Voltam megnézni egy Corollát és gondoltam megosztom veletek a tapasztalatokat, hátha valaki gondolkodik rajta.
Erről a példányról lenne szó:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto ... t-13606714
Megnézés előtt írtam magamnak egy listát ami alapján SZERINTEM átnéztem az autót, e szerint haladok és megosztom veletek a tapasztalatot.
Karosszéria
Motorháztető Toyotás, minimálisan kavicsos és nem rozsdás (a gumikéder alatt sem). A 4 ajtó "szép", könnyen nyitódik és csukódik, viszont csak a vezető oldali ajtóalja rozsdás. A két hátsó ajtó alján a fólia is megvan. A csomagtérajtó is rendben van, a nyílásnál a gumikédermentén rozsdát és koszt sem láttam. A küszöbök és küszöbvégeg épek mindkét oldalt, a hátsó sárvédőíveknél csak a perem fényezett része felületi rozsdás. Tükörrel benézve az ívbe mindimális kosz van benne és valószínű rücsivel jól befújtak oda végig, mert vastagon áll ott valami (vagy karosszériatömítő). A padlólemez nem rozsdás csak sok helyen a nyúlványok le vannak horzsolva a gyári alapozóig, mert pecázni jár vele a tulaj és gondolom nem érdekelte hogy az autó alacsony, átmegy ez itt is ott is. A hátsó küszöbvégeknél lévő futóműbekötésnél rozsdapöttyös és hátul kivülről a zsebek is (ahol az emelő van és a kis tároló). Ezek a zsebek viszont belülről szépek. A pótkeréküreg és a csomagtartó lemez sincs felgyűrve. Az első sárvédők is elég gyárinak tűnnek, a műanyag dobbetét is a helyén van, a patentok sértetlennek néznek ki. A bal első sárvédő viszont kicsit gyanúsabb, mert a motortérbe eső fele az mintha le lenne lakkozva. Amit tudni kell a bódéról, hogy pirosnál hátulról belementek (nem tudom mekkora sebességgel) és ha benézel a pótkeréküreghez, akkor látszik hogy a hátsófal és a pótkeréküreg csatakozási sarkainál picit megrogyott a lemez. Ezen a részen feketével le van festve. Így hogy volt ez az eset, ennek következménye lehet az, hogy a csomagtartó ajtót meg kell lendíteni, hogy lecsukódjon (ahogy néztem a zár is elmehetett picit). A spoiler miatt nehéz az ajtó, úgyhogy furcsálltam is eleinte, hogy miért nem akar könnyedén csukódni. A hátsó lökhárító fényezve lett, szerintem szépen (a tartósságáról nem tudok nyilatkozni).
Az első szélvédő pilkington, a többi toyotás és rendszámgravírozott. A lámpák mind toyotások (koito, ichiko), a jobb első fényszóró ragasztva van a sarkán és a bal elsőnek az egyik füle el van törve. A jobb visszapillantó utángyártott mert levitte a gyárit egy faág (megvan a törött visszapillantó is, a fekete ház tört el). A sárfogó gumik el vannak repedve.
A bódéhoz vittem rétegvastagság mérőt. Igazából mindenhol kicsi értékeket (60-80) mértem, úgyhogy talán nem volt összetörve az autó. A hátsó íveknél, közel a peremhez mutatott másabb értékeket (~500), de mindkét oldalon ugyanott ugyanannyi az érték, talán gyárilag? ilyen lehet. Összességében a bódé szép (fel lehet fedezni a toyota, aisin és teq feliratokat, matricákat), csak karcos, néhol picit horpadt, de ezt telefonban is elmondja a tulaj és ne számíts szalon autóra.
Motortér
Gyárias hatású porszáraz, kókányolás nyomát nem láttam (kivéve akksi lefogatás fával is a nem belevaló akksi miatt). Olajszint a maximumot súrolja alulról. Az olajat egy papirzsepire lehúzva sötétbarnás. Olajbetöltő sapka belsejében sem találtam trutyit

. A hűtőben lévő víz rózsaszin, a kiegyenlítő pedig minimumon. A hűtő toyotás, a vízcsövek puhák és akkor melegszik fel mikor kb nyithat a termosztát. A vízcső üzemmeleg állapotban is puha marad. A hűtőventi indult amikor kellett neki. Olajsarat nem láttam, de a motortér zsúfoltsága miatt nagyon nem is tudtam megfigyelni. A motor hidegen pöccre indult emelt alapjárattal, majd szépen leejtette és csak a szelepek halk "csilingelését" lehetett hallani. Vette a fordulatot is. Próbakör alatt húzott is. Nem eszetlenkedtem vele, de azért a kettes hármast 4 ezerig simán engedtem. Nem vettem rajta észre semmi különöset. Jól ment, a sebességeket könnyen bevette.
Futómű, gumik, fék
4 téligumi van rajta, nagy bordákkal és friss évjárattal. nem kagylósak és a tulaj elmondása szerint 200 km-esek kb. A 4 lengéscsillapító, hogy cserélve lett-e megkérdőjelezném. A bal elsőn láttam egy sachs matricát.... inkább az ütköző és a porvédő lehetett cserélve. Amúgy menet közben feszes, a fék nagyon jól fog. ABS-t nem próbáltam.
Elektromos kütyük
Rendszámtábla világítás nem működik, a többi fényjelző igen. Ablaktörlő lapátok lomhán mozognak még a leggyorsabb fokozatban is. Szépen törölnek amúgy és a spriccelő is működik. A vezető felőli elektomos ablak csak automatán működik, szakaszosan nem. A többi 3 okés. Belülről a gombbal nem akar lezáródni az összes ajtó, viszont kulccsal zárva mind a 4 ajtó bezáródik. Távirányítós központi zár nincs hozzá. Valami viszont volt benne, mert a sziréna helye a tűzfalon látszódik. A klíma működik, de nem tudom miért ki be kapcsolgat (az enyém is így működik). A fűtés fújja a meleget. A rádiót elfelejtettem kipróbálni, de érdekes a hátsó ablakra van valami rádióantenna féleség kókányolva, ami a képen is látszik. Fényerő állító működik. Fényszórómagasság állítás múködik.
Indítás, próbakör
Hideg motorral várt a tulaj a kérésemre. Az ellenőrző lámpák közül minden kigyulladt (töltés, olaj, kézifék, légzsák, ABS) de a check engine nem. Többször ráadtam a gyújtást hátha kivillan de nem. Ennek ellenére azonnal indult. Vagy kiégett az izzó vagy kivették. Azt mondta a tulaj is meg a fia is, hogy volt nekik 1,3-as E10 és annál se villant az engine lámpa (két corollából egyiknél sincs check engine :/ ). Gyújtás többszöri ráadásakor a benzinpumpa zúgott és a motortér felől valami kettőt kattant (relé??). Csörgő kopogó hangot nem hallottam még fordulaton sem és rosszabb úton sem. Viszont gyorsítva az autóval 2-3 ezres fordulaton volt valami rezgés a kormányon is és a bódén is. 3ezerhez közelítve ez elmúlt. Arra nem emlékszek hogy melyik fokozatban, talán 3-asban.
Beltér
Kulturált belsőtér (kivéve a csomagtartót a pecacuccok miatt). A vezető ülésének szivacsa az ülőlapon kicsit viseltesebb a ki és beszállások miatt, de nem szakadt. Plüss mindenhol. Van könyöklő is.
Iratok
Forgalmit láttam csak, elvileg törzskönyv megvan és a fizetnivalók is fizetve. Az alvázszám stimmel, este a motorszámot nem találtam meg. Használati útmutató nincs.
Szép és jó autó, de lehetne belőle még szebbet csinálni. A tulaj azért szeretne megválni tőle, mert nagyon alacsony és nehezen száll ki belőle. Amúgy tényleg nagyon alacsony. Az enyém is az, de ebből még sz@rabb volt kiszállni. Lehet az ülőlapot kellene magasabbra állítani?!

Én mondtam neki egy összeget, mert a téli gumi felnistől nekem nem kell + még alku, és nem mondta hogy inkább ennyi vagy annyi. Csak téli gumikkal adja és az ár nem alkuképes 450000 Ft, de telefonban azt mondta, hogy autó mellett lehet egyezkedni. Ennyiért vette régebben és ennyiért is akarja eladni. Elmondása szerint már ajánlottak neki 400-at is.