Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ha nem javul tõle akkor megveszem tõled.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Ponti
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013 dec. 02, 10:12 pm

Hozzászólás Szerző: Ponti »

Sziasztok!

Van egy 2004 es Toyota Corolla hatchback 1,6 L autóm és a hûtõ/fûtõ panel nem világít. az lenne a kérdésem, hogy ennek alapból kéne? és csak az égõket kéne mögötte kicseréltetnem?

Ha bárki tud segíteni azt nagyon megköszönném!
Davise
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014 feb. 11, 07:05 pm

Davise Corolla-ja->Segítség!

Hozzászólás Szerző: Davise »

Sajna a tél rátette a kezét az autómra, mégpedig sikerült az egyik kanyarban a frontális ütközést elkerülve árokba landoltatni a gépjármûvet. Mikor az autó már megjárta az árkot és ott találkozott egy szépen megtermett akácfával, akkor úgy döntött, hogy a fizika törvényeit betartva elemelkedik a földtõl. A lokális repülést, a kereszt irányú vízszintet elhagyva, a jobb oldali két keréken fejezte be és szerencsémre úgy döntött, hogy talpon marad. Jómagam a fával való találkozás után már csak a hó, az ég és a nap látványának emléke maradt meg és újra az úton tértem magamhoz menetiránynak megfelelõen a sávomban. Úgy néz ki tudattalan szabályozó rendszerem mûködött. A totálkár gondolatával szálltam ki teljes épségben és meglepõdtem! Az elsõ lökhárító alatti idom kettétörésén (ahol találkozott a fával) kívül semmit nem fedeztem fel a gépjármûvön. A nyomok dokumentálása és vizsgálata és az akkumulátor helyére terelése után indultam újra útnak.

Sajnos a helyszíni szemlén számos probléma nem került feltárásra. Ezek pontos elemzését látatlanba, javítási lehetõségeit, szükséges alkatrészek beszerzésének helyeit szeretném tõletek kérni! (persze, ha a moderátorok megengedik)

Tehát kezdeném a hibalistát:
-a lengéscsillapítók a tél elején 50%(elöl) és 30%(hátul) állapotban voltak. A tél elõrehaladtával érzésre puhább lett a futómû. A porvédõk szinte már nem is voltak az autón, szóval valószínû meghaltak. (jelezném, hogy a tél elején vettem, tehát az akkori állapotáért nem én vagyok a felelõs és a lengéscsillapítók rossz, de mûszakilag elfogadható állapotának tudatán kívül nem volt semmi baja)
-az autó hátuljának egyik oldala pár centivel mélyebben ült, mint a másik. A baleset után az elején is megfigyelhetõ ez, nagyobb mértékben és az van lejjebb, amin landolt.
->még nem szedtem le a kerekeket és így nem látszik, hogy tört volna. A véleményeteket szeretném kérni, hogy a lengéscsillapítóból milyet érdemes vásárolni és hogy a rugók cserések-e vagy nem szerintetek? Ha a rugók cserélendõek, akkor nem zárkózom el a keményebb futómû gondolatán, ehhez szeretném a véleményeket, nem szeretném, h üljön, csak, hogy keményebb legyen. Tisztában vagyok a hátrányaival, de egy ilyen idõs autónál, már nem foglalkoznék velük. (természetesen nem fogkirázósra szeretném)

-Az elsõ lökhárító alatti idom kettétört. Az után gyártott alapozott darab 5000Ft körül találtam. A problémám, hogy nekem sajnos egy elég érdekes színû jármûvem van, amin minden idom színre fújt. Kérdésem lenne, hogy mennyibe kerülne az új fényezése, mert errõl infóm nincs? Illetve érdemes-e hegesztetni, annak a költségei? Végül az után gyártott darabhoz mellékelt képen nincs hely a kör alakú ködlámpának. Lehet kapni olyat, amin van?

-Hátul, a lökhárító alatti mûanyag idomon is találtam törést, ezt az idomot azonban nem találtam sehol után gyártva, tehát mik a lehetõségek?

-Az autó 70-tõl rázta a kormányt, amit a baleset utáni keréknyomások ellenõrzése és beállítása után eltoltam 85-re. Ez valószínû a landolt felnin történõ csorba tehet ami elég csúnya, de ez most nem gond. Hanem! a keréknyomás beállítás után elkezdett alig, hangsúlyozom alig! jobbra húzni!, tehát a sérült felni irányába. valószínû ütést kapott a kerék ütközéskor, tehát akár a kormánymû is sérülhetett, de õszintén, a húzás mértéke inkább futómû beállítás hiányra utal nekem. (ja és a kormányt ferdén kell tartani, h egyenesen mennyen 15-20 fokot)

-Durván rázós úton a sérült felnivel ellátott futómû elkezd zörögni. Nagy döccenõknél tompa ütés szerû hang. Ismerõs azt mondta, hogy "kutyacsont". Mi lehet szerintetek? Az autón szerintem még egyik szilent sem lehetett cserélve, de a tél elõtti állapotuk, a téligumik feltételekor ellenõrizve jó volt.

Ennyi volt az eddig felfedezett kársor, szeretném, ha véleményeket, megoldásokat, alkatrészek típusát, azok beszerzési helyét, esetleg árát írnátok, hogyha ez esetlegesen valakinek a tudomásában van. Elõre is köszönöm a segítséget! Ja és mielõtt elfelejteném! Ez egy:
Toyota Corolla 1.6 Hatchback 1998-ból, "gyönyörû" mustár sárga színben.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Lengéscsillapító:
Kayaba (KYB), a hátsó porvédõt nehéz beszerezni, erre készülj fel (vagy univerzális, vagy gyári (6000/db...), vagy olyan gyári, ami egyben van a toronyszilenttel (az árát el lehet képzelni... :)
Hátulra nekem konkrétan ez került be: KYB 334178-79 pár, ütközõk Monroe PK112, plusz a gyári, toronyszilentes porvédõk...

A hátulja szerintem lehet, hogy azért dõl, mert az egyik lengéscsillapító meghalt. Lenyomod, és ha rugózik, akkor ez van.

Egy kisebb idom színre fújását 20-30 ezer forint körül képzeld el. Persze lehet, hogy van valakinek haver, aki olcsóbban csinálja...

A futómûvet sajnos nemigen lehet állítani, csak a sérült elemek cseréjével... valószínûleg az egyik kereked picit hátrébb került az ütközéskor.

A kormányrázás az lehet kiegyensúlyozatlanság, ami sérült felninél nem csoda.

Kutyacsont az a stabilizátor pálca. (sokmindentõl kopoghat, akár ettõl is... de ezt bármelyik valamirevaló autószerelõ ki fogja tudni sakkozni) Sokan gyártják, fogyóeszköz. Stabilizátor szilenteket is érdemes cserélni, nekem attól koppant.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: doki »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy az ülés és a műanyag közt mivel szoktátok kitakarítani a koszt? Nekem nem fér be a porszívó kis keféje se.Vegyem ki az ülést és úgy ?
VAgy valami trükk van rá ?
Köszönöm Válaszotokat :)
Corolla e9 Sedan 1.3
E9 Sedan 2E
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Az ülés és a váltóbox között ? Az én porszívócsövemhez van olyan szűkítő, ami pont befér oda.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: doki »

Arra gondoltam persze.De azzal a szűkítővel nem bírom alaposan kiszívatni :(
E9 Sedan 2E
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Hajtogathatsz kartonpapírból egy vékonyabb szűkítőt, azt meg széles ragasztószalaggal felrakod a csőre.
Az ülést persze célszerű teljesen előretolni, majd teljesen hátra.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: doki »

Köszönöm.:)
E9 Sedan 2E
Davise
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014 feb. 11, 07:05 pm

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Davise »

Köszönöm Jorn, a kései válaszért, pedig bocsánat, de nem találtam a hozzászólást, gondolom a moderátorok elpakolták. Köszönöm!
zoltannovak
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014 márc. 26, 05:16 pm

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: zoltannovak »

Hellosztok! Corolla e12-őm van. 2003-mas 105 ezer kilometerrel. Az a problemam, hogy a valto nehezen jár. Ha nem mety a kocsi es csak ugy valtogatok lehet hallani nyikorgast is mintha egy deka zsir nem lenne sehol. A valto rudazaton Kerdem, hogy ilyrnkor hol kell megzsirozni egyaltalan lehet e valahol vagy teljesen rossz helyen kapisgalok. Udv!
jabel
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2008 jún. 17, 07:33 pm
Autód gyártási éve: 2004
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: jabel »

Sziasztok!
Az E12-es corollánkon egy mosás közbeni baleset során elrepedt az antenna alatti műanyagburkolat, ami a kis menetes pöcköt tartja (ami az antennát tartja).
Itthon nem igazán találtam, van esély, hogy árulnák valamerre (legjobb csak a műanyagburkolat lenne külön, nem szeretnék fél autót venni jópár deákért.) Merre lenne érdemes keresgélni?
Illetve valakinek van ötlete/tippje/leírása, hogy mennyire kell visszabontani, hogy leszedhető legyen?

http://www.ebay.com/itm/9-Amplified-Roo ... 0997644075
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Hát ez egy drága mosásra sikerült... :?

A gyári, új ára horror, mivel csak kompletten kapható. Utángyártott nincs elvileg, bontóban érdemes keresgélni.

Mindenképpen tetőkárpit bontós művelet lesz...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
ibituba73
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012 máj. 05, 11:17 am

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: ibituba73 »

Üdv.
Egy hete van meg az autóm,olajat akarok cserélni benne,de azt sem tudom,hogy mennyi kell bele.
96-os 1,3 xli 4E-FE.
Megmondaná valaki mennyi motor olajat vegyek és milyen olajszűrőt?Gondolom valami 10-40-es olaj kell bele.
Vagy ha tudnátok valami linket ahonnan le lehet tölteni valami service manualt?
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Jorn »

ibituba73 írta:Üdv.
Egy hete van meg az autóm,olajat akarok cserélni benne,de azt sem tudom,hogy mennyi kell bele.
96-os 1,3 xli 4E-FE.
Megmondaná valaki mennyi motor olajat vegyek és milyen olajszűrőt?Gondolom valami 10-40-es olaj kell bele.
Vagy ha tudnátok valami linket ahonnan le lehet tölteni valami service manualt?
Ha ennyi kérdőjeles rész van, akkor biztosan bele akarsz vágni egyedül ?
Érdemes lenne egyszer végignézned, ahogyan egy szerelő lecseréli, és csak utána próbálkozni.
Sokat lehet ellesni, milyen olajszűrő leszedőt használ, egyáltalán hogyan lehet jól hozzáférni a szűrőhöz, milyen sorrendben érdemes csinálni, a leeresztő csavarhoz új alátét kell-e... stb.
Nem kioktatás, csak jótanács.

Az olaj témában van egy külön topik, jó nagyokat lehet vitatkozni a témán... :) Kérdés, hogy az autóhoz 20 éve adott kézikönyv szerinti olajat teszel-e bele (csak tippelek, 10W-30 lehetett), vagy mást. Én szintetikus 5W-40-et teszek a 4A-FE-be. Pont most próbáltam, egy csúcsminőségű 10W-40-ből sem eszik lényegesen kevesebbet, viszont árban majdnem ugyanaz a kettő, de az 5W-40-el érezhetően finomabb, halkabb, sportosabb... és hát télen is előnyösebb. Mindenki maga dönt.

Ha komolyabban akarsz szerelgetni otthon, akkor érdemes megvenni a Haynes szervíz manuált, kb. 8 ezer Ft, Maróti könyvkereskedésre keress rá. Fotókkal ellátott stb. szóval nem is érdemes szkennelni, másolni, mert akkor a fotók már nem látszanak jól, és hát 1-2 szerelés, és behozza az árát.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése