Oldal: 39 / 47

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2017 dec. 29, 02:24 pm
Szerző: Atanen
TokmagYeti írta:Sziasztok!
E10 sedan csomagtarto problemam van. Teljesen rendszertelenul tudom kinyitni, nem fordul el a kulcs, akadozik. Egy ideig mukodott, hogy a csomagtarto fedelet kozepen nyomva lefele elfordult vajpuhan a kulcs es kinyilt, de ma odaig jutottam, hogy nem merem hasznalni a csomagtartot, mert nem tudom kinyilik-e legkozelebb. Probaltam a kampos nyelvet feljebb mozgatni, de nem igazan valtozott a helyzet. Van esetleg otlete valakinek mihez kene nyulnom, hogy ujra tudjam hasznalni a csomagtartot?

Kepek:
https://photos.app.goo.gl/I1RqECNoiebpzTGn1
Szedted már szét a zárat?Nem lehet hogy a lamellák már nem mennek ki eléggé a kulcs és a lamellák kopása miatt?
Ezt úgy szokták orvosolni (már ha ez a baj), hogy kiszereled a zárat, a ráperemezett króm lemezt le kell óvatosan fejteni (hogy utána legyen mit visszarakni), vigyázz, itt ki fog esni a zárat védő takarónyelv!
Ezután ha jól emlékszem egy zéger-gyűrűt kell leszedni ha minden igaz a másik végéről, akkor ki tudod venni a zár belsejét (ami el fordul a külsejében).
Ebbe beledugod a kulcsot,és látod hogy a lamellák mennyire mennek be. Amelyik nem megy be teljesen (színelnie kell a hengerrel hogy elfordulhasson),azt le kell (bedugott kulccsal!) köszörülni.
Ezután kipróbálod az állórészben,ha megy,összeszereled és boldogan használod! :D

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2017 dec. 29, 09:57 pm
Szerző: TokmagYeti
Koszonom a leirast, nagyon hasznos. Lakotelep parkoloban nam nagyon tudok koszorulni :D , viszont a csomagtartot a jovoben is hasznalnam, ugyhogy rendelek szerintem ebay-rol egy zarat, ahogy lattam 2 csavar es kicserelem. Kivancsi voltam masok velemenyere is, mert nem allt ossze a kep, hogy miert nyilt akkor, ha nyomtam a fedelet, de ugy latszik nincs osszefugges. Koszi a valaszt megegyszer!

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 06, 04:55 pm
Szerző: kgdh3h
Sziasztok!

Autószereléshez hülye vagyok, kérnék egy kis fejtágítást. ’99-es, 4E-FE motoros E11 lenne szó, szervóm van, klíma nincs futásteljesítmény_ 139.000 km.
Szeretném az összes szíjat kicseréltetni, mert kb 6 évesek. A vezérműszíj szettben van feszítőgörgőkkel, az tiszta sor, viszont a másik két hosszbordás szíjat (generátor: 4PK-820/4PK-823 és kormányszervó: 5PK-890), ha cseréltetem, akkor azokhoz kapcsolódóan a vízpumpán kívül törvényszerű még valaminek a cseréje, pl a szíjtárcsáké?

Biztos, ami biztos alapon, kuplungtárcsa is cserés lesz, ott mit kell még? (Szimeringet olvastam, de azt nem tudom, pontosan az melyik szimering, illetve hány darab, mert egyszer, mintha azt olvastam volna, hogyha lekerül a kuplung és szimering is cserélve lesz, akkor valahol ott van az olajpumpa és amögött/alatt is van egy szimering. Remélem nem írtam nagy hülyeséget! :hehe: )

A másik, hogy itt a fórumon olvasgattam, mely márkák, amik ajánlottak vezérműszíj szettből, hosszbordásból, lehet, hogy a fórumon preferált Mitsuboshi, Sun szíjak helyett csak az alábbi márkák jöhetnek szóba: Gates, Dayco, Contitech, Jakoparts, INA.
Ezek közül mostanában melyik számít jónak?
Köszönöm a segítséget!

Üdv.: kgdh3h

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 07, 01:24 am
Szerző: toytomi
kgdh3h írta:Sziasztok!

Autószereléshez hülye vagyok, kérnék egy kis fejtágítást. ’99-es, 4E-FE motoros E11 lenne szó, szervóm van, klíma nincs futásteljesítmény_ 139.000 km.
Szeretném az összes szíjat kicseréltetni, mert kb 6 évesek. A vezérműszíj szettben van feszítőgörgőkkel, az tiszta sor, viszont a másik két hosszbordás szíjat (generátor: 4PK-820/4PK-823 és kormányszervó: 5PK-890), ha cseréltetem, akkor azokhoz kapcsolódóan a vízpumpán kívül törvényszerű még valaminek a cseréje, pl a szíjtárcsáké?

Biztos, ami biztos alapon, kuplungtárcsa is cserés lesz, ott mit kell még? (Szimeringet olvastam, de azt nem tudom, pontosan az melyik szimering, illetve hány darab, mert egyszer, mintha azt olvastam volna, hogyha lekerül a kuplung és szimering is cserélve lesz, akkor valahol ott van az olajpumpa és amögött/alatt is van egy szimering. Remélem nem írtam nagy hülyeséget! :hehe: )

A másik, hogy itt a fórumon olvasgattam, mely márkák, amik ajánlottak vezérműszíj szettből, hosszbordásból, lehet, hogy a fórumon preferált Mitsuboshi, Sun szíjak helyett csak az alábbi márkák jöhetnek szóba: Gates, Dayco, Contitech, Jakoparts, INA.
Ezek közül mostanában melyik számít jónak?
Köszönöm a segítséget!

Üdv.: kgdh3h

Szervusz!

Szíjtárcsát nem hinném, hogy cserélned kellene. Az elég extrém mértékű kopás lenne.

Kuplungot általában akkor a szokás javítani/cserélni, ha elkopott, vagy más sérülés éri(pl rugó törés, megégés, stb).

A vezérléscserekor a szíjhajtás felöli oldalon lévő összes szimmeringet illő cserélni. Általában nem azért mert tuti rosszak, hanem mert ilyenkor hozzá férhetőek és nem kell kétszer dolgozni ugyanazért a munkáért. Bár nagy általánosságban elmondható, hogy ezeknek a tömítéseknek az élettartama megegyezik a szíjhajtással. Tehát érdemes a csere. :)
Van a vezérműtengelynek/eknek, a főtengelynek és az olajszivattyúnak is szimmeringje.
A kuplung felől is van szimmering, ahoz csak akkor férsz hozzá, ha lejön a váltó, tengelykapcsoló, lendítőkerék.

A felsorolt márkák közül talán a Contitech a legjobb, bár egyikkel sem lőhetsz mellé szerintem. :)

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 07, 12:48 pm
Szerző: kgdh3h
toytomi írta:
kgdh3h írta:Sziasztok!
Szervusz!

Szíjtárcsát nem hinném, hogy cserélned kellene. Az elég extrém mértékű kopás lenne.

Kuplungot általában akkor a szokás javítani/cserélni, ha elkopott, vagy más sérülés éri(pl rugó törés, megégés, stb).

A vezérléscserekor a szíjhajtás felöli oldalon lévő összes szimmeringet illő cserélni. Általában nem azért mert tuti rosszak, hanem mert ilyenkor hozzá férhetőek és nem kell kétszer dolgozni ugyanazért a munkáért. Bár nagy általánosságban elmondható, hogy ezeknek a tömítéseknek az élettartama megegyezik a szíjhajtással. Tehát érdemes a csere. :)
Van a vezérműtengelynek/eknek, a főtengelynek és az olajszivattyúnak is szimmeringje.
A kuplung felől is van szimmering, ahoz csak akkor férsz hozzá, ha lejön a váltó, tengelykapcsoló, lendítőkerék.

A felsorolt márkák közül talán a Contitech a legjobb, bár egyikkel sem lőhetsz mellé szerintem. :)

Szia!

Köszi, akkor megmondom az autószerelő srácnak, hogy ami szimering és hozzáfér, majd cserélje le! :D
A kuplungot mindenképp le fogja venni, szóval gondoltam rá, hogy azt is kicseréltetem. Pont amiatt kell lekapni, mert tavaly úgy vettem az autót, hogy volt a rajta egy pici olajfojás, tehát szimeringet kellett volna cserélni. Nem tudom, mióta produkálja ezt, hozzám már így került, de a gumik meg elérték az életperiódusuk végét.

Üdv.: kgdh3h

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 10, 06:37 pm
Szerző: Doncsa
Sziasztok!

Ujdonsult toyotas lennek es szeretnek segitseget kerni illetve tapasztalat miatt erdeklodnek, hogy adott egy 2010 es Corolla es a tompitott kicsit keveset vilagit ezert gondolkodom a cserejeben. Ezzel kapcsolatban kernek segitseget, ki milyet vett jok e ezek az erossebbnek mondott izzok, esetleg valakinek konkret tapasztalata van e valamelyikkel kapcsolatban?!
Illetve jol tudom HB4 es izzok kellenek bele?!

Koszonom elore is a segitseget!

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 12, 04:11 pm
Szerző: Jorn
Doncsa írta:Sziasztok!

Ujdonsult toyotas lennek es szeretnek segitseget kerni illetve tapasztalat miatt erdeklodnek, hogy adott egy 2010 es Corolla es a tompitott kicsit keveset vilagit ezert gondolkodom a cserejeben. Ezzel kapcsolatban kernek segitseget, ki milyet vett jok e ezek az erossebbnek mondott izzok, esetleg valakinek konkret tapasztalata van e valamelyikkel kapcsolatban?!
Illetve jol tudom HB4 es izzok kellenek bele?!

Koszonom elore is a segitseget!
A lámpabúra nincs bemattulva ?
A foncsor belül ép ?
Érdemes ezekkel kezdeni a vizsgálódást... izzó ezt nem oldja meg :)

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 12, 04:47 pm
Szerző: joco812
Doncsa írta:Sziasztok!

Ujdonsult toyotas lennek es szeretnek segitseget kerni illetve tapasztalat miatt erdeklodnek, hogy adott egy 2010 es Corolla es a tompitott kicsit keveset vilagit ezert gondolkodom a cserejeben. Ezzel kapcsolatban kernek segitseget, ki milyet vett jok e ezek az erossebbnek mondott izzok, esetleg valakinek konkret tapasztalata van e valamelyikkel kapcsolatban?!
Illetve jol tudom HB4 es izzok kellenek bele?!

Koszonom elore is a segitseget!
Első körben cserélném új, márkás, nem hamis izzóra és elvinném a kocsit egy fényszóró beállításra.
A HB4 izzót nem ismerem, de H7-tel ,ár jártam úgy hogy nem volt a helyén és szétszórta a fényt.
Saját észrevétel (vagy placebo hatás), hogy pár év alatt az izzó veszít a fényerejéből. Új izzót betéve erősebbnek tűnik.

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 12, 09:16 pm
Szerző: Doncsa
Nem sarga a lampabura, sot...mint az uj...csak egy xenon os autotol valtottam Corollara es reg volt halogen lampam auton...
Nezegettem ezeket a plusz 50% fenyeeos izzokat es ez erdekelt colna van e tapasztalat vele kapcsolatban... :)

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 16, 09:35 pm
Szerző: mozso
Osram Night Breaker Laser nálam bevált. Erősebb, jobb, de hamarabb tönkre is megy.

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 24, 06:25 pm
Szerző: csgeri80
Sziasztok! Valaki tud segteni abban, hogy a Toyodiyen milyen néven találom meg a hátsó stabilizátor rúd szilentet?
MI az angol neve, sajnos elvesztem a keresésben. Köszönöm előre is.

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 24, 06:32 pm
Szerző: joco812
Elvileg:
BUSH (satabilizer)

www.toyodiy.com itt megtalálod - alvázszám alapján - cikkszámmal együtt

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 24, 06:38 pm
Szerző: toytomi
csgeri80 írta:Sziasztok! Valaki tud segteni abban, hogy a Toyodiyen milyen néven találom meg a hátsó stabilizátor rúd szilentet?
MI az angol neve, sajnos elvesztem a keresésben. Köszönöm előre is.


BUSH, STABILIZER, REAR

48818-20070 (05/1992 - 10/1992)
48818-12150 (11/1992 - 04/1995)

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 24, 07:26 pm
Szerző: csgeri80
toytomi írta:
csgeri80 írta:Sziasztok! Valaki tud segteni abban, hogy a Toyodiyen milyen néven találom meg a hátsó stabilizátor rúd szilentet?
MI az angol neve, sajnos elvesztem a keresésben. Köszönöm előre is.
BUSH, STABILIZER, REAR

48818-20070 (05/1992 - 10/1992)
48818-12150 (11/1992 - 04/1995)
KÖszi, megtaláltam közben én is!
Az enyémbe ez jár: 48818-12160
96-os évjárat.

Re: Segítség kellene!

Elküldve: 2018 jan. 24, 08:21 pm
Szerző: csgeri80
Viszont kérdeznék még egyet. :) Ma szelepszár szimering cserén volt az autó /hála Toytomi klubtárs segőtékészségének az alkatrész beszerzésben/ és miközben a szerelő barátom rakta össze a vezérlést, gondoltam hasznossá teszem magam és megjavítom a jobb első zárat.
Működésileg semmi gond nincs vele, csak egz kicsit lötyög a kilincs. Hangja ugyan nincs, nem is lögyögés ez, hanem nincs szintben az ajtóval. Amikor meghúzom, akkor látszik, hogy enged egy kicsit.

Gondoltam, majd megoldom, biztos belülről tartja egy csavar ami kilazulhatott. Sikeresen leszedtem a patentokat, illetve a könyöklő alatt a három csavart, meg az elején fent a másik kettőt ami tartotta az ajtó paneklt.

Kipattintottam mindent, de egy helyen, a belső kilincsnél még fogja valami. Igen, nyilván a kilincs. :) Viszont sehogy nem jöttem rá, hogyan kell azt úgy leszedni, hogy ne törjem el.

Hirtelen elkezdtem videókat keresgélni Youtube-n, de sajnos csak manual ablakemelőset és olyan kilincseset találtam, ami belül csavarral van rögzítve. Persze, úgy könnyű. :))

Szóval végül visszaraktam, gondoltam megkérdezem előbb itt, mielőtt a nagy feszegetésbe eltöröm.

Tudja valaki, hogy lehet a belső kilincset egyszerűen leszedni, hogy ne törjön?