Oldal: 22 / 30

Elküldve: 2013 dec. 27, 09:28 pm
Szerző: Jorn
Lackó írta:Az utóbbi napokban egy igen kellemetlen problémával szembesültem.

Az M0-n haladva egyszercsak minden elõjel nélkül leállt a motor (természetesen a belsõ sávban, kamion oszlop mellett haladva). Az összes elektromos fogyasztó mûködött, semmi mást nem produkált az autó. Gondoltam (azaz reméltem), valamelyik biztosíték ment ki a motortérben. Azért gyorsan átnéztem pár kábelcsatlakozást, de semmit sem találtam. A bal oldalon lévõ táblában ment ki a 15A-s "EFI" biztosíték. Az elsuhanó kamionok robaja - különösen hogy egy felüljáró alatt álltam - elég rémisztõ volt, úgyhogy gyorsan kicseréltem a biztit. Motor indult, ment. Este hazafelé úton semmi gond nem volt, de azért nem voltam nyugodt. Másnap munkahelyre menet megismétlõdött a dolog, de immáron 4 alkalommal egymást követõen. Paraszt, de belraktam egy eggyel nagyobb biztit, és úgy hazamentem vele. Idõm (hál' istennek) :) nincs túl sok vele foglalkozni, de azért szomorú, hogy tudom azt, hogy betegen áll most a parkolóban.

Járt már valaki így ? Elsõ generációs 4A-FE.

Esetleg ha valakinek van ehhez való ECU, és osztófej, az érdekelne egy próbaüzem erejéig. A kábelköteget most végigmolyoni nincs idõm (persze végsõ esetben az lesz), és hátha a kettõ közül valamelyik a hunyó. Aztán ha úgy van, vevõ is lennék az alkatrészre.
egy hasonló esetrõl olvastam már itt:
viewtopic.php?t=14&postdays=0&postorder ... e&start=45
ngabeee írta:Sziasztok!

Szeretném megosztani Veletek a napokban történt kellemetlen tapasztalataimat.
Melóból hazafelé tartva kb. félúton, Bicskénél egy elõzés befejezése után hirtelen leállt a motor és kénytelen voltam félreállni, elakadásjelzõ, stb. Indítózás ment, de nem röffent be :cry:. Szerencsére egy jóbarátom éppen ráért, és hazavontatott (hány Corollát láttatok már kötélen vontatva? :) Elég égõ volt, de "szerencsére" már sötét volt. :)).
Biztosítékra gyanakodtam, utána is néztem a használati utasításban, hogy melyiktõl lehet ilyen baja szegényemnek. Rá is hibáztam, az EFI biztosítéka ment ki. Cseréltem, pöcc-röff, örülés. Másnap reggel ki akartam próbálni, h mennyire stabil az állapota, de sajna nem jutottam messzire, kb. 5 km-re. Ugyanaz a tünet, megint bizti csere, de akkor már az indítózásnál eldurrant a bizti. Nem maradt több tartalék bizti, és amúgy sem akartam feleslegesen pazarolni.
Ismét szerencsém volt, haverom éppen melójából tartott hazafelé, és "útbaestem" :). Ezúttal a édesapjáék komáromi Mazda szervizéhez vontatott. A/C pumpára gyanakodtak, bár csodálták volna, ha az, nem láttak/hallottak még ilyen esetet. Szereztek 1 cserepumpát, de azzal is kivágta a biztit. Végül egy autóvillamosságra specializálódott szerviz derítette ki, hogy valahogy a lambda szonda kábele hozzáért a kipuff csõhöz, és elégette azt, így lett rövidzár. ~25E-be fájt a dolog.
Volt tippem, hogy mikor és hol került homok a gépezetbe, mer ugye amúgy nem sûrûn lát szervizt az ótó :wink:. Legutoljára Ürömön járt a Supratrend-nél, akkor átesett egy kartertömítés cserén is. Felhívtam Zsoltot, nem említve a gixert, csak szimplán rákérdeztem, hogy lehetséges-e, hogy a pasztázáskor hozzányúltak a kipuff csõhöz. Elképzelhetõnek tartotta, csak ezután meséltem el az egész történetet. Elnézést kért a kellemetlenségekért (kvázi elismerve, hogy nagy eséllyel Õk okozták), és ígéretet tett, hogy valahogy kárpótolnak majd, rákérdezett a felmerült költségekre is, összességében korrektnek hangzott (és a korábbi tapasztalataim is pozitívak voltak Vele és a szervizzel kapcsolatban).

Elég rossz élmény volt, amíg nem derült ki, hogy pontosan mi okozta a galibát, a bizalmam is megingott 1 kicsit (fõleg a magyar szervizekkel kapcsolatban) :(, brrr. Nagy "megkönnyebbülés" volt, hogy nem a tütü tehet róla, azóta újra atomstabilan falja a kilómétereket 8).

Kicsit hosszúra sikeredett a post, remélem nem untattam senkit :wink:.

Elküldve: 2013 dec. 27, 10:35 pm
Szerző: Lackó
Azta .... ! Köszi Jorn, hála érte, hogy belinkelted ! :)

Meg fogom nézni tuti, mert a futómû cserénél (elsõ stabilizátor beépítés ) én is megbolygattam a kipufogót. :)

Elküldve: 2013 dec. 27, 11:28 pm
Szerző: Jorn
Szívesen, de azért remélem nem kell majd lambdaszondát cserélned, hanem valami "egyszerûbb" hiba lesz :)

Tényleg, lambdaszonda csere házilag mennyire problémás ? A régit kiszedni van valami trükk ? (nekem lehet, hogy aktuális lesz nemsokára... ma dobott egy 21-es hibakódott az autó...)

szonda

Elküldve: 2013 dec. 28, 10:01 am
Szerző: kasznisvagyok
Jorn írta:Szívesen, de azért remélem nem kell majd lambdaszondát cserélned, hanem valami "egyszerûbb" hiba lesz :)

Tényleg, lambdaszonda csere házilag mennyire problémás ? A régit kiszedni van valami trükk ? (nekem lehet, hogy aktuális lesz nemsokára... ma dobott egy 21-es hibakódott az autó...)
nem nagy probléma nagyrészt 2 anya gogja a kipufogón azt letekered leveszed a csatit és cserélheted is de ha nem sérûlt nem biztos hogy csere hanem elötte próbáld meg azt hogy le takarítod a kormot róla és elképzelhetõ hogy megszûnik a gond.Mivel ez a kipufogóba van ezért elég hamar elkokszosodik fölleg ha nem üzemszerûen van használva az autó :)

Elküldve: 2013 dec. 28, 11:04 am
Szerző: Jorn
Köszi, a takarítás már nekem is eszembe jutott, illetve a csatlakozók átnézése, tisztítása.
(mondjuk nem lepõdnék meg, ha cserélni kellene a szondát, mert még gyári és 260E km van benne... :)

Elküldve: 2013 dec. 28, 06:35 pm
Szerző: Lackó
Mondjuk egy 20-on éves autónál megnézném ezt a "csak kitekered, betekered ..... " témát.

k

Elküldve: 2013 dec. 30, 08:29 pm
Szerző: kasznisvagyok
Lackó írta:Mondjuk egy 20-on éves autónál megnézném ezt a "csak kitekered, betekered ..... " témát.
igen igen nekem is anyákat kellet már cserélni mert a rajta lévõket egy speckó kulcsal bírtam csak le szedni.

Elküldve: 2013 dec. 31, 03:57 pm
Szerző: Lackó
Jorn írta:Szívesen, de azért remélem nem kell majd lambdaszondát cserélned, hanem valami "egyszerûbb" hiba lesz :)

Tényleg, lambdaszonda csere házilag mennyire problémás ? A régit kiszedni van valami trükk ? (nekem lehet, hogy aktuális lesz nemsokára... ma dobott egy 21-es hibakódott az autó...)
Ismét ezer köszönet a tippért ! Bevált ! :)

A lambda-szonda kábelkötege hozzáért a kipufogócsõhöz, és leolvadt a szigetelés egy pár cm-en az egyik szálról.

Jelentem, az autó meggyógyult. :D

Elküldve: 2013 dec. 31, 04:22 pm
Szerző: Jorn
Öröm-boldogság :)

Most már én is alánézek az autómnak, hátha :)

Elküldve: 2014 jan. 02, 11:08 pm
Szerző: Lackó
Kicsit tovább görgetném a témát. Ma megvolt az elsõ igazi tesztút. 90km. Hibátlan. Azaz mégsem.

Egy újabb jelenségre lettem figyelmes. Gyorsításkor az autó enyhén, de érezhetõen "torpangat". Gyorsul, de mintha folyamatosan gondolkodna, hogy menjen, vagy ne menjen. :)

Két dologra tudok gondolni. Az osztófej nem a sajátja (bár belevaló), és lehet, hogy azon belül van valami gond (trafó, hall jeladó), vagy a lambda-szondának nem tett jót, hogy megégett a kábelkötege, és azóta nem "plauzibilis" jeleket küld, esetleg tönkre is ment. Bár elvileg ha így lenne, világítania kellene a check enine lámpának, nem ?

(Még egy érdekesség. Oris E10-én ugyanez a jelenség tapasztalható).

Valakinek hasonló tapasztalat ?

Elküldve: 2014 jan. 05, 11:00 pm
Szerző: szullosz
Lackó írta: (Még egy érdekesség. Oris E10-én ugyanez a jelenség tapasztalható).

Valakinek hasonló tapasztalat ?
Van, de nem árulom el...

...illetve szerény tudásomnak az ára SZILAJ MATROZ vagy COOP KALÓZ vagy azteljesenkizártmer'nemtudom

Szabber

Elküldve: 2014 jan. 07, 09:32 pm
Szerző: Lackó
szullosz írta:
Lackó írta: (Még egy érdekesség. Oris E10-én ugyanez a jelenség tapasztalható).

Valakinek hasonló tapasztalat ?
Van, de nem árulom el...

...illetve szerény tudásomnak az ára SZILAJ MATROZ vagy COOP KALÓZ vagy azteljesenkizártmer'nemtudom

Szabber
Ne aggódjál papa, megkapod a magadét, ne aggódj ! Duplán !!! ;)

:lol:

Elküldve: 2014 jan. 07, 09:38 pm
Szerző: Lackó
Lackó írta:Kicsit tovább görgetném a témát. Ma megvolt az elsõ igazi tesztút. 90km. Hibátlan. Azaz mégsem.

Egy újabb jelenségre lettem figyelmes. Gyorsításkor az autó enyhén, de érezhetõen "torpangat". Gyorsul, de mintha folyamatosan gondolkodna, hogy menjen, vagy ne menjen. :)

Két dologra tudok gondolni. Az osztófej nem a sajátja (bár belevaló), és lehet, hogy azon belül van valami gond (trafó, hall jeladó), vagy a lambda-szondának nem tett jót, hogy megégett a kábelkötege, és azóta nem "plauzibilis" jeleket küld, esetleg tönkre is ment. Bár elvileg ha így lenne, világítania kellene a check enine lámpának, nem ?

(Még egy érdekesség. Oris E10-én ugyanez a jelenség tapasztalható).

Valakinek hasonló tapasztalat ?
Erre is meglett a megoldás.

Piszkálta a csõröm, hogy a gyújtás vajon jó helyen van-e, és mivel már régóta vágytam egy stroboszkóp lámpára, elkezdtem keresgélni, és tegnap sikerült is beszereznem egy jó kis békebeli orosz strobit. :)

Ma este miután hazajöttem, nekiálltam. E1-TE1 összezár, strobi beköt, motor indít. Az elõgyújtás pontosan 0-fok volt, ami nem annyira jó. Beállítottam szépen, majd próbakör, és széles mosoly. Gyönyörûen suhan, "harap", nem dadog, nem rángat, nem torpan. Ez a hiba is kipipálva. :D

Remélem Orsiéval is ennyi lesz csak a baj.

Ja, és egy tankkal majd 100km-el kevesebbet tudtam elmenni rosszul beállított gyújtással. :?

Elküldve: 2014 jan. 07, 09:45 pm
Szerző: Jorn
Ha az E1-TE1-et összezárva beindítja a motort az ember, akkor a fordulatszám nem is megy vissza alapjáratra, hanem megemelkedik, a gyújtás beállításához, ugye ?
Kb. mennyi ilyenkor a fordulatszám ?

Elküldve: 2014 jan. 07, 10:19 pm
Szerző: Lackó
Jorn írta:Ha az E1-TE1-et összezárva beindítja a motort az ember, akkor a fordulatszám nem is megy vissza alapjáratra, hanem megemelkedik, a gyújtás beállításához, ugye ?
Kb. mennyi ilyenkor a fordulatszám ?
Õszintén szólva pontosan nem figyeltem, de valóban. 850 az alapjárat, és kb 1000-re emelkedett az állítás ideje alatt.