Oldal: 22 / 126

Elküldve: 2010 okt. 29, 11:13 pm
Szerző: Yautja
Laic írta:Sziasztok!

A bal hátsó futómûnél a stabilizátor összekötõ eléggé lötyög és van valami kopogó hangja is szar úton hátulról, lehet, hogy e miatt? vagy csak az autóemelõ zörög a helyén a csomiban... :D
Szia!
Nem szabad lötyögnie, jól meg kell rángatni az kopog-e, lökésgátló is tud hátul...

Tulajdonkép az egy rúd, két gömgfejjel a végén. Mozoghat, de nem lötyöghet, nyikoroghat, kopoghat. Akkor kikopott, vagy a zsír már eltûnt belõle.

Elküldve: 2010 okt. 30, 08:35 am
Szerző: Bandagoose
Igen, a nagyobbik átmérõjû szilent G6-ba való.
mondjuk én bontott kisebbiket tettem az enyémbe, pont passzolt! :D

Elküldve: 2010 okt. 30, 03:15 pm
Szerző: Laic
Köszönöm a segítséget. Jövõ héten viszem a gépet nagy szervizre (vásárlás utáni) cserélünk, amit muszáj:
Motorolaj Castrol 10W40, váltóolaj Castrol Taf-x 75W90, szûrõk, gyertyák és vezérmûszíj-görgõ szett.
SKF szett szerintetek rendben van? És milyen gyertyát használtok?
Jah és nem tud valaki 4 db jó állapotú használt téligumit 14-es felnire? :)

Elküldve: 2010 okt. 30, 03:27 pm
Szerző: Bubi
Laic írta:Köszönöm a segítséget. Jövõ héten viszem a gépet nagy szervizre (vásárlás utáni) cserélünk, amit muszáj:
Motorolaj Castrol 10W40, váltóolaj Castrol Taf-x 75W90, szûrõk, gyertyák és vezérmûszíj-görgõ szett.
SKF szett szerintetek rendben van? És milyen gyertyát használtok?
Jah és nem tud valaki 4 db jó állapotú használt téligumit 14-es felnire? :)
Nekem van felnin 4 debica, bevált de kicsit hangos.

Elküldve: 2010 okt. 30, 03:42 pm
Szerző: Sancy
Zsír új Exedy kuplungszett ( harang+tárcsa+kinyomócsapágy) sürgõsen eladó!!! E10be és E11be jó. (210mm tárcsaátmérõ).

Elküldve: 2010 okt. 30, 04:08 pm
Szerző: Laic
bubidisc írta: Nekem van felnin 4 debica, bevált de kicsit hangos.
Mennyiért adnád? Jövõhétre még igért valamit az elõzõ tulaj de nem tudom milyen gumik.

Elküldve: 2010 okt. 30, 06:55 pm
Szerző: kleingy
Laic írta:Köszönöm a segítséget. Jövõ héten viszem a gépet nagy szervizre (vásárlás utáni) cserélünk, amit muszáj:
Motorolaj Castrol 10W40, váltóolaj Castrol Taf-x 75W90, szûrõk, gyertyák és vezérmûszíj-görgõ szett.
SKF szett szerintetek rendben van? És milyen gyertyát használtok?
Én Castrol Edge 5W30-at tennék a kocsiba inkább, ha semmi baja, az enyémben legalábbis ez van a Mobil1 0W40 után most (180 ezer km van a Corimban), a váltóba a TAF-X pedig nem lesz jó, ill nem lesz jobb tõle a váltó, hiába ez a pontos olaj bele, nekem se lett jobb, hármast nem lehet szinte kapcsolni, katasztrófa. :?

Castrol SMX-S 75W85 másnak már bevált, nálam is ez vár a kuplungszett mellett arra, hogy végre betegyük.

Gyertya az van benne, amit a kezelésije ír: NGK BKR5EKB11 (vagy Denseo K16TR11).

Elküldve: 2010 okt. 30, 08:43 pm
Szerző: Bandagoose
Ha Laicnak nem kell a téligumi, engem is érdekelne. Esetleg.

Elküldve: 2010 okt. 30, 08:44 pm
Szerző: Laic
Olaj témában kíváncsi lennék még egy pár emberre, mert az aktuális topikban is eléggé eltérõek a vélemények... és SKF szett? az SKF-nek saját szíja is van, megbízható?
Köszi a válaszokat!

Elküldve: 2010 okt. 30, 08:46 pm
Szerző: Bandagoose
Az SKF a világ egyik legnagyobb márkája ebben a témában, személyes tapasztalatom nincsen róla, de rosszat sem hallottam még vele kapcsolatban.

SKF, Gates, ezekben gondolkodj...

Elküldve: 2010 okt. 30, 09:04 pm
Szerző: kleingy
Enyémben Gates van, 60 ezrenként cserélem. :) Inkább ezt mint motort, mert elszakadt a szíj... Parás vagyok. Ex Toyota szerelõ srácok mondták, hogy az utángyártott szíjakat 60 ezrenként érdemes ledobni.

Az olaj vallási kérdés gyakorlatilag. :roll: Sokat számít, hogy hogyan használod a kocsit, mennyire fogod gyilkolni vagy mennyire nem. Ennek ellenére a kezelési szerinti gyári ajánlások közül a legvékonyabb és egyben az egyik legjobb az autónak - ha nem gyilkolod a lelkét és fõleg ha rövid távokon jársz, valamint ha nem eszik az olajat - az 5W30.

Ezt késõbb, bármi gond esetén tudod még 40-es melegoldalira növelni, de a 10-es hidegoldali felesleges éghajlatunkra, minél kisebb a hidegoldali szám, annál könnyebben indul a motor majd hidegben is, gyorsabban felépül az olajnyomás, tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés. 8)

Nem mellesleg a 10W40 nem is szerepel a kezelésijében és minden bizonnyal inkább ásványi mint a preferált félszint vagy fullszintetikus 5W30. :wink:

Elküldve: 2010 okt. 30, 09:12 pm
Szerző: Frool
Amit eddig láttam S K F szettet (nem Toyci) azokban Contitech (Continental)
szíj volt. Szerintem jó, panaszt/problémát még nem hallottam.

Elküldve: 2010 okt. 30, 09:13 pm
Szerző: Bandagoose
10-es hidegoldali felesleges?? :shock:

nem nullásat akartál írni véletlenül??

a 10-es "rosszabb" olaj mint az 5-ös...gyengébbek a hidegindítási tulajdonságai...

Elküldve: 2010 okt. 30, 09:15 pm
Szerző: Laic
Köszönöm! Már csak annyi kérdésem lenne, hogy mennyi olaj megy a váltóba és a motorba? És nincs véletlenül egy neten elérhetõ magyar kézikönyv és szerelési? (PÜ-ben)

Elküldve: 2010 okt. 30, 09:17 pm
Szerző: kleingy
Gyorsabban felépül az 5W-vel az olajnyomás, jobb a hûtési funkciója is, stb., modernebb olaj. Minél nagyobb a szám ugye, annál "vastagabb" az olaj. 20W50-nel pl -30-ban sztem el se indulna már a kocsi. :D

Rövid utakra, sûrû hidegjáratokra - amikor nem melegszik be a motor - a 0W olaj - vagy minél vékonyabb - javasolt (ráadásul pl az új Ave-kba, stb 0W20 az egyetlen ajánlott olaj!). A 4EFE-nek nem ajánlatos a 0W, 8-10 ezer után elfárad ugyanis benne sajnos, nem bírja a 15 ezret (számomra érthetetlen okból). :?