Szilentezõs topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Bohi, az elnöki GT-i az nem egy ordítós, pattogós annyáig lekönnyített pályaautó,
hanem egy napi használatú felextrázott komfortos és egyben sportos limuzin :lol:
Jól mondom Matyi?:)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Igen Sándor, nagyjából érzed a lényeget :)
Azért inkább liftback, mint limuzin :)

Na de örült ám Bohika szája is, hogy nem kellett 400km-t végigüvöltözni a hátsó ülésrõl :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Lehet, hogy amatõr kérdés lesz, de... :)

E11-nél cseréltünk elsõ stabilizátor rúd szilenteket. Az újakat kicsomagolva meglepve vettük észre, hogy nincsenek szétvágva, tehát nem lehet csak úgy felpattintani a rúdra, mint a régit. Végülis szétvágtuk, mert a rúdra ráhúzni esélytelen volt.

Szóval elfelejthették a gyárban szétvágni, vagy ez más típushoz való szilent lehetett, vagy pedig tök normális, hogy ezeket szét kell vágni beszerelés elõtt ? :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Teljesen jól tettétek :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

toytomi írta:Teljesen jól tettétek :)
Igen, jól is mûködik, csak érdekelt volna, hogy a gyártó elfelejtette szétvágni, vagy ezeket csak így kapni :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Jorn írta:
toytomi írta:Teljesen jól tettétek :)
Igen, jól is mûködik, csak érdekelt volna, hogy a gyártó elfelejtette szétvágni, vagy ezeket csak így kapni :)
Van amelyik autón el van vágva, van amelyiken nincs.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Neked kell vágni. Nincs ezzel baj
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Bohi írta: lehet úgy is csinálni, hogy elõször a seggét, késõbb a hátulját vagy fordítva ...
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
GabSep-TSR
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2012 ápr. 18, 03:52 pm

Hozzászólás Szerző: GabSep-TSR »

Toytib írta:De de az ST és a BT motorosok ezek pont.
Kiszaladtam hátra a vastelepre, lefényképezni a Krisztián E11 BT elejét, de eszembe jutott, hogy már az alatt nem volt futómû amikor jött.
Valószínû az külön eladják a kétdugattyús fékekkel együtt.

Amúgy errõl van szó
http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1993_T ... 802.6.html
Szia Tibi :) Super Strut futómûrõl beszélsz a celicákban is van ilyen ST205:) illetve az st202 esben is van olyan amiben ilyen van :)
GabSep-TSR
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2012 ápr. 18, 03:52 pm

Hozzászólás Szerző: GabSep-TSR »

Sziasztok!

Pacsker kérésére írnék egy kis extrát hátha találkoztatok már E9 es corollánál ilyennel, azt meg kell mondanom hogy én is eddig ennél az egynél találkoztam csak...

GL szemes hátsó futómû?

Na ugye felkeltettem az érdeklõdést? És el kell árulnom hogy ez teljesen gyári:)

Egyszer volt hol nem volt a GabSep-TSR egyik autójánál AE92es Corolla GTi ( RED-TOP ) hátsó szilentet kellett volna cserélni...
Egyik kedves ismerõsünket meg is látogattuk aki örömmel segített és E9 es corolla hátsó futómûjét oda adta hogy tessék srácok a futómû gagyi rossz de a szilentek újak kb ha van benne vagy 50km-er használjátok szeretettel, mi ugye teljesen meglepõdve csomitartóba bedobva elindultunk a mûhely felé!

Beérkezve aknára ráállva kocsit kiékelve kerekeket lecsapva, és a kapott szilenteket kibányászva neki láttunk hogy na akkor cseréljük a szilenteket...

Csavarozgatunk lazitgatunk aztán nézzük hogy nini ez a szilent amit kaptunk nem az a szilent,ami kell... mi ez a fém?
Né már hogy mozog?
Nézzük meg a másikat jééé né már ez is mozog de kicsit feszesebben mint a másik...
Gondolkodunk gondolkodunk, mi lehet ez ?
Egymásra nézünk ilyet még nem láttunk Corollában G szemes futómû? De a G szem másabb, nah felhívtuk kedves barátunkat futómûves hogy nézzen már rá alánéz mosolyog egy halk sóhaj, srácok istenetek van van ez egy szép kis GL szemes futómû, és ahogy látom rottyon van! Na jó futómû lekap Toyotába be, keresgélnek hogy rendeljünk hozzá eredeti gyári alkatrészeket de nem találják, nincs ilyen a rendszerben, kapjuk a választ...

Mi tévõk legyünk, elvittük egy kis mûhelybe (Rally autókba építenek) és csináljanak már nekünk GL szemet!Szívesen mondták hogy simán megtudják csinálni kemény 65 ezer FT volt a két oldal cseréje, kicseréltettük visszaraktuk, és voala tökéletesen mûködik gyönyörûen autózható nagyon szépen veszi a kanyarokat...

Ha srácok jó futómûvet akartok mindenképpen csináltassatok bele ilyet, ez a poliuretán meg kemény gumi szilent haszontalan az egyik túl kemény a másik meg nagyon hamar szétszakad!
Ha nincs pénzetek GL-esre akkor inkább Gumit javaslok vagy Bonamitott, sokkal jobb mint a poliuretán, kicsit lágyabb és nem morzsolja a karosszériát, melegen felveszi azt a méretett ami kell nektek:)

Sajnos fényképpel nem tudok szolgálni errõl, nem találom a gépen a fényképet, de mihelyst lesz rá idõ lefotózom nektek és megmutatom..

Annyit hozzáfûznék hogy Srácok ezekre a magyar utakra nem kell jobb a gyári futómûtõl!!

Aki kicsit keményebbet akar mint a gyári az vigye el a gátlóit 10% ot keményítsen rajta és vágasson a gátlóból kb 3 centit bõven elég lesz sõt sok is! Aki pedig Verseny gépet akar csinálni azok úgy is tudják hogy mi a jó!

Az elsõ futómû sima McPherson futómû eredeti gyári szilentekkel, szépen rendesen bezsírozv.. fél évente érdemes a szilenteket zsírozni átkenni és így nem fog elrepedni elszakadni megkeményedni megtartja az állagát...

Ezekre az utakra nem kell jobb srácok! Kb fél évente 1 nap a szilentekre 1 nap a fékre és az autód tökéletes állapotban lesz:))
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Fogalmam sincs mit írtál le és hogy hol lenne GL szem a hátsó futómûben (szilentek helyén :roll: ), de biztos alul mûvelt vagyok.
Majd rakj be képet, hogy el tudjuk képzelni mire gondolsz.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

65-ért "csináltak" 2db GL szemet? Az fasza, amiket én vettem a hacsiba annak 8000Ft volt darabja. Úgy lettetek átbaszva, mint szar a palánkon...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

[Walaki]D`Lair írta:65-ért "csináltak" 2db GL szemet? Az fasza, amiket én vettem a hacsiba annak 8000Ft volt darabja. Úgy lettetek átbaszva, mint szar a palánkon...
Azert ezzel dontetlenre hoztad a bunkosagi verseny allasat! :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
GabSep-TSR
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2012 ápr. 18, 03:52 pm

Hozzászólás Szerző: GabSep-TSR »

[Walaki]D`Lair írta:65-ért "csináltak" 2db GL szemet? Az fasza, amiket én vettem a hacsiba annak 8000Ft volt darabja. Úgy lettetek átbaszva, mint szar a palánkon...
Nem 2db hanem 2 oldal :)

Amúgy összesen 65 volt munkadíjjal mindennel együtt:)
GabSep-TSR
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2012 ápr. 18, 03:52 pm

Hozzászólás Szerző: GabSep-TSR »

Pacsker írta:Fogalmam sincs mit írtál le és hogy hol lenne GL szem a hátsó futómûben (szilentek helyén :roll: ), de biztos alul mûvelt vagyok.
Majd rakj be képet, hogy el tudjuk képzelni mire gondolsz.
Kép

Itt egy gyors kép a toyodiy oldaláról...

Na a kép amit linkeltem annyiban tér el a Gabi GTi-jétõl hogy kicsit másabban néz ki a bekarikázott résznél ott nem szilentek vannak!
Válasz küldése