Oldal: 5 / 6
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 03, 12:31 pm
Szerző: Pacsker
Használom a Philipset évek óta. Js és gyári b@zi vagy, Toyota-tól vettem Optifites csomagolásban.
Még csak nem is halványult a fénye észrevehetően.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 03, 05:47 pm
Szerző: Bruce E9
Pacsker írta:Használom a Philipset évek óta. Js és gyári b@zi vagy, Toyota-tól vettem Optifites csomagolásban.
Még csak nem is halványult a fénye észrevehetően.
Én Tungsram mega Light-ot használom 2 éve, tökéletes!
A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 03, 07:24 pm
Szerző: Jorn
GE szuperfényes izzó nálam csak pár hónapot bírt ki... kiégtek, pár hét különbséggel.
Mezei Tungsram, Osram legalább egy évet ki szokott bírni.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 06, 04:44 pm
Szerző: Zolee11
Én is gondolkodtam, hogy kipróbálok valamilyen "emelt fényerejű" izzót. Viszont utána járva a technikai adatoknak úgy gondolom ezek az emelt fényerejű izzók eleve átverések. A Fényerő az én értelmezésem szerint a fényáram megfelelője, nos a fényáram pont ugyanannyi mint a normál izzó esetében (1095 lumen). Szerintem ami ennél nagyobb fényárammal bír az nem kapna CE jelölést, azaz közúton nem lehetne használni, habár nem ismerem a szabvány előírásait. Én eddig ezt nem gondoltam volna, eleve úgy értelmeztem, hogy az emelt fényerő, a nagyobb fényáramot jelenti, de a nagy lószerszámot. Amivel variálnak az a színhőmérséklet, a hidegebb fényt jobban látjuk éjszaka, ergo úgy látjuk jobban világít az izzó, miközben nem.
A hidegebb/fehérebb fényhez jobban kell égetni az izzószálat, ez ugyanolyan teljesítmény esetében vékonyabb izzószállal lehetséges, így az élettartam jelentősen csökken. Hát köszönjük szépen Emese, és eddig soha nem vettem még ilyen izzót, de úgy fest nem is fogok.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 10, 12:58 am
Szerző: cslaci105
pézsé írta:A polír a foncsolra vagy a búrára értendő?
Bruce E9 írta:A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
Az üveg kívülről, tehát a lámpatest külső felülete lett csak polírozva. Szétválasztva, levéve nem lett az üveg rész a műanyag lámpatestről (ugye azt már más is írta, hogy az össze van ragasztva és talán sütőben melegítve lehet csak szétválasztani, de az is macerás dolog...). Ettől többet nem tudok írni róla, mert nem voltam ott a műveletnél.
Bár fényképen nem túl látványos, azért teszek ide kettőt arról hogy milyen lett:

Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 10, 08:22 am
Szerző: toytomi
Este, mikor jöttél velem szembe, eléggé jónak tűnt a fényerő.

Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 10, 11:19 am
Szerző: Bruce E9
cslaci105 írta:pézsé írta:A polír a foncsolra vagy a búrára értendő?
Bruce E9 írta:A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
Az üveg kívülről, tehát a lámpatest külső felülete lett csak polírozva. Szétválasztva, levéve nem lett az üveg rész a műanyag lámpatestről (ugye azt már más is írta, hogy az össze van ragasztva és talán sütőben melegítve lehet csak szétválasztani, de az is macerás dolog...). Ettől többet nem tudok írni róla, mert nem voltam ott a műveletnél.
Bár fényképen nem túl látványos, azért teszek ide kettőt arról hogy milyen lett:

Laci,
arra lettem volna kíváncsi, hogy milyen anyaggal (milyen paszta, polír szivacs, vagy smirglipapír

mennyi ideig nyomattad a polírt) políroztál és az apró kőfelverődésekből származó egyenetlenségeket is ki tudtad-e polírozni, vagy azt egyáltalán nem lehet, mit sikerült eltűntetni az üvegen? Lehet-e egyáltalán az üvegből kipolírozni a felső réteget? Akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az is írhatna.
Köszi, B
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 10, 09:01 pm
Szerző: cslaci105
Re: Világítás
Elküldve: 2015 máj. 22, 11:04 pm
Szerző: Zolee11
Nappali menetfényhez gyújtás pozitív pontot hol tudnék a legényszerűbben elérni a motortérben? A motortérben nem akarok átvágni vezetéket ezért, ha kell akkor kivezetem az utastérből, csak nem volt még időm méricskélni, és ha esetleg a motortérben is könnyen elérhető valami pont, amire egyszerű rákötni egy jelvezetéket akkor az lenne a legegyszerűbb.
Már beépítettem az Osram LED DRL 301-est, nem volt egyszerű, mert a ködlámpa helyén lévő burkolat túlságosan nagy szöget zár be a menetiránnyal merőleges síkkal, de a lökhárító egy pontját kihasználva egyedi tartószerkezetet gyártottam. Majd csinálok egy részletes leírást, egyelőre úgy fest minden előírást sikerült betartani, így a műszaki vizsgán ha lézeres mérővel esnek neki, akkor sem lesz gond.

Egyelőre DIM funkció nélkül megy, de mindenképp DIM funkcióval akarom majd használni. A fényereje nagyon jó, a jó gyári megoldásokkal egyenlő.
Bekötések:
[thumbnail]https://shop.unas.hu/shop_ordered/4558/pic/301bekuj.png[/thumbnail]
Re:
Elküldve: 2015 jún. 14, 05:38 pm
Szerző: Sailtolo
doki írta:A minap tapasztaltam hogy nincs jobb helyzetjelzõm jobb hátsó helyzetjelzõm meg rendszám világításom + belsõ mûszeregység világítás sem.
Kutatgattam mi lehet a problem aztán rájöttem hogy biztosíték igen ám kicseréltem de folyamatosan kivágta.Megpiszkáltam az égõket és biztosíték csere és jó lett minden.
Tapasztalt már valaki ilyet?
Nem pont ilyet,csak hasonlót.A régi P7 Starletemen amikor megadta magát a féklámpa kapcsoló.Folyamatosan égette a féklámpát,megpiszkáltam,erre elkezdte kiverdesni a biztosítékot.Kapcsoló csere után jó lett.
Re: Világítás
Elküldve: 2015 jún. 14, 05:49 pm
Szerző: Sailtolo
Zolee11 írta:Én is gondolkodtam, hogy kipróbálok valamilyen "emelt fényerejű" izzót. Viszont utána járva a technikai adatoknak úgy gondolom ezek az emelt fényerejű izzók eleve átverések. A Fényerő az én értelmezésem szerint a fényáram megfelelője, nos a fényáram pont ugyanannyi mint a normál izzó esetében (1095 lumen). Szerintem ami ennél nagyobb fényárammal bír az nem kapna CE jelölést, azaz közúton nem lehetne használni, habár nem ismerem a szabvány előírásait. Én eddig ezt nem gondoltam volna, eleve úgy értelmeztem, hogy az emelt fényerő, a nagyobb fényáramot jelenti, de a nagy lószerszámot. Amivel variálnak az a színhőmérséklet, a hidegebb fényt jobban látjuk éjszaka, ergo úgy látjuk jobban világít az izzó, miközben nem.
A hidegebb/fehérebb fényhez jobban kell égetni az izzószálat, ez ugyanolyan teljesítmény esetében vékonyabb izzószállal lehetséges, így az élettartam jelentősen csökken. Hát köszönjük szépen Emese, és eddig soha nem vettem még ilyen izzót, de úgy fest nem is fogok.
Van olyan is,ahol a színkeveréssel játszanak (értsd,a sárga izzást egy kékre festett búrával egyenlítik ki fehérre),az is rossz?Én szeretek látni éjjel,én inkább nem ezen spórolok!Annyira gyakran meg nem ég ki mint a Peugeot 206-oson (pár hónap)!
Re: Világítás
Elküldve: 2015 jún. 17, 11:42 am
Szerző: Zolee11
Közben megoldottam a gyújtás pozitív kivezetést is. A biztosító dobozban is vágni kellett volna valamelyik vezeték szigetelését, ezt nem akartam. Így rákötöttem a szivargyújtó + pontjára, szétszedtem a csatlakozást, így nem kellett semmit vágni, és nyom nélkül vissza lehet állítani az eredeti állapotot. Kihúztam a vezetéket a motortérbe a riasztó vezetéke mellett. Működik prímán.
Így mostantól kezdve vehetek drágább izzót is, mert napközben úgysem világít a fényszóró, évekig fog tartani az emelet fényerejű, azaz fehérebb fényű izzó is.

Re: Világítás
Elküldve: 2015 okt. 29, 06:57 pm
Szerző: aimpoint
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra (ahogy lenni szokott:) az alábbi problémával szembesültem:
A világítás rákapcsolása után (tompított) a távolsági visszajelző égett, viszont egyik tompított sem. Egyből a biztosítékokra gondoltam, de amint láttam, hogy a hátsó helyzetjelzők égnek elvetettem. Ha rábillentem a távolságira, azok is égnek. Megnéztem a relét, az is jól működik (hiszem a távolsági sem égne akkor).
Valaki találkozott már hasonló problémával? 1997-es E10-es a "békalámpás" előtti utolsók közül.
-égők jók
-a kapcsolót már sikerült szétbarmolnom, de nem azzal van a baj, mivel a csúszóérintkezőn zártam a kört és a probléma fenn áll.
Előre is köszi!

Re: Világítás
Elküldve: 2015 nov. 01, 08:37 am
Szerző: Sancy
H4 es izzod van ha jol sejtem.lehetseges hogy a tompitott kiegett mindkettoben egyszerre, a tavolsagi meg meg mukodik.. Izzocsere lehet a megoldas.
Re: Világítás
Elküldve: 2015 nov. 01, 10:33 am
Szerző: Jorn
aimpoint írta:Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra (ahogy lenni szokott:) az alábbi problémával szembesültem:
A világítás rákapcsolása után (tompított) a távolsági visszajelző égett, viszont egyik tompított sem. Egyből a biztosítékokra gondoltam, de amint láttam, hogy a hátsó helyzetjelzők égnek elvetettem. Ha rábillentem a távolságira, azok is égnek. Megnéztem a relét, az is jól működik (hiszem a távolsági sem égne akkor).
Valaki találkozott már hasonló problémával? 1997-es E10-es a "békalámpás" előtti utolsók közül.
-égők jók
-a kapcsolót már sikerült szétbarmolnom, de nem azzal van a baj, mivel a csúszóérintkezőn zártam a kört és a probléma fenn áll.
Előre is köszi!

H4 izzónál jellemző, hogy a tompított kiég, miközben a távolsági még jó. Külön izzószáluk van, ezért megy 3 vezeték az izzóba. Szóval: izzóhiba, ez a legjellemzőbb eset. (Ha párban van cserélve, akkor simán lehet, hogy 1-2 nap vagy 1-2 hét eltéréssel, de nagyjából egyszerre romlik el mindkét oldali izzó...)