Had mosolyogjak kicsit a gyári alufelnin. Én nem láttam még soha ilyet.Ozseb írta:Hali
E11 4EFE motorral vezérmûszíj csere elõtt áll. Mivel külföldrõl fogom behozni a gyári alkatrészeket, nem lesz módom visszaváltani a cuccokat. Pontosan mire van szükségem a nevezett rendszer cseréjénél? Gondolom egy darab szíj![]()
Azon kívül mi más???? Ha lehetne tételesenKöszi...
Gyárilag nincs a szedán kocsinkban csomagtér világítás. Szereztem bontásból foglalatot. A bekábelezés a kérdés. Mit, hova? Vagy menjek egyenest a szerelõhöz?
Keresek ezen kívül gyári alufelnit, 4 db. Ha valakinek van, pm pls. Családi kocsi, nem kell dögös meg peres cucc![]()
Már az is nagy segitség lenne, ha gyári alufelni méretet mondanátok, hogy tudjam, mit kell keresnem. Felni témában TELJESEN analfabéta vagyok![]()
Üdv és köszi a válaszokat!
E11 - (1997-2002)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
OC
- Újonc

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
E11 kérdések
Sziasztok!
Bár új vagyok itt, pár napja túrom a témát honi és külföldi fórumokon is, de a következõ kérdésekre nem találtam egyértelmû választ / megoldást.
Adott egy 2001-es 1.6 VVTi Corolla (már nem a békalámpás, de még nem is az új, ilyen az eleje: http://www.carolim.ee/pood/images/Toyot ... la-E11.jpg ).
Direkt szûrõhöz lenne szükségem a MAF szenzort fogadó toldatra, de kimondottan az enyémhez nem találtam, csak ezeket: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2010-Toy ... 123wt_1165
Ez stimmel vajon?
Valamint ez a korábban linkelt szûrõ jó-e hozzá: http://www.cosmoracing.com/productinfo. ... 6&pid=2004
A másik kérdésem, hogy embléma nélküli rács keresését adjam fel és egy gyárit rácsozzak át, vagy kapható esetleg valahol?
A válaszaitokat elõre is köszönöm!
Bár új vagyok itt, pár napja túrom a témát honi és külföldi fórumokon is, de a következõ kérdésekre nem találtam egyértelmû választ / megoldást.
Adott egy 2001-es 1.6 VVTi Corolla (már nem a békalámpás, de még nem is az új, ilyen az eleje: http://www.carolim.ee/pood/images/Toyot ... la-E11.jpg ).
Direkt szûrõhöz lenne szükségem a MAF szenzort fogadó toldatra, de kimondottan az enyémhez nem találtam, csak ezeket: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2010-Toy ... 123wt_1165
Ez stimmel vajon?
Valamint ez a korábban linkelt szûrõ jó-e hozzá: http://www.cosmoracing.com/productinfo. ... 6&pid=2004
A másik kérdésem, hogy embléma nélküli rács keresését adjam fel és egy gyárit rácsozzak át, vagy kapható esetleg valahol?
A válaszaitokat elõre is köszönöm!
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Én is próbálkoztam a direkt szûrõ projekttel ( 4E FE ). Nem a szenzor helye a legnagyobb gond. Az alu toldat olyan könnyen veszi fel a meleget, hogy inkább ront a hatásfokon mint javít. A másik gond az enyémnél, hogy van egy kis gyárilag beszerelt légcsapda ami alacsony fordulaton segíti a motort levegõhöz jutni.Az alutoldat felrakása miatt ez lekerült és a teljesítmény le is esett a fogyasztás meg megnõtt.
Rá kellett jönnöm, ( Pacsker mester is ezt vallja )hogy mosható sportlégszûrõ betét lenne az egyetlen járható út. A gond az, hogy drága és én speciel nem is találtam az enyémhez megfelelõ méretût. A tiedhez asszem szokott lenni.
Most persze direkt szûrõvel van felszerelve mert Frool barátunknak akartam egy kis motorhangot produkálni a ringes videón. Nekem tetszik a hangja.
Rá kellett jönnöm, ( Pacsker mester is ezt vallja )hogy mosható sportlégszûrõ betét lenne az egyetlen járható út. A gond az, hogy drága és én speciel nem is találtam az enyémhez megfelelõ méretût. A tiedhez asszem szokott lenni.
Most persze direkt szûrõvel van felszerelve mert Frool barátunknak akartam egy kis motorhangot produkálni a ringes videón. Nekem tetszik a hangja.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E11 kérdések
Ja és az valószínûleg nem jó hozzá.OC írta:
Valamint ez a korábban linkelt szûrõ jó-e hozzá: http://www.cosmoracing.com/productinfo. ... 6&pid=2004
A másik kérdésem, hogy embléma nélküli rács keresését adjam fel és egy gyárit rácsozzak át, vagy kapható esetleg valahol?
A válaszaitokat elõre is köszönöm!
A csirkehálót javaslom néhány tollpihével.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
OC
- Újonc

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
Nos köszi a választ!bubidisc írta:Én is próbálkoztam a direkt szûrõ projekttel ( 4E FE ). Nem a szenzor helye a legnagyobb gond. Az alu toldat olyan könnyen veszi fel a meleget, hogy inkább ront a hatásfokon mint javít. A másik gond az enyémnél, hogy van egy kis gyárilag beszerelt légcsapda ami alacsony fordulaton segíti a motort levegõhöz jutni.Az alutoldat felrakása miatt ez lekerült és a teljesítmény le is esett a fogyasztás meg megnõtt.
Rá kellett jönnöm, ( Pacsker mester is ezt vallja )hogy mosható sportlégszûrõ betét lenne az egyetlen járható út. A gond az, hogy drága és én speciel nem is találtam az enyémhez megfelelõ méretût. A tiedhez asszem szokott lenni.
Most persze direkt szûrõvel van felszerelve mert Frool barátunknak akartam egy kis motorhangot produkálni a ringes videón. Nekem tetszik a hangja.
Igazság szerint a melegedés elvileg ennél a szûrõnél nemprobléma:
http://www.rudiemods.com/images/merchan ... st/333.jpg
Ugye egyrészt közvetlenül beállítható a hûtõrács mögé, másrészt a leírása alapján nem karbon matricás, hanem igazi karbon a szûrõház, ami jól szigetel.
A légcsapda rész nem teljesen világos, de gondolom egy alaposabb motortér-tanulmányozás után megvilágosodik.
Hosszú távon egyébként valszeg egy ilyen szûrõbetét lesz a megoldás nekem is: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/APEXI-IN ... 433wt_1165
Viszont ezt a direktszûrõ dolgot ki kell próbálnom.
A csirkehálót lehet kihagynám, rácsnak való anyagot meg lehet kapni, csak kell hozzá egy gyári rács, amit ki lehet herélni (a sajátot biztos, hogy nem barmolom szét).
-
OC
- Újonc

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
Nem tudom milyen lehet.bubidisc írta:Én egy kicsit fázom attól a megoldástól amit belinkeltél. Beszélj valami szakival.
A csirkeháló természetesen vicc volt.
Engem a "gégecsõ" zavar annyiban, hogy a fala ugyebár redõs, ami áramlástani szempontból nem éppen elõnyös.
A viccet meg term. értem. (a gáz az, hogy van jópár megoldás, ami csirkehálós design-ra emlékeztet).
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
-
OC
- Újonc

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
Légszûrõ mizéria - teszt
Hi!
Fentebb írtam, hogy tervezem "cold air intake" (a keresõ kedvéért direkt szûrõ) beszerelését a 2001-es (zze112, 3zz-fe) corolla-ba.
Mivel szeretem szépen megcsinálni a dolgokat (ami ugyebár idõigényes), ezért gondoltam, teszek egy próbát, hogy mit is lehet ezzel az egésszel nyerni.
Azért is döntöttem az elõzetes teszt mellett, mert gyárilag egész korrekt módon van megoldva a levegõ bevezetése (hõszigetelt csõ, tölcsér beömlõ, hideg részrõl szív stb.)
Ezért este kimentem egy már éppen nem vizes (ergo a természet által portalanított) fõútra, vittem egy segédet, aki az anyósülésen stopperrel operált, 3. fokozatban, 3000RPM-tõl, adott kilõméterkõtõl 6000RPM-ig gyorsítottam szûrõvel, majd a szûrõpanel nélkül (mérés után azonnal vissza is került term.).
A segédem mérte az eltelt idõt.
Az eredmény:
Gyári (kissé koszos) szûrõvel: 11.9 másodperc
Gyári panelt kivéve: 12.8 másodperc
A motor érezhetõen gyengébb volt (fõleg a ford. szám emelkedésével) és valóban több utat is tettünk meg, mint szûrõvel, tehát nem mérési hibáról van szó.
Hogy mi a konklúzió? Nem tudom. Sõt! Inkább kérdeznék is:
- Lehetséges, hogy a MAF adatait ezalatt a ~4 perc alatt az ECU nem tudta olyan szinten kezelni, hogy megfelelõ üzemanyagmennyiséget juttasson a levegõhöz?
- Lehet, hogy máshol van a szûk keresztmetszet a kocsiban? De akkor is max. ugyanolyan idõt kellett volna elérni.
- Lehet, hogy légszûrõcsere, majd chipelés lenne az igazi megoldás?
(gyári kiput tuti, hogy nem bántom)
Fentebb írtam, hogy tervezem "cold air intake" (a keresõ kedvéért direkt szûrõ) beszerelését a 2001-es (zze112, 3zz-fe) corolla-ba.
Mivel szeretem szépen megcsinálni a dolgokat (ami ugyebár idõigényes), ezért gondoltam, teszek egy próbát, hogy mit is lehet ezzel az egésszel nyerni.
Azért is döntöttem az elõzetes teszt mellett, mert gyárilag egész korrekt módon van megoldva a levegõ bevezetése (hõszigetelt csõ, tölcsér beömlõ, hideg részrõl szív stb.)
Ezért este kimentem egy már éppen nem vizes (ergo a természet által portalanított) fõútra, vittem egy segédet, aki az anyósülésen stopperrel operált, 3. fokozatban, 3000RPM-tõl, adott kilõméterkõtõl 6000RPM-ig gyorsítottam szûrõvel, majd a szûrõpanel nélkül (mérés után azonnal vissza is került term.).
A segédem mérte az eltelt idõt.
Az eredmény:
Gyári (kissé koszos) szûrõvel: 11.9 másodperc
Gyári panelt kivéve: 12.8 másodperc
A motor érezhetõen gyengébb volt (fõleg a ford. szám emelkedésével) és valóban több utat is tettünk meg, mint szûrõvel, tehát nem mérési hibáról van szó.
Hogy mi a konklúzió? Nem tudom. Sõt! Inkább kérdeznék is:
- Lehetséges, hogy a MAF adatait ezalatt a ~4 perc alatt az ECU nem tudta olyan szinten kezelni, hogy megfelelõ üzemanyagmennyiséget juttasson a levegõhöz?
- Lehet, hogy máshol van a szûk keresztmetszet a kocsiban? De akkor is max. ugyanolyan idõt kellett volna elérni.
- Lehet, hogy légszûrõcsere, majd chipelés lenne az igazi megoldás?
(gyári kiput tuti, hogy nem bántom)
még is mi volna a célod?
Teljesítményhez nem csak levegõ kell hanem benzin is meg jobb áramlás.
Komolyabb beavatkozás nélkül ne reménykedj nagyobb teljesítmény növekedésben.
Ebben az esetben a direktszûrõ csak a hangját fogja változtani és igen a nem megfelelõ szívó oldali modosítás ront az autón.
Nem véletlenül vannak azok a kis nyúlványok, tartályok (rezonátorok) aa rendszeren!
Teljesítményhez nem csak levegõ kell hanem benzin is meg jobb áramlás.
Komolyabb beavatkozás nélkül ne reménykedj nagyobb teljesítmény növekedésben.
Ebben az esetben a direktszûrõ csak a hangját fogja változtani és igen a nem megfelelõ szívó oldali modosítás ront az autón.
Nem véletlenül vannak azok a kis nyúlványok, tartályok (rezonátorok) aa rendszeren!
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)




