Pacsker írta:(próbálj meg bal lábbal fékezni, de ne jöjjenek mögötted)
Én már próbáltam egy élmény
De kanyarban semmiképp nem próbálnám ki
Amúgy pár fékezés után már elég jól megy
Automatát gondolom már vezettetek
Egyszerûen az elsõ dolgom mindig az akármilyen kocsiba beülök, hogy a bal lábammal kinyomom a kuplungot... Automatánál természetesen ugyanígy megvan ez a reflex és a féket nyomogatom meg, de pszt Nem bírnám elviselni, hogy soha ne használjam a bal lábamat :S
Pacsker írta:Szerintem szimplán csak érzéki csalódás. Sokkal jobban nyomod a gázt, mert nincs ellenállása a lábadnak és szimplán ettõl megy jobban. (próbálj meg bal lábbal fékezni, de ne jöjjenek mögötted)
Ha tényleg jobban megy, akkor jöjj rá, hogy mitõl, mert valami korszakalkotó dolog lesz úgy érzem
A bal lábas féket már próbálgattam:-)Az tényleg kemény.
Hát nemtudom,hogy tudok-e ekkorát érzéki csalódni:-)
Arra gondoltam,hogy szétszedem és kicserélem a belsõ rugóját,hogy teljesen vissztudja húzni és legyen normális alapjáratom (a külsõ rugó nélkül is).Aztán majd meglátjuk.
Egyébként csak rosszul emléxem vagy tényleg két ív van rajta?Egy nagyobb-azon van most nekem a bowden meg egy kisebb.Ez csak az állítási lehetõség miatt van vagy van valami más szerepe is?
Toyota guru urak!
Kérdésem volna hozzátok. E11-hez vagy annak hasonszõrû kollégáihoz volt olyan kényelmi funkció, hogy egyet pöccintesz az indexkarra és az villog hármat? Sávváltó segédlet vagy valami ilyesmi.
Ha igen ahhoz mit kell cserélni? Relével meg egy kondival nem tudom elképzelni, hogy rendeltetésszerûen mûködjön. Gondolom elektronika csere, vagy valami ilyesmi.
Köszi a helpet!
birka007 írta:Toyota guru urak!
Kérdésem volna hozzátok. E11-hez vagy annak hasonszõrû kollégáihoz volt olyan kényelmi funkció, hogy egyet pöccintesz az indexkarra és az villog hármat? Sávváltó segédlet vagy valami ilyesmi.
Ha igen ahhoz mit kell cserélni? Relével meg egy kondival nem tudom elképzelni, hogy rendeltetésszerûen mûködjön. Gondolom elektronika csere, vagy valami ilyesmi.
Köszi a helpet!
Szép és jó, biztos meg lehet oldani valami idõzítõ vagy számlálóval, de épp a totalcaron cikkeztek róla, hogy nem biztos hogy jó az ilyen kintmaradó index, sõt elõfordulhatnak balesetveszélyes körülmények is....
Nem létzett belõle, csak az E15-ben és talán az E12-ben.
Apummal épp ezt az elektronikát gyártjuk. Pic-et kell programozni és elég bonyolult áramkört kell csinálni: ne legyen 3 és fél villogás, vagy 2, hanem pont 3 a különbözõ márkájú autók idõközei miatt. (magyarul számoltatni kell a villanást), Ha megpöccintjük és elengedjük, akkor ne utána kezdjen 3-at villogni, hanem beleszámlja a pöccintést. Mi számít pöccintésnek és mi tartásnak... Iszonyat bonyolult megkerülõ áramköröket is kell csinálni. Sõt olyan FAT-et, ami ugye a 2*24W+1*5W teljesítményen átfolyó áramot kezeli Amerikából kellett hozatnunk. Így is iszonyat probléma lépett fel. Ugye van pár típus, mint a Toyota, ami testet kapcsol és van a többi, ami pluszt! Sajnos egyelõre úgy néz ki két teljesen különbözõ elektronikát kell legyártani.
Nem akartam eddig lelõni a poént, de most ezen dolgozunk Apuval és, ha a család flottáján bevállik, akkor majd lehet belõle vásárolni. Szerintem nagyon fel tudnak dobni régebbi autókat ilyen kényelmi praktikus extrák, mint ez! Ráadásul egy egyszerû bekötési rajzal, ha ti rakjátok be netán, akkor még sikerélménnyel is gazdagodtok, hogy fejlesztgetitek a kis Toycit!
Hasonló extrákat szeretnék leprogramozni, mint pl beltérvilágítás késleltetõ, de ha közeledsz már a riasztó nyitására felgyullad, ha nem szállsz be ~öt másodpercig, elalszik, mjd ha beszállsz, megint kigyullad... Egyszóval intelligenset. Akár csomitérvilágítást kezelve is. Természetesen minden kigyulladása és kikapcsolása az izzónak szépen fokozatosan izlésesen.
Ezen felül riasztás utáni Elektromos ablak felhúzó modul. Ez is esetleg továbbfejlesztve és természetesen megpróbálva a piaci árak alatt maradni.
.
.
.
Amint elkészül az indexes, írom a teszt alatti mûködését.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
helló!Egy agyas kérdés!!Hogy tudom a legegyszerûbben átverni a motorvezérlõ elektronikát,hogy több üzemanyagot nyomjon a hengerekbe és egy kis plussz fordulatszám is jól jönne úgy kb 400-500 a 6500-ra Ja és a motor 4A-FE
TRD írta:helló!Egy agyas kérdés!!Hogy tudom a legegyszerûbben átverni a motorvezérlõ elektronikát,hogy több üzemanyagot nyomjon a hengerekbe és egy kis plussz fordulatszám is jól jönne úgy kb 400-500 a 6500-ra Ja és a motor 4A-FE
Yol van látom ez a dolog nem csak engem érdekel Bár nemtudom,hogy az légtömegmérõs-e vagy sem-az enyém az-így valszeg nem csak a többlet benzint kéne megoldani hanem a többet levegõt is Milyen yo a karbisoknak
Szóval az én elsõ kérdésem inkább az lenne,hogy-hogy lehet a légtömegmérõt felizgatni,vagy épp kizárni,hogy több levegõt kapjon?
Más kérdés....
Valaki tudna segíteni elméleti síkon váltóolajcserében?Nem csináltam még és nem volt lehetõségem sem,hogy tüzetesebben ránézzek,hogy hol lehet leengedni,feltöletni stb....Egyáltalán milyet érdemes venni?
Leengedés, feltöltés. A váltó legalsó pontján van a leeresztõ csavar.....
megtalálod. A betöltõ pedig a váltóház elsõ oldalán középmagasságban.
Addig kell az olajat tölteni bele, amíg itt el nem kezd kicsorogni.
Nem tudom, mennyit segít, elmesélem az én váltóolajcserém rövid történetét. Vettem Valvoline 75-W90 olajból 3 litert (nekem 2,4 kell bele), egy holland nyelvû leírásból kinéztem, mi micsoda a váltón. Leeresztõ csavar, E10-nél legalábbis, alul-oldalt, a bal elsõ kerék felõl található; valami 24-es dugókulccsal meg se bírtam mozdítani; ha ez nem elég, betöltõ nyílást sem találtam (Unon bezzeg megtaláltam...). Így hát elvittem szerelõhöz, aki 2000 Ft-ért lecserélte. Betöltõnyílásnak pedig a sebességmérõ szenzor helyét használta...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Nagyobb mennyiségû többlet levegõt CSAK feltöltõvel tudsz elérni.
Váltóolaj. 75W90 2,6 liter. (ha a gtirõl beszélünk) Castrolt, ha lehetséges.
Lent, ahogy Lackó mondta megtalálod a leeresztõ NAGY csavart. A betöltõ, ha szembe állsz az autóval, akkor feléd néz. Ez is NAGY csavar. Valami kis slaggal célszerû magasról bevezetni. Slagra meg mondjuk Ásványvizes palack levágott feje tölcsérnek. Így kényelmes és nem öntöd félre.
VISZONT!!! Nem addig öntöd, amíg a beöntõnél ki nem csordul, hanem! találsz a beöntõtõl jobbra kicsit leljebb egy (10-es, 12-es fejû) kisebb csavart, amit beöntésnél kicsavarsz és ott kell megjelennie az olajnak. Ha ott elkezd lassan kifolyni, akkor elég.
Lackó erre figyelj te is!
Ha a kuplungodat nem csináltad meg Sprinti, akkor lehet várnék addig az olajcserével. Akkor majd úgyis megbontassz ott mindent! Ha még sokat vársz a kuplunggal, akkor mehet most is!
Hajrá!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Nem hiszem.
De azért ha kicsavarod és leengedsz annyit, amennyi kijön, az nem baj
Keresek rajzot, de nem találom
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
A 33101A a betolto, a 33104 a leereszto. Ha Castrol TAF-X-et veszel, annak a palack nyaka maga a betolto tolcser szeruseg, akar emelve toltod, akar felulrol.
Mas: szeria motor legtomegmerojet piszkalni felesleges. Sot altalaban legtomegmerot piszkalni felesleges, meg ha sikolt is a hfej. Ha sok van leszedve, ugysem tudsz csak az afm-el utanamenni, ha meg keves, utanamegy magatol. Hogy mennyi az annyi..hat ezt kellene tudni, de meg 4age-nel sem tiszta, pedig ott baberkazzak a legtomegmerot az usaban nagyon sokan...Amit esetleg erdemes, hogy belovod 100-as bengahoz a gyujtast. De akkor csak ahhoz.