Oldal: 29 / 50

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:41 am
Szerző: mandras
Szia!

Köszönöm! Javítottam.
Azt hittem ECU, nem az enyém volt az autó, örököltem, és nem sikerült teljesen utánanézi.
Toyokhoz nem értek, Nissan-om van.. :)

Pacsker írta:Az nem ECU :)
Karbis az autód.

Ez "Emission Control" vezérlõ automatika.
Már azthittem a leírásból , hogy Zoo.Hun megfogta az Isten lábát és E8 Liftback GT. :)

Elküldve: 2011 szept. 27, 09:59 am
Szerző: Zoo.HUN
Én azzal fognám, ha megkapnám végre azt a melót...
Akkor lesz projekt is!

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:10 pm
Szerző: Zoo.HUN
Tud valaki szerezni üzemanyag szivattyút AE82GT hez? macerás kicserélni? Kb mennyibe kerülne? Köszi!
Egy ötlet, kannából nem lehet felszivatni az üzemanyagot a motorba csak úgy enélkül a szivattyú nélkül ugye, fõleg nem több 1000 kmen keresztül?

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:12 pm
Szerző: Pacsker
Beszerezhetõ. Ha a kis GT-re gondolsz, akkor, ha jól emlékszem, már kiszedte a tulaj, így nem lesz gond a beroohadt csavarokkal. Nem olyan nehéz cserélni.
Más típusé (motoré) is jó bele. Reálisan 5-15 ezer ft-ért szerzel hozzá használtat.
Mit tervezel? :)

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:13 pm
Szerző: Zoo.HUN
Milyen kis GT???? lemaradtam?

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:14 pm
Szerző: Pacsker
kanorbié

Elküldve: 2011 szept. 27, 08:20 pm
Szerző: Zoo.HUN
Ja az. De nem adja el, legalábbis nekem azt mondja. Nem ez nem az országba van, ez a baja, elvileg csak ennyi, meg a kora, és ha volna rajta vizsga, akkor el lehetne hozni, úgy hogy ott megvenni, megcsinálni gyorsba, vinni olajat, meg szûrõt hozzá, és gyerünk. Franciába van amúgy, elvileg 200e KM és le lehetne alkudni annyira amennyi pénzem éppen van. Franciául nem beszélek mukkot se, de meg tudnám szervezni. Regadó ha kéne rá az 100e azt kiszámoltam, elhozatni nem érdemes a szállítás 200e lenne az meg túl sok, annyiért van ép állapotú is. Na csak ennyi :)

Elküldve: 2011 szept. 28, 12:18 am
Szerző: Bohi
Nekem is cserélni kellett az enyémet. 3SFE pumpája ment bele, találni 5-10körül ja. Nekem a csavarok nem voltak berohadva, szépen megindult mind attól eltekintve, hogy nagyon ilyesztõen néztek ki. Hallottam valakitõl, hogy nem nagyon szoktak berohadni, sztem bátran! :wink:
Várjuk a fejleményeket!

Elküldve: 2011 szept. 28, 10:24 pm
Szerző: Zoo.HUN
Na kicsit mûvelõdtem. Tehát az autó Fr.oban van Septfonds ban. Kereskedõ árulja 350eu-ért üzemanyagszivattyú hibás benne. Szerintem 290-300 körül meg lehetne vele egyezni, 15e ftért le tudnák szervezni, hogy minden papírja adásvételi stb rendbe átírva a nevemre legyen, csak ki kéne jutni, fizetni, elvégezni helyben a javításokat és jönni haza. Vonattal macerás lenne, pedig mehetnék TGV-el is :)

Viszont volánnal, mivel 25év alatti vagyok, a környékre, 100km re a céltól el tudnék menni 27000ft ért, csak oda. Viszont akkor vinnem kéne szerszámokat, az uj szivattyút, meg olajszûrõt, olajat, attól függõen mennyire strapás, és ott cserélni.
Az út 1900km vissza, ha gond nélkül kibírná akkor csak az üzemanyagra és autópályára kéne, ami kb ha 8lit számolunk 3 tankolás, 1/45l nagyjából 55e ft.

Szal kb anyagiakba az autó árát leszámítva 110ezerbõl itthon lenne a kocsi ha hamubasült pogin élek addig és az utcán, meg a kocsiba alszom és nem jön közbe semmi :wink: El lehetne kerülni az autópályákat, meg németen keresztül jönni ausztriába meg nem vészes a matrica, de akkor a fogyasztás meg a táv nõne, szal ezen nem éri meg spórolni. Még térkép kéne, service manual, meg ilyen apróságok...Na?? Én megcsinálnám frankón, egy hét alatt megjárnám sztem :D
vélemény? nagyon beteg? Mint az autókereskedõkbe, csak ha lerobban akkor cse....hetem..Kép

Elküldve: 2011 szept. 28, 11:06 pm
Szerző: Csocsó
Elég merész vállalkozás egy ennyire random autóba beleugrani. A kereskedõ ott is kereskedõ, remélem érted a célzást. Ha az üzemanyagszivattyú csere után nem javul meg a kocsi, akkor szerinted mit fog mondani? Széttárja a kezeit és azt mondja, bocsi. Neked meg ott kezdõdik az igazi szopóroller. De igazából az 1900 km-en bárhol érhet gond egy ilyen ismeretlen autóval.

De amúgy az egész sztori sok sebbõl vérzik. 15e-ért neveden a kocsi? Azt meg hogy?
100 km a céltól 27k, a maradék 100-at stoppolod? A tömegközlekedés arrafelé nem olyan olcsó mint itthon, simán lehet, hogy még egy 10-es lesz, vagy még több.
Üzemanyag költség: nyugatra mindenhol drágább a benzin, így alaphangon 65k. Az autópályákat meg nagyon bátor vállalkozás lenne elkerülni, bár megoldható. Azt tudom, hogy az olaszoknál maguk az olaszok mondják, hogy este országutat felejtsd el, mert gondok lehetnek.
Mindenesetre további felmerülõ költségek biztos lesznek, nem lehet, vagy legalábbis nem érdemes úgy elindulni, hogy erre nem szánsz pénzt, mert megint a rizikót növeled. Mondjuk dobjunk rá egy 20-ast a maradék dolgokra.
Olaj, szûrõk legyne mondjuk 10k

Akkor ott tartunk, hogy: 100k a kocsi, mondjuk 15k a papírok (amit kizártnak tartok), 27k odaút, mondjuk még 10k amit ott el kell valamire költeni, hazaút 65+20k, sallangok 10k.
250k-nál jársz egy olyan autóért, ami lehet, hogy 100-at sem ér... És itt még csak az üzemanyagszivattyúval volt gond, és a kocsi annyira jó állapotú, hogy simán lenyom egyben 2000 km-t...

Elküldve: 2011 szept. 29, 08:38 am
Szerző: mandras
Elég merész vagy. :)
Szerintem találnál közelebb is autót.
Vagy vannak Magyar cégek, akik autók behozatalával foglalkoznak. Keres meg egyet és kérj ajánlatot!
A határhoz közeli bontókba is akad néha pár gyöngyszem. Csak állandóan nézni kell a kínálatot!
Ám ha van rá mód és lehetõség, én a helyedben trailerrel mennék. :)
És ahogy Csocsó írta, necces egy olyan autó amirõl semmit nem tudsz, az hogy azt mondta a csávó, hogy csak a pumpa rossz benne, kifizeted mész vele 200km lerohadt alattad, mi csinálsz, hogy jössz haza? Az autókereskedõ azt mondja amit te hallani szeretnél, ö a jutalékra hajt és hogy annak az autó helyére egy másikat be tudjon állítani, és ha te megvetted az autót 1km múlva lerohad visszaviszed hozzád se fog szólni!
Én hoztam már be bontásra Osztrákból,UK-ból autókat. Igaz Nissanokat, mert én azokkal foglalkozok(tam).
Ám ez a papírozás, hogy csak 15Eft és a neveden van nem így mûködik! 50 euróért biztos nem fogják a nevedre írni.
Másik dolog, hogy kint nem úgy mûködik mint itthon, kint az emberhez van egy rendszám rendelve vagy több is, és ha eladja az autót akkor a rendszámot leveszi, és felrakja az Új autójára. Ha bontásra hozod és esetleg a motort át akarod rakni akkor Kétnyelvû adásvételi, kinti forgalmi, és tüv papír kell hozzá.Utána itthon lehet papíroztatni.Arra meg készülj fel hogy, majd járhatod az okmányirodát. :)


Üdv.: Bandi

Ui.: Senkinek nem kell E8 alkatrész??? Olcsón adom... :(
Zoo.HUN írta: vélemény? nagyon beteg? Mint az autókereskedõkbe, csak ha lerobban akkor cse....hetem..[

Elküldve: 2011 szept. 29, 10:01 am
Szerző: Pacsker
Szeretem a kihívást, az izgalmat, a spontán dolgokat.
Vettem már autót sokszor nagy szívással, éjszakai út szélén rögtönzéssel (pl Fantás flakon üzemanyag tank), de ez az autó kinézetre nem nagyon éri meg, hogy egyáltalán foglalkozz a kérdéssel (annak ellenére, hogy megvannak a kis kerékjárat szélesítõk is).
Esetleg rakhatsz be egy rakás képet, hogy jobban átlássuk a helyzetet. (az a minimum, hogy minden apró porcikájáról kérsz jól megvilágított, nagy felbontású fotókat!!!)

Imádok külföldön járni, csodálni a nekünk meg nem adatott természeti kincseket. Emiatt még azt is mondanám, persze, menj országutakon, de az egész vállalkozás több sebbõl is vérzik!
Ahogy a többiek is leírták, olyannyira sok váratlan mûszaki és egyéb probléma léphet közbe, hogy azt fel se lehetne sorolni. Ha a legelejétõl kezdem, akkor az üzemanyag szivattyú azért szart be, mert az autóval nem mentek már HOSSZÚ évek óta, a benzinbõl kivált a sok hozzáadott tényezõ és ettõl szorult meg a pumpa (többet láttam már). Attól, hogy cserélsz szivattyút, az egész üzemanyag rendszert ki kéne tisztítani! Vagy Mi van, ha elfossa megát az egyik fék vagy kuplung munka/fõhenger? Állsz a semmi közepén, zéró nyelvtudással (a francia büszke és ha még tud is angolul, sokan csak azért se "árulják" el.) ismét taxi, stop, tömegközlekedés, valami bontó keresése, ami még több 100 km-re van. Akkor már szállás is kell, még több kaja, netán a kocsit is elszállítják az út szélérõl... Rendõrség, kiváltani az autót, leszedik a rendszámot (nemtudom mivel akarod hazahozni). A végén meg oda jutsz, hogy megbánod az egészet, mert szar a kocsi, de már megvetted, elfogy a pénzed és egy olyan szituációba találod magad, ami nemrég egy "ismerõsömmel" megesett: Mozgássérült Anyuka, automata E9-el svájcban. 2E-nek kikönyökölt a hajtókarja egy alagútban. Csak az, hogy onnan kivigyék, óriási pénzbe került. Majd egy helyi szervízes felvilágosította, hogy a javítás az autó értékének többszörösébe és akár több hónapba is kerülhet. Már annyira kivolt, hogy legszívesebben ott hagyta volna a kocsit és hazajött volna vonattal/busszal, de szóltak a Svájciak, hogy mivel külföldi autóról van szó és bontási értéket nem képvisel már, ezért környezetterhelési díjat kell fizetnie, hogy leadhassa egy bontóba/vastelepre. Ez az összeg olyan horribilis lett volna, hogy olcsóbb volt kihívni oda egy trélerest Magyarországról és hazaszállíttatni a kocsit!! (ez is több 100 ezer Ft volt!).
Gondolom átérzed mekkora szívás és milyen adósságokba, elkötelezettségekbe tudod magad könnyen sodorni egy kis mûszaki hiba miatt is.

Nem akartalak lehangolni, de ennyire kicentizett összeggel nem lehet elindulni! (legyen akár szó egy útzárról. Szlovákiába egyszer megszívtam a Tátrában hajnali 2-3 körül. Erdõtûz volt és csupán egy hegyet kellett kikerülnöm, hogy visszatérjek az útra. Sehol egy benzinkút, sõt még Korona se volt nálam. Imádkoztam, hogy Párkányba visszaérjek, de szerencsére Toyota Economy volt és sikerült :D ).
Kint sokkal nagyobb távolságok vannak és sok helyen ritkább úthálózatok, helyenként komoly hegyekkel, hágókkal, ahol a fogyasztást máshogy kell számolni.

Mindemellett sokszor az épp ész ellen is meg kell lépni dolgokat és tanácsolhatnám, hogy vágj bele, kérj kölcsön vész esetére 100 ezer Ft-ot, de az a baj, hogy a szakmai tudásod sincs meg az esetleges bajok Mac Gyver-kedésére. Nem bántani akarlak. Mély tiszteletem a fanatikságod iránt, de nagyon keveset szereltél még ahhoz, hogy egy esetleges problémát fel tudj mérni és meg tudj oldani.

A megoldás, a már említett kölcsöntõke a bajok kezelésére ÉS! vagy egy másik autó szakmai személyzettel :) , amivel kimentek (legrosszabb esetben vontatás!), vagy egy 3,5t-s tréler, amit itthon bérelsz és hazahozod magadnak. Semmiképp sem egyedül. Társaság is jobb és ha baj van, tudnak segíteni.

Ha tetszik és a többi kép alapján van benne fantázia, ha a fenti lehetõségek közül valamelyikkel bele tudsz vágni, akkor mindenképp tanácsolom, hogy vágj bele, mert egész életedbe maradandó emlék lesz. Ha még szívás is, akkor is késõbb megszépül és csak mosolyogni fogsz rajta!

Elküldve: 2011 szept. 30, 07:26 am
Szerző: Zoo.HUN
A lényeg hogy kezdjük kimeríteni a témát. Amúgy errõl a rendszámos dologról, hogy személyhez van rendelve még nem hallottam, az átírási költséget meg nem vettem bele, mert az olyan velejárója, alap. A másik, hogy nem szeretem kicentizni a pénzes dolgokat, ha nincs rá még egyszer ennyi, akkor inkább nem kell, de mindenképp fogok venni egy GT-t, mindent megörökítve beszámolóstul és ahogy nézem nem forintért lesz, csak szeretnék egy olyat ami üzemképesebb az meg 1000eur fölött van, szal gyûjteni kell még rá jócskán a mostani helyzet szerint :(

Tréleres sztorit azért vetettem el, mert kb 200ba kerülne, egyik ilyen cég 270et mondott rá, az meg elég sok, a másik meg hogy szeretnék én érte menni ha lesz rá pár szabad napom, és macerázni, tortúrázni. Tutkó lesz ilyen projekt, mikor minden meglesz hozzá.
Viszont ez a 3,5t tréler bérlés nem jutott eszembe, az nagy buli lehet, majd utánanézek mennyi a bérlés, gondolom 150bezzinpéz+napi25e..
Amúgy Ausztria, Németország ahonnan még vennék, de én egy darabot nem tudok, Olasz az kizárva a többi ország meg távoli, vagy nincs egy darab se.

Elküldve: 2011 szept. 30, 09:21 am
Szerző: Pacsker
Olasz miért van kizárva?

Elküldve: 2011 szept. 30, 10:34 am
Szerző: Zoo.HUN
Csak mert ott aztán, egy darabot se találtam fél év alatt. 1db Hacsi volt öszvissz corollából, németeknél is ritka, ink sedan van,és e9, ausztriába évente 2, finneknél csomó van de az messzi, spanyol 0...Franciábavolt eddig a legtöbb és legnormálisabb, máshol nincsen ez a típus.