Oldal: 24 / 163
Elküldve: 2010 jún. 28, 07:59 am
Szerző: OC
Attila írta:még is mi volna a célod?
Teljesítményhez nem csak levegõ kell hanem benzin is meg jobb áramlás.
Komolyabb beavatkozás nélkül ne reménykedj nagyobb teljesítmény növekedésben.
Ebben az esetben a direktszûrõ csak a hangját fogja változtani és igen a nem megfelelõ szívó oldali modosítás ront az autón.
Nem véletlenül vannak azok a kis nyúlványok, tartályok (rezonátorok) aa rendszeren!
A benzint gondoltam megoldja a MAF + ECU együttmûködés, hiszen nem orbitális mennyiségekrõl van szó.
Egyébként pedig igen, tisztában vagyok vele, hogy sokösszetevõs dologról van szó, a kérdés azonban inkább konkrétumokra vonatkozott.
A célom? Komolyabb anyagi befektetés és átalakítás nélkül kihozni piciny többletet az autoból.
Az én ízlésem, pénztárcám és az eddig tapasztaltak alapján ezt egy chipelés + Apexi sport szûrõpanellel fogom kezdeni, aztán meglátjuk.
Elküldve: 2010 jún. 28, 11:10 am
Szerző: Ghee
Gyönyörû állapotban van az autód, kár "elrontani" bármivel. Ennyi erõvel lehetett volna nagyobb teljesítményû autót venni és annak legalább nem (?) állnál neki tuningolni - nem kéne tolni bele a pénzt szüntelenül, kevés eredménnyel.

Elküldve: 2010 jún. 28, 11:16 am
Szerző: Pacsker
Nem hiszem, hogy ezekkel az átalakításokkal ár/érték arányban megfelelõ többletet kapsz.
Inkább vegyélb bele egy komolyabb motort. Ezek a VVti-k nem versenyzésre lettek tervezve, annál inkább közlekedésre és gazdaságosságra lásd 3ZZFE, 4ZZFE (nem G!).
Komoly átalakítással (tengelyek, dugók, síkolás, vezérlés...) érhetnél el 20-30 lovat, amitõl enne már 14 litert legalább és rohadt sok pénzbe kerülne.
Mindezt egy importált Blactoppal ûbereled. Gyárilag 160 ló környéke, mellette eljársz vele 8 literrel és még le is tudod papírozni.
Sajnálom, hogy ezt mondom, de nem hiszek ebbe a direktszûrõzõsisdibe. Hacsak nem a hang miatt. De ezt már leírták páran.
Elküldve: 2010 jún. 28, 12:13 pm
Szerző: kleingy
Az egyik srác most fejezett be majdnem teljesen egy 1ZZ (1.4 vvt-i) motorátalakítást 1.8-ra.

Elküldve: 2010 jún. 28, 12:23 pm
Szerző: Bohi
kleingy írta:Az egyik srác most fejezett be majdnem teljesen egy 1ZZ (1.4 vvt-i) motorátalakítást 1.8-ra.

Elég divat lett az utóbbi idõben. Nem is drága, nem olyan nagy munka és azért dob rá pár pacit!

Elküldve: 2010 jún. 28, 12:25 pm
Szerző: kleingy
Hát neki mondjuk nem kevés görcsölésbe telt, meg nem is tízezer, de azért már csak pár dolog hiányzik.

Re: Légszûrõ mizéria - teszt
Elküldve: 2010 jún. 28, 12:30 pm
Szerző: Bubi
OC írta:Hi!
Fentebb írtam, hogy tervezem "cold air intake" (a keresõ kedvéért direkt szûrõ) beszerelését a 2001-es (zze112, 3zz-fe) corolla-ba.
Mivel szeretem szépen megcsinálni a dolgokat (ami ugyebár idõigényes), ezért gondoltam, teszek egy próbát, hogy mit is lehet ezzel az egésszel nyerni.
Azért is döntöttem az elõzetes teszt mellett, mert gyárilag egész korrekt módon van megoldva a levegõ bevezetése (hõszigetelt csõ, tölcsér beömlõ, hideg részrõl szív stb.)
Ezért este kimentem egy már éppen nem vizes (ergo a természet által portalanított) fõútra, vittem egy segédet, aki az anyósülésen stopperrel operált, 3. fokozatban, 3000RPM-tõl, adott kilõméterkõtõl 6000RPM-ig gyorsítottam szûrõvel, majd a szûrõpanel nélkül (mérés után azonnal vissza is került term.).
A segédem mérte az eltelt idõt.
Az eredmény:
Gyári (kissé koszos) szûrõvel: 11.9 másodperc
Gyári panelt kivéve: 12.8 másodperc
A motor érezhetõen gyengébb volt (fõleg a ford. szám emelkedésével) és valóban több utat is tettünk meg, mint szûrõvel, tehát nem mérési hibáról van szó.
Hogy mi a konklúzió? Nem tudom. Sõt! Inkább kérdeznék is:
- Lehetséges, hogy a MAF adatait ezalatt a ~4 perc alatt az ECU nem tudta olyan szinten kezelni, hogy megfelelõ üzemanyagmennyiséget juttasson a levegõhöz?
- Lehet, hogy máshol van a szûk keresztmetszet a kocsiban? De akkor is max. ugyanolyan idõt kellett volna elérni.
- Lehet, hogy légszûrõcsere, majd chipelés lenne az igazi megoldás?
(gyári kiput tuti, hogy nem bántom)
Mi az a panel? A szûrõt tartó doboz, stb? Folytás nélkül romlik a hatásfok. Ezért van több méretû szûrõ. 1600 ccm-ig meg 2000ccm-ig. stb.
Alacsony sebességtartományban amikor a menetszél nem biztosít elég levegõt, nem fogsz érezhetõ változást tapasztalni. Általában 80 - 120 között kezd a szûrõ dolgozni ha jól van belõve. Elötte hiányzik a menetszél. A hungaroring célegyenesében + 10km/h a diretkszûrõ.
Elküldve: 2010 jún. 28, 10:23 pm
Szerző: OC
Ghee írta:Gyönyörû állapotban van az autód, kár "elrontani" bármivel. Ennyi erõvel lehetett volna nagyobb teljesítményû autót venni és annak legalább nem (?) állnál neki tuningolni - nem kéne tolni bele a pénzt szüntelenül, kevés eredménnyel.

A képen látható verda csak Google-bõl elõkapart, de az enyém is teljesen flott. Nem is akarom én elrontani, hidd el.
Pacsker: Brummogós verdám volt eddig és nem vágyok rá ismét. Nem akarok rengeteget költeni tuningra, a remek fogyasztás/teljesítmény arányt felborítani meg végkép nem szeretném.
Csak ugye a kisördög...
kleingy: Igen, olvastam a "mizériát".
Na ez az, amit soha nem lépnék meg, max. ha valami miatt úgyis totál szét kellene bontani.
De friss kuplunggal, ~170.000km-rel nem hiszem, hogy ilyen helyzet mostanság elõáll. Kopp-kopp.
Bohi:
Én még akkor sem vágnék bele, ha 1.4-em lenne, 1.6-nál pedig még kisebb a +teljesítmény, a görcsölés, lóvé, ideg stb. meg ugyanannyi.
bubidisc:
Nem, hanem a szûrõházban lévõ, gyári filter/szûrõ.
Egyébként köszi az infot a sebesség és "teljesítmény" összefüggésrõl.
Mindenkinek: Egyébként pedig valszeg az lesz, hogy kap egy, a gyári szûrõvel tökéletesen megegyezõ méretû, Apexi sportszûrõt, meg majd egy enyhe chiptuningot.
Ez kb. annyira lesz elég, hogy úgy menjen a kocsi klímával, mint most klíma nélkül

Elküldve: 2010 júl. 01, 02:59 pm
Szerző: Pacsker
Elküldve: 2010 júl. 01, 05:06 pm
Szerző: Bubi
Elküldve: 2010 júl. 01, 05:07 pm
Szerző: kleingy
Pontosítsunk: angol gyártmányúhoz nem jó. A japánba ilyen való.
Elküldve: 2010 júl. 01, 05:17 pm
Szerző: Bubi
kleingy írta:Pontosítsunk: angol gyártmányúhoz nem jó. A japánba ilyen való.
Ez nem igaz,

mert én nem tudtam!
( azaz bocsi ) de a méret nem mindegy. Van ebbõl is több fajta.
Elküldve: 2010 júl. 01, 05:20 pm
Szerző: kleingy
Elküldve: 2010 júl. 01, 05:46 pm
Szerző: OC
Köszi, de ez ne lesz jó szerintem.
Az enyém japán gyártás, viszont ebbõl is van több.
Egyébiránt már megvan a kiszemelt Apexi betét.
Azért nagyon szépen köszönöm!
Elküldve: 2010 júl. 01, 09:19 pm
Szerző: Pacsker
Remélem azt tudod, hogy az Apex, az Apex, az Apexi meg ....
Mármint, hogy melyik volt elõbb és koppintás akar lenni legalábbis névben