Bár nem értek veled teljesen egyet, de elfogadom a véleményedet. Szerintem ez a szilikon kissé túl lett misztifikálva, hogy hosszú távon kiszárítja az anyagot, stb. Én speciel tizenegy-két éve folyamatosan használok szilikont és még soha nem tapasztaltam egyik autónk esetében sem pl az mûanyag kárpit, vagy a mûszefal vonatkozásában, hogy gondot okozott volna ez az anyag. Annyit megtanultam, hogy SOHA nem a felületre fújom a szilikon sprayt, hanem mindeig a rongyra, így nem fog olyan idegesítõen csillogni, mintha átnyalta volna egy perverz tehén.Pacsker írta: Vannak külön szilikont NEM tartalmazó gumi és mûanyagápolók is. Csocsó jól beszél. Kifejezetten káros a szilikon.
Viszont abban egyet értünk, hogy vannak a szilikonnál újabban hatékonyabb mûanyag-gumi ápolók.
Ez így igaz. Mindig a felület dönti el, mit-mennyire kell alkalmazni. Egy matt, elhanyagolt fényezést pasztázni kell (durva szemcséssel), majd egyre finomabb anyaggal és megfelelõ anyag+munka minõség esetén leesik az ember álla, hogy mibõl mit lehet kihozni. A 3M egy kiváló cucc, ez tény, de tudni kell vele bánni, mert el is lehet basszintani ám a nagy lelkesedésben. A magam részérõl picipeti E11-ese kizárt, hogy 3M-et igényeljen. A képek alapján nem gondolom, hogy szüksége van durva pasztára. Én simán rámennék a helyében az általam említett cuccokkal, már az elsõ kezelés után megmutatja magát a felület, hogy milyen állapotban van.Pacsker írta: Emellett a Waxolás és a polírozás nem ugyanaz!
Bepi autóját látszik, hogy sûrûn kezelik, kenegetik, így a lakk szép maradt és nem mattult be. Így relatíve tartósan marad szép a kocsi. Ha valakinek már matt az autója, akkor azt polírozni kell több fázisban (nem a csillogások fokozatára gondolok, hanem durva csiszolástól a finomig) és utána lehet 3. fázisként átmenni rajta különbözõ bázisú Wax-al. Ez megvédi az elõzõleg felpolírozott réteget, plusz még egy kis fényt is ad neki.
Komoly, költséges és nagyon idõigényes munka (persze géppel), de megéri!
A wax: Én a waxot kifejezetten azért viszem fel, hogy a képzett rétegrõl a víz azon nyomban leperegjen, illetve, hogy a nyári rovarok se ivódjanak bele a lakkba egy hosszabb út során. Sokkal könnyebb tisztítani utána az autót.
Igen, rendszeresen kapja a kezeléseket, egyet ilyenkor, egyet közvetlen az - lehetõleg - utolsó "15 fokos" hétvégén tél elõtt.
Gondolom, Pacsker, a kézi melóra gondoltál, amikor azt írtad, hogy idõigényes, mert egy normális géppel (kb 60.000-tõl indulnak!) csak töredéke idõbe telik a projekt. Persze, még így is eltelik egy egészséges szombat, mire tövirõl hegyire minden aprósággal végez az ember, ráadásul a kézi munka soha nem hoz a gépihez fogható eredményt. Ha tehetném, és Karesz barátom nem 200km-re lakna tõlem, akkor gondolkodás nélkül odaadnám neki, de csak és kizárólag neki, hogy géppel dolgozza át.
Sajna nincs igazad, Pacsker! Legalábbis, ami a lakkot illeti. Pont most panaszkodtam a másik fórumon, hogy mindkét lökhárítómon felpergett a lakk. Nem tudok vele, mit csinálni, a Toyotás javító stiftemmel visszakentem a lakkot, de egy komplett hányinger lett az eredmény. Mindkét lökösömet telibe kell fújni...majd. Utólagosan vannak fényezve, de igénytelen munka, sajnos (nem nálam készült).
Idén 11. éves az autóm és, bár nem tökéletes, de abszolút szép állapotban van. Ennek csak az az oka, hogy igyekszem minél hosszabb ideig megtartani ebben az állapotában. Amíg megtehetem, nem fogom sajnálni rá a családi kasszánk egy részét


KE11 Sedan 



