Segítség kellene!
Davise Corolla-ja->Segítség!
Sajna a tél rátette a kezét az autómra, mégpedig sikerült az egyik kanyarban a frontális ütközést elkerülve árokba landoltatni a gépjármûvet. Mikor az autó már megjárta az árkot és ott találkozott egy szépen megtermett akácfával, akkor úgy döntött, hogy a fizika törvényeit betartva elemelkedik a földtõl. A lokális repülést, a kereszt irányú vízszintet elhagyva, a jobb oldali két keréken fejezte be és szerencsémre úgy döntött, hogy talpon marad. Jómagam a fával való találkozás után már csak a hó, az ég és a nap látványának emléke maradt meg és újra az úton tértem magamhoz menetiránynak megfelelõen a sávomban. Úgy néz ki tudattalan szabályozó rendszerem mûködött. A totálkár gondolatával szálltam ki teljes épségben és meglepõdtem! Az elsõ lökhárító alatti idom kettétörésén (ahol találkozott a fával) kívül semmit nem fedeztem fel a gépjármûvön. A nyomok dokumentálása és vizsgálata és az akkumulátor helyére terelése után indultam újra útnak.
Sajnos a helyszíni szemlén számos probléma nem került feltárásra. Ezek pontos elemzését látatlanba, javítási lehetõségeit, szükséges alkatrészek beszerzésének helyeit szeretném tõletek kérni! (persze, ha a moderátorok megengedik)
Tehát kezdeném a hibalistát:
-a lengéscsillapítók a tél elején 50%(elöl) és 30%(hátul) állapotban voltak. A tél elõrehaladtával érzésre puhább lett a futómû. A porvédõk szinte már nem is voltak az autón, szóval valószínû meghaltak. (jelezném, hogy a tél elején vettem, tehát az akkori állapotáért nem én vagyok a felelõs és a lengéscsillapítók rossz, de mûszakilag elfogadható állapotának tudatán kívül nem volt semmi baja)
-az autó hátuljának egyik oldala pár centivel mélyebben ült, mint a másik. A baleset után az elején is megfigyelhetõ ez, nagyobb mértékben és az van lejjebb, amin landolt.
->még nem szedtem le a kerekeket és így nem látszik, hogy tört volna. A véleményeteket szeretném kérni, hogy a lengéscsillapítóból milyet érdemes vásárolni és hogy a rugók cserések-e vagy nem szerintetek? Ha a rugók cserélendõek, akkor nem zárkózom el a keményebb futómû gondolatán, ehhez szeretném a véleményeket, nem szeretném, h üljön, csak, hogy keményebb legyen. Tisztában vagyok a hátrányaival, de egy ilyen idõs autónál, már nem foglalkoznék velük. (természetesen nem fogkirázósra szeretném)
-Az elsõ lökhárító alatti idom kettétört. Az után gyártott alapozott darab 5000Ft körül találtam. A problémám, hogy nekem sajnos egy elég érdekes színû jármûvem van, amin minden idom színre fújt. Kérdésem lenne, hogy mennyibe kerülne az új fényezése, mert errõl infóm nincs? Illetve érdemes-e hegesztetni, annak a költségei? Végül az után gyártott darabhoz mellékelt képen nincs hely a kör alakú ködlámpának. Lehet kapni olyat, amin van?
-Hátul, a lökhárító alatti mûanyag idomon is találtam törést, ezt az idomot azonban nem találtam sehol után gyártva, tehát mik a lehetõségek?
-Az autó 70-tõl rázta a kormányt, amit a baleset utáni keréknyomások ellenõrzése és beállítása után eltoltam 85-re. Ez valószínû a landolt felnin történõ csorba tehet ami elég csúnya, de ez most nem gond. Hanem! a keréknyomás beállítás után elkezdett alig, hangsúlyozom alig! jobbra húzni!, tehát a sérült felni irányába. valószínû ütést kapott a kerék ütközéskor, tehát akár a kormánymû is sérülhetett, de õszintén, a húzás mértéke inkább futómû beállítás hiányra utal nekem. (ja és a kormányt ferdén kell tartani, h egyenesen mennyen 15-20 fokot)
-Durván rázós úton a sérült felnivel ellátott futómû elkezd zörögni. Nagy döccenõknél tompa ütés szerû hang. Ismerõs azt mondta, hogy "kutyacsont". Mi lehet szerintetek? Az autón szerintem még egyik szilent sem lehetett cserélve, de a tél elõtti állapotuk, a téligumik feltételekor ellenõrizve jó volt.
Ennyi volt az eddig felfedezett kársor, szeretném, ha véleményeket, megoldásokat, alkatrészek típusát, azok beszerzési helyét, esetleg árát írnátok, hogyha ez esetlegesen valakinek a tudomásában van. Elõre is köszönöm a segítséget! Ja és mielõtt elfelejteném! Ez egy:
Toyota Corolla 1.6 Hatchback 1998-ból, "gyönyörû" mustár sárga színben.
Sajnos a helyszíni szemlén számos probléma nem került feltárásra. Ezek pontos elemzését látatlanba, javítási lehetõségeit, szükséges alkatrészek beszerzésének helyeit szeretném tõletek kérni! (persze, ha a moderátorok megengedik)
Tehát kezdeném a hibalistát:
-a lengéscsillapítók a tél elején 50%(elöl) és 30%(hátul) állapotban voltak. A tél elõrehaladtával érzésre puhább lett a futómû. A porvédõk szinte már nem is voltak az autón, szóval valószínû meghaltak. (jelezném, hogy a tél elején vettem, tehát az akkori állapotáért nem én vagyok a felelõs és a lengéscsillapítók rossz, de mûszakilag elfogadható állapotának tudatán kívül nem volt semmi baja)
-az autó hátuljának egyik oldala pár centivel mélyebben ült, mint a másik. A baleset után az elején is megfigyelhetõ ez, nagyobb mértékben és az van lejjebb, amin landolt.
->még nem szedtem le a kerekeket és így nem látszik, hogy tört volna. A véleményeteket szeretném kérni, hogy a lengéscsillapítóból milyet érdemes vásárolni és hogy a rugók cserések-e vagy nem szerintetek? Ha a rugók cserélendõek, akkor nem zárkózom el a keményebb futómû gondolatán, ehhez szeretném a véleményeket, nem szeretném, h üljön, csak, hogy keményebb legyen. Tisztában vagyok a hátrányaival, de egy ilyen idõs autónál, már nem foglalkoznék velük. (természetesen nem fogkirázósra szeretném)
-Az elsõ lökhárító alatti idom kettétört. Az után gyártott alapozott darab 5000Ft körül találtam. A problémám, hogy nekem sajnos egy elég érdekes színû jármûvem van, amin minden idom színre fújt. Kérdésem lenne, hogy mennyibe kerülne az új fényezése, mert errõl infóm nincs? Illetve érdemes-e hegesztetni, annak a költségei? Végül az után gyártott darabhoz mellékelt képen nincs hely a kör alakú ködlámpának. Lehet kapni olyat, amin van?
-Hátul, a lökhárító alatti mûanyag idomon is találtam törést, ezt az idomot azonban nem találtam sehol után gyártva, tehát mik a lehetõségek?
-Az autó 70-tõl rázta a kormányt, amit a baleset utáni keréknyomások ellenõrzése és beállítása után eltoltam 85-re. Ez valószínû a landolt felnin történõ csorba tehet ami elég csúnya, de ez most nem gond. Hanem! a keréknyomás beállítás után elkezdett alig, hangsúlyozom alig! jobbra húzni!, tehát a sérült felni irányába. valószínû ütést kapott a kerék ütközéskor, tehát akár a kormánymû is sérülhetett, de õszintén, a húzás mértéke inkább futómû beállítás hiányra utal nekem. (ja és a kormányt ferdén kell tartani, h egyenesen mennyen 15-20 fokot)
-Durván rázós úton a sérült felnivel ellátott futómû elkezd zörögni. Nagy döccenõknél tompa ütés szerû hang. Ismerõs azt mondta, hogy "kutyacsont". Mi lehet szerintetek? Az autón szerintem még egyik szilent sem lehetett cserélve, de a tél elõtti állapotuk, a téligumik feltételekor ellenõrizve jó volt.
Ennyi volt az eddig felfedezett kársor, szeretném, ha véleményeket, megoldásokat, alkatrészek típusát, azok beszerzési helyét, esetleg árát írnátok, hogyha ez esetlegesen valakinek a tudomásában van. Elõre is köszönöm a segítséget! Ja és mielõtt elfelejteném! Ez egy:
Toyota Corolla 1.6 Hatchback 1998-ból, "gyönyörû" mustár sárga színben.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Lengéscsillapító:
Kayaba (KYB), a hátsó porvédõt nehéz beszerezni, erre készülj fel (vagy univerzális, vagy gyári (6000/db...), vagy olyan gyári, ami egyben van a toronyszilenttel (az árát el lehet képzelni...
Hátulra nekem konkrétan ez került be: KYB 334178-79 pár, ütközõk Monroe PK112, plusz a gyári, toronyszilentes porvédõk...
A hátulja szerintem lehet, hogy azért dõl, mert az egyik lengéscsillapító meghalt. Lenyomod, és ha rugózik, akkor ez van.
Egy kisebb idom színre fújását 20-30 ezer forint körül képzeld el. Persze lehet, hogy van valakinek haver, aki olcsóbban csinálja...
A futómûvet sajnos nemigen lehet állítani, csak a sérült elemek cseréjével... valószínûleg az egyik kereked picit hátrébb került az ütközéskor.
A kormányrázás az lehet kiegyensúlyozatlanság, ami sérült felninél nem csoda.
Kutyacsont az a stabilizátor pálca. (sokmindentõl kopoghat, akár ettõl is... de ezt bármelyik valamirevaló autószerelõ ki fogja tudni sakkozni) Sokan gyártják, fogyóeszköz. Stabilizátor szilenteket is érdemes cserélni, nekem attól koppant.
Kayaba (KYB), a hátsó porvédõt nehéz beszerezni, erre készülj fel (vagy univerzális, vagy gyári (6000/db...), vagy olyan gyári, ami egyben van a toronyszilenttel (az árát el lehet képzelni...
Hátulra nekem konkrétan ez került be: KYB 334178-79 pár, ütközõk Monroe PK112, plusz a gyári, toronyszilentes porvédõk...
A hátulja szerintem lehet, hogy azért dõl, mert az egyik lengéscsillapító meghalt. Lenyomod, és ha rugózik, akkor ez van.
Egy kisebb idom színre fújását 20-30 ezer forint körül képzeld el. Persze lehet, hogy van valakinek haver, aki olcsóbban csinálja...
A futómûvet sajnos nemigen lehet állítani, csak a sérült elemek cseréjével... valószínûleg az egyik kereked picit hátrébb került az ütközéskor.
A kormányrázás az lehet kiegyensúlyozatlanság, ami sérült felninél nem csoda.
Kutyacsont az a stabilizátor pálca. (sokmindentõl kopoghat, akár ettõl is... de ezt bármelyik valamirevaló autószerelõ ki fogja tudni sakkozni) Sokan gyártják, fogyóeszköz. Stabilizátor szilenteket is érdemes cserélni, nekem attól koppant.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- doki
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy az ülés és a műanyag közt mivel szoktátok kitakarítani a koszt? Nekem nem fér be a porszívó kis keféje se.Vegyem ki az ülést és úgy ?
VAgy valami trükk van rá ?
Köszönöm Válaszotokat
Corolla e9 Sedan 1.3
Olyan kérdésem lenne hogy az ülés és a műanyag közt mivel szoktátok kitakarítani a koszt? Nekem nem fér be a porszívó kis keféje se.Vegyem ki az ülést és úgy ?
VAgy valami trükk van rá ?
Köszönöm Válaszotokat
Corolla e9 Sedan 1.3
E9 Sedan 2E
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Az ülés és a váltóbox között ? Az én porszívócsövemhez van olyan szűkítő, ami pont befér oda.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- doki
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Segítség kellene!
Arra gondoltam persze.De azzal a szűkítővel nem bírom alaposan kiszívatni 
E9 Sedan 2E
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Hajtogathatsz kartonpapírból egy vékonyabb szűkítőt, azt meg széles ragasztószalaggal felrakod a csőre.
Az ülést persze célszerű teljesen előretolni, majd teljesen hátra.
Az ülést persze célszerű teljesen előretolni, majd teljesen hátra.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Segítség kellene!
Köszönöm Jorn, a kései válaszért, pedig bocsánat, de nem találtam a hozzászólást, gondolom a moderátorok elpakolták. Köszönöm!
-
zoltannovak
- Újonc

- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014 márc. 26, 05:16 pm
Re: Segítség kellene!
Hellosztok! Corolla e12-őm van. 2003-mas 105 ezer kilometerrel. Az a problemam, hogy a valto nehezen jár. Ha nem mety a kocsi es csak ugy valtogatok lehet hallani nyikorgast is mintha egy deka zsir nem lenne sehol. A valto rudazaton Kerdem, hogy ilyrnkor hol kell megzsirozni egyaltalan lehet e valahol vagy teljesen rossz helyen kapisgalok. Udv!
-
jabel
- Visszajáró

- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2008 jún. 17, 07:33 pm
- Autód gyártási éve: 2004
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Az E12-es corollánkon egy mosás közbeni baleset során elrepedt az antenna alatti műanyagburkolat, ami a kis menetes pöcköt tartja (ami az antennát tartja).
Itthon nem igazán találtam, van esély, hogy árulnák valamerre (legjobb csak a műanyagburkolat lenne külön, nem szeretnék fél autót venni jópár deákért.) Merre lenne érdemes keresgélni?
Illetve valakinek van ötlete/tippje/leírása, hogy mennyire kell visszabontani, hogy leszedhető legyen?
http://www.ebay.com/itm/9-Amplified-Roo ... 0997644075
Az E12-es corollánkon egy mosás közbeni baleset során elrepedt az antenna alatti műanyagburkolat, ami a kis menetes pöcköt tartja (ami az antennát tartja).
Itthon nem igazán találtam, van esély, hogy árulnák valamerre (legjobb csak a műanyagburkolat lenne külön, nem szeretnék fél autót venni jópár deákért.) Merre lenne érdemes keresgélni?
Illetve valakinek van ötlete/tippje/leírása, hogy mennyire kell visszabontani, hogy leszedhető legyen?
http://www.ebay.com/itm/9-Amplified-Roo ... 0997644075
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Segítség kellene!
Hát ez egy drága mosásra sikerült...
A gyári, új ára horror, mivel csak kompletten kapható. Utángyártott nincs elvileg, bontóban érdemes keresgélni.
Mindenképpen tetőkárpit bontós művelet lesz...
A gyári, új ára horror, mivel csak kompletten kapható. Utángyártott nincs elvileg, bontóban érdemes keresgélni.
Mindenképpen tetőkárpit bontós művelet lesz...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Re: Segítség kellene!
Üdv.
Egy hete van meg az autóm,olajat akarok cserélni benne,de azt sem tudom,hogy mennyi kell bele.
96-os 1,3 xli 4E-FE.
Megmondaná valaki mennyi motor olajat vegyek és milyen olajszűrőt?Gondolom valami 10-40-es olaj kell bele.
Vagy ha tudnátok valami linket ahonnan le lehet tölteni valami service manualt?
Egy hete van meg az autóm,olajat akarok cserélni benne,de azt sem tudom,hogy mennyi kell bele.
96-os 1,3 xli 4E-FE.
Megmondaná valaki mennyi motor olajat vegyek és milyen olajszűrőt?Gondolom valami 10-40-es olaj kell bele.
Vagy ha tudnátok valami linket ahonnan le lehet tölteni valami service manualt?
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Ha ennyi kérdőjeles rész van, akkor biztosan bele akarsz vágni egyedül ?ibituba73 írta:Üdv.
Egy hete van meg az autóm,olajat akarok cserélni benne,de azt sem tudom,hogy mennyi kell bele.
96-os 1,3 xli 4E-FE.
Megmondaná valaki mennyi motor olajat vegyek és milyen olajszűrőt?Gondolom valami 10-40-es olaj kell bele.
Vagy ha tudnátok valami linket ahonnan le lehet tölteni valami service manualt?
Érdemes lenne egyszer végignézned, ahogyan egy szerelő lecseréli, és csak utána próbálkozni.
Sokat lehet ellesni, milyen olajszűrő leszedőt használ, egyáltalán hogyan lehet jól hozzáférni a szűrőhöz, milyen sorrendben érdemes csinálni, a leeresztő csavarhoz új alátét kell-e... stb.
Nem kioktatás, csak jótanács.
Az olaj témában van egy külön topik, jó nagyokat lehet vitatkozni a témán...
Ha komolyabban akarsz szerelgetni otthon, akkor érdemes megvenni a Haynes szervíz manuált, kb. 8 ezer Ft, Maróti könyvkereskedésre keress rá. Fotókkal ellátott stb. szóval nem is érdemes szkennelni, másolni, mert akkor a fotók már nem látszanak jól, és hát 1-2 szerelés, és behozza az árát.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)