Oldal: 30 / 245

Elküldve: 2008 jan. 11, 01:21 am
Szerző: B26
paradoxx írta:Szintén totalcar cikk, és egy érdekes felvetés:
De egy éjszakai kislisszolás balra a jobbra-egyenesen sávból ötvenezerért, egy kinnfelejtett hatvanas tábla az országúton fix negyvenezerért, egy éjszakai pisálás a leállósávon százezerért egy kicsit nagy elugrás a mostani bírságolási szintektől.
Kint felejtett táblák, kátyúzás helyett 30-as tábla (de láttam már olyan bátor önkormányzatot, aki 20-as táblát rakott ki.) Ha minden viszony normális lenne, akkor még elfogadható lenne ez a szigorítás. Bár akkor is nehezen.
Ez az új szabályozás megfelelő ellenőrzési háttér nélkül inkább valami másra alkalmas. Alkalmas például a rendőri korrupció kiszélesítésére.
És ez a fő pont. Mi lesz a megoldás? Megkérdezni a rendőrt árnyaltan, hogy pl. "Ön mit tenne az adott szituációban?" és magunknál tartani 30 rugót mindig.

Érdemes végigolvasni a cikket (link), szerintem helyes a bőgés. Amitől én tartok, hogy a rendőri mérlegelés helyett jönnek a maximális bírságok, meg hogy 52 km/h-tól mérnek majd. Ne legyen igazam. Lehet, hogy az első bírság ára helyett vennem kellene egy detektort, meg egy blokkolót. Csak az a baj, hogy váltott lovon közlekedem :lol:

Egyet értek 99%ban a cikk írójával,s parával is!

S igen én is nagyon komolyan gondolkodom egy detektor,blokkoló vásárlásán!

S ez nem azt jelenti,hogy azért venném,mert szabálytalankodni akarok éjjel-nappal,de 50-el sem fogok menni!

Jobb napokon gyalog gyorsabb az ember!

Miért nem azt büntetik pl,hogy elakadásjelzővel megáll a marha,s akadályozza a forgalmat? S ha szóvá teszed,akkor neki áll feljebb!

S az ilyet a rendőr is csak egy vállrándítással intézi!
Az ilyennek simán elvitetném az autóját!

Vagy a sok unintelligens parasztnak,akik parkolni se tudnak vagy szarnak rá,hogy esetleg más is parkolna,esetleg uram bocsá nem szeretné rommá törni magát a csiki-csuki parkolással!

Szóval inkább a fejekben kéne rendet tenni,s egy kis közlekedés kúltúrát tanulni,s nem büntetni,büntetni,büntetni!

Misi!

Természetesen mindenkinek szíve joga,hogy mennyivel megy,s ezzel nem ítéllek el!

Távol álljon tőlem! :)

Egy szónak is száz a vége,hogy inkább nézzük meg kiket engedünk ki az utakra (Pl:Sofőrök,de nem kell egy show műsort nézni,hogy találkozzon ilyen vezetőkkel az ember! Elég kimenni az utakra!) Míg azon kell aggódni,hogy melyik sarkon bontják le az autónkat addig nem pl:a sebességkorlátozásnak kéne ilyen mértékű büntetéseket szabni!

20-al is rommá törhető egy autó,s 20-al is halálos kimenetelű baleset okozható,ha szerencsétlenül kerül az autó elé egy ember,állat!

Elküldve: 2008 jan. 11, 09:54 am
Szerző: Biagio
Sajnos csak csóválni tudom én is a fejemet!

Ezek az emberek akik meghozzák a döntést a bírság mértékéről nincsenek tisztában a közútak teljes használatával!
Nem egyszer találkozni (pl. nap, mint nap el is megyek mellette gyorsforgalmi), hogy 70 táblá utána hirtelen 30 ami ügye azt eredményezné, hogy satu és kb 10 méter után megint 70! :?
Megnézném, hogy melyik ember fia tartja be! (Én nem :twisted: )

Ezek a löttyedt seggű uraknak csak a szája nagy és ők se hiszem, hogy betartják a sebesség határokat, csak nekik van hivatli papírjuk mivel tudnak mentegetőzni!

Elküldve: 2008 jan. 11, 12:27 pm
Szerző: Totya
örüljetek neki h nálunk 50 el lehet menni! nem tom mit sírnátok ha grazban v bécsben kéne laknotok? ott ugyanis 30 a megengedett és nem vicc és bakker mindenki betartja akár porsche turboval akár golf 1 el van mindenki , vajon mért van ez? :roll:
én tudom h pest más világ mint itt felénk de sztem napközbe elég az 50,
este meg lehet terelni mert akkora kutya se radarozik, és tuti nem fog kifutni eléd 1 kölyök se mert akkor ők elvileg alszanak,bár minden előfordulhat. Én 1 valamit nem értek az egész magyarországi közlekedésbe, mégpedig az autópályán lévő 130 at ,nah azt eltörölnám a halál f...zába ott mi a rák jön ki elém?talán babakocsis anyuka,v ovodáscsoport kétlem,de ezt úgyse mi döntjül el ,és azt megmondom én még nem mentem autópályán 130 al 150 körül szoktam de most már h telerakták kiba radarokkal aszem vissza kell vennem :?

Elküldve: 2008 jan. 11, 08:13 pm
Szerző: paradoxx
Biagio írta:Ezek az emberek akik meghozzák a döntést a bírság mértékéről nincsenek tisztában a közútak teljes használatával!
Klasszikus eset, sokszor látni ilyet az élet minden területén, hogy olyasvalaki hoz döntést egy cégen belül, aki az adott munkát soha nem végezte, és nem tudja mivel jár.
B26 írta:Sofőrök
Szigorítani az oktatást. A nagy mell + szőke haj kombó, valamint a készpénz + mosoly párosítás szerintem nem helyettesíti a gyakorlatot. Rengeteg hülye van az úton. Van, aki csak szimplán tehetségtelen, aztán vannak az agrártinédzserek (üvölt a zene, semmi nem számít, majd Apa fizet), stb. Ezektől nem véd meg a 300.000-es bírság. Ma lelépett elém egy gyalogos. Szerencsémre a belső sávban nem volt senki, átcsempésztem az autót oda, de rosszabb esetben véletlenül összekócolhattam volna az arcát a motorháztetővel. És ebben a szituációban nem tudod megmagyarázni, hogy nem te voltál a hibás. A bírság ettől sem óv meg. Inkább éberéknek kellene kint állni, és ellenőrizni. Péntek este kiszedni az agrártinédzsereket, a gyalogost megtanítani, hogy nem kell öntudatára ébrednie akkor sem, ha elsőbbsége van, mert megdöglik, és a tehetségteleneket, valamint a forgalom feltartóit inzultálni, de gazdagon (lakott területen kívül 90 helyett 70-nel, a reggeli csúcsban előzni sem tudok, ugye). Nem attól lesz közlekedési kultúra, hogy csődbe viszünk mindenkit, hanem attól, hogy minden nap kint van a yard, és végre végzi a dolgát. Tisztelet a kivételnek, rendőri és oktatói oldalról is.

(Kicsit hosszú lett, bocs.)

Elküldve: 2008 jan. 11, 09:01 pm
Szerző: B26
Klasszikus eset, sokszor látni ilyet az élet minden területén, hogy olyasvalaki hoz döntést egy cégen belül, aki az adott munkát soha nem végezte, és nem tudja mivel jár.

Sajnos ez így van!
B26 írta:Sofőrök
Szigorítani az oktatást. A nagy mell + szőke haj kombó, valamint a készpénz + mosoly párosítás szerintem nem helyettesíti a gyakorlatot. Rengeteg hülye van az úton. Van, aki csak szimplán tehetségtelen, aztán vannak az agrártinédzserek (üvölt a zene, semmi nem számít, majd Apa fizet), stb. Ezektől nem véd meg a 300.000-es bírság. Ma lelépett elém egy gyalogos. Szerencsémre a belső sávban nem volt senki, átcsempésztem az autót oda, de rosszabb esetben véletlenül összekócolhattam volna az arcát a motorháztetővel. És ebben a szituációban nem tudod megmagyarázni, hogy nem te voltál a hibás. A bírság ettől sem óv meg. Inkább éberéknek kellene kint állni, és ellenőrizni. Péntek este kiszedni az agrártinédzsereket, a gyalogost megtanítani, hogy nem kell öntudatára ébrednie akkor sem, ha elsőbbsége van, mert megdöglik, és a tehetségteleneket, valamint a forgalom feltartóit inzultálni, de gazdagon (lakott területen kívül 90 helyett 70-nel, a reggeli csúcsban előzni sem tudok, ugye). Nem attól lesz közlekedési kultúra, hogy csődbe viszünk mindenkit, hanem attól, hogy minden nap kint van a yard, és végre végzi a dolgát. Tisztelet a kivételnek, rendőri és oktatói oldalról is.

Jókat derültem Para a megfogalmazásaidon! :)

DE!

De sajnos igazad van!

Ez a helyzet,s jól látod,hogy ezen kéne változtatni,s az lenne a legjobb,ha ezeket a hozzászólásokat látnák az illetékesek is!

Bár nehéz a pénzéhségen átlátni!

Bár reméljük egyszer rájönnek,hogy ez hülyeség!

Elküldve: 2008 jan. 12, 12:13 am
Szerző: Zed Kristianz
Kicsit offolok az eddigi áradat mellett...


Totya!

Milyen gumi, mik a paraméterei (185-s v. 175 stb) és milyen állapotú?

Szöszi!

(esetleg még 1-2 kép?)

--------
kicsit elslisszoltunk mellette.....bocs, de érdekel :wink:
--------

Rákanyarodva a jelenlegi témára: az 50 az 50, ráadásul Unio, tehát kövessük a nagyátlagot - nem hinném, hogy ezen változtatnak. Az is igaz, hogy ezt sokan nem tartják be s néhol többet kíván (azaz látszólag engedhet!!) a környezet és a viszonyok.

Álljon itt egy példa -- aki járt már a Petőfi hídon Pestől Budára.
Ha a rakpartról jössz fel, erős jobbos és kicsi emelkedő. Szabad az út, elzárt terület (maga a híd) és besorolás a Ferenc krt-ról érkezők közé. Mit tesz az ember: tolja neki, huzatós kettes, hogy belógjon, ha muszáj v. kedvtelésből ill. emelkedő, tehát fordulatot a motornak. Mindjárt 70-t mutat az óra, sőt....a másik oldalon meg zöld a lámpa és lejtős, vétek lenne veszteni a lendületből.... :twisted:
Vagy említhetném a Lágymányosi hidat. Asszem 70 javarészt, hiszen a Robert Károlyról megyünk neki. Aztán a bal hajtűnél a végén hopp! 100-nál járunk (hogy a fenébe történt???) s az már 50-s táblás.

Tehát, szétkamerázhatják a várost, mindíg voltak és lesznek renitensek, történjék bármilyen elektronikus-radaros tempomat korlátozás, ami nem engedi többel menni a kocsit a megengedettnél. :roll:

Elküldve: 2008 jan. 12, 09:55 am
Szerző: paradoxx
B26 írta:Ez a helyzet,s jól látod,hogy ezen kéne változtatni,s az lenne a legjobb,ha ezeket a hozzászólásokat látnák az illetékesek is! Bár nehéz a pénzéhségen átlátni! Bár reméljük egyszer rájönnek,hogy ez hülyeség!
Nagyon jó lenne változtatni, de erre nekünk nincs lehetőségünk, és őszintén szólva pesszimistán látom a helyzetet, bár ez nem mérvadó, mert mindig negatív vagyok :lol: De komolyra fordítva a szót: nem hiszek abban, hogy jóra fordulnak a dolgok. A probléma érthető, mert a statisztikák elég szomorúak, de ez a terv nem megoldás. Ágyúval verébre.
Zed Kristianz írta: Vagy említhetném a Lágymányosi hidat. Asszem 70 javarészt, hiszen a Robert Károlyról megyünk neki. Aztán a bal hajtűnél a végén hopp! 100-nál járunk (hogy a fenébe történt???) s az már 50-s táblás.
Halvány emlékeim vannak róla, hogy az Erzsébet híd Pestről Budára hasonló, és ott mérni is szoktak (természetesen csak szabályos helyekről :P). Ja, 40-es tábla. Ergo gyere 60-nal, és már rögtön megvan az a százalék, ami után már be is vonják a jogsidat...
Zed Kristianz írta: Tehát, szétkamerázhatják a várost, mindíg voltak és lesznek renitensek, történjék bármilyen elektronikus-radaros tempomat korlátozás, ami nem engedi többel menni a kocsit a megengedettnél. :roll:
Számomra az lenne visszatartó erő, amit az előbb mondtam: nem egyszer kell hazavágni anyagilag egy olyan büntetéssel, amit kicsit nehezen tudnék kiköhögni, hanem mondjuk egy durvább gyorshajtás legyen 20e. A második Deák Ferenc leszurkolásánál már nagyon meggondolnám, hogy van-e felesleges mobil tőkém a rendőrség támogatására... :wink: De ehhez ki kell menni, és ellenőrizni. Hja, de nem az építkezés/kátyú/stb. miatt kint felejtett 30-as táblához, mert az azért szerintem pofátlanság. (Jogilag korrekt, erkölcsileg aggályos... :lol:)

Elküldve: 2008 jan. 12, 01:33 pm
Szerző: Layosh
Ha ezek a büntik nem tántorítják el az embert, akkor majd az 1000 forintos literenkénti benzin elfogja :D Csak azt nem tom, hogy a rendőrség majd mi a fenével fogja üldözni a bűnözőt :D:D:D Mikor már reggelre ki lessz nyúlva a brenya még a rendőrautóból is. :lol: :lol: :lol:

Elküldve: 2008 jan. 12, 01:47 pm
Szerző: kis_andras
Layosh írta:Ha ezek a büntik nem tántorítják el az embert, akkor majd az 1000 forintos literenkénti benzin elfogja :D Csak azt nem tom, hogy a rendőrség majd mi a fenével fogja üldözni a bűnözőt :D:D:D Mikor már reggelre ki lessz nyúlva a brenya még a rendőrautóból is. :lol: :lol: :lol:
az 1.6os oktáviának 14l/100km a normája... nem folytatom :lol:

Elküldve: 2008 jan. 12, 02:52 pm
Szerző: Pacsker
Ez komoly????

1.6 / 14L??

A korszerű 20 évvel fiatalabb motor mint az enyém? És dupla annyit eszik? Para ez igaz? Ha jól tudom neked ilyen a cégesed

Elküldve: 2008 jan. 12, 05:01 pm
Szerző: Biagio
Skoda elvileg "egyszerűen nagyszerű"!!! csak sose kelljen! :lol:

Abban viszont teljesen egyett értek, ha rendszeresebb lenne a közúti ellenőrzés és tényleg azokat szűrnék aki megfelelő fény viszonyok mellett is ködlámbát használna; vagy tompi nincs csak helyzet egyik oldalt; nem megfelelően beállított fényszóró; gyárkéményt meghazudtoló füstőlő négykerekű ahelyett, hogy emelnék a tarifákat drasztikusan!

Elküldve: 2008 jan. 12, 08:23 pm
Szerző: paradoxx
Pacsker írta:Para ez igaz?
Nálunk 9 liter a norma. Ha nyugodt napunk van, akkor ez tartható, 7-9 liter között mozog a fogyasztás. De autópályán ha belendül, akkor 180-nál berántja a 11-12 litert is.

Nem ez a durva, hanem a csereautó, amit adtak helyette:
Chevrolet Lacetti 1.4 16V 95 LE

A normája elvileg kevesebb, mint a Skodáé. Viszont sofőrtől, stílustól függetlenül 12 litert tud magábaszívni százon. A legkevesebb, amit ki tudtunk hozni belőle, az 9,5 l/100 km... Ami még szánalmasabb: volt nálunk egy Daewoo/Chevrolet Evanda 2.0 132 LE asszem. 9 liter elég volt neki... :lol:

A két autóról csak annyit, hogy a Lacetti 90 lovából a fele halott lehet. Karakterisztikára inkább 8 szelepes, ugyanis a 16 szelepes fordulatszám tartományban inkább visszafelé megy az autó, minthogy gyorsuljon. Az Evanda érdekes eset. Szemből úgy néz ki, mint Kim Dzsong Il... Ezek után amúgy visszasírom a Skodát, ami nálam nagy szó :lol:

Visszatérve a normára. Tudod miért 14 liter? Mert szerintem belekalkulálták az őrszem funkciót, amikor egy télen keresztül kerregtették pl. a Mondeokat az V. kerületben, mert védték az ojjektumokat... Éjjel-nappal. Na ott a 14 liter. (Persze, Mondeonak más a normája, meg gázolaj, meg bla, de akkor is :))

Másnapi kiegészítés: egy napra munkaautó lett szegény Corollából, a fogyasztása 3 emberrel mérsékelten sietve 8,7 l/100 km. Természetesen túlfogyasztással. Szerintem ha be lenne állítva a TP szenzor, egy litert foghattam volna rajta.

Elküldve: 2008 jan. 13, 01:52 pm
Szerző: Pacsker
Kónásandrás!!!

Privát üzire miért nem válaszolsz? Netán betelt a postaláda? Nézz utána kérlek!

Elküldve: 2008 jan. 15, 04:18 pm
Szerző: paradoxx
Ha valakinek még nem lenne meg otthon a polcon:

Gyorshajtási tételek 2008. májusától

(Szerk: 2007. március elmúlt, úgyhogy átírtam :))

Elküldve: 2008 jan. 16, 03:38 pm
Szerző: konásandrás
Pacsker írta:Kónásandrás!!!

Privát üzire miért nem válaszolsz? Netán betelt a postaláda? Nézz utána kérlek!
bocsánat.
sűrű volt az elmúlt hét. tegnap, meg előtte is vizsga. :/
MSN-re felvettelek már anno. ha legközelebb fenn látlak írok!