Corolla 4WD
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
AE95 4WD, 4A-FE
Sziasztok!
Elõre is elnézést kérek mindenkitõl, ha bénáznék, de még soha nem fórumoztam, ezért nem is tudom hirtelen melyik topicban tegyem fel kérdéseimet. Gondoltam, mivel egy Corolla 4WD-rõl van szó, elõször itt mutatkozom be, aztán majd segítetek.
Néhány hónapja sikerült szert tennem egy kissé elhanyagolt AE95-re. 2-3 kilóból nagyjából rendbe raktam (hátsó ívek lakatolás-fényezés, szíjak, szûrõk olajok, féltengelyek, gömbfelyek, friss mûszaki, stb.) és boldogan dõltem hátra a vezetõülésben, hogy 5-6 kilóból van egy megbízható összkerekes ritka gyöngyszemem.
Boldogságom egészen a múlt hét végéig tartott, amikor is a tökéletesnek tûnõ motorból iszonyú hangok kezdtek jönni. Elõször csak szelepcsörgés emelkedõn fölfele, majd egyre hangosabb csattogás-kopogás. Jelen állás szerint 3 henger megy, alapjáraton nem kopog, csak hirtelen gázadásra. Olaj, víz rendben, tiszta és szinten van, olajnyomás van, kartergáz nincs, talán füstölni sem füstöl, de a mínuszok miatt ezt nehéz eldönteni, hogy füst vagy csak pára jön a kipufogóból, minden esetre nem kékes.
Van valakinek valami tippje, mielõtt nekiállok szétszedni?
Ja, 4A-FE 1,6-os 16V, 105 lovas.
Elõre is elnézést kérek mindenkitõl, ha bénáznék, de még soha nem fórumoztam, ezért nem is tudom hirtelen melyik topicban tegyem fel kérdéseimet. Gondoltam, mivel egy Corolla 4WD-rõl van szó, elõször itt mutatkozom be, aztán majd segítetek.
Néhány hónapja sikerült szert tennem egy kissé elhanyagolt AE95-re. 2-3 kilóból nagyjából rendbe raktam (hátsó ívek lakatolás-fényezés, szíjak, szûrõk olajok, féltengelyek, gömbfelyek, friss mûszaki, stb.) és boldogan dõltem hátra a vezetõülésben, hogy 5-6 kilóból van egy megbízható összkerekes ritka gyöngyszemem.
Boldogságom egészen a múlt hét végéig tartott, amikor is a tökéletesnek tûnõ motorból iszonyú hangok kezdtek jönni. Elõször csak szelepcsörgés emelkedõn fölfele, majd egyre hangosabb csattogás-kopogás. Jelen állás szerint 3 henger megy, alapjáraton nem kopog, csak hirtelen gázadásra. Olaj, víz rendben, tiszta és szinten van, olajnyomás van, kartergáz nincs, talán füstölni sem füstöl, de a mínuszok miatt ezt nehéz eldönteni, hogy füst vagy csak pára jön a kipufogóból, minden esetre nem kékes.
Van valakinek valami tippje, mielõtt nekiállok szétszedni?
Ja, 4A-FE 1,6-os 16V, 105 lovas.
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: AE95 4WD, 4A-FE
A kerdesed majd valaki jobban hozzaerto megvalaszolja, de jo helyen tetted fel, es udv a klubban! Egyebkent a gazadasra csorges-kopogas gyujtas-problema kovetkezmenye is lehet, de ez tenyleg csak laikus tipp. Gyertak voltak cserelve? Olajszint, olajszuro, olajszivattyu biztosan rendben van? Hidegen vagy melegen jelentkezik inkabb a gond?sprintercarib írta:Sziasztok!
Elõre is elnézést kérek mindenkitõl, ha bénáznék, de még soha nem fórumoztam, ezért nem is tudom hirtelen melyik topicban tegyem fel kérdéseimet. Gondoltam, mivel egy Corolla 4WD-rõl van szó, elõször itt mutatkozom be, aztán majd segítetek.
Néhány hónapja sikerült szert tennem egy kissé elhanyagolt AE95-re. 2-3 kilóból nagyjából rendbe raktam (hátsó ívek lakatolás-fényezés, szíjak, szûrõk olajok, féltengelyek, gömbfelyek, friss mûszaki, stb.) és boldogan dõltem hátra a vezetõülésben, hogy 5-6 kilóból van egy megbízható összkerekes ritka gyöngyszemem.
Boldogságom egészen a múlt hét végéig tartott, amikor is a tökéletesnek tûnõ motorból iszonyú hangok kezdtek jönni. Elõször csak szelepcsörgés emelkedõn fölfele, majd egyre hangosabb csattogás-kopogás. Jelen állás szerint 3 henger megy, alapjáraton nem kopog, csak hirtelen gázadásra. Olaj, víz rendben, tiszta és szinten van, olajnyomás van, kartergáz nincs, talán füstölni sem füstöl, de a mínuszok miatt ezt nehéz eldönteni, hogy füst vagy csak pára jön a kipufogóból, minden esetre nem kékes.
Van valakinek valami tippje, mielõtt nekiállok szétszedni?
Ja, 4A-FE 1,6-os 16V, 105 lovas.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Re: AE95 4WD, 4A-FE
montoya írta:
A kerdesed majd valaki jobban hozzaerto megvalaszolja, de jo helyen tetted fel, es udv a klubban! Egyebkent a gazadasra csorges-kopogas gyujtas-problema kovetkezmenye is lehet, de ez tenyleg csak laikus tipp. Gyertak voltak cserelve? Olajszint, olajszuro, olajszivattyu biztosan rendben van? Hidegen vagy melegen jelentkezik inkabb a gond?
Köszi a választ!
Sajnos ez többnek tûnik, mint gyújtás probléma, hirtelen gázadásra úgy kopog mintha csapágyas lenne, de mivel van olajnyomás én ezt kizárnám. Elõször arra gondoltam, hogy sz@r benzint tankoltam és alacsony az oktán ezért rátankoltam 15 lityi 99-est, hogy javítsak a helyzeten (406,-Ft-ért!), de hazafelé rosszabbodott a helyzet, éreztem, hogy kihagyogat az egyik henger, majd végleg feladja és csak 3 maradt. Alapjáraton és fokozatos gázadásnál nincs hangja, csak erõteljes gázadásra, vagy terhelésre, pl. hegynek fel. Hidegen-melegen egyformán. Ahogy írtam, minden cserélve lett, ami vásárlás után illik, kapott új NGK gyertyákat, új vezérszíjat SKF feszítõ görgõvel,stb. Én valami szelep problémára gondolok (törés, ilyesmi), de volt aki azt mondta, hogy dugattyú, vagy csapszeg törés is lehet.
Mindenesetre sokkol a dolog, mert volt dolgom jó néhány Toyotával (saját is, céges is, öreg is fiatal is), de mechanikus motor gonddal soha nem találkoztam, (nem véletlenül pártoltam át a márkához), fõleg minden elõjel nélkül, egy amúgy jó állapotú motornál.
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz!
20-40 fokos elõgyújtásra gyanakodnék elõször. Az magyarázná, hogy elõször csak "becsörgött", majd a további terhelés hatására lett egy gyûrûhoronytörésed, így a 3 hengerezés is magyarázható lenne. Ettõl függetlenül lehet sok más dolog is...
Örs környékén vagyok megtalálható hétköznap 3 tól általában.
Szívesen megfülelem ha gondolod! Márcsak azért is, mert most volt a vaterán 15 ezerért egy komplett fûzött 4AFE blokk... Lehet már lejárt, de hátha újra rakta. Nem vagyok autószerelõ, de talán lesz jó ötletem.
Olvasgasd az AE92 Gti projektemet. A vége felé (utsó 10-15 oldal) egy misztikus kopogás jött elõ a frissen összerakott blokkból és a szakikkal minden lehetséges variációt felvázoltunk. Abból is meríthetsz ötletet!
Ha ránézzek, írj privit!
Minél kevesebbet használd, ha lehet!
20-40 fokos elõgyújtásra gyanakodnék elõször. Az magyarázná, hogy elõször csak "becsörgött", majd a további terhelés hatására lett egy gyûrûhoronytörésed, így a 3 hengerezés is magyarázható lenne. Ettõl függetlenül lehet sok más dolog is...
Örs környékén vagyok megtalálható hétköznap 3 tól általában.
Szívesen megfülelem ha gondolod! Márcsak azért is, mert most volt a vaterán 15 ezerért egy komplett fûzött 4AFE blokk... Lehet már lejárt, de hátha újra rakta. Nem vagyok autószerelõ, de talán lesz jó ötletem.
Olvasgasd az AE92 Gti projektemet. A vége felé (utsó 10-15 oldal) egy misztikus kopogás jött elõ a frissen összerakott blokkból és a szakikkal minden lehetséges variációt felvázoltunk. Abból is meríthetsz ötletet!
Ha ránézzek, írj privit!
Minél kevesebbet használd, ha lehet!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Szia Pacsker!
A fórumot olvasgatva gondoltan, hogy Rád számíthatok!
Én is gondoltam ilyesmire, de nem tartom valószínûnek a gyújtáshibát. Azért persze ránéztem "külsõleg" a dolgokra, de osztófej fixen a helyén, rotor és a fedél érintkezõi látszólag rendben, max. kábel, vagy gyertya lehetne bibis, de elõtte nem volt gyújtás probléma és most is csak az egyik hengerrõl beszélünk.
Lehet, hogy nem írtam le pontosan a jelenséget. Amikor elõször hallottam: Emelkedõn felfelé, optimális fordulaton szelepcsörgésszerû hang, de inkább csak az egyik hengerbõl, amúgy minden normális, megy rendesen. Ezután mentem el rátankolni. Visszafelé sík úton rendesen megy, kövér gázra becsörög/csattog/kopog mittomén, de még mielõtt elértem volna a hegy lábát már éreztem, hogy néha kihagy egy henger. Az emelkedõn pedig vége lett, iszonyat csattogás, 3 henger, no erõ, úgyhogy meg is álltam. Egy óra múlva visszamentem a kocsihoz, hátha hidegen nem annyira durva, de ugyanaz. Már indításkor "rárúgott" és "kiköpte" a bendixet, de nem durran vissza sem a szívócsõbe, sem a kipufogóba.
De a lényeg: Állóhelyben, terheletlenül hirtelen gázt adva olyan kopogó hangja van, mintha csapágyas lenne. De amikor sebességbe teszem és elindulok, terhelve inkább olyan szelepesen csilingelõs-kopogós a hangja, mint valami rossz dízelnek, aminek "hugyozik" a porlasztója.
Persze, tudom fórumon keresztül nem lehet motort generálozni, szét kell szedni és kiderül, de tûkön ülök, mert a szerelõ kollégáim egy hete nem nyúltak hozzá és fingom sincs milyen alkatrészeket kezdjek el vadászni.
A Vaterán én is láttam blokkot 20 rugóért, de nem tom mi a különbség a régebbi és az újabb 4A-FE között. Ránézésre már a szelepdekli is más.
Egyébként 4WD-t lehet vontatni lábon?
A fórumot olvasgatva gondoltan, hogy Rád számíthatok!
Én is gondoltam ilyesmire, de nem tartom valószínûnek a gyújtáshibát. Azért persze ránéztem "külsõleg" a dolgokra, de osztófej fixen a helyén, rotor és a fedél érintkezõi látszólag rendben, max. kábel, vagy gyertya lehetne bibis, de elõtte nem volt gyújtás probléma és most is csak az egyik hengerrõl beszélünk.
Lehet, hogy nem írtam le pontosan a jelenséget. Amikor elõször hallottam: Emelkedõn felfelé, optimális fordulaton szelepcsörgésszerû hang, de inkább csak az egyik hengerbõl, amúgy minden normális, megy rendesen. Ezután mentem el rátankolni. Visszafelé sík úton rendesen megy, kövér gázra becsörög/csattog/kopog mittomén, de még mielõtt elértem volna a hegy lábát már éreztem, hogy néha kihagy egy henger. Az emelkedõn pedig vége lett, iszonyat csattogás, 3 henger, no erõ, úgyhogy meg is álltam. Egy óra múlva visszamentem a kocsihoz, hátha hidegen nem annyira durva, de ugyanaz. Már indításkor "rárúgott" és "kiköpte" a bendixet, de nem durran vissza sem a szívócsõbe, sem a kipufogóba.
De a lényeg: Állóhelyben, terheletlenül hirtelen gázt adva olyan kopogó hangja van, mintha csapágyas lenne. De amikor sebességbe teszem és elindulok, terhelve inkább olyan szelepesen csilingelõs-kopogós a hangja, mint valami rossz dízelnek, aminek "hugyozik" a porlasztója.
Persze, tudom fórumon keresztül nem lehet motort generálozni, szét kell szedni és kiderül, de tûkön ülök, mert a szerelõ kollégáim egy hete nem nyúltak hozzá és fingom sincs milyen alkatrészeket kezdjek el vadászni.
A Vaterán én is láttam blokkot 20 rugóért, de nem tom mi a különbség a régebbi és az újabb 4A-FE között. Ránézésre már a szelepdekli is más.
Egyébként 4WD-t lehet vontatni lábon?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szerintem bátran lehet üresben vontatni.

Azonban ha erõ sincs és nagyon csúnya hangok vannak, akkor nagy valószínûséggel komoly anyagi vonzata lesz
Ezért mondtam, hogy lehet inkább beruháznék egy másik bontott, de összekopott blokkra. Persze jó az, ha komplett generált csinálsz a mostanin (ha a hengerfal nem sérült csúnyán) sokkal jobb megoldás, csak az tényleg több 100 ezer ft-ba áll meg a végén.
Szerintem az újabb 4A-FE-k 99%-ban megegyeznek belül a régebbiekkel. A szívósor más, az injektorok másak (ez mehet mind a tiedrõl). Esetleg a vezérmûtengelyek, de ezt már nem hinném. A fûzött blokk szerintem egy az egybe azonos.
Persze ennek jobban utána kéne járni, de jól tudjuk, hogy ugyanolyan kétes elõítéeltû 4AFE-k 70-150 ezer ft környékén mozognak.
na ez így neten keresztül tényleg káosz!Már indításkor "rárúgott" és "kiköpte" a bendixet, de nem durran vissza sem a szívócsõbe, sem a kipufogóba.
Azonban ha erõ sincs és nagyon csúnya hangok vannak, akkor nagy valószínûséggel komoly anyagi vonzata lesz
Szerintem az újabb 4A-FE-k 99%-ban megegyeznek belül a régebbiekkel. A szívósor más, az injektorok másak (ez mehet mind a tiedrõl). Esetleg a vezérmûtengelyek, de ezt már nem hinném. A fûzött blokk szerintem egy az egybe azonos.
Persze ennek jobban utána kéne járni, de jól tudjuk, hogy ugyanolyan kétes elõítéeltû 4AFE-k 70-150 ezer ft környékén mozognak.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Természetesen amint alkalmam lesz lefotózni tiszta és mûködõképes állapotban, teszek fel képeket. Nem is értem, hogy eddig miért nem fotóztam le az új szerelmemet. Azt különösen bánom, hogy nem csináltam képeket a felújítás elõtti állapotról. A csajom és a haverom is megpróbált lebeszélni a vételrõl, mert ijesztõ volt, hogy a hátsó sárvédõbõl be lehet nyúlni a csomagtartóba, csattog a féltengely és kopog a futómû, de én megláttam benne a jó alanyt. A barátnõm utálta a 2003-as E Mercit, a 2001-es Mazda Tribute "terepjárót", de ezt szereti, mert ennek "lelke" van. Az elõbbieknél, ha besz@rt valami, akkor azt mondta: ez egy sz@r, add el. Most, hogy a Corolla mondta be az unalmast, csak annyit mondott: ez jó kocsi, csak most beteg.
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Aranyos 
jut eszembe elõgyújtásnál arra gondoltam, hogy az elosztófedél el van csavarva. Két 8-as csavar fogja, amely fellazításával állítható az elõgyújtás. Ránézésre minden a helyén, de attól még lehet túl nagy az érték
Remélem nem lesz nagy gond és sajnálom, hogy rögtön rosszra gondolok.
Várjuk a képeket! Börzsöny mit jelent? Olyan települést nem találtam. A "hegységre" gondoltál? Gondolom akkor az éves Királyréti találkozónk nem fog gondot okozni
jut eszembe elõgyújtásnál arra gondoltam, hogy az elosztófedél el van csavarva. Két 8-as csavar fogja, amely fellazításával állítható az elõgyújtás. Ránézésre minden a helyén, de attól még lehet túl nagy az érték
Remélem nem lesz nagy gond és sajnálom, hogy rögtön rosszra gondolok.
Várjuk a képeket! Börzsöny mit jelent? Olyan települést nem találtam. A "hegységre" gondoltál? Gondolom akkor az éves Királyréti találkozónk nem fog gondot okozni
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
A Börzsöny Kismaros-Börzsönyligetet jelent és Királyrét az itt van egy köpésre. Még nem néztem bele a klubéletbe, de ha itt is van találkozó, akkor az király(rét)!
Az utcánkban van még egy ugyanilyen alany, majd Õt is megfûzöm.
A témára visszatérve nekem is az volt az elsõ gondolatom, hogy olcsóbb venni egy másik motort, mint felújítgatni. A HAHU-n találtam 65-100 EFt-ért komplett motorokat, és milyen jó, ha van egy tartalék generátorod, indítómotorod, stb. Ha más nem ki tudsz vele segíteni valakit. De ezek valószínûleg papír nélküli angol, stb. bontásból származnak, hogy fogok egy ilyet legalizálni? Novemberben vizsgázott a gép, tehát két évig v.színûleg a kutya sem fogja vizsgálni a motorszámot, de mi van utána?
A témára visszatérve nekem is az volt az elsõ gondolatom, hogy olcsóbb venni egy másik motort, mint felújítgatni. A HAHU-n találtam 65-100 EFt-ért komplett motorokat, és milyen jó, ha van egy tartalék generátorod, indítómotorod, stb. Ha más nem ki tudsz vele segíteni valakit. De ezek valószínûleg papír nélküli angol, stb. bontásból származnak, hogy fogok egy ilyet legalizálni? Novemberben vizsgázott a gép, tehát két évig v.színûleg a kutya sem fogja vizsgálni a motorszámot, de mi van utána?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Bingó!
Pont most akartam apdételni. Hengerfej lekerült, a tömítés az 1-es és 2-es között átégve, egyéb sérülés nem látszik sem a dugattyútetõkön, sem a szelepeken, de ezt nem akarom elkiabálni. Majd, ha össze lesz rakva, kiderül.
Innentõl kezdve már csak az a parám, hogy mitõl égett át? A szerelõm azt mondta: "hát elöregedett" !?!?!? Van ilyen? OK, hogy egy 17 éves motorról beszélünk, de mi tud egy hengerfejpakoláson elöregedni?
Mint már említettem, az olaj és a víz szintje rendben volt, mûszer szerint a vízhõfok is, de ugyanakkor -közvetlenül a behalás elõtt- érezhetõen durvább volt a fûtés és amit elõtte még soha nem csinált: tíz perccel a leállítás után gyújtás ráad, hûtõmotor elindul. Talán egész télen egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.
Nem tudom hol vannak a hõgombák, olyan nem lehet, hogy mûszer szerint OK, de mégis túlmelegszik a motor és ettõl ég át a tömítés?
Pont most akartam apdételni. Hengerfej lekerült, a tömítés az 1-es és 2-es között átégve, egyéb sérülés nem látszik sem a dugattyútetõkön, sem a szelepeken, de ezt nem akarom elkiabálni. Majd, ha össze lesz rakva, kiderül.
Innentõl kezdve már csak az a parám, hogy mitõl égett át? A szerelõm azt mondta: "hát elöregedett" !?!?!? Van ilyen? OK, hogy egy 17 éves motorról beszélünk, de mi tud egy hengerfejpakoláson elöregedni?
Mint már említettem, az olaj és a víz szintje rendben volt, mûszer szerint a vízhõfok is, de ugyanakkor -közvetlenül a behalás elõtt- érezhetõen durvább volt a fûtés és amit elõtte még soha nem csinált: tíz perccel a leállítás után gyújtás ráad, hûtõmotor elindul. Talán egész télen egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.
Nem tudom hol vannak a hõgombák, olyan nem lehet, hogy mûszer szerint OK, de mégis túlmelegszik a motor és ettõl ég át a tömítés?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gyári vagy utángyártott tömítés volt benne? Az utángyártottak könnyen átégnek.
Síkolva lett most amit kellett? Ha már sokszor szerelt és sokszor megfõzött a motor, akkor lehet jól el van vetemedve és újra hfejes lesz hamarosan.
Nagyon fontos, hogy CSAK gyárit rakjatok bele! A legjobb utángyártotthoz képest is ég és föld a különbség. Más az alapanyag, acél-gumi-réz betétek, pontos vízlyuk kivágások... 12 ezer körül van. Úgyis nagyobb bajra tereztél. Szerintem megéri! És ha mást nem a hengerfejet síkoljátok!
Örülök, hogy ennyi lett csak a gond. A fura csörgõ csapágyas hangok megtévesztettek. Sajnálom, hogy félrediagnosztizáltam!
Remélem minden baba lesz és a motor számmal sem kell bajlódni!
A képeket és beszámolókat (projekt?) ettõl függetlenül várjuk!
Síkolva lett most amit kellett? Ha már sokszor szerelt és sokszor megfõzött a motor, akkor lehet jól el van vetemedve és újra hfejes lesz hamarosan.
Nagyon fontos, hogy CSAK gyárit rakjatok bele! A legjobb utángyártotthoz képest is ég és föld a különbség. Más az alapanyag, acél-gumi-réz betétek, pontos vízlyuk kivágások... 12 ezer körül van. Úgyis nagyobb bajra tereztél. Szerintem megéri! És ha mást nem a hengerfejet síkoljátok!
Örülök, hogy ennyi lett csak a gond. A fura csörgõ csapágyas hangok megtévesztettek. Sajnálom, hogy félrediagnosztizáltam!
Remélem minden baba lesz és a motor számmal sem kell bajlódni!
A képeket és beszámolókat (projekt?) ettõl függetlenül várjuk!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
+ 
