Elküldve: 2013 dec. 27, 09:28 pm
egy hasonló esetrõl olvastam már itt:Lackó írta:Az utóbbi napokban egy igen kellemetlen problémával szembesültem.
Az M0-n haladva egyszercsak minden elõjel nélkül leállt a motor (természetesen a belsõ sávban, kamion oszlop mellett haladva). Az összes elektromos fogyasztó mûködött, semmi mást nem produkált az autó. Gondoltam (azaz reméltem), valamelyik biztosíték ment ki a motortérben. Azért gyorsan átnéztem pár kábelcsatlakozást, de semmit sem találtam. A bal oldalon lévõ táblában ment ki a 15A-s "EFI" biztosíték. Az elsuhanó kamionok robaja - különösen hogy egy felüljáró alatt álltam - elég rémisztõ volt, úgyhogy gyorsan kicseréltem a biztit. Motor indult, ment. Este hazafelé úton semmi gond nem volt, de azért nem voltam nyugodt. Másnap munkahelyre menet megismétlõdött a dolog, de immáron 4 alkalommal egymást követõen. Paraszt, de belraktam egy eggyel nagyobb biztit, és úgy hazamentem vele. Idõm (hál' istennek)nincs túl sok vele foglalkozni, de azért szomorú, hogy tudom azt, hogy betegen áll most a parkolóban.
Járt már valaki így ? Elsõ generációs 4A-FE.
Esetleg ha valakinek van ehhez való ECU, és osztófej, az érdekelne egy próbaüzem erejéig. A kábelköteget most végigmolyoni nincs idõm (persze végsõ esetben az lesz), és hátha a kettõ közül valamelyik a hunyó. Aztán ha úgy van, vevõ is lennék az alkatrészre.
viewtopic.php?t=14&postdays=0&postorder ... e&start=45
ngabeee írta:Sziasztok!
Szeretném megosztani Veletek a napokban történt kellemetlen tapasztalataimat.
Melóból hazafelé tartva kb. félúton, Bicskénél egy elõzés befejezése után hirtelen leállt a motor és kénytelen voltam félreállni, elakadásjelzõ, stb. Indítózás ment, de nem röffent be. Szerencsére egy jóbarátom éppen ráért, és hazavontatott (hány Corollát láttatok már kötélen vontatva?
Elég égõ volt, de "szerencsére" már sötét volt.
).
Biztosítékra gyanakodtam, utána is néztem a használati utasításban, hogy melyiktõl lehet ilyen baja szegényemnek. Rá is hibáztam, az EFI biztosítéka ment ki. Cseréltem, pöcc-röff, örülés. Másnap reggel ki akartam próbálni, h mennyire stabil az állapota, de sajna nem jutottam messzire, kb. 5 km-re. Ugyanaz a tünet, megint bizti csere, de akkor már az indítózásnál eldurrant a bizti. Nem maradt több tartalék bizti, és amúgy sem akartam feleslegesen pazarolni.
Ismét szerencsém volt, haverom éppen melójából tartott hazafelé, és "útbaestem". Ezúttal a édesapjáék komáromi Mazda szervizéhez vontatott. A/C pumpára gyanakodtak, bár csodálták volna, ha az, nem láttak/hallottak még ilyen esetet. Szereztek 1 cserepumpát, de azzal is kivágta a biztit. Végül egy autóvillamosságra specializálódott szerviz derítette ki, hogy valahogy a lambda szonda kábele hozzáért a kipuff csõhöz, és elégette azt, így lett rövidzár. ~25E-be fájt a dolog.
Volt tippem, hogy mikor és hol került homok a gépezetbe, mer ugye amúgy nem sûrûn lát szervizt az ótó. Legutoljára Ürömön járt a Supratrend-nél, akkor átesett egy kartertömítés cserén is. Felhívtam Zsoltot, nem említve a gixert, csak szimplán rákérdeztem, hogy lehetséges-e, hogy a pasztázáskor hozzányúltak a kipuff csõhöz. Elképzelhetõnek tartotta, csak ezután meséltem el az egész történetet. Elnézést kért a kellemetlenségekért (kvázi elismerve, hogy nagy eséllyel Õk okozták), és ígéretet tett, hogy valahogy kárpótolnak majd, rákérdezett a felmerült költségekre is, összességében korrektnek hangzott (és a korábbi tapasztalataim is pozitívak voltak Vele és a szervizzel kapcsolatban).
Elég rossz élmény volt, amíg nem derült ki, hogy pontosan mi okozta a galibát, a bizalmam is megingott 1 kicsit (fõleg a magyar szervizekkel kapcsolatban), brrr. Nagy "megkönnyebbülés" volt, hogy nem a tütü tehet róla, azóta újra atomstabilan falja a kilómétereket
.
Kicsit hosszúra sikeredett a post, remélem nem untattam senkit.