkel mûvelik hobbijukat. (nem elsõsorban a forgalomfeltartásra gondoltunk itt)

Szó mi szó, úgy gondolom, ha eljönnétek az egyik klubtalálkozónkra és megismerkednétek párunkkal személyesen is, tisztábban és világosabban látnátok, hogy milyen emberek tartoznak ebbe a társaságba, mennyi módon lehet Toyota "b*zinak" lenni! No meg hogy az öregebb típusok is rejtenek magukba meglepetéseket. Talán már illõ is lenne velünk tartani ennyi fórumozás után, nem? :)
Ráadásul sok ember nem tudja kellõképpen kifejezni magát írásos formában. Persze erõszakból ne gyertek el, csak megemlítettem...

Ha a postomban volt egy kis érces hangnem, akkor elnézést miatta!

Elküldve: 2011 aug. 22, 11:19 am
Szerző: Bubi
Bepi!

Én sem értettem, hogy min kaptad fel a vizet. Teljesen jól leírod a dolgokat de néha tudni kell "nem reagálni". Van, hogy nincs értelme belemenni, mert a másik fél nem kellõen nyitott vagy csak direkt cukkol. :wink:
Fõni is jól beszélt! :wink:

Béke!

Elküldve: 2011 aug. 22, 11:37 am
Szerző: sede7
Ezek a csontok már tényleg át lettek rágva párszor itt (is)..
Viszont ez a mondat nagyon zavar:
bepi81 írta:ráadásul a rövidebb féktávra igény is érvényét veszti esetünkben, mert az elõre látó vezetés mellett nem kerül sor vészfékezésre
Remélem, ezt csak bután fogalmaztad, ilyet nem gondolhatsz komolyan!!

Elküldve: 2011 aug. 22, 12:11 pm
Szerző: bepi81
Pacsker írta:
bepi81 írta: ...nem boyracer módjára rugdossa a gázt, meg aztán a féket...
...más dolog kezdi érdekelni, mint a 8000-ig forgatás...
.
.
.
Enyhe iróniát és szurkálódást érzek ebben a postban.
.
.
.
Ha a postomban volt egy kis érces hangnem, akkor elnézést miatta!
Részemrõl nincs semmi harag, vagy ilyesmi, értem, mirõl beszélsz és akármilyen meglepõ, teljesen egyet értek Veled az általad leírtakban.
Azonban, azt nem tudom tolerálni, amikor valaki (tök mindegy, hogy ki, és hol, ezt általános alanyra értem, tényleg!) tapasztalatok nélkül leír, vagy legalábbis úgy fogalmaz, hogy kvázi azt sugallja, hogy "kis hülyék, higgyétek csak el pl a gumik feliratait..." (igen, per pillanat most ezt tschangow írta le, ami nekem nem volt szimpatikus, de kiemelem, hogy NEM a személye nem szimpatikus, hanem ez a gondolata, amit nem támaszt alá tapasztalat!), hogy majd olcsóbban autózhattok... EZ nem tetszett nekem. Ennyi. Enyhe irónia és szurkálódás? Igen, jól érezted, de ennek nem a veszekedés és a beszólás volt a valódi értelme, hanem az, hogy gondolkodásra ösztönözzem az olvasót, hiszen manapság az irónia a leghatásosabb módszer erre.

Arra, hogy bárkit is ecozásra ösztönöznék, szó sincs, pont ÉN vagyok az a tipikus példa, aki tiszteletben tartja a másik ember szokásait, de, ha valaki kíváncsi a módszeremre, akkor szívesen segítek neki, amiben tudok.
Jelen esetben, tehát, lehet, hogy tévesen, de úgy éreztem, hogy ellenünk irányult egy kisebb szurkapiszka, erre válaszoltam. :)

A boyracer megnevezést, akinek nem inge ne vegye magára (én azokra a surmókra gondoltam, megint csak általánosságban és NEM KÖZÜLETEK, akiknek apuci fizeti az autóját és a vele járó dolgokat, és konkrétan Õk lexarják a nem hozzájuk hasonlókat, akik az eszükbõl élnek és nem apuci pénztárcájából.) :wink:

Az, hogy pl. én tisztelem, és elismerem a régebbi típusokat (nem csak a Corollánál, hanem gyakorlatilag minden gyártónak van olyan számomra tetszõ példánya, amiért rajongani tudok), egy dolog, viszont a másik oldalról is elvárható a nem lenézés, csak azért, mert nem hátul hajt pl, vagy modern a motorja... Hiszen mindnyájan Corolla tulajok vagyunk, vagy mi, adott idõszakokban mindegyik Rolla tudott vmit, amit a többi gyártó autója nem. És ez a Corolla megbízhatósága elsõsorban, ez az, ami úgy gondolom, elsõdlegesen összetart minket. Ezen belül van olyan típus, ami bizonyos jellemzõiben jobb, mint egy újabb és fordítva, de ez a témán belül nem adhat okot szerintem a másik kevesebbe nézésére.

A találkozókon egyszer úgy is össze fogunk futni és akkor mindenki rájön majd, hogy nincs a másikban semmilyen ellenség-feeling. :wink: De ígérni nem akarok most, mert nem tudom, hogy alakulnak erre a lehetõségeim, pláne, hogy bõvül a család 1 hónapon belül... Szóval inkább leszek a - kellemes - meglepetés az egyik talin. Basszus, pedig ez a mostani viszonylag közel volt Csabához, de Debrecenben voltunk éppen...

Ahogy elnéztem a csúszdás képeiteket a nyári tali után, meg az "akadálypályásokat", jó arcok vagytok. :lol:
:lol: :lol:

Ezennel az OFFolást befejeztem, bocsi érte! :oops:

montoya: Nyugi, BP-n én sem hiszem, hogy 8 alatt tudnám tartani a fogyasztást. Elég, ha nálunk csak az asszony megy vele városban, máris 8 litert mutat :)
Én csak úgy tudok ilyen adatokat felmutatni, hogy városon kívülre megyek 2/3-ad részt.

bubi: Nem kaptam fel a vizet. :) Amúgy igazad van, csak ez a fránya írkálás, amikor nem hallod, hogy ki mit hogy mond, ez adhat okot a hangnem félreértésére.
Tényleg bírlak Benneteket, ezért is olvasom a fórumot, csak még jobban oda kellene figyelni (akár nekem is) a fogalmazás módjára... :wink:

Elküldve: 2011 aug. 22, 12:12 pm
Szerző: bepi81
sede7 írta:Ezek a csontok már tényleg át lettek rágva párszor itt (is)..
Viszont ez a mondat nagyon zavar:
bepi81 írta:ráadásul a rövidebb féktávra igény is érvényét veszti esetünkben, mert az elõre látó vezetés mellett nem kerül sor vészfékezésre
Remélem, ezt csak bután fogalmaztad, ilyet nem gondolhatsz komolyan!!
oké, az esetek 90%-ban igaz, csak...

Elküldve: 2011 aug. 22, 12:55 pm
Szerző: horvatht
Azért be lehet vinni bp-en is a fogyasztást 8 alá, nekem 7,5nél még sosem volt több (kivéve télen), és gyakorlatilag csak budapesten vagy pályán közlekedem. Egyébként én gyakran tankolok a soroksári Auchan benzinkútjánál (amit még nem említett senki), messze a legolcsóbb a környéken levõ kutakhoz képest, de még talán az egész országban is, és eddig semmi panasz nem volt a benzinjükre.

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:01 pm
Szerző: tschangow
bepi81 írta:Attól, hogy Te nem hiszel az eco gumiban, nem jelenti azt, hogy nem hatékony. Amiket leírsz, abból az is kijön, hogy tapasztalatod sincs velük, így ugyan mire alapozod a szkeptikusságodat ebben a témában? :roll:
Nekem ugyanazok az Eco Fuldák vannak, mint kleingynek (övé 175-ös, enyém 185-ös), és az én adataim is alátámasztják az Õ véleményét. Szinte decire pontosan olyan adatokat hozunk tankolásról tankolásra.

És honnan is veszed, hogy ezekkel a gumikkal nem tudsz olyan féktávot venni, vagy kisebb biztonsággal mész, mint egy "prémium" gumival?
Sajnálom, hogy akaratlanul is megbántottalak a hitedben és célodban, amit mellesleg tisztelek, hiszem a sok 4AGE/3SGTE-s helyett legalább valaki gondol a környezetére ;)

Az, hogy honnan van, vagy nincs tapasztalatom ezekkel nem írom le, elõszóban igen. Mondjuk úgy, hogy a hivatásomba vág.
Ha komolyan veszed az ECO-zást ezeket merném ajánlani:
Bridgestone Turunza ER3000 Ecopia vagy Nokian V. Ezek jók, de nem fognak úgy tapadni, ahogy a nem ECO társaik, ez nem is kérdés, mivel a gördülési ellenálláson spóroltak a keményebb keverékkel.

Sajnos egyetlen hivatalosan publikált tesztrõl sem tudok, ami komoly összehasonlításon alapulva bizonyítaná a gyártók állításait. Autobild-es teszt sem tünt annak. A realitás valahol 3% körül lehet ECO abroncsos spóroláson. A megfelelõ abroncsnyomás viszont 3,5-4%, a futómûgeometria még ennyi, vagy extrém esetben több. Aztán jön a motorvezérlés programozása, illetve a pedálkezelés, ami szintén drasztikus. Extrém esetben a kiegészítõ berendezések használatának programozása, tiltása üzem közben. Ezekkel anno elég komoly megtakarításokat tudtunk dokumentálni (30-45%).

Családban pont az ECO abroncsal szerelt legkisebb teljesítményû jármû fogyaszt a legtöbbet, no persze nem az abroncs miatt, de azért vicces.

Elsõ számú családi autón nálam csak prémium sportos abroncs jöhet szóba, de ez meg az én agybajom. Nyárinál még hagyján, de télibõl fájós.
Esetek többségében mások faxkodása miatt kényszerülök kihasználni az extrém tapadási tulajdonságokat, amiket másféle abroncsokkal nem tudnék megtenni, így is volt, hogy egy-egy ilyen életmentés után eldobós lett a garnitúra.
tipikus esetek sajnos: autópályán Ranger szembe, autópályán éjszaka középen tolató vadbarom, autópályán belsõsávba kereketcserélõ maki, kivilágítatlan szekér/kamion/utánfutó, a sor nagyon hosszú

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:04 pm
Szerző: tschangow
montoya írta:Azért ilyenkor mindig irigylem a közlekedési körülményeiteket. BP-n nem lehet 8 liter alá vinni a fogyasztást, ha az ember tényleg nagyobb forgalomban közlekedik. Pedig én sem szoktam száguldozni. (csak néha...) Mondjuk ha összehasonlítom a vidéki béreket a budapesti fogyasztáskülönbséggel, akkor jó helyen vagyok. :lol:
BP-re visszajõve alap a mytraffic.hu elindítása, én fõleg az idõ miatt használom, de így fogyasztásra is lehet optimalizálni az útvonalat. Mikor fent laktam simán kijöttem 7 literbõl. Mondjuk felnit is kellett venni párszor :)
Vidéki bér vs Bp-i bér. Esete válogatja, de mifelénk messze jobb, mint Bp-en.

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:23 pm
Szerző: Frool
Bár gyakorlatilag mindent leírtak elõttem, nekem csak egy hozzáfûzni valóm van.
Ha bárki olyan postot küld ebben a topicban ami kicsit is ellent mond az ECO közlekedéssel kapcsolatban kialakult véleményetekkel akkor heves visszatámadással reagáltok. Konkrét dátumot hozzászólást nem tudnék linkelni, inkább úgy fogalmaznám meg, hogy ez a kép alakult ki bennem az itteni postokat olvasva.

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:25 pm
Szerző: kleingy
Persze, mert az ecosok azt hiszik, mindenki így akar menni, ergo segíteni kell a másikat, hogy õ is elérje a lehetõ legjobb fogyikat, holott a másik lehet, hogy magasról tesz rá. :lol: Én bevallom, perverz örömet okoz, ha akár egyetlen pici újabb decit is sikerül hoznom a fogyin. :D :oops:

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:31 pm
Szerző: bepi81
tschangow, semmi gond, én voltam egy érzékenyebb pillanatomban... így már teljesen értem, mirõl beszéltél.
A mi családunkban is megfordult már elég sok fajta és minõségû abroncs, így, ugyan több autón keresztül, de van nekem is tapasztalatom a használatukat illetõen.
Személy szerint nekem a Bridgestone Potenza Re050 jött be a legjobban, elég tekintélyes mennyiségû tartalék van benne.

Azonban, az éves futott km is beleszól a gumiválasztásba ugyanúgy, mint a vezetési stílus. Vegyük éppen az én esetemet, ahol ezt az évet nem számítva, kevesebb, mint 10.000km megy bele az autóba. Én hiába vennék prémium abroncsot pl. egy Dunlop SP-t, vagy egy Bridge ER300-at, hamarabb elöregedne, mint, hogy elkopna. Erre én azt mondtam, hogy oké, nálam a prémium kategória kiesett, mert nézd csak meg az ADAC teszteket, pl az Uniroyal Rainexpert már 2 éve veri a prémiumnak mondott gumikat, de legalább azokat az értékeket hozza a mérések alapján. Sokáig ilyet akartam, de végül a Fulda mellett döntöttem, mert az Uni éppen nem volt akciós, és sajna nekem nem mindegy, hogy 50.000-et, vagy 60.000-at adok ki gumira. És objekítven nézve a Fulda egyedül vízes felületen gyengébb valamivel, mint az Uni, vagy a többi prémium gumi. Szárazon pár tizedes eltérés van a két "kategória' között, ami kb annyi, mint, hogy két autó közül az egyik 3 tizeddel hamarabb éri el álló helyzetbõl a 100-at. Papíron ennyivel jobb, de a valóságban objektíven nem érzi meg az ember. Ellenben nem kicsit kerül kevesebbe. És azt mondanom sem kell, hogy össze sem lehet hasonlítani egy indiai, vagy kínai gyártmánnyal, ami pedig nem olcsóbb annyival, mint amennyivel rosszabb... Én a gumiválasztásomkor igyekeztem ár-érték arányban a legjobbat választani minél kevesebb kompromisszummal és eddig nem csalódtam bennük.

Szóval, én úgy gondolom, hogy aki 4-5 év alatt megy annyit a kocsijával, hogy már a kopottság miatt kellene gumit cseréljen és nem az elöregedés miatt, annak megéri, sõt ajánlott prémium gumit venni, máskülönben ez csak önszorgalom dolga. Na, meg, persze, ha van egy viszonylag újabb-jó-értékes kocsija, arra azért ne Daytont, meg Wanli gumikat vegyen már... de ez más kérdés.

Amit írsz, hogy a legtöbbet a pedálkezeléssel, illetve a programozással lehet elérni, igaz, bár én már annyira nem vagyok eco, hogy programoztassam a kocsit. Szerintem a klíma nélküli 5,5-5,8-as tankátlagok bõven jók, 1 literrel vannak így is a gyári megadott érték alatt (6,8). Nekem ez jó, elég, további farigcsálás már jelentõsebb lassulást okozna. Ha országúton 60kmh feletti átlagsebességet tud az ember tartani 3-400km-en keresztül úgy, hogy 6 liter alatt marad az átlaga ezzel az 1,4 vvt-i E11-el, az már teljesen jó és csak minimális megalkuvás kell hozzá. Illetve még az sem nagyon, hiszen én is meg szoktam forgatni a motort idõnként, de ez nemigen jelenik meg a fogyasztásomban.

Ennél az ecora való törekvésben leginkább a "rendszernek" van valódi eredménye, hogy az ember tudatosan figyel a pedálra, energiatakarékos gumikat vesz, elõrelátóan vezet, stb... Külön-külön nincs értelme boncolgatni, hogy melyik dolog mennyit hoz a konyhára. Az biztos, hogy tavalyhoz képest, amikor a 16"-os felnik voltak nálam fönt, meg a 205-ös gumik, úgy volt 6,5-6,8 a fogyim, hogy 100 alatt mentem és csak hosszú távon, országúton, kevés várossal. Most nagyobb a városi használat és a nõi kéz-láb is, mint tavaly, illetve gyári méretûek és eco a gumik, illetve én is tudatosabban figyelek a dolgokra. Így most kb -1 liter a különbség tavalyhoz képest... És ez a nem mindegy. :wink:

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:39 pm
Szerző: bepi81
Frool írta:Bár gyakorlatilag mindent leírtak elõttem, nekem csak egy hozzáfûzni valóm van.
Ha bárki olyan postot küld ebben a topicban ami kicsit is ellent mond az ECO közlekedéssel kapcsolatban kialakult véleményetekkel akkor heves visszatámadással reagáltok. Konkrét dátumot hozzászólást nem tudnék linkelni, inkább úgy fogalmaznám meg, hogy ez a kép alakult ki bennem az itteni postokat olvasva.
Dehogy, ez a hatás-ellenhatás törvényen alapul... olyat biztosan nem olvastál, hogy bármelyikõnk rátámadt volna bármelyikõtökre, mert mittudomén, a 4A-GE többet fogyaszt, mint a másik... Én azt írtam a postomban, hogy ahogy én/mi tiszteletben tartjuk a Ti (sportosabb) stílusotokat, úgy pontosan ezt várjuk visszafelé is, mert szerintem így korrekt. Ennyi, nem több.

Amúgy, amit kleingy írt igaz rám is, :lol: de ez csak idõvel alakul ki, amikor az embert elkapja a "gépezet-élvezet"... :lol: :lol:

Elküldve: 2011 aug. 22, 02:59 pm
Szerző: sede7
Apró betûs megjegyzés: amikor fogyasztást számoltok, a betöltött benzinhez ugye hozzáadjátok a melléadott Spuri, stb. mennyiségét (~0,1l) is, nehogy lefelé csaljatok?..