Oldal: 4 / 11

Elküldve: 2010 okt. 29, 10:24 pm
Szerző: Bandagoose
Ja, bocs. Én Robesznak írtam.

Elküldve: 2010 okt. 30, 02:03 am
Szerző: vadaspörkölt
nem gond

Elküldve: 2010 nov. 29, 06:35 pm
Szerző: sztreha
Sziasztok!

Igazából nem vagyok benne biztos, hogy a karburátor okozza a problémát, de másra nem tudok gyanakodni. Egy 90-es 1.3-as E9-rõl van szó.
A problémám az, hogy 5-ben 90 es tempó fölött rángat az autó, ha tartani akarom a sebességet, ha gyorsítok, vagy lassítok, akkor nincs ilyen gond, csak ha tartani akarom a sebességet. Természetesen más sebességi fokozatban is csinálja az adott fordulatszámtól (szerintem 2500 körül lehet). Olyan, mintha nem kapna benzint. Lehet ezt valahogy gyorsan és ügyesen orvosolni, vagy valami komolyabb dolog lehet a háttérben?

Köszönöm
Sztreha

Elküldve: 2010 nov. 29, 06:42 pm
Szerző: Pacsker
Szervusz!

Ha karbishoz elviszed és beállítás után kiderül, hogy nem ez okozta a problémát, akkor esetleg lehet még a gyújtás is.
Karbisokkal figyelj. Toyota vákuumos karbikhoz igazán 100-ból 1 autószerelõ ért. És lehet sokat mondtam.

Elküldve: 2010 nov. 29, 06:52 pm
Szerző: sztreha
Szia,

a gyertyákat akkor cseréltem, amikor megvettem a kocsit (két hete) és eddig ezt nem csinálta. Valami elmászhatott rajta?
Nem tudsz véletlenül Pest közelében egy jó karbist, aki nem akarja megkopasztani az embert?

Sztreha

Elküldve: 2010 nov. 29, 10:20 pm
Szerző: vadaspörkölt
Esetleg amikor igy reszel vagy mit csinal amikor pl 90el mész és hirtelen rálépsz a gázra akkor nem torpan elõbb és ugy indul meg rendesen?Ha igen akkor esetleg nem probalkoztal etanollal jarni vagy vmi rossz minõségü ukran benzinnel? :D a karbisok nagyrésze szakszerüen nekiáll és csak tekergeti és a végén szarabb lesz mint volt. ha lehet ne nagyon tekergesd el mert tapasztalatbol mondom h nagy szivás lesz :).

Elküldve: 2010 nov. 30, 09:37 am
Szerző: sztreha
Szia,

azért állok elõtte értetlenül, mert ha gázt adok megindul, ha elveszem a gázt lelassul, de nem rángat. Csak egyenletes tempónál csinálja. Nem is vagyok benne biztos, hogy a karbi okozza, de nem tudok mire gondolni.

Sztreha

Elküldve: 2010 nov. 30, 11:01 am
Szerző: Bardos6
sztreha írta:Szia,

azért állok elõtte értetlenül, mert ha gázt adok megindul, ha elveszem a gázt lelassul, de nem rángat. Csak egyenletes tempónál csinálja. Nem is vagyok benne biztos, hogy a karbi okozza, de nem tudok mire gondolni.

Sztreha
Esetleg eldugult üzemanyagszûrõ Ac pumpa vagy karbi fúvóka.

Elküldve: 2010 nov. 30, 11:15 am
Szerző: vadaspörkölt
a fuvoka.nekem csinalt hasonlot vagyis pont uigyanezt csak ott hirtelen gazadasnal 90él pl torpant és ugy indult meg.csak nekem etanol miatt volt egy nagyobbra cseréltem és már ment is mint a szél.Neked valszeg csak dugulas lesz a gond.gyorsitasnal meg azért megy mert van egy középsõ fuvoka vhol ami akkor kapcsol ha elmegy a vakum ahogy rálépsz a gazra és akkor kap eleget.mielõtt karbishoz vinnéd a kocsit azért pucold át az egészet és ugy probald ki.

Elküldve: 2010 nov. 30, 03:03 pm
Szerző: sztreha
Köszönöm a hasznos tanácsokat, remélem tényleg csak dugulás lesz és sikerül rövid úton megoldani a problémát.
Ha megtudom, hogy mi volt a gond, beszámolok róla.

Elküldve: 2010 dec. 07, 06:35 pm
Szerző: sztreha
Sziasztok,

sikerült hozzáértõ emberrel is beszélnem (Attila közremûködésével) karburátor ügyben.
Sajnos a problémát tényleg ez okozza. A dugattyú, ami a "benzinadagoló tût" mozgatja sajnos egy ponton megszorul és csak erõvel lehet túlnyomni rajta. Ez okozza azt, hogy ha nem adok neki nagy gázt, csak tartom, akkor ezen a ponton elakad a henger és nem kap elég benzint (vagy túl sokat kap, de igazából mindegy) a motor, ezért dadog be. Esetleg tudtok róla, hogy lehetne kapni javítókészletet a karburátorhoz? Nem vagyok benne biztos, hogy a komplett cseréje nem okozna nagyobb gondot, mint ami most van.
Szintén a karbi miatt nem nagyon indul hidegen, mert valaki már piszkálta és az alapjárat feszítõcsavarját és nem az eredetit rakta vissza, ez meg nem a legjobb.
Úgy néz ki jövõ héten orvosoljuk a problémát és akkor vígan tudok autókázni vele.
Azért egy kis elõnye is volt a "szüttyögésnek", mivel 90 fölé nem nagyon mentem a kocsival a rángatózás miatt, így produkált nekem egy gyönyörû 6,2-es fogyasztást. :)

Sztreha

Elküldve: 2010 dec. 16, 08:53 pm
Szerző: sztreha
Sziasztok,

sikerült megtalálni a probléma forrását. Nem a dugattyú szorult meg, hanem a tû volt meggörbülve egy ponton. Az befeszült és azért nem tudott mozogni rendesen.
Közben beszéltem Toyota márkaszervízzel, hátha tudnak segíteni a dologban és láss csodát, átküldtek egy egészen jó robbantott ábrát, amin rajta van az összes még rendelhetõ alkatrész a karbihoz. Nagyrészt csavarok és tömítések, de hátha valakinek pont az kell. Akit esetleg érdekel küldjön privátot és elküldöm.

Sztreha

Elküldve: 2010 dec. 16, 09:40 pm
Szerző: Biagio
Örülök, hogy sikerült rájönni a probléma forrására.
Hasznos lehet köszi. :wink:

Karburátor típus

Elküldve: 2010 dec. 17, 08:48 pm
Szerző: ApafiMihaly
Sziasztok!

Honnan tudom, hogy milyen típusú az autóm karburátora?
Zöldfülû kérdés, de zöldfülû vagyok Corolla ügyben :)

1989 1.3 XL Liftback EE90 kinézetre pont olyan mint Sztreha kocsija

Köszönöm,
Mihály

Elküldve: 2010 dec. 26, 07:17 pm
Szerző: sztreha
Szia,

én sem tudom milyen típusú az enyém, de ha teszel fel róla fotót biztosan meg tudja neked mondani valaki.
Mihez kell a típus?

Üdv.:
Sztreha