Motor, hajtás

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Toytib írta:A váltó megvásárolva :)
2JZ-hez?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azt nem hiszem, hogy kibírná... :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Neeeeem!

Butítani fogom az autómat, mert használhatatlan így ahogy most van.
Vannak elméleteim, de nem szeretek velük dobálózni mint sokan mások.
Eddig meg vannak a cuccaim a 7A-GTE-hez úgy nagy vonalakban, de letettek most nálam egy 3S-GE-t amiben látok fantáziát szívóként is, de még a feltöltés sem kizárt.
Nagyon el kell gondolkodni hogy mire akarja az ember használni az autóját.
Most jöttem rá hogy az a szlogen hogy "lóerõbõl sosem elég" azért nem állja meg a helyét, illetve csak részben.
A sok lóerõ egyenlõ nagy tömeggel és soksok fogyasztással, ami az 500Ft-os benzinnel nem túl barátságos.
No meg az állandó alkatrész fogyás sem elhanyagolandó.
Jelenleg az autóm olyan 400ló és jóval 500Nm nyomaték feletti, ami erõsen igénybe vesz mindent.
Jó volt, szép volt, ilyen is volt jeligével meg fogok hamarosan válni a motor és erõátviteltõl, had okozzon másnak is legalább annyi örömöt, amennyit nekem az utóbbi két évben.
A leg szimpatikusabb megoldás a 3S-GE lenne a 6os váltóval, teljesen használható 160paci és még nyomaték is van hozzá.
Valószínûleg ez lesz a megoldás, de még agyalás van. Így még nem is lenne annyira túlsúlyos és használható maradna a mindennapokra :)
Ezt az utolsó jellemzõt a mostani összeállítással nem igazán lehet elmondani.
Tehát ezért csaptam le a váltóra, bár nem tudom még mi lesz kuplung harang ügyileg :roll:
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Bar kozel sem ertek hozza annyira, mint Te, de az 1G sem rossz alternativa szerintem: megmarad a 6 hengeres hang, nem is olyan rohadt nehez, passzol hozza a valtod, es letezett belole kompresszoros es turbos valtozat is gyarilag. (Lexus IS200 TTE pl.)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

montoya írta:Bar kozel sem ertek hozza annyira, mint Te, de az 1G sem rossz alternativa szerintem: megmarad a 6 hengeres hang, nem is olyan rohadt nehez, passzol hozza a valtod, es letezett belole kompresszoros es turbos valtozat is gyarilag. (Lexus IS200 TTE pl.)
Jó a megközelítés, de hosszú a 6henger.
Nagyon elõre kerül a súlypontja az AE86-nak.
Nekem spec a kompresszor nem a szívem csücske.
Ha már feltöltõ, akkor turbó.
A kompresszor nekem olyan mint a guminõ, azzal is el lehet játszani, de az igazi játék csak turbinával lehet.
Hú ezzel most biztosan magamra haragítok sok mindenkit, de sebaj :)
Önmagában az 1G motor, eléggé õskövület, ami persze nem azt jelenti hogy xar, de nem az én zsánerem.
Hozzáteszem hogy annak a turbósítása is egy igen komoly összeg és ott lennék ahol a part szakad.
Turbóval, intercoolerrel, hosszú 6hengeres motorral amiben a zárhíd elé kerül minden hûtõ,(víz,olaj,intercooler) újra ugyanolyan orrnehéz lenne az autóm mint most.
Higgyétek el hogy nem csak a lóerõ számít egy jól autózható jármûhöz.
Sokkal többet ér egy jó súlyelosztás, egy jó futómû,egy jó kormányozhatóság,egy jó speer és persze a súly-lóerõ arány.
Tehát egy 1tonnás autóhoz aminek a súlyelosztása 45-55, teljesen ideális a tényleges 150-160lóerõ.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Vilagos a dolog, es ertem is, csak valahogy a 3S-G picit derogalonak tunik a 6 henger utan. Nem a teljesitmeny miatt, hanem a hang, jaraskultura, stb.
Sulyelosztas szempontjabol egy hatra tolt alu v6 lenne az idealis, nem? Pl. 4GR-FSE
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

montoya írta:Vilagos a dolog, es ertem is, csak valahogy a 3S-G picit derogalonak tunik a 6 henger utan. Nem a teljesitmeny miatt, hanem a hang, jaraskultura, stb.
Sulyelosztas szempontjabol egy hatra tolt alu v6 lenne az idealis, nem? Pl. 4GR-FSE
Na erre nem számítottam!
Ez a következõ kártya amit ki szerettem volna játszani, de belecsaptál a lecsóba.
Az egyik leg ideálisabb megoldás és vannak ilyen irányban is gondolataim, de ott meg a kipufogó rendszer egy fél vagyon és ahhoz írható ECU is kellene, mert csak autómata váltósban létezik ha jól tudom.
Tehát ha nem csillagászati összegekben gondolkodok, akkor még mindig a 3S marad :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Ertheto a problema. Megneztem most, meg az IS250C is csak automataval kaphato... wtf?!

Ezek a kisebb 6 hengeres mocik miert haltak amugy ki? Ennyire dragak, vagy ennyire nincs igeny a pluszra, amit nyujtanak? Pl. az 1G, a Mazda K sorozata (ott meg 1.8 V6 is volt), BMW-nek is volt mar 2 literben is l6-ja... Most meg a 2.5 V6 is feher hollo, inkabb 3L korul kell oket keresgelni.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Az emissziós normák valamilyen okból kifolyólag jobbak a kevés hengeres motoroknál.
Lásd a mostanában igen elterjedt 3hengeres motorokat.
Nálam sokkal okosabb mérnökök ezt jobban tudják :)
Sajnos ez van :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Toytib írta:Az emissziós normák valamilyen okból kifolyólag jobbak a kevés hengeres motoroknál.
Lásd a mostanában igen elterjedt 3hengeres motorokat.
Nálam sokkal okosabb mérnökök ezt jobban tudják :)
Sajnos ez van :)
pl,ha jól tudom a bmw is 3hengerest nyomat idéntõl,és asszem a sor6tól megválnak...
nem feltétlenül rossz egy 3 hengeres,bevásárolni,meg hosszabb távra a kis fogyasztás miatt..:D vagy pl mindennap melóba járni..
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

3S-es (GE, GTE) mocikhoz legalább szarásig van alkatrész, és szerintem feleannyiért, mint a fent említett motorvariációkhoz.
Vágjál bele Tibcsi, és ha bevált, szerintem kezdheted majd a sorozatgyártást! :wink:
Vagy ha azt nem is, legalább dokumentálj mindent :D
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning »

eladó!
3age FWD váltó kuplungszerkezettel 20eft
3sge gyújtáselosztó fedél és rotor zsír új 1500ft
illetve 2e motor fel lett újítva viszotn 500km után megint elkezdett füstölni így kicseréltem inkább... irányár: 20eft ha érdekel valakit és lát benne fantáziát!
tel:30/339-9030
EE90 LIFTBACK (4afe 110le 16v) Xtreme
E11 LIFTBACK (4afe 110le 16v automata)
totoya pisti
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012 feb. 15, 10:07 pm
Tartózkodási hely: jászberény

Hozzászólás Szerző: totoya pisti »

sziasztok én egy vadi uj tag vagyok, egy 89es liftbachom van és karebigondokkal küszködöm ha van valakinek valami ötlete szivesen fogadnám
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

totoya pisti írta:sziasztok én egy vadi uj tag vagyok, egy 89es liftbachom van és karebigondokkal küszködöm ha van valakinek valami ötlete szivesen fogadnám
Szia!
Van egy "Csináld magad/autószerelés" topic, azonbelül meg egy "Karburátor problémák" altopic. Olvasd végig és ha nem kaptál választ akkor majd oda írj ezzel kapcsolatban vagy ott fejtsd ki a problémát.
Amúgy üdv a klubban, reméljük sok hasznos infót találsz itt! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

http://racing-bazar.hu/alkatresz/hajtas ... eges_valto

Valaki Gt-ibe? Szuper jó áron van és még harangot sem kell cserélni.
Az enyémen látjátok elõnyeit. Jobb fogyasztás és a sebességekben is picivel fickósabb lesz. Egyáltalán nem bántam meg!
Nevetséges ár érte, ha jó!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése