E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

:? érdekes...no majd ránézünk haverral, hátha állítgatni kell a feszességen...
Rákerestem, de jól emlékeztem Dayco-t tettem be novemberben:
szervó D5PK920 (Dayco 5 bordás 920mm hosszbordás)
generátor D4PK825 (gen/vizpumpa Dayco 4 bordás 825mm hosszbordás)
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

zoli99 írta::? érdekes...no majd ránézünk haverral, hátha állítgatni kell a feszességen...
Rákerestem, de jól emlékeztem Dayco-t tettem be novemberben:
szervó D5PK920 (Dayco 5 bordás 920mm hosszbordás)
generátor D4PK825 (gen/vizpumpa Dayco 4 bordás 825mm hosszbordás)
De most melyik csúszik?
Meg mit csinál visít?
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Én pénteken leparkoltam, hétvégén be se indítottam, csak lesepertem róla a havat vasárnap. Ma reggel az enyém is kb. úgy indult, mint az 50e km-es Corolla :lol:
Észrevételek:
Nekem 4 éves az akksi, tehát az újal se jobb a helyzet. Megjegyzem, hogy nem olyan rossz ez -20 fok körül. A kollégáim, akiknek a múlt héten indult így a kocsi, ma busszal jöttek... :)
Enyémnél is hallható ugyanaz a csúnya "köszörülõ" hang, pont amikor a motor beindul és amikor az indítózást abbahagyom, talán az indítómotorból jöhet?
5W-30-as olajam van, nekem egybõl elérte a 2000rpm-et (és nem is emelkedett tovább), nem kellett hozzá pár mp.
Ékszíj Toyota (vagy 10 éves, de jóaz.) Szokott csúszni, de nem hidegen, hanem ha felfreccsen rá a víz és hirten kormányzok, tehát a szervós ékszíj csúszik nekem. A másik is meg tud csúszni, ha vizes lesz, de csak ha az abalkfûtés is megy, ritkán csinálja és pár mp alatt abbahagyja.
Váltó bot oldalirányú mozgatása sokkal nehezebb ezekben a hidegekben, pedig full szintetikus 75W-85 olajat használok.
Váltó bot harmonika-szoknya ma is leugrott a helyérõl, nem szereti a hideget.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

a váltó harmonika nekem is leugrott :D Elhagytam belõle az egyik fémpatentot, nem fogja úgy...

nálam ez az ékszíj hang olyan, mintha fel lenne keményedve a szíj a hidegtõl és merevvé válik... Aztán a súrlódástól felmelegszik, puhul és javul a hangjelenség is.

A szerelõsrác is mondta a vezérmûékszíjra (Dayco az is),hogy sokkal hangosabb mint a Toyota. Utánaérdeklõdtünk és nem gond, ilyenek valami keményebb gumikeverékbõl vannak (ha rajta van a burkolat a vezérlésen már halkabb valamivel)

Megcsúszni, visítani nem szokott soha az ékszíj.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta:a váltó harmonika nekem is leugrott :D Elhagytam belõle az egyik fémpatentot, nem fogja úgy...

nálam ez az ékszíj hang olyan, mintha fel lenne keményedve a szíj a hidegtõl és merevvé válik... Aztán a súrlódástól felmelegszik, puhul és javul a hangjelenség is.

A szerelõsrác is mondta a vezérmûékszíjra (Dayco az is),hogy sokkal hangosabb mint a Toyota. Utánaérdeklõdtünk és nem gond, ilyenek valami keményebb gumikeverékbõl vannak (ha rajta van a burkolat a vezérlésen már halkabb valamivel)

Megcsúszni, visítani nem szokott soha az ékszíj.
Jaa, ezekkel a hangokkal én nem szoktam foglalkozni! :) vagyis fel se tûnne.

Megcsúszás nekem egy évben van kb. 3x, ha belegázolok tengelyig érõ tócsába (jókis aluljáró alkalmanként megáll a víz, mondjuk mióta nem járok arra nem is csúszott meg az ékszíj), akkor szól 2-3mp-et, szóval nem az a fajta folyamatos ékszíj hang, azzal nyilván foglalkoznék, de ezzel nem érdemes.

Neked:
Amúgy egy évben van két hét ilyen hideg, amikor ezek a jelenségek kijönnek, amiatt meg nem érdemes vacilálni.

Váltószoknya, nem találom a toyodyn-n a fém rögzítõ patentot, emlékeim szerint az enyémben nincs egy se, reggel lecsekkolom mi is tartja a helyén.

hangok:
neked mennyire lehet hallani az alapjárati levegõ szelep hangját (ott a fojtószelep utáni levegõ doboz túlsó végén van egy szelep egy vákuumcsõvel), ilyen éles kattogó hang, másodpercenként kb 10x, ami nincs szinkronban a motor forgásával, és csak alapjáraton hallani, fõleg hidegen, mármint alapjáraton és kisgázon, közepes/nagy gáznál azonnal elhallgat, lelépve a pedálról újra elkezdi, mert alapjáraton ez a szelep adagolja a levegõt a fordulatszám tartásához.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ízléses, gyönyörû E10 Sedan-ok:

http://www.kaskus.us/showthread.php?t=7689670

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A projektemben felmerült pár extra.
Hogy tovább fokozzam a siránkozást a teljesség igénye nélkül beírok mondjuk egy Japán belpiacos E10 Sedan-t, hogy mi mindennel lehetett rendelni. Állítom, hogy még van bõven, ami kimarad, de ezeket fellelni már nem egyszerû.
Képeket majd az új honlap elkészültével kaptok :)

- 4 elektromos ablak
- elektromosan behajló, elektromosan állítható, fûthetõ tükör
- centrálzár kulcs nélküli nyitással
- elektromosan bukó-billenõ-eltolható üvegtetõ, alá húzható sötétítõ kárpittal
- szervókormány
- elektromosan állítható plüss kagylós ülés
- hátsó könyöklõ
- pohártartós, egyéb tároló fiókos, rekeszes könyöklõ
- elektromos fényszóró magasság állítás
- navigáció
- hátul a kardánboxon is takaró gyári plüss, rögzíthetõ szõnyeg szett
- 3 pontos toronymerevítõ
- automata és manuális differenciálzár
- pohártartó
- nagyon sok hangszórós Super Live Surround System
- Kalaptartóra rakható Carrozeira hangfalak, felkapcsolt tompított fénynél fehéres, féklámpánál pirosan világító felirattal
- Különbözõ besz@ok 1,2,3DIN-es rádiók. (CD, kazi, rádió) Toyota, Pioneer, távirányítósok is. Cicergõkkel, mindezt gyári helyeken.
- Különbözõ Multiboxok. Van, ami számzáras, kis/nagy fiókos. Kártyatartó, aprópénztartó,... belül bársonnyal borítva
- Ülés alá rakható kihúzható fiók
- Küszöbre rakható nyitható rekesz
- hátsó fejtámlák
- géptetõ élvédõ és fényszóró/helyzetjelzõ védõ plexik
- 4 ajtóra való sötétített és nem sötétített szélterelõk
- csomiajtó elektromos távnyitó
- bõr váltógomb
- bal elsõ világító, elektromosan behúzható szélesség jelzõ pálca
- kulcsvilágítás
- kalaptartóra, tetõre, középkonzolba rakható levegõ ionizátor, szagtalanító, illatosító... Automata, manuális, programozható (Clean Ace, Air purifier, Airfantasy)
- Tetõre, A és C oszlopra! szerelt térképolvasók (beltérvilágítások) Napszemüvegtartóval a tetõn.
- Automata overdive-os 4 sebességes váltó. Power, Manual
- Digitális mûszeregység
- Mûszerfal tetejére rakható gyári pipere tükrös, tároló rekesz felnyitható ajtóval
- elektromos fûtésbox automata klímával
- Szakaszos idõállítós ablaktörlõ kapcsoló
- Elsõ ködlámpás indexkapcsoló
- Különbözõ elsõ ködlámpák
- Tûzfal és géptetõ szigetelések
- Bal elsõ parkoló radar
- Gyári ülés alá és kalaptartó alá szerelhetõ brutálisan megtervezett mélynyomók
- króm ablakdíszlécek
- Színre és nem színre fújt oldaldíszlécek, kilincsek, sárfogók, ragasztott díszszalagok
- Ülésfûtés
- Állítható magasságú övek és kormányoszlop
- Fényszóró visszajelzõk
- Légzsák
- ABS
- Tempomat
- gerinctámasz
- Hátsó szélvédõ "visor"
- Feszültség visszajelzõs mûszeregység
- Ajtóba, kalaptartóba rakható hangszóró nagyobbító adapter
- Elektromos állítású futómû. Soft norm hard, és automatikus sebesség, kormányszög érzékeléssel is
- Lábtér világítás
- Különleges rendszámkeretek
- ezer féle lökhárítók, spolerek, lámpák, kárpitok
- Esõérzékelõs ablaktörlõ
- pótféklámpák
- két oldali kipufogó
....


+ Recaro, Momo kormányok, ülések E10-hez... + TRD, TOM'S kiegészítõk
:) :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Egy-két dologra szükségem lenne. Hol lehet értük jelentkezni? :D
MR2 - 2001
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Te, ezeket a felsorolásokat most hagyd rá, mer' mindjárt megõrülök és elkezdek én is keresgélni az E9-be cuccokat, aztán be is rakom mindet igényesen szentimentálisan. :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

E9-hez talán méghosszabb a listám, de nem árulhatok el mindent :)
Ezek beszerzése gondolom evidens, hogy nem az elmegyek a Japkerbe kategória :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Nyilvánvaló, de azért el tudnám viselni a kis picsámat egy ilyen full fullba. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

ez aztán meg lett csinálva. Nekem sok:

Kép
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

A buta szélesítés kivételével lájk.
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Birka írta:A buta szélesítés kivételével lájk.
Osztom
MR2 - 2001
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Tehát magyarul, ha széria közeli lenne.... :lol:
Válasz küldése