Jolenne minel elobb megkaparintani a csoveket...
Fék alkatrész
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Fék alkatrész
Engem ne felejts ki! 
Jolenne minel elobb megkaparintani a csoveket...
Jolenne minel elobb megkaparintani a csoveket...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Fék alkatrész
E12 TS nyergek uj tarcsakkal es betetekkel elado...
Meg meg sok minden...
Meg meg sok minden...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Fék alkatrész
TRW fékem van és baromira meg vagyok vele elégedve. Kérdéseim:
- ha a corin ez a márka bejön az azt jelenti, hogy más típuson is jó lesz? (Ajánlható?)
- mi értelme a fúrt vagy mart tárcsának?
- van-e értelme kerámia betétet venni, ill. az milyen tárcsához párosítható?
- utcai tárcsához van értelme zöld vagy annál komolyabb EBC-t venni, egyáltalán nem EBC tárcsához EBC betétet venni?
- előre sport tárcsa/betét, hátra normál utcait?
Előre is köszönöm a hasznos válaszokat!
- ha a corin ez a márka bejön az azt jelenti, hogy más típuson is jó lesz? (Ajánlható?)
- mi értelme a fúrt vagy mart tárcsának?
- van-e értelme kerámia betétet venni, ill. az milyen tárcsához párosítható?
- utcai tárcsához van értelme zöld vagy annál komolyabb EBC-t venni, egyáltalán nem EBC tárcsához EBC betétet venni?
- előre sport tárcsa/betét, hátra normál utcait?
Előre is köszönöm a hasznos válaszokat!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- habe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Fék alkatrész
- nem tudombubidisc írta:TRW fékem van és baromira meg vagyok vele elégedve. Kérdéseim:
- ha a corin ez a márka bejön az azt jelenti, hogy más típuson is jó lesz? (Ajánlható?)
- mi értelme a fúrt vagy mart tárcsának?
- van-e értelme kerámia betétet venni, ill. az milyen tárcsához párosítható?
- utcai tárcsához van értelme zöld vagy annál komolyabb EBC-t venni, egyáltalán nem EBC tárcsához EBC betétet venni?
- előre sport tárcsa/betét, hátra normál utcait?
Előre is köszönöm a hasznos válaszokat!
- öntisztulás, és talán a nagyobb ventiláció okán, jobb hűtés. De ezt agyon kellene mérni.
- megvettem az ATE kerámiabetétet a sárnehéz Audira, hangyafülnyit javult a helyzet, sok pénzért. Szvsz nem.
- nem ajánlom, mert hullámosra fűti a tárcsát. Fordítva nem ez a helyzet, de az sem, túl jó. Über tárcsához nem feltétlenül jó az über betét. Nekem a PFC az isten, de pl. hátul az sem jó saját betéttel, mert síkit, olyan kemény. Persze van aki szerint az vagány, de szerintem nem. Szóval kemény tárcsa, puha betét. Hamár.
- az nem rossz leosztás. Bitang autókon is megfigyelhető hátul a falatnyi, elől a félkör nyereg. A fékerő elosztó nem tud mindent lekezelni, azért jobb ha a hátsó fék csak balanszíroz, és nem blokkol kitörésre kényszerítve a fart.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Fék alkatrész
Miből derül ki, hogy egy betét "puha"?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- habe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Fék alkatrész
Pl. a Ferodo-nál nő a típusszám 2000, 2500, 3000.bubidisc írta:köszönöm a válaszaidat! Sokat segítenek abban, hogy merre induljak.
Miből derül ki, hogy egy betét "puha"?
EBC-nél azt hiszem, hogy a szín változik.
Használatnál puha betétnél látszik egy rendeltetésszerű kopás. Eleve ha egy betét, büszkén tartja magát, és nem kopik, az tré.
A sok fékport már nem írom le, mint kötelező elemet, mert említett PFC alig porol és utcán, de amatőr pályázásnál is képtelenség megfingatni. Mittudomén 400 lóig.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Fék alkatrész
...na és a bekoptatás? Nekem az jött be, hogy sokáig símogatom csak a féket, semmi megvasalás. Előbb-utóbb úgy is bekopik. Az utcai vezetés közben amúgy is tartózkodom az agresszív fékhasználattól. Viszont mindenhol mást olvasok. Ha pl. a fékcsere után a próbaúton a szerelő 1-2x megvasalja az baj? Utána már felesleges óvatosan használni? Ha megégne a betét az rögtön sípol, vagy csak egy idő után jön elő? (Logikus az lenne, hogy amint lehül, sípol.)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fék alkatrész
FONTOS!
- Van olyan fékbetét, ami azt kívánja, hogy 2-3x 100-ról 20-ra intenzíven kis hűtés aztán megint (vannak olyan alkotóelemei a betét anyagának, amik ilyenkor fellazulnak, bevonják az egész rendszert és jobb kopásállóságot, tapadást... alkotnak az első lehűléstől kezdve. Hogy ez mennyire igaz, nem tudom, de olvastam már.)
- És van olyan fékbetét, ami az első 100-200km-ig azt kéri, hogy mellőzd az intenzív fékezést.
Minden esetben olvassátok el a betét dobozában található beüzemelési útmutatót és ott írni fogja, melyik típus és pontosan mit csinálj.
És még egy fontos dolog! Ha lehet azonos gyártójú legyen a tárcsa és a betét (/pofa és a dob). Ezek így kopnak/tapadnak/futnak csendesen jól.
- Van olyan fékbetét, ami azt kívánja, hogy 2-3x 100-ról 20-ra intenzíven kis hűtés aztán megint (vannak olyan alkotóelemei a betét anyagának, amik ilyenkor fellazulnak, bevonják az egész rendszert és jobb kopásállóságot, tapadást... alkotnak az első lehűléstől kezdve. Hogy ez mennyire igaz, nem tudom, de olvastam már.)
- És van olyan fékbetét, ami az első 100-200km-ig azt kéri, hogy mellőzd az intenzív fékezést.
Minden esetben olvassátok el a betét dobozában található beüzemelési útmutatót és ott írni fogja, melyik típus és pontosan mit csinálj.
És még egy fontos dolog! Ha lehet azonos gyártójú legyen a tárcsa és a betét (/pofa és a dob). Ezek így kopnak/tapadnak/futnak csendesen jól.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Fék alkatrész
Érdemes elolvasni az adott alkatrészre mit írnak ez igaz. De nagy átlagban csak óvatosba kell pl TRW, Zimmerman, Remsa stb.(ezek a gyártók általában azért szokták bevonni valamivel a tárcsákat)
Itt egy példa


Én úgy szoktam, hogy 70ről olyan 20ig lassítok óvatosan, aztán megyek vele, hogy hüljön. Ezt 4-5-ször megcsinálom. Aztán az első párszáz km-en szoktam mondani, hogy el kell kerülni a satuféket. Pár km után már úgyis érződik a fékhatás javulása.
Azt kell figyelni, hogy ne liluljon be a tárcsa. Akkor van a baj
Itt egy példa


Én úgy szoktam, hogy 70ről olyan 20ig lassítok óvatosan, aztán megyek vele, hogy hüljön. Ezt 4-5-ször megcsinálom. Aztán az első párszáz km-en szoktam mondani, hogy el kell kerülni a satuféket. Pár km után már úgyis érződik a fékhatás javulása.
Azt kell figyelni, hogy ne liluljon be a tárcsa. Akkor van a baj
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Fék alkatrész
Textar-t vettem, 2× 3× megvasalta a szerelő, a tajekoztató nála én nem láttam. A TRW-t ismerem és annál nem volt vasalás és teljesen jól fog.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
bronsmate
- Visszajáró

- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
- Autód gyártási éve: 1990
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Fék alkatrész
Sziasztok!
Valaki találkozott már e9 első fékdugattyúval, ami 54mm átmérőjű? Nem találok hozzá felújító készletet. 51 vagy 57mm-es van, de 54mm-es nincs.
Valaki találkozott már e9 első fékdugattyúval, ami 54mm átmérőjű? Nem találok hozzá felújító készletet. 51 vagy 57mm-es van, de 54mm-es nincs.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Fék alkatrész
Nezz mas generaciokat is
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
-
bronsmate
- Visszajáró

- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
- Autód gyártási éve: 1990
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Fék alkatrész
Köszi! Így lett meg: toyodiy->yoyopart helyettesítő termékek->azok mihez jók? Hát a celicához.Sancy írta:Nezz mas generaciokat is
-
bronsmate
- Visszajáró

- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
- Autód gyártási éve: 1990
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Fék alkatrész
Sziasztok! Az említett celica féknyereggel együtt hozzám került féktárcsa 55mm-es agyra való, a corolla agy pedig 54mm. Szerintetek? Merjem így használni egy-két napig, amíg veszek megfelelőt? Már másodjára kellene újra visszatennem az eredeti fékszettet és már annyi fékolajat locsoltam szét az udvarban, hogy ötven évig biztos nem nő újra fű.
A ráfordított időről nem is beszélek. Köszi.
- Taki
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tapolca
Re: Fék alkatrész
0.5mm- es lemezzel kihézagolod és kész. (Nem te leszel az első aki így használja)
Ha igényes akarsz lenni, akkor esztergályossal csináltatsz alá karikát.
Ha igényes akarsz lenni, akkor esztergályossal csináltatsz alá karikát.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti