Oldal: 27 / 63

Elküldve: 2011 okt. 21, 01:28 pm
Szerző: mixivik
nem akarok reklámozni,az egyik netes boltban néztem,viszont liftbackhez nincsen,de compacthoz,wagonhoz igen..gondolom az is jó kell hogy legyen az enyémbe,az 1c 1.8d motor az ugyanaz mindegy milyen a bódé

Elküldve: 2011 okt. 21, 02:43 pm
Szerző: Pacsker
Bátran vedd meg!

Elküldve: 2011 okt. 21, 11:03 pm
Szerző: Dr Corolla
Köszi mindenkinek a tanácsokat,hozzászólásokat!!Természetesen megfogadom amit tanácsoltok és észrevételeztek...
A motor nem eszi az olajat és tényleg jó állapotnak örvend :D
Így látatlanba mondjatok reális árakat,mennyiért lehetne hirdetni a 3zz-t hogy felkeltse az érdeklõdést!?thx everybody :roll:

Elküldve: 2011 okt. 22, 11:36 am
Szerző: bepi81
Szerintem a teljes cuccra kuplunggal ECUval együtt egy teljes motorgenerál árába lõdd be, aztán, ha valakinek nem kell kuplung, akkor azt árban elengedni. Nem akarom más f.szával verni a csalánt, tudom, hogy mindenkinek fontos a pénz (eladónak és vevõnek is), de így reálisabb alternatívát tudsz állítani a motorfelújítással szemben... :wink:

Elküldve: 2011 okt. 22, 05:33 pm
Szerző: Dr Corolla
Elhiszem,de azért az ugye nem annyira elfogadhatatlan ha minimálisan 250-300 közti értéknél húzom meg a vonalat?! :roll:

Elküldve: 2011 okt. 22, 05:39 pm
Szerző: montoya
Dr Corolla írta:Elhiszem,de azért az ugye nem annyira elfogadhatatlan ha minimálisan 250-300 közti értéknél húzom meg a vonalat?! :roll:
Én meg nem venném annyiért, de Te tudod... a 2zz került kb ennyibe, nem?

Elküldve: 2011 okt. 22, 05:51 pm
Szerző: bepi81
Szerintem egy 250.000Ft indulónak jó, legalábbis nem eltúlzott, amennyiben minden tekintetben jó kondiban van a motor. A probléma - amiért bizony alkutéma a dolog -, hogy látatlanban a vevõ vagy elhiszi, hogy nem eszi az olajat, vagy nem hiszi el.

Elküldve: 2011 okt. 23, 01:09 am
Szerző: Dr Corolla
A 2zz így kompletten ami nekem a 3zz-n van 400 alatt szóba se jöhet!De te tudod!Én is megbíztam az eladóban(amúgy meg rejtett hiba bármikor bármelyik motoron elõjöhet),de természetesen le lett csekkolva valamilyen szinten.Tehát a 250 reális lehet??

Elküldve: 2011 okt. 23, 02:31 pm
Szerző: bepi81
Jójó, de a 2ZZ az egy különleges sportmotor, persze, hogy megkérik az árát, erõsebb a kuplungja, más váltó kell hozzá.
Ezzel szemben az 1ZZ-3ZZ-4ZZ egy teljesen hétköznapi motor, amibõl több van fellelhetõ, - tudtommal - olcsóbbak az alkatrészek hozzá, stb.
Így kompletten a 250e szerintem reális induló ár. Azt persze nem tudom, hogy a piac mit hajlandó fizetni érte. (tudod, egy autó is hiába ér X összeget, ha a mai viszonyok között csak X-200.000-ért tud elkelni)
Ha tényleg jó a motor, akkor érv lehet mellette, hogy gyári, megbontatlan, de ahogy írtad is, rejtett hiba így is lehet benne. Pont emiatt kell csínnyán bánni a hirdetett árral, nem szabad elszállni.
Ellenben egy saját magad által finanszírozott motorfelújítás elvileg kevesebb hibát rejt, hiszen, tudod, mit raksz/rakatsz bele, így hajlamosabb az ember jobban bízni benne, mint egy "idegen" motorban...

Mindenesetre sok szerencsét a motor eladásához. :wink: (Tavaly én a 4db felnimet nyári gumikkal adtam el egyébként a piaci árak felett, mondták is, hogy ááá, ennyiért fel sem fognak hívni... szerencsére, nem volt sûrgõs, kitartottam, korrekt hirdetést adtam fel, a hibákról is fotókat, és 2,5 hónap alatt elment a szett.)

Elküldve: 2011 okt. 23, 03:56 pm
Szerző: Pacsker
Mindenféle sértés nélkül írom azt, amit fogok. Segíteni szeretnék!

Ott kezdõdik az egész, hogy örülsz, ha van egy E11-bõl származó 3ZZ-FE motorra (más, mint az E12-be való!) érdeklõdõ. Ártól függetlenül!!
Kevesebb baj volt velük, mint a 4ZZ-kkel, ergo ritkábban is szerelik. Ha egy 3ZZ elromlik, akkor az emberek 99,9%-a elõbb javítja, vagy újíttatja fel teljesen, minthogy akár fele olyan áron!! vegyen egy komplettet. Az elsõ okot már túltárgyaltátok (a vásárolandó egyed, ki tudja milyen állapotú, ki tudja hány km-t futott, beépítési garanciát nagyon kevesen adnak, nemhogy pár ezer km-est. Ráadásul ha saját magadnak felújít(tat)od, akkor tudod mi van benne, tudod, hogy minden alkatrész új és meddig nem kell hozzányúlni.) A második ok a motorszám. Tudsz adni róla számlát? Ami vagy külföldi autóról szól, vagy bontóból származik? (Gondolom nemhiszem).

Másik dolog. Ha keresnek 3ZZ-t, akkor is nagyrészt alkatrészt. Sajnos egyben nem sûrûn viszik el. Vagy szívósor (nagyon kelendõ), vagy szervószivattyú vagy társai. De egyben? Elõbb visznek még fûzött blokkot, vagy hengerfejet is, mint egybe motort.
Mondom a konkrét példát. Segítettem egy embernek eladni a 3ZZ-jét. (E11 G6 2001 HB)
Elõször ECU-val kábelkötegEKkel (motor, motortér és mûszercsoport!!), generátorral, önindítóval, minden sallanggal (de még vízcsövekkel is), új kuplung szettel, gyújtótrafókkal, szívósorral, leömlõvel, jó lengéscsillapítós motortartó bakkal, +többi bakkal, MINDENNEL!!!! + ECU-val, ami magába szart sem ér, mert a gyári imo egysége a saját kulcsához van tanítva és ehhez van párosítva az ECU. Mo-on csak pár ember tudja ezeket újra taníttatni (ha egyáltalán az E11-ét már lehet), ezért IMO egységgel, gyári kulcsokkal... lett feladva a hirdetés 150 ezerért. Hónapokig még csak érdeklõdõ sem volt. Aztán meghirdettem alkatrészenként! Csupán a szervószivattyút és a szívósort vitték el róla. Majd több hónapra rá az összeszerelt fûzött blokk+hengerfej+szelepfedél (vezérlés, ékszítárcsák, 1-2 kiegészítõ) csomagot vitték el 70, vagy 80 ezer Ft-ért. Az olaj nem dõlt belõle, volt benne vagy 70 ezer km. Svájci autó volt, ha jól emlékszem.

Lehet, hogy ér többet, ha kiszámolom Toyodiy-rõl az alkatrészek árát, de eladni? Az már más kérdés....
Persze találkoztam már olyannal, hogy hihetetlen drágán és hihetetlen gyorsan elkelt valami, de ez ritka mint a rózsaszín holló. A 400 ezer Ft megmosolyogtató volt, a 250-300 szerintem még mindig vészesen sok.
Ha el akarod adni, akkor alkatrésznek egyben hirdesd meg 120-130-ért, fényezd és írj le róla részletesen mindent. Vállalj rá garanciát. És engedj egy minimálisat ha alkudnak. Mindemellett drukkolj, hogy valaki keressen ilyet! (esetleg gondolkozz darabokban)

Ez a véleményem.

Elküldve: 2011 okt. 23, 08:10 pm
Szerző: Dr Corolla
korrekt!thx

Elküldve: 2011 okt. 23, 09:23 pm
Szerző: Pepe
Pacsker írta:Az összes 4A-FE variációt hagyjuk szerintem, mert nagyon sok volt.
87-88-tól gyártották 99-2000-ig. Csak itt Európában!
Volt Corolla-ban, Celica-ban, Carina-ban, Avensis-ben és ezek különbözõ generációiban. Volt vagy 4 féle befecskendezéssel, több szívósorral, gyújtással, dugóval, vákuumos és elektromos vezérléssel, EGR-el és anélkül, katalizátorral és anélkül... és ezek különbözõ kombinációjával. Sõt, relatív sok angol is volt Bosch rendszerrel, ami ugyancsak nagyon eltérõ.

Elõször is tisztázd, milyen Carina?! (Carina II, Carina-e), mikori évjárat és a legfontosabb, hogy mi az alvázszáma! Ez alapján többé kevésbé kideríthetõ, hogy milyen motor van benne.
Utána pedig mondhatod mit értetek felújítás alatt és hogy milyen alkatrészekre lenne szükségetek :)
Egy rövid beszámoló a Carina motorjáról.
Szét lett szedve a motor. Sajnos megfõzték a motort. Semmi víz nem volt benne, még a blokkban sem. Szóval egy kisebb fajta felújítást kell rajta véghez vinni.
dugattyúk,gyûrûk,szelepszálszimeringek,vezérmû, vízpumpa, hengerfejtömítés, hajtókarcsapágy... Ezeket kell rajta cserélni elsõre.
De ha már szét van szedve akkor a kuplungot is meg kéne nézni, szóval lehetnek még meglepetések.
Attila segítségével már kaptam is gyári árakat, meg körbe néztem a többi alkatrész kereskedõnél is. Amit látok, hogy az alkatrész ár 200-ban nem fog megállni... :( :(
A dugattyúknak (4db) van elég húzós ára. Ha esetleg valaki jártas ebben tudja-e hogy ha nem gyárit tesz bele az ember akkor milyet érdemes?
Vagy ez teljesen hülyeség és csak gyárit?
Valamint nézegettem még használt motorokat, de azok meg elég rizikósak hogy milyenek és hogy egyáltalán minden passzolna-e.
Szóval egyenlõre várakozó álláspont, a kocsi darabokban és alkatrészkeresés folyik.
Okos ötleteket szívesen várok :)

Elküldve: 2011 okt. 25, 07:52 pm
Szerző: Pepe
Valaki nem ismeri véletlenül a Sanico márkát? Dugattyút és gyûrûket gyárt és japán. Ennyit tudok!

Elküldve: 2011 nov. 06, 12:50 am
Szerző: Bohi
Van valakinek 4A motorja elfekvõben? A 4A és a 4A-F karbija teljesen más ugye?

Elküldve: 2011 nov. 06, 10:29 am
Szerző: Pacsker
Más a két karbi.
Ha BandiTercelnek kell a karbi, nekem lesz E8 4A-é (szívósor nélkül) sok sok vákuumszarral, de ezt majd a motoralkatrészek topicba tegyük fel.