Oldal: 31 / 76
Elküldve: 2011 nov. 04, 02:47 pm
Szerző: zoli99
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy EURO-I v. EURO-II -es az 1.3-as E10?
Úgy is kérdezhetném, hogy kaphat kék matricát, vagy maximum pirosat a környezetvédelmi besoroláson [lásd szmogriadó:(( ]
Jelenleg piros van rajta, de volt itt valami kavarás az 1996 elõttiekkel...
Jah, és németeknél van ilyen EURO I--> EURO II konverter

)
http://seekpart24.com/eberspaecher/retr ... 73&at=3331
Jól sejtem, hogy idehaza csak kacagnának ezen a Mozaikban?
Köszi
Zoli
Elküldve: 2011 nov. 04, 09:25 pm
Szerző: MFerenc
Legjobb tudomásom szerint csak az újabb 4E-FE motoros (75 LE) kaphat kéket (az se tuti), a régebbi 88 LE-s, mint az enyém is, pirosat kap. Aztán lehet, hogy tévedek

Elküldve: 2011 nov. 04, 09:41 pm
Szerző: PiciPeti
Fordítva, de szerintem is így van...
Nekem is piros van fent, de mûszakin szólok érte. Nehogymár egy katalizátoros, "modern" benzines ne közlekedhessen városban...
A BKV buszok pedig vígan pamacsolnak...

Elküldve: 2011 nov. 04, 11:59 pm
Szerző: montoya
Az egész amúgy úgy péniszség, ahogy van. A szmogriadót Budapesten a szállópor-koncetráció okán szokták ugye kihírdetni. Mennyi szálló por van a benzines füstjében? Igen, kedves nézõink, a hátsó sorban ülõ szõke hölgy nullás tippje a nyerõ. Tehát bármely, akár EURO 0 besorolással rendelkezõ, 1000 éves benzines kevesebbet tesz a szmogiradóért, mint egy kb bármilyen dízel, ami minden esetben kormol, max olyan méretû szemcséket pöfékelve, ami az euro szabvány alsó mérési határértéke alá esik.
Tehát nem a régi autókat kellene kitiltani, hanem a BKV-nál kellene kezdeni pl járatritkításokkal, teherautókat és kamionokat amennyire lehet, korlátozni, stb. Az, hogy többen tömegközlekednek, akik amúgy autóban ülnének, a helyzeten csak ront. A hülyeség magaslatairól a józan ész lendületbõl történõ seggbebazilikázása, ami itt folyik.
Nem más az egész, mint propaganda, mert ugye így el lehet mondani, hogy a drága kormány figyel az egészségünkre, a rossz-gonosz régi autókat is kitíccsák a városbul, 1-2 oda nem figyelõ usertõl beszedik majd a 100k-t, az emiatt autót cserélõktõl az átírás adóit, és mindenki jól megvan. A marketing is, meg a szmog is, köszöni szépen.
Elküldve: 2011 nov. 05, 07:14 am
Szerző: zoli99
MFerenc írta:Legjobb tudomásom szerint csak az újabb 4E-FE motoros (75 LE) kaphat kéket (az se tuti), a régebbi 88 LE-s, mint az enyém is, pirosat kap. Aztán lehet, hogy tévedek

Köszönöm az infókat! Ma Mozaikozok, aztán majd megosztom a fejleményeket...
Ha jól tudom a E10-et 92-97 között gyártották, tehát az ominózus 1996 -os dátum idején IS. Kérdés az, hogy változatlanul-e illetve, hogy mi van nekik az adatbázisban

Elküldve: 2011 nov. 05, 08:37 pm
Szerző: horvatht
Nekem kék matricám van 75le '96os kocsin.
Elküldve: 2011 nov. 05, 08:38 pm
Szerző: MFerenc
PiciPeti írta:Fordítva, de szerintem is így van...
Nekem is piros van fent, de mûszakin szólok érte. Nehogymár egy katalizátoros, "modern" benzines ne közlekedhessen városban...
A BKV buszok pedig vígan pamacsolnak...

Mit fordítva? E10-bõl a késõbbi széria a gyengébb, vagy mi. E11-ben újra 88 le. Ha jól tévedek

A Tiéd lehet, hogy már kéket kaphat; inkább biztos.
Elküldve: 2011 nov. 05, 09:02 pm
Szerző: PiciPeti
Igazad van, sorry....
Nem gondoltam volna, hogy visszafelé fejlesztenek...
Amúgy igen. Ez már kéket kap. De az enyémen is piros van...

Elküldve: 2011 nov. 05, 09:03 pm
Szerző: kleingy
PiciPeti írta:De az enyémen is piros van...

Intézd el.

Telefon a vizsgabázisra, papír kap, 585 forint az ocsmányirodába a matrinyáért, aztán örül.

Grátisz az ingyen új forgalmi.

Elküldve: 2011 nov. 05, 09:09 pm
Szerző: zoli99
E10 1.3 88Le 1993/12 --> bekékültünk

) Euro-II (legalább is az NKH adatbázisa szerint), tehát a piros helyett felragasztották a kék matricát!

Elküldve: 2011 nov. 05, 09:12 pm
Szerző: PiciPeti
Nemsoká megyünk vizsgázni... Addig meg.... LESZ@ROM!!!

Elküldve: 2011 nov. 05, 09:13 pm
Szerző: gecsa
Elküldve: 2011 nov. 05, 09:50 pm
Szerző: MFerenc
zoli99 írta:E10 1.3 88Le 1993/12 --> bekékültünk

) Euro-II (legalább is az NKH adatbázisa szerint), tehát a piros helyett felragasztották a kék matricát!

Hogy csináltad? Tán' én is elintézném...
Elküldve: 2011 nov. 06, 10:31 am
Szerző: zoli99
MFerenc írta:zoli99 írta:E10 1.3 88Le 1993/12 --> bekékültünk

) Euro-II (legalább is az NKH adatbázisa szerint), tehát a piros helyett felragasztották a kék matricát!

Hogy csináltad? Tán' én is elintézném...
Mozaik utcában. Kérni kell a "környezetvédelmi besorolás" felülbírálását, ez mûszaki szemle(?) keretében történik. Ha esetleg az elején elhajtanak (mint engem:)) hogy 1996 elõtti kocsival mit akarok? Akkor sem kell megijedni

Én megkértem egy segítõkész ott dolgozó úriembert, aki a forgamit ellenõrizte és azt mondta, OK, EuroII. Ezek után hamar felkerült a kék matrica...
Rövdien ennyi a sztori. Nem tudom, hogy mintõl függ az E10-ek EUI/II kategorizálása, ez volt az NKH adatbázisában és én örülök neki!
1770 + 990 Ft-ot hagytam ott kb. és még menni kell okmányirodába, de úgy tudom az új forgalmi nem kerül pénzbe ebben az esetben.
sok sikert!
Elküldve: 2011 nov. 06, 02:11 pm
Szerző: kleingy
Pontosan, ilyenkor a forgalmi ingyen van!!
