Oldal: 45 / 76

Elküldve: 2012 jan. 17, 10:30 pm
Szerző: Kalmi
Nem tudja valaki, hogy mit kell állítani, ha azt szeretném, hogy kb. 5mm-el jobban "be legyen húzva" az ajtó csukott állapotban. Úgy értem a vezetõ ajtó és a B oszlop között simán befér az ujjam, a másik 3 ajtónál kisebb ez a hézag, fent is és lent is kijjebb van, szerintem a zár kophatott meg és azért tartja meg kicsit kijjebb az ajtót, de az 5mm soknak tûnik kopásnak, az ütközõ a B oszlopon alig van megkopva.

Elküldve: 2012 jan. 18, 10:54 am
Szerző: zoli99
45mm mély és 165mm átmérõjû és igen, Sony :) XS-F17xx az Xplod sorozat

Elküldve: 2012 jan. 18, 11:47 am
Szerző: zoli99
OFF Rönómon azt a kis konzolt kellett állítani, ami a B oszlopba van csavarozva és amibe az ajtó beakad. Ha fellazítottad, akkor lehetett elõre hátra csúsztatni.

Ahogy néztem az E10-nél két csavar fogja, gyanítom ha fellazítod, akkor lesz egy kis mozgástered és átállíthatod. Majd profibbak véleményezik! :)
Kalmi írta:Nem tudja valaki, hogy mit kell állítani, ha azt szeretném, hogy kb. 5mm-el jobban "be legyen húzva" az ajtó csukott állapotban. Úgy értem a vezetõ ajtó és a B oszlop között simán befér az ujjam, a másik 3 ajtónál kisebb ez a hézag, fent is és lent is kijjebb van, szerintem a zár kophatott meg és azért tartja meg kicsit kijjebb az ajtót, de az 5mm soknak tûnik kopásnak, az ütközõ a B oszlopon alig van megkopva.

Elküldve: 2012 jan. 18, 01:30 pm
Szerző: MFerenc
Így van ez a Corollánál is. Bár nekem a kasztnis belül lehegesztette... alig bírtam szétszedni a varratot...

Elküldve: 2012 jan. 18, 01:44 pm
Szerző: zoli99
:))

Ezek a kasztnisok... nekem szintén az OFF francia hulladékon anno a karosszériás beleflexelt a vasport a 2 hete beszerelt zsír új Pioneer hangszorómba :(( Gondolhatod... Úgy recsegett mint állat, nem tudtam mia a baj. Amikor benéztem a membrán és a mágnes közé, megértettem :((
MFerenc írta:Így van ez a Corollánál is. Bár nekem a kasztnis belül lehegesztette... alig bírtam szétszedni a varratot...

Elküldve: 2012 jan. 18, 09:20 pm
Szerző: Kalmi
zoli99 írta:45mm mély és 165mm átmérõjû és igen, Sony :) XS-F17xx az Xplod sorozat
És, hogy vagy megelégedve a hangjával?

Ajtó:
Tehát nem az ajtóban levõ zárszerkezettel kell ügyködni, hanem az ütközõvel? Az ajtóban a zár nem is állítható?
Ha kilazítom a két csavart, valami brutál nagy csavarhúzóval, akkor az ütközõt lehet mozgatni, az oszlop belsõ oldalán egy lemez lehet két menetes lyukkal, tehát az anyának nem kell ellentartani ugye?

Elküldve: 2012 jan. 18, 10:11 pm
Szerző: Taki
Jól gondolod! Nem kell ellentartani neki.
Jó nagy csillag csavarhúzót keress, nehogy kiforduljon belõle!
Bele teszed a csavarhúzót, és kalapáccsal két nagyot rásózol! :D Így könnyebben meg fog lazulni. (lehetõleg üthetõ végû csavarhúzót keress!)
Nagyon nem kell meglazítani, maradjon mozdulatlanul a fül a kasznin, és finoman egy lécdarabbal és kalapáccsal beljebb kocogtatod.

Elküldve: 2012 jan. 18, 11:57 pm
Szerző: zoli99
Príma Primissima díjra jelölöm! :D

Viccen kívül valóban nagyon szépen szól, érezhetõ a különbség. Persze vannak még fokozatok... A mostani fejegységgel (ami 4x45W-os) úgy 80% -os állásig szól kristály tisztán, utána kezd torzítani. Gyanítom ez az erõsítõ hibája és nem a hangszóróé (sok helyen olvastam, hogy külön erõlködõ kell a komoly erõsítéshez a beépített végfok nem az igazi).

Mélyet viszont lehet rá tolni, döngeti az ajtót :)) De ez nem az én stílusom, nekem többet ér a zenei tisztaság, torzítás mentesség és az arányok mint a rezgõ rendszámtábla :)) Szóval ár/érték arányban nagyon jó! A 70ezer forintos Pioneer 17cm-es hangszóró biztos ütõsebb, de arra nincs pénzem. Illetve ahhoz már az egész ajtót át kéne tervezni és a kocsit is hogy a "hangfal" mûködjön úgy ahogy kell...

Nem bántam meg!
Kalmi írta:
zoli99 írta:45mm mély és 165mm átmérõjû és igen,
Sony :) XS-F17xx az Xplod sorozat
És, hogy vagy megelégedve a hangjával?

Ajtó:
Tehát nem az ajtóban levõ zárszerkezettel kell ügyködni, hanem az ütközõvel? Az ajtóban a zár nem is állítható?
Ha kilazítom a két csavart, valami brutál nagy csavarhúzóval, akkor az ütközõt lehet mozgatni, az oszlop belsõ oldalán egy lemez lehet két menetes lyukkal, tehát az anyának nem kell ellentartani ugye?

Elküldve: 2012 jan. 21, 10:38 pm
Szerző: Kalmi
Délután átnéztem a gyújtást.
-Kiszedtem a régi gyertyákat (17 ezret futott Denso), lerakódás csak egy kevés, az is világos szürke/világos barna "száraz". Mind a nég egyformán néz ki. Nem láttam rajtuk repedést törést sérülést. A hézag 0.75 és 0.8 között van (amikor betettem akkor is ennyi volt! hogy lehet hogy nem kopott?). A 4. henger gyertyája kicsit olajos kívülrõl, a gyertya csõ szelepfedél tömítése ereszt. Okoz ez gondot? Egy gyertyánál volt enyhe kifújás nyom a porcelán és a csavar rész között. Simán mehettek volna vissza, de inkább betettem az NGK-kat.
-kábeleket áttöröltem benzines ronggyal, nincs rajtuk sérülés. Kimértem, kb. 6-7-8-9 k ohm a hosszuk szerint növekszik. A gyertya pipán nem láttam átütés nyomokat. ezek rendben vannak.
-leszedtem az elosztófedelet kipucoltam kívül belül. a négy elektródán, ahova a kalapácsról átszikrázik ott kiszürkült/fehéredett és olyan lyukacsosan kiállt az anyag, megpróbáltam letörölni és nagyon könnyen lepattant az a darab, megnéztem egy másik elektródán, onnan is, akkor már a többirõl is leszedtem, most a helyükön egy kb. 0.5 mm mély * 2mm széles anyag hiány van félkör szerûen. A lepattant kis darabkáknak megmértem az ellenállását, gyakorlatilag nem vezetnek (több mint 200 M ohm).
-tettem be új elosztó kalapácsot (gyárit)
-kicseréltem a tömítést az elosztófedél és elosztó ház között

A motor elindult, a vezethetõségre nincs panasz! :)
Az elosztó fedélben kár, hogy nem lehet cserélni az elektródákat...
Kéne vennem helyette valami utángyártottat, a Facet FT2.7630/35 -t néztem ki, az vállalható?

Elküldve: 2012 jan. 22, 10:28 am
Szerző: zoli99
Magyarul megoldódott a problémád? :)

Még a Facet is jobb mint a rossz Toyota :) Ha nincs horror áron sokat nem veszítesz szerintem... (Off Renaultnál jónak számított szerelõ szerint a Facet)
Kalmi írta: A motor elindult, a vezethetõségre nincs panasz! :)

Az elosztó fedélben kár, hogy nem lehet cserélni az elektródákat...
Kéne vennem helyette valami utángyártottat, a Facet FT2.7630/35 -t néztem ki, az vállalható?

Elküldve: 2012 jan. 22, 03:08 pm
Szerző: Kalmi
zoli99 írta:Magyarul megoldódott a problémád? :)

Még a Facet is jobb mint a rossz Toyota :) Ha nincs horror áron sokat nem veszítesz szerintem... (Off Renaultnál jónak számított szerelõ szerint a Facet)
Ha az elektródák pozícionálása pontatlanabb fél mm-nél és az egész mûanyag nem méretpontos, akkor lehet, hogy rosszabb, mint a kopott gyári! :)

Gyári fedelet nem vettem, a horror ára miatt (30-on ezer Ft), elõbb amúgy is látni akartam milyen belülrõl.

A facet 5-6-7 ezer, 7e a sarki boltban, 5+posta webáruházban (6.5e), a sarki boltban 40% kedvezménnyel lenne jó :)
(Néztem e-bayen is, ott se jobb a helyzet, intermotors lenne 10e köröl UK-ból. USA-ban vannak 15 dolcsiért is kínai utángyártottak (jól néz ki) ezt tartom reális árnak ezért az alkatrészért. de postakültség nem szokott olcsó lenni onnan...)

Korai lenne kijelenteni, hogy megoldódtak a problémák. Tegnap összeraktam, beindult és a "jó állapot" szerint mûködött. Mentem összesen 4-5km-t.

Erre mondtam, hogy a vezethetõségre nincsen panasz. Ahány darabban elõtte volt, csak akkor mertem beindítani, amikor senkit sem láttam a közelben. :lol: A motor szerencsére nem vett észre semmit az egészbõl. :)

Lényegében nem találtam semmit. Eltekintve egy kis szétporladt anyagtól a fedél belsejében és az elektródákon a szigetelõ lerakódástól.

Az elosztó fedél nem 100%-os, van a fél mm anyaghiány, vagyis szikraköz növekedés, ami szerintem egyáltalán nem vészes, nyilván jobb lenne ha gyári értéken lenne, de ez biztosan nem okoz gyújtás kimaradást, csak valamelyest csökkenti a gyertyára jutó szikra energiáját.

A tömítést pedig azért cseréltem, mert be tudott ázni. A múlt hónapban fékfolyadékot cseréltettem, közben telenyomták a tartályok környékén a motorteret a fékfolyadékkal. Kénytelen voltam motorteret mosni, (a magasnyomásút tartottam elég alaposnak, a nagyját leöblítettem elõtte vizes flakonnal) az elosztóra vigyáztam, nehogy kapjon direktben, de valahogy mégis víz jutott bele. Beindult, simán is járt, de amikor kifordultam a sarkon, akkor a gázpedáltól függõen a gyorsulás nem változott csak a remegés nagysága. Keresgélni kellett a sebességeket, mikor milyen fordulaton tud haladni.

Elküldve: 2012 jan. 22, 03:47 pm
Szerző: toytomi
Az új gyertyánál figyelj oda a hézagra! Én is az miatt szívtam kicsi volt a hézag aztán hidegen nem nagyon akart járni a motor és ez 3-400 km után jött elõ.

Elküldve: 2012 jan. 22, 06:21 pm
Szerző: Kalmi
toytomi írta:Az új gyertyánál figyelj oda a hézagra! Én is az miatt szívtam kicsi volt a hézag aztán hidegen nem nagyon akart járni a motor és ez 3-400 km után jött elõ.
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem!

Én megmértem mindegyiken a hézagot a 4 régin és 4 újon is :)
Szóval a hézaggal nem lesz gond. Most viszont szemetszúrt, hogy egyel magasabb a hõértéke az új gyertyának.

Nekem ez volt benne (toyodiy szerint ilyen kell):
Denso K16R-U aminek az NGK megfelelõje a:
NGK BKR5EYA

A magyar kézikönyv ezeket ajánlja:
elektróda távolság: 0.8mm
Denso K20R-U
NGK BKR6EYA (ilyet vettem)

NGK keresõje 6-os hõértéket ajánlja a 92-94 közti Corollához (4E-FE), míg a 92-97 közti Corollához (4E-FE) az 5-ös hõértéket.

Most akkor melyiknek kell hinni?

Elküldve: 2012 jan. 22, 07:00 pm
Szerző: zoli99
gyertyánál a nyomatékra is figyelj meghúzásnál!

motormosásnál le kellet volna zacskózni a gyújtáselosztót, simán lehet, hogy e miatt a malõr miatt ment tönkre (erre nekem is felhívták anno a figyelmem, hogy zárjam el víztõl mosásnál)

Elküldve: 2012 jan. 22, 08:21 pm
Szerző: MFerenc
Kalmi írta: Nekem ez volt benne (toyodiy szerint ilyen kell):
Denso K16R-U aminek az NGK megfelelõje a:
NGK BKR5EYA

A magyar kézikönyv ezeket ajánlja:
elektróda távolság: 0.8mm
Denso K20R-U
NGK BKR6EYA (ilyet vettem)

NGK keresõje 6-os hõértéket ajánlja a 92-94 közti Corollához (4E-FE), míg a 92-97 közti Corollához (4E-FE) az 5-ös hõértéket.

Most akkor melyiknek kell hinni?
Angol nyelvû kezelési szerint BKR6EYA, és 0,8 mm hézag.