Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Az állatról jut eszembe. Nagyon észnél kell lenni szürkület tájékán a vidéki utakon. Tegnap a vadveszély teljes tudatában 40-el cammogtam. Épp egy helyi autós noszogatott, hogy menjek már. El is terveztem, hogy jön két komolyabb kanyar és már le is ráztam de nyeltem egyet és elvettem a gázt. A következõ pillanatban láttam meg a kifejlett, óriásnak tûnõ szarvast.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nagyon kevés kategóriát sorol fel és nem is tér ki markáns viselkedési formákra, az ért érdekes elolvasni (egyszer).
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... gott_soha/
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... gott_soha/
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Már egy ideje szeretnék esemény rögzítõ kamerát a kocsiba. Van valakinek tuti ötlete? Hallottam olyanról amelyik állandóan késszenlétben van és a pánik gomb megnyomásával nem csak bekapcsol hanem az az elõtti 20 másodpercet is elraktározza.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ma pont jól jött volna a kamera. Szabálytalanul, késõn, bután, és nagy ívben elõztek. Szembe meg takarásból jött egy másik autó. Az le is csavart a füves patkára. Én csak fékeztem egy brutált. Kb, abban a pillanatban álltam a féken mikor az elõzõ fél a kocsim hátsó sarkához ért. Nem is érzékelte, hogy fékeztem mert ugyanazon az íven fejezte be az elõzést mintha nem fékeztem volna.
A csávó kb. 50 m után visszavett 40-re. Nagyon gondolkoztam rajta, hogy utána megyek.Végül megálltam a falu közepén és lenyugtattam magam.
A csávó kb. 50 m után visszavett 40-re. Nagyon gondolkoztam rajta, hogy utána megyek.Végül megálltam a falu közepén és lenyugtattam magam.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Ezen már én is régóta vacillálok, csak anyagi okokból nem vettem eddig. Mintha olyasmit olvastam volna valahol, hogy végtelenített üzemmód is létezik (talán kb 120 perc) némelyiknél. Akkor nem kell a pánik gomb sem.
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ha esetleg tájékozódsz emben az irányban és van ötleted tedd majd közzé.Frool írta:Ezen már én is régóta vacillálok, csak anyagi okokból nem vettem eddig. Mintha olyasmit olvastam volna valahol, hogy végtelenített üzemmód is létezik (talán kb 120 perc) némelyiknél. Akkor nem kell a pánik gomb sem.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Egyik cimborám vett eBay-rõl kínai kamerát, ami azt ígérte, hogy gombnyomásra eltárolja az elmúlt másfél percet is és onnan folytatódik a felvétel. Ez nem igaz.
Valóban berakja a memóriába a videót, de ezt másfél percenként törli. Ha megnyomják a gombot akkor nem törli ki ezt a "puffert". Szerencsés esetben majdnem másfél perc meglesz a gombnyomás elõtti idõbõl is, ha nem, akkor lehet, hogy csak egy másodperc. Erre vigyázni kell, mert ez a kamera is pont arra nem jó amire való.
Valóban berakja a memóriába a videót, de ezt másfél percenként törli. Ha megnyomják a gombot akkor nem törli ki ezt a "puffert". Szerencsés esetben majdnem másfél perc meglesz a gombnyomás elõtti idõbõl is, ha nem, akkor lehet, hogy csak egy másodperc. Erre vigyázni kell, mert ez a kamera is pont arra nem jó amire való.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Beszéltem a szervvel. Kizárólag baleset rekonstruálásában tudják használni a felvételt és nem bizonyító erejû. Tehát feljelentgetni nem lehet egy felvétellel a kezedben ill. nem nyom a lattban. Ha pl. megijeszt valaki mert szembe jön veled és te azért hajtassz árokba vagy okozol balesetet akkor nem sokat ér. Én azért keresek egy jól, kényelmesen használható felvevõt. Aztán majd meglátjuk... remélem nem lesz rá szükség és csak az olykor feltünõ õzgidákat nézegetem majd vissza amik kiugrálnak olykor a bozótból amikor lassan jövök/megyek nálunk a bevezetõ földúton.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
http://m.totalcar.hu/egester/2014/09/04 ... lotlenseg/
Szívemből beszélt Pista! Nem is idézem, hallgassátok vègig. Tanulságos.
Szívemből beszélt Pista! Nem is idézem, hallgassátok vègig. Tanulságos.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=uFP5IcqBloM[/BBvideo]
1:20-nál az új Lada elektronikája próbál menteni (jól hallom és látom?), de van egy pont, ahol eldobja magát.
Ezért félek főként télen az általában nagy Luxusautó tulajoktól. Nyári gumival mennek, mint az őrült, ha szemfülesek vagyunk, látni hogy minden kerék külön fékez, adagolja a gázt, majd leolvadnak a biztonságot szolgáló elektronikák, de elhiszi, hogy milyen ügyesen vezet, hogy minek a téligumi (főleg egy összkerekes SUV-on) és a forgalomban minden más résztvevő béna és őt csak feltartja...
Aztán jön a holtpont és ha elveszti az uralmát a 2 tonnás autó fölött, (rendszerint már nagyobb sebességnél), akkor bizony más részvevőket is erősen veszélybe sodor, SŐT "igazságtalanul" másokat öl meg, mert az ő bálnájában még meghalni is nehezebb. Ilyenkor látni a híradóban (télen-nyáron egyaránt) a kicsit megtört lökhárítójú Touareget, BMW-t, ML-t, Audit.. és a földdel egyenlővé tett Suzukit.
Már unalomig ismételtük, de ezek a szörnyű balesetek csökkentése érdekében is szuper lenne a jogsi megszerzéséhez kötni, netán pár évente rendszeresen kötelezni a sofőröket vezetéstechnikai centrumban való képzésre/vizsgára. A fent említett esetek miatt, mindenképpen kikapcsolt menetstabilizálókkal IS. Akkor megérezhetnék, hogy mekkora dög nehéz esetlen autókat vezetnek, ami ha megindul, nagyon nehéz megállítani.
Számtalanszor láttunk már Hungaroringes nyílt napokon is luxus/luxus-sport autókat, amik végig orrtolva, sivító kerekekkel vették a kanyarokat a külső szélre sodródva, az ideális ívnél túltekert kormányszögekkel. Elégedett arccal jöttek le a pályáról, milyen jól vezetnek. Egyenesbe ott volt a motorerő, meg a nagy fék. Azt nem nehéz abszolválni... Aztán volt 1-2, aki kikapcsolta az elektronikát (gondolom, hogy csússzon a feneke, meg az menőbb). Aki tiszteletbe tudta tartani az autót és sebességét, azzal nem volt baj. Lelassult, de tanult és hasznára vált. Azonban számos olyat is láttunk, aki az első kanyarokban agyontörte az autót. Megpróbált ugyanúgy menni és jöttek a pánikhelyzetes óriásfékek, a kacsázó, csiki-csuki, fék nélküli fenék kitörések...
Sosem felejtem el a "tehetős" úriembert, világos hajú ifjú barátnőjével a fekete Corvette? kabrióban, amikor a célegyenes végén nyíl egyenesen belszállt a konvejor szalagba és gumi bálákba. Akkor már hatalmas, betonozott! bukótér volt és még így is nagy sebességgel csapódott be. (Mikor kezdett el fékezni?!) A füstfelhő tisztulása után látszott, hogy az autó rendesen összetört és ha jól emlékszem a mentő is kijött. A nyílt nap etapjai hosszú ideig szüneteltek a mentés ideje miatt.
Nem tudom miért írtam, hisz reális megoldás erre nem biztos, hogy hamarosan várható, továbbá az érintett tulajok ilyen fórumokat nem olvasnak, de a lényeg: Vezessünk óvatosan és ne toljuk ki a határokat addig, hogy már az elektronika tartson minket életben..
1:20-nál az új Lada elektronikája próbál menteni (jól hallom és látom?), de van egy pont, ahol eldobja magát.
Ezért félek főként télen az általában nagy Luxusautó tulajoktól. Nyári gumival mennek, mint az őrült, ha szemfülesek vagyunk, látni hogy minden kerék külön fékez, adagolja a gázt, majd leolvadnak a biztonságot szolgáló elektronikák, de elhiszi, hogy milyen ügyesen vezet, hogy minek a téligumi (főleg egy összkerekes SUV-on) és a forgalomban minden más résztvevő béna és őt csak feltartja...
Aztán jön a holtpont és ha elveszti az uralmát a 2 tonnás autó fölött, (rendszerint már nagyobb sebességnél), akkor bizony más részvevőket is erősen veszélybe sodor, SŐT "igazságtalanul" másokat öl meg, mert az ő bálnájában még meghalni is nehezebb. Ilyenkor látni a híradóban (télen-nyáron egyaránt) a kicsit megtört lökhárítójú Touareget, BMW-t, ML-t, Audit.. és a földdel egyenlővé tett Suzukit.
Már unalomig ismételtük, de ezek a szörnyű balesetek csökkentése érdekében is szuper lenne a jogsi megszerzéséhez kötni, netán pár évente rendszeresen kötelezni a sofőröket vezetéstechnikai centrumban való képzésre/vizsgára. A fent említett esetek miatt, mindenképpen kikapcsolt menetstabilizálókkal IS. Akkor megérezhetnék, hogy mekkora dög nehéz esetlen autókat vezetnek, ami ha megindul, nagyon nehéz megállítani.
Számtalanszor láttunk már Hungaroringes nyílt napokon is luxus/luxus-sport autókat, amik végig orrtolva, sivító kerekekkel vették a kanyarokat a külső szélre sodródva, az ideális ívnél túltekert kormányszögekkel. Elégedett arccal jöttek le a pályáról, milyen jól vezetnek. Egyenesbe ott volt a motorerő, meg a nagy fék. Azt nem nehéz abszolválni... Aztán volt 1-2, aki kikapcsolta az elektronikát (gondolom, hogy csússzon a feneke, meg az menőbb). Aki tiszteletbe tudta tartani az autót és sebességét, azzal nem volt baj. Lelassult, de tanult és hasznára vált. Azonban számos olyat is láttunk, aki az első kanyarokban agyontörte az autót. Megpróbált ugyanúgy menni és jöttek a pánikhelyzetes óriásfékek, a kacsázó, csiki-csuki, fék nélküli fenék kitörések...
Sosem felejtem el a "tehetős" úriembert, világos hajú ifjú barátnőjével a fekete Corvette? kabrióban, amikor a célegyenes végén nyíl egyenesen belszállt a konvejor szalagba és gumi bálákba. Akkor már hatalmas, betonozott! bukótér volt és még így is nagy sebességgel csapódott be. (Mikor kezdett el fékezni?!) A füstfelhő tisztulása után látszott, hogy az autó rendesen összetört és ha jól emlékszem a mentő is kijött. A nyílt nap etapjai hosszú ideig szüneteltek a mentés ideje miatt.
Nem tudom miért írtam, hisz reális megoldás erre nem biztos, hogy hamarosan várható, továbbá az érintett tulajok ilyen fórumokat nem olvasnak, de a lényeg: Vezessünk óvatosan és ne toljuk ki a határokat addig, hogy már az elektronika tartson minket életben..
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- RWD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2719
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
+1, egyetértek a véleményeddel.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Holli
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
Én is egyetértek! Az a legszebb, hogy azt hiszik, hogy rájuk a fizika nem vonatkozik.
Sajnos a sok pénz nem jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Sajnos a sok pénz nem jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
Ezt nem feltétlenül osztom, de értem mire gondolsz.Holli írta:Sajnos a sok pénz nem jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Vannak nagyon sikeres tehetős emberek, akiket nagyon tisztelek és nagyon szeretném, ha úgy vágna az eszem, mint az övé = megérdemelten él az adott színvonalon
És van olyan tehetős ember is, aki brutális versenyautókkal hobbizik, olyan vezetési technikával, amit csak irígyelhetünk.
Ettől függetlenül a két kivétel általában nem is úgy vezet, ahogy írtam
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Holli
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
Elnézést! Hibáztam!
A "nem" és a "jár" szó közül kimaradt a mindig.
Ezt akartam írni:
Sajnos a sok pénz nem mindig jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
A "nem" és a "jár" szó közül kimaradt a mindig.
Ezt akartam írni:
Sajnos a sok pénz nem mindig jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
Régen még baleset megelőzési filmeket is forgattak oktatási céllal, akkori mérce szerint
gondolom magas költségekkel (minden filmben rommá törnek néhány autót).
PL:
https://www.youtube.com/watch?v=xYuSN86O8jE
Manapság már inkább modern biztonsági berendezésekkel ellátott járművekkel közlekedik a többség és csökken a halálos áldozatok száma. A balesetek száma már nem biztos, hogy csökken így manapság is volna értelme talán...
gondolom magas költségekkel (minden filmben rommá törnek néhány autót).
PL:
https://www.youtube.com/watch?v=xYuSN86O8jE
Manapság már inkább modern biztonsági berendezésekkel ellátott járművekkel közlekedik a többség és csökken a halálos áldozatok száma. A balesetek száma már nem biztos, hogy csökken így manapság is volna értelme talán...
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE