Felkészülés a télre

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Pacsker írta:Hidegen minden Corolla (autó) ontja a gõzt. Lecsapódik a kipurendszerben a pára és az jön ki eblõle. Ha üzemi melegen is ugyanúgy csinálja, akkor lehet csipegeti a vizedet, bár nem hiszem.
Három napja észrevettem egy elõzés végén amikor tükörbe néztem hogy jön a gõz rendesen a kipufogóból, pedig már beállt a vízhõfok mérõ a szokásos vízszintes helyzetbe. Kicsit gyanakodtam én is hogy baj van, de aztán pár kilométerrel arrébb megint megküldtem és akkor már semmi látható füstje nem volt, vagy legalábbis a tükörbõl nem látszott.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

Hûtõ lefedése

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

Sziasztok!

Most, hogy rendesen -10 van reggelente felénk, nagyon fázik a kis Corolla. 1.3-as, lassan éri el az üzemi hõmérsékletet. Régen emlékszem apámék a Ladát, Dáciát bemaszkolták (valami bõr "sál" került a hûtõre). Érdemes a motorházon belülre a hûtõ elé betenni akár egy kartonpapírt, hogy a menetszelet fogja kicsit? Városban nagyon keveset mozgok, országúton viszonylag sokat.

Köszönöm,
Mihály
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Re: Hûtõ lefedése

Hozzászólás Szerző: retro »

Én is szoktam alkalmazni télen a kartonlapos megoldást,és hatásos könnyebben eléri az üzemit!

ApafiMihaly írta:Sziasztok!

Most, hogy rendesen -10 van reggelente felénk, nagyon fázik a kis Corolla. 1.3-as, lassan éri el az üzemi hõmérsékletet. Régen emlékszem apámék a Ladát, Dáciát bemaszkolták (valami bõr "sál" került a hûtõre). Érdemes a motorházon belülre a hûtõ elé betenni akár egy kartonpapírt, hogy a menetszelet fogja kicsit? Városban nagyon keveset mozgok, országúton viszonylag sokat.

Köszönöm,
Mihály
89' E9 Hatchback.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

TILOS!

Mellõzzétek mindketten! Ha jó a termosztát, akkor -40 fokban is szépen középre be kell állnia a vízhõfokmutatónak.
A kartonpapír vizet kap, ráfoszlik a hûtõre majd szétrohasztja, szétfagyasztja.
Emellett egy autópályás tempónál meg nem kap hûtést! :evil:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

nekem sosem áll középre mindig az alsó harmadban van a mutató
remélem nem lesz gond belõle
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

murray írta:nekem sosem áll középre mindig az alsó harmadban van a mutató
remélem nem lesz gond belõle
hmmm. nekem sem. Pedig egyben levezetek átlag 20-25 km-t és nem városban.
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

nekem is kicsivel a közepe alatt van a mutató, pedig új, japán termosztát van benne, én magam tettem bele.

de az igaz hogy rendkívül lassan éri el most az üzemi hõfokot, 20-25 km-t menni kell vele.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro »

Pacsker írta:TILOS!

Mellõzzétek mindketten! Ha jó a termosztát, akkor -40 fokban is szépen középre be kell állnia a vízhõfokmutatónak.
A kartonpapír vizet kap, ráfoszlik a hûtõre majd szétrohasztja, szétfagyasztja.
Emellett egy autópályás tempónál meg nem kap hûtést! :evil:
Hát,ha te mondod.. :)
Bár nekem nem volt vele problémám 2 autón használtam télen..
Most elkezdõdött a melóm Ausztriába,ahol 5 napot állt átlag -20-ban
és pöccre indult így is :D
Amúgy én úgy szoktam hogy járatom legalább 5 percet,utánna elindulok és
max 2 perc alatt eléri az üzemit.
89' E9 Hatchback.
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

retro írta:
Pacsker írta:TILOS!

Mellõzzétek mindketten! Ha jó a termosztát, akkor -40 fokban is szépen középre be kell állnia a vízhõfokmutatónak.
A kartonpapír vizet kap, ráfoszlik a hûtõre majd szétrohasztja, szétfagyasztja.
Emellett egy autópályás tempónál meg nem kap hûtést! :evil:
Hát,ha te mondod.. :)
Bár nekem nem volt vele problémám 2 autón használtam télen..
Most elkezdõdött a melóm Ausztriába,ahol 5 napot állt átlag -20-ban
és pöccre indult így is :D
Amúgy én úgy szoktam hogy járatom legalább 5 percet,utánna elindulok és
max 2 perc alatt eléri az üzemit.
pöccre indul,mert COROLLA!! :buliii:

én is szoktam járatni,bár én mindennaposan használom...muszáj vezetnem..:D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

E9-bõl legtöbb 1.3 és 1.8 mûszeregységnél nem megy fel félig. a fordszámosoknak mind fel kell!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro »

Nekem is csak eddig szokott felmenni.
Akkor cseréljek termosztátot?
De amúgy jó meleget fúj,meg elég gyorsan bemelegszik.
Kép
89' E9 Hatchback.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bizony!
Termosztát cserével kezd. Ez a szint még aranyalkony! Jó a kép, mert így tudnak a többiek is viszonyítani.
Termosztátból meg már a százszor emlegetett csak gyárit! Nagyon sokan szívtuk már meg az utángyártottal!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Nekem sem megy fel teljesen félig a hõfok-mutatóm, egy kicsivel alatta van - de mindig ott, akármilyen hideg van.

Viszont, nincs valakinek valami jó tippje a folyton befagyó hátsó ajtózárakra E11-nél? Lehetõleg kárpitbontás nélkül, mert ilyen hidegben nem szívesen törném a mûanyagokat...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro »

Ghee írta:Nekem sem megy fel teljesen félig a hõfok-mutatóm, egy kicsivel alatta van - de mindig ott, akármilyen hideg van.

Viszont, nincs valakinek valami jó tippje a folyton befagyó hátsó ajtózárakra E11-nél? Lehetõleg kárpitbontás nélkül, mert ilyen hidegben nem szívesen törném a mûanyagokat...
Zár szétszed,kitisztít megzsíroz,összerak..
Vagy mindennap belefújsz jégoldót,de ez csak ideinglenes megoldás.
89' E9 Hatchback.
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

retro írta:
Ghee írta:Nekem sem megy fel teljesen félig a hõfok-mutatóm, egy kicsivel alatta van - de mindig ott, akármilyen hideg van.

Viszont, nincs valakinek valami jó tippje a folyton befagyó hátsó ajtózárakra E11-nél? Lehetõleg kárpitbontás nélkül, mert ilyen hidegben nem szívesen törném a mûanyagokat...
Zár szétszed,kitisztít megzsíroz,összerak..
Vagy mindennap belefújsz jégoldót,de ez csak ideinglenes megoldás.
központizár... :lol: :wink:
Válasz küldése