Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Solyomnak!

http://www.vatera.hu/toyota_corolla_von ... 42705.html
Szerintem elég jutányos lenne így
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Van egy 22-es és egy 41-es hibakódom.
Bebizonyosodott amire gondoltam.
Valamelyik kábelem meg van törve vagy nem érintkezik rendesen.

22 Hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzor, nincs jel.
41 Alapjárati és teljesterhelés-kapcsoló vagy fojtószelep-szögjeladó, szakadás vagy rövidzárlat.

A hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzorom elméletileg yo már, mert egyszer nem mutatott semmit a vízhõfokmérõm-sarú tisztítás és mért.De a kód bennemaradt bármit is csináltam.Hidegen csak 3*-ra volt hajlandó megtartani az alapjáratot hidegen
Pár napja melegen rángatott.majd leállt.Idegességemben beigértem neki,hogy ha még 1*ezt csinálja-benzin és alágyujt.Aztán felnyitottam a motorhátetõt megmozgattam pár kábelt,lehúztam pár gyujtáskábelt és visszaültem.Indit-eltünt a hibakód amit már 3 hete próbálnak(-ok)kiszedni belöle.Aztán tegnap 4000 környékén megtorpanás és azóta megint nehezen indul hidegen.Szóval valszeg vezeték fles van.
Biztos,hogy valahol a hõmérséklet-idõkapcsoló vagy a hidegindító szelep környékén lehet a gebasz.(szerintem-parasztlogikával) A baj hogy nemtom hol találom ezeket.
Nagy kérdésem.Hol és hogyan kezdjem kimérni,hogy megtaláljam a hibát???Help me please mert kezdem elveszteni a türelmem és a hitem,hogy ez valaha yo lesz.
Köszi
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

sprintike írta:Van egy 22-es és egy 41-es hibakódom.
Bebizonyosodott amire gondoltam.
Valamelyik kábelem meg van törve vagy nem érintkezik rendesen.

22 Hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzor, nincs jel.
41 Alapjárati és teljesterhelés-kapcsoló vagy fojtószelep-szögjeladó, szakadás vagy rövidzárlat.

A hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzorom elméletileg yo már, mert egyszer nem mutatott semmit a vízhõfokmérõm-sarú tisztítás és mért.De a kód bennemaradt bármit is csináltam.Hidegen csak 3*-ra volt hajlandó megtartani az alapjáratot hidegen
Pár napja melegen rángatott.majd leállt.Idegességemben beigértem neki,hogy ha még 1*ezt csinálja-benzin és alágyujt.Aztán felnyitottam a motorhátetõt megmozgattam pár kábelt,lehúztam pár gyujtáskábelt és visszaültem.Indit-eltünt a hibakód amit már 3 hete próbálnak(-ok)kiszedni belöle.Aztán tegnap 4000 környékén megtorpanás és azóta megint nehezen indul hidegen.Szóval valszeg vezeték fles van.
Biztos,hogy valahol a hõmérséklet-idõkapcsoló vagy a hidegindító szelep környékén lehet a gebasz.(szerintem-parasztlogikával) A baj hogy nemtom hol találom ezeket.
Nagy kérdésem.Hol és hogyan kezdjem kimérni,hogy megtaláljam a hibát???Help me please mert kezdem elveszteni a türelmem és a hitem,hogy ez valaha yo lesz.
Köszi
Ha 4age rol beszelunk, akkor tisztitsd ki a megkerulo jaratot a pillango alatt szerintem. FI-87 oldal a konyveben, AAV-nek hivjak. Ha mar ott jarsz, be tudod allitani a TPS-t is.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Abban a könyvben, amit kölcsönadtam neked XJS? :D
Mert akkor kölcsönadom Sprintinek is
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

Pacsker írta:Abban a könyvben, amit kölcsönadtam neked XJS? :D
Mert akkor kölcsönadom Sprintinek is
Nem, a 4age/4afe engine manual, fent van itt:
http://www.ae86.hu/downloads/?dl_cat=1

Amit adtal az az ae92 trueno coupe es az ae95 4wd manual, de minden ae92-hoz jok bizonyos reszei.
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Ha 4age rol beszelunk, akkor tisztitsd ki a megkerulo jaratot a pillango alatt szerintem. FI-87 oldal a konyveben, AAV-nek hivjak. Ha mar ott jarsz, be tudod allitani a TPS-t is.[/quote]

Ez nekem elsõ olvasásra kicsit kínai volt de megnézem a könyvbe és megpróbálom.Köszönöm!!!!
Mi az a TPS?
Közbe mégegyszer kivillogtattam és rájöttem,hogy nem 42 hanem 52 a hiba.
52 Kopogásszenzor nyitva vagy rövidre zárva..
Az a baromi érdekes,hogy amikor rosszalkodik többnyire egy kis kábel és csati mozgatás után helyreáll.Csak sajnos mindíg az összes csatit megmozgattam és így nem tudom melyik volt a gáz.Legközelebb egyenként csinálom.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

TPS = Throttle Position Sensor (gázpedál állás érzékelõ)

Fekete mûanyagházas alkatrész. Egy nagy poti az egész. Megtalálod. Azon a tengelyen van ha jól emlékszem, ahova a gázbowden megy be.

Kopogásszenzor nincs a tiedbe, így vmit félreolvastál. Ha meg tényleg kábelbaj, akkor tök jó dolgod van. Egyszerre csak egyet mozgass és zárd ki, melyik az.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Pacsker írta:TPS = Throttle Position Sensor (gázpedál állás érzékelõ)

Fekete mûanyagházas alkatrész. Egy nagy poti az egész. Megtalálod. Azon a tengelyen van ha jól emlékszem, ahova a gázbowden megy be.

Kopogásszenzor nincs a tiedbe, így vmit félreolvastál. Ha meg tényleg kábelbaj, akkor tök jó dolgod van. Egyszerre csak egyet mozgass és zárd ki, melyik az.
Bocs elöbb olvastam a gyorstalpalót mint ezt.Bár az 1.3-as hibakódjait nézem mert a workshopba annak van csak hibakódleírása de ha abban írják akkor,hogy-hogy a 4age-ben nincs?!Vagy az is halu?Vagy nem ugyanaz a kettõ?
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Pacsker írta:Abban a könyvben, amit kölcsönadtam neked XJS? :D
Mert akkor kölcsönadom Sprintinek is
Ha lehet majd kölcsönkérném.......Köszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sprintike 2009 márc. 04, 12:17 am-kor.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

NEM!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
solyom
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 07, 02:56 pm

Hozzászólás Szerző: solyom »

Köszönöm a vonóhoroggal kapcsolatos tanácsokat!
Most már nem tudatlanul vágok bele a dologba...
(Bocs, hogy elõbb nem reagáltam, technikai oka volt :-( )

üdv
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Akinek Tvis-es gépe van érdemes a kipufogóvisszavezetésnél(ami a Tvisbe megy bele)megbontani és kitakarítani.Nekem speciál a kis lyukat telibe elzárta a korom.3 csavar szóval nem nagy kaland.
Véletlenül vettem észre,hogy dzsúzos miközben próbáltam megoldást találni a bajaimra.Nemtudom,hogy egyébként számít-e valamit.....de azért leírtam :lol: :lol:
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

sprintike írta:Akinek Tvis-es gépe van érdemes a kipufogóvisszavezetésnél(ami a Tvisbe megy bele)megbontani és kitakarítani.Nekem speciál a kis lyukat telibe elzárta a korom.3 csavar szóval nem nagy kaland.
Véletlenül vettem észre,hogy dzsúzos miközben próbáltam megoldást találni a bajaimra.Nemtudom,hogy egyébként számít-e valamit.....de azért leírtam :lol: :lol:
Köszi Sprintike :) Ha megvettem a GTIt teljesen, akkor kikapom a helyérõl majd amikor az elemeket cserélgetjük ;)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jó ötlet volt átrakni ide a topikot !
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Érdemes.Áll benne a szmötyi :wink: :lol:
Válasz küldése