Oldal: 4 / 21

Elküldve: 2009 dec. 17, 11:02 am
Szerző: Pacsker
Kerék le, fékcsõ biztosító villa ki, gólyaláb tartókájának szára elhajlít, ha már megvan vágva, ha nem, akkor inkább csavard szét a fékcsövön a hollandit, utána légteleníteni kell!
Gólyaláb alján két nagy csavar 17-es fejekkel, ha jól emlékszem, Fent a toronynál, miután levetted a takaró mûanyagot 3db 12-es anya.
És már kint is van! Figyelj, hogy a kivételnél és a berakásnál a cibálás és fékcsõ sérülés helyett inkább lábbal, vagy egy haverod segítségével nyomjátok lefele a lengõkart és úgy könnyebb lesz!
Rugóösszehúzózás elõtt lazítsd meg a toronycsapágy csavarját, talán könnyebb! minden gumit rakj vissza a rugó alá és legyen porvédõ is az új gátlón!
Összeszerelésnél értelemszerûen, csak minden alaposan drótkefézve és zsírozva!

Nem raksz be Golf rugót, ha már szétszeded? Gondolom már ül a hátulja rendesen!

Elküldve: 2009 dec. 17, 12:40 pm
Szerző: pikkasz007
Szia Pacsker!

Csak egyetlen egy nagy probléma van! A két csavar gólyaláb alján úgy be van állva, hogy meg se akar mozdulni!!Úgyhogy csak a keréklevételig jutottam.....
Légkulcs kellene..
Két kulcsom bánta a próbálkozást!!
Ötlet???

Elküldve: 2009 dec. 17, 01:33 pm
Szerző: Pacsker
Erõkar

Ha más nincs rakj össze két Crova készletbõl toldókat.

Elküldve: 2009 dec. 17, 03:02 pm
Szerző: pikkasz007
Úgy néz ki menni fog!!!! :)
Vettem egy nagyon fasza csavarlazítót,ami igazából nem is csavarlazító hanem valami zsírozó vagy mifene!!!
Befújtam piszkálgattam és tádámmmm!!!!!!!!!!!!! Boldog vagyok!!!!

Elküldve: 2009 dec. 17, 09:07 pm
Szerző: pikkasz007
Probléma megoldva!!
Leírás a Projektembe!

Üdv!

Elküldve: 2010 márc. 12, 12:10 am
Szerző: Bohi
bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.
Az sztem sose baj, ha túl kemény! :wink:
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony? :lol:

Elküldve: 2010 márc. 12, 12:28 am
Szerző: Bubi
Bohi írta:
bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.
Az sztem sose baj, ha túl kemény! :wink:
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony? :lol:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :? Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?

Elküldve: 2010 márc. 12, 10:43 am
Szerző: Bruce E9
bubidisc írta:
Bohi írta:
bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.
Az sztem sose baj, ha túl kemény! :wink:
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony? :lol:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :? Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.

Elküldve: 2010 márc. 12, 11:38 am
Szerző: Lackó
bubidisc írta:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :?
Azt azért nem árt szem elõtt tartani, hogy az autód alapvetõen egy családi
autónak készült. Az, hogy kemény gátlók vannak benne, önmagában édeskevés. Meg kellene erõsíteni a tornyokat, toronymerevítõt beletenni....
stb.....ez egy sokkal összetettebb dolog, mint ahogy elsõre tûnik.

A másik dolog, hogy hosszútávon semmiképp sem tesz jót a kaszninak.
A gyári ponthegesztések meggyengülnek, idõvel el is válhatnak.

Ha egyszer egy Corolla WRC közelébe kerülsz, nézd meg alaposan,
milyen komoly erõsítések vannak rajta (arról nem beszélve, hogy abban
van bukócsõ, ami hihetetlen merevséget ad a bódénak). Anno, amikor
amatõr rallyeztam, eleinte csõ nélküli autóval mentünk. Miután került bele
csõ, olyan volt, mintha nem is abban az autóban ülnék.....tehát ha
komolyan gondolod ezt a futómû erõsítéses témát, nem árt elgondolkodni
egy szolid csövezésen akár.....

Elküldve: 2010 márc. 12, 12:15 pm
Szerző: Bubi
Lackó írta:
bubidisc írta:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :?
Azt azért nem árt szem elõtt tartani, hogy az autód alapvetõen egy családi
autónak készült. Az, hogy kemény gátlók vannak benne, önmagában édeskevés. Meg kellene erõsíteni a tornyokat, toronymerevítõt beletenni....
stb.....ez egy sokkal összetettebb dolog, mint ahogy elsõre tûnik.

A másik dolog, hogy hosszútávon semmiképp sem tesz jót a kaszninak.
A gyári ponthegesztések meggyengülnek, idõvel el is válhatnak.

Ha egyszer egy Corolla WRC közelébe kerülsz, nézd meg alaposan,
milyen komoly erõsítések vannak rajta (arról nem beszélve, hogy abban
van bukócsõ, ami hihetetlen merevséget ad a bódénak). Anno, amikor
amatõr rallyeztam, eleinte csõ nélküli autóval mentünk. Miután került bele
csõ, olyan volt, mintha nem is abban az autóban ülnék.....tehát ha
komolyan gondolod ezt a futómû erõsítéses témát, nem árt elgondolkodni
egy szolid csövezésen akár.....
Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.

Elküldve: 2010 márc. 12, 12:19 pm
Szerző: Bubi
Bruce E9 írta:
bubidisc írta:
Bohi írta: Az sztem sose baj, ha túl kemény! :wink:
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony? :lol:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :? Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.
Miért tettek volna ilyet? Lehet, hozzá kereskedelmi forgalomban kapni patront.

Elküldve: 2010 márc. 12, 01:20 pm
Szerző: Bruce E9
bubidisc írta:
Bruce E9 írta:
bubidisc írta: Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton. :? Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.
Miért tettek volna ilyet? Lehet, hozzá kereskedelmi forgalomban kapni patront.
A tied szétszedhetõ gólyaláb? Akkor bocs, az E9-nek a gólyalába csak flexxel vagy fûrésszel bontható.

Elküldve: 2010 márc. 12, 09:00 pm
Szerző: Lackó
bubidisc írta: Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.

Értelek...csak azért gondoltam, hogy WTCC Corollát akarsz, mert be vagy
indulva a ringre. Egy utcán kõkeménynek érzett futómû is nagyon kevés
tud lenni oda. Azt hiszem ezt többen tanúsíthatják....

Én lehet azt csinálnám, hogy hagynám teljesen széria változatban a futó-
mûvet, és tartanék pályára egy kõkemény gátló-rugó szettet+garnitúra
kereket hozzá.

Elküldve: 2010 márc. 12, 11:48 pm
Szerző: Bubi
Lackó írta:
bubidisc írta: Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.

Értelek...csak azért gondoltam, hogy WTCC Corollát akarsz, mert be vagy
indulva a ringre. Egy utcán kõkeménynek érzett futómû is nagyon kevés
tud lenni oda. Azt hiszem ezt többen tanúsíthatják....

Én lehet azt csinálnám, hogy hagynám teljesen széria változatban a futó-
mûvet, és tartanék pályára egy kõkemény gátló-rugó szettet+garnitúra
kereket hozzá.
Ezt mondta Matyi is még a legelején. :oops: Ha ki tudnám cserélni itthon akkor már az lenne, de sajna hiányzik, hozzá némi szakértelem és eszköz.

Elküldve: 2010 okt. 02, 10:08 pm
Szerző: Bubi
A gyári gátlóm megtartottam. Arra gondoltam, hogy elmegyek a kárászyhoz, hogy csinálják meg normális utcaira. Lehet ilyet kérni, hogy egy túl keményet felpuhíttatni ill elfogadható keménységûre csináltatni?