Lámpa, izzó
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Baloldalra nem nagyon világítanak ezek, ilyen a tompított. Jól be vannak állítva?Laic írta:Minap este hazafelé azt vettem észre az m0-on, oldalra annyira nem szór a lámpám, hogy a belsõ sávban a beton elválasztót alig világította meg... ez ilyen? lámpatest eredeti, izzó valami H4-es fehér fényû van benne, lehet azért?
Nekem hálistennek már bent van az új, felfogatást is megoldottam stabilan, és tegnap végre sikerült beállítanom õket...
Szerezz egy pár ködlámpát, mert azok meg pont oldalra világítanak, ködben viszont nem sokat érnek!!
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Lehet törött volt az autó és kicsit összenéznek a lámpák. Állj be vele szembe egy falhoz!
A ködlámpa igenis ér sokat, azt is jól kell beállítani, plusz máskor ne használjuk, mert abból volt már itt a fórumon szó!
A ködlámpa igenis ér sokat, azt is jól kell beállítani, plusz máskor ne használjuk, mert abból volt már itt a fórumon szó!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Villáskulccsal E11-en nehéz hozzáférni, egy hosszú, vékony csavarhúzóval célszerû.
Ha szemben állsz az autóval, a lámpatest hátulján, alul, kívül van az állító motor, egy kis gyufásskatulya méretû mûanyag kitüremkedés, ezen van egy horganyzott (rosszabb esetben rozsdás) fogaskerék, amihez egy kis résen keresztül épp hozzá tudsz férni a csavarhúzóval (a fogaskerék tetejéhez). Ezzel állíthatod a magasságát külön-külön, úgy, hogy egyszerre egy fogat tudsz arrébtekerni.
Ha az autó menetirány szerinti jobb oldala felé tekergeted a fogaskereket, akkor lefelé állítod, ha ellenkezõ irányba, akkor pedig felfelé.
ÚGy célszerû beállítani, hogy (0-áson álló magasságállítási állás mellett) a tompított fényszóród épp egy kissé a horizont alá hordjon, ezt vezetés közben tudod ellenõrizni.
Elõször állítsd be a fényszóróidat egyformára. Ezt úgy tudod megtenni, hogy világos fal elé állsz, lehetõleg már sötétben (a lámpatest hátulját még világosban célszerû felderíteni...). EGy elemlámpával világítod egy kézzel a fogaskereket, másik kézzel meg a csavarhúzóval operálsz. Úgy állítsd be, hogy a vízszintes, párhuzamos fénycsóvák egybeessenek.
Ezek után vezetés közben lecsekkolod, ha magasak (horizont fölé visznek) akkor utána ugyanannyi fogat állítasz mindkettõn lefelé. Ha pedig alacsonyan hordanak, akkor ugyanannyi fogat állítasz mindkettõn felfelé.
Az oldalirányú beállításra ugyanilyen fogaskerék szolgál szintén a lámpatest hátulján, de ehhez már nehezebb hozzáférni, és általában nem is szükséges korrigálni, mert jó szokott lenni. Egyénként az oldalirányú beállításnak olyannak kell lenni, hogy bármilyen távolságban is méred a vetített képet, azok megegyezõ pontjainak távolsága mindig meg kell egyezzen a két fényszóró középpontjainak távolságával. Vezetés közben a töréspontok pedig kb. a forgalmi sáv azon pontjaira kell hogy essenek, mint a fényszórók középpontjának elhelyezkedése a sávon. Magyarán szólva párhuzamosan kell szórniuk a fényt a kocsi hossztengelyével.
Remélem érthetõ volt!!
:D
Ha szemben állsz az autóval, a lámpatest hátulján, alul, kívül van az állító motor, egy kis gyufásskatulya méretû mûanyag kitüremkedés, ezen van egy horganyzott (rosszabb esetben rozsdás) fogaskerék, amihez egy kis résen keresztül épp hozzá tudsz férni a csavarhúzóval (a fogaskerék tetejéhez). Ezzel állíthatod a magasságát külön-külön, úgy, hogy egyszerre egy fogat tudsz arrébtekerni.
Ha az autó menetirány szerinti jobb oldala felé tekergeted a fogaskereket, akkor lefelé állítod, ha ellenkezõ irányba, akkor pedig felfelé.
ÚGy célszerû beállítani, hogy (0-áson álló magasságállítási állás mellett) a tompított fényszóród épp egy kissé a horizont alá hordjon, ezt vezetés közben tudod ellenõrizni.
Elõször állítsd be a fényszóróidat egyformára. Ezt úgy tudod megtenni, hogy világos fal elé állsz, lehetõleg már sötétben (a lámpatest hátulját még világosban célszerû felderíteni...). EGy elemlámpával világítod egy kézzel a fogaskereket, másik kézzel meg a csavarhúzóval operálsz. Úgy állítsd be, hogy a vízszintes, párhuzamos fénycsóvák egybeessenek.
Ezek után vezetés közben lecsekkolod, ha magasak (horizont fölé visznek) akkor utána ugyanannyi fogat állítasz mindkettõn lefelé. Ha pedig alacsonyan hordanak, akkor ugyanannyi fogat állítasz mindkettõn felfelé.
Az oldalirányú beállításra ugyanilyen fogaskerék szolgál szintén a lámpatest hátulján, de ehhez már nehezebb hozzáférni, és általában nem is szükséges korrigálni, mert jó szokott lenni. Egyénként az oldalirányú beállításnak olyannak kell lenni, hogy bármilyen távolságban is méred a vetített képet, azok megegyezõ pontjainak távolsága mindig meg kell egyezzen a két fényszóró középpontjainak távolságával. Vezetés közben a töréspontok pedig kb. a forgalmi sáv azon pontjaira kell hogy essenek, mint a fényszórók középpontjának elhelyezkedése a sávon. Magyarán szólva párhuzamosan kell szórniuk a fényt a kocsi hossztengelyével.
Remélem érthetõ volt!!
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
A felsõ részen azt láthatod, hogy a falra mit (kellene) szór a lámpád.
Az alsó részen pedig tompított, illetve távolsági fény használatakor
milyen fényvetülést látsz az úttesten helyes beállítás esetén.
Bocs de jobb rajzot hirtelen nem sikerült találnom.

Az alsó részen pedig tompított, illetve távolsági fény használatakor
milyen fényvetülést látsz az úttesten helyes beállítás esetén.
Bocs de jobb rajzot hirtelen nem sikerült találnom.

CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Ja azt hozzá kell tennem: 5-10 m távolságra állsz a faltól.
Ezek csak a hozzávetõleges beállításhoz elegendõ infók, mivel sok minden
beleszól (keréknyomás, rugók lengéscsillapítók, csomiban a bõrönd stb).
Ezek csak a hozzávetõleges beállításhoz elegendõ infók, mivel sok minden
beleszól (keréknyomás, rugók lengéscsillapítók, csomiban a bõrönd stb).
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Na igen, és kissé nehezebb is így leellenõrizni!! 
Amit írtam, egy kissé gyakorlatiasabb, és 95 %-ban belõheted vele a fényszóróidat.
Mikor éjszaka vezetsz, a kisebb úthibák miatti billegésekkor láthatod, ahogy a tompított fény vízszintes határsávja is billeg a horizont környékén, egyenes úton. Úgy állítsd be, hogy a kisebb billegésekkor max. a horizontig billenjen fel ez a csík, magyarán szólva ne tûnjön el a sötét éjben, hanem látható maradjon az úton.
És akkor a szembejövõt sem fogod elvakítani.
Nagyobb kilengések természetesen nem mérvadóak. mint ahogy az is fontos, hogy normál guminyomással, csomagok nélkül, egymagad kell utaznod.
A többire ott az állítható fényszórómagasság.
Amit írtam, egy kissé gyakorlatiasabb, és 95 %-ban belõheted vele a fényszóróidat.
Mikor éjszaka vezetsz, a kisebb úthibák miatti billegésekkor láthatod, ahogy a tompított fény vízszintes határsávja is billeg a horizont környékén, egyenes úton. Úgy állítsd be, hogy a kisebb billegésekkor max. a horizontig billenjen fel ez a csík, magyarán szólva ne tûnjön el a sötét éjben, hanem látható maradjon az úton.
Nagyobb kilengések természetesen nem mérvadóak. mint ahogy az is fontos, hogy normál guminyomással, csomagok nélkül, egymagad kell utaznod.
A többire ott az állítható fényszórómagasság.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
HEEEELP!!
Segítsen nekem valaki lámpa ügyben....kinéztem egy szép lámpát...(egy másik corollán...xD)
de sehol nem találok olyat csak sima gyárit ami nekem annyira nem tetszik:$
valaki tudna nekem segíteni? 2002es Sedan 1.4 vvt-i E12
és ilyen lámpát szeretnék:
http://www.vonohorog.hu/images/galeria/ ... too481.jpg
de sehol nem találok olyat csak sima gyárit ami nekem annyira nem tetszik:$
valaki tudna nekem segíteni? 2002es Sedan 1.4 vvt-i E12
és ilyen lámpát szeretnék:
http://www.vonohorog.hu/images/galeria/ ... too481.jpg
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Ha tuning lámpa akkor nagy valószínûséggel párásodni fog szépen...
Én nem venném meg, de ha nagyon tetszik, és veszel egyet beszerelés elõtt mindenképpen szigeteld ki az illesztéseknél.(Szilo vagy FBS)
Én nem venném meg, de ha nagyon tetszik, és veszel egyet beszerelés elõtt mindenképpen szigeteld ki az illesztéseknél.(Szilo vagy FBS)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

