Oldal: 3 / 7
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Elküldve: 2015 júl. 14, 07:13 pm
Szerző: Pacsker
Hűtőfolyadék nem nagyon párolog normál helyzetben. Ha hiányzik, akkor vagy valahol szivárog (illesztés, hűtőperemezés, cső lyukadás...), vagy megeszi a motor. Ha előbbi és apránként teszi (tehát a szabadba került lötyi elpárolog), akkor kell keresni a hűtőfolyadék szagát. Anyós lábnál is érdemes körbenézni, mert a fűtőradiátoroknál előfordul, hogy kilyukadnak.
Ha a motor eszi meg, akkor környezetvédelmi felülvizsgálatnál húzhatja az értékeket. Ha az égéstérbe lyut és már durva a fogyasztás, fehér gőzként távozik a kipufogóból. Ha az olajtérbe megy, világosodik az olaj, a betöltő sapka levételekor gőz távozik, esetleg minimális hab nyomok is láthatók.
(Ha a hűtőfolyadék térbe megy az olaj, akkor világos barna iszapos, mézes emulzió keletkezik, hisz a vízpumpa összekeveri őket. Tűlfolyó alján szépen elkezd gyűlni. Ha az égéstérből bejut a nyomás a "víz"térbe, akkor bugyog/forr a hűtőfolyadék).
Hűtősapka rugó nem tömítést szolgál. Arra ott a gumi gyűrű. Maximum, ha elgyengült a nagy rugó (nem jellemző..), hamarabb nyit, kisebb nyomás lesz a hűtőrendszerben és előbb átkerül a túlfolyóba a táguló közeg egy része.
E11-ben alapjárati motor van, nem vizes termosztátos alapjárat állító, mint E8-E9-ben. A hűtőfolyadék nem megfelelő levegőtlenítése ugyan valóban okoz előbbi típusoknál "túráztató alapjáratot". E11-nél nem hiszem. Maximum, ha már levegőt mér az ECU hőfok szenzora?
Ettől függetlenül mindenképpen utána kell nézni, hogy miért fogy a hűtőfolyadék!! Simán megfőzheted így a motort!
Tessék kezdeni egy diagnosztikával.
Hátha az előbbre visz. Nem univerzális olvasókkal, hanem Toyota szoftverrel a megfelelő helyen. Hátha mond valamit.
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Elküldve: 2015 júl. 14, 10:54 pm
Szerző: Jorn
A hűtősapkánál arra gondoltam, hogy nincs meg a nyomás, ezért a forráspont is lejjebb kerül. (bár, ha eléri a forráspontot, akkor már gáz van
A faceliftesben tudtommal már csak egy hűtőfolyadék érzékelő van (békában még három különböző

van), szóval esetleg azt is lehúznám, változik-e valami.
(A lambdaszonda csatlakozójának lehúzását is javasoltam korábban, az is közelebb vihet talán a megoldáshoz.)
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Elküldve: 2015 júl. 15, 09:14 am
Szerző: VargaB
Hétvégén ellenőrzök mindent, megnézem a fűtőradiátor és a vízpumpa környékét is. Ami egyenlőre biztos, hogy a motor vízköréből kijutó vízre nem utal semmi (egy általatok említett jelenség sem áll fenn) és az alapjárat továbbra is megbolondul, ha a motor eléri az üzemi hőfokot.
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Elküldve: 2015 júl. 15, 11:31 am
Szerző: toytomi
Vízgomba ellenállás lett már mérve? Én a vezetékeket, csatlakozókat is átnézném, nem-e kontakt hiba van vagy vezeték szakadás.
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Elküldve: 2015 okt. 08, 10:50 am
Szerző: bepi81
A leírtak alapján sanszos a hűtővízgomba hibája. Elképzelhető, hogy helytelenül érzékeli a hűtővíz hőmérsékletét és a fals jel miatt tartja magasan az alapjáratot.
OBDII-n keresztül végezzetek diagnosztikát. Ehhez jó egy egyszerű eszköz is, láthatjátok majd az ECU által érzékelt hűtővízhőmérsékletet és sok egyéb fontos real-time adatot. A lényeg, hogy az esetleges hibakódot még véletlenül se töröljétek addig, amíg gyári Toyota diagnosztikai eszköz nem látta az autót. Az, ugyanis látja a freeze-eket is, ami fontos infókat tartalmaz a szerelő számára és nem látható/olvasható a sima OBDII-es (ELM327) kütyükkel.
Bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a hiba forrása!
Alapjárat probléma
Elküldve: 2016 márc. 07, 06:25 pm
Szerző: Hoparduc
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Re: Alapjárat probléma
Elküldve: 2016 márc. 08, 10:53 am
Szerző: dieselsuxx
Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Gázpedál rugdosásra visszaesik?
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 08, 08:32 pm
Szerző: Hoparduc
Nem esik vissza, mindig visszaáll az 1800-as fordulatra.
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 08, 08:51 pm
Szerző: Magus
Üdv!
Próbáld meg a folytószelep házat belülről kitakarítani. Pl. féktisztító spray és tiszta rongy használatával. Érdemes még megnézni, hogy nem szorul-e, illetve nincs kiszálkásodva a gáz huzal. Esetleg nincs véletlenül megkopva a pillangószelep tengelye, illetve annak a fészke a folytószelep házban. Érdemes még megnézni, hogy nincs-e lyuk a szívó rendszerben (fals levegő bejutás) - szintén féktisztító spray használatával.
Kezdésnek egyelőre ennyi.
Üdv, és sok sikert!
Re: Alapjárat probléma
Elküldve: 2016 márc. 08, 09:15 pm
Szerző: Lyani
Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Igaz, nem írtad milyen típusú motorról van szó, de az alapelvek mindenhol ugyanazok.
Ez a videó segíthet:
https://www.youtube.com/watch?v=PIFx7dJLZEs
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 09, 02:58 pm
Szerző: Hoparduc
Szia, 4AFE a motor.
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 11, 08:26 pm
Szerző: LaciFejos
Sziasztok!
Alapjárat témában szeretném a segítségeteket kérni.
2014 ben vásároltam a Corollámat, egy 2002-es E12 1,4 vvti hatchbacket.
Az előző tulaj elmondása szerint a 600-as alapjárat teljesen normális a típusnál...
Amikor eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat visszaesik és enyhén remegni kezd az autó.
A váltások közötti fordulatszám emelést én is tapasztaltam, de az nem zavar különösebben.
Az alapjárat dologról mi a véleményetek?
Kérem adjatok tanácsot.
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 11, 11:13 pm
Szerző: mozso
Szia
A gyári alapjárat 640-680RPM, ezzel valóban eléggé remegős. Ha bowdenes a kocsid (2002-es, azaz igen), akkor csavarral lehet állítani a bowdenen, hogy mennyi levegőt kapjon alapjáraton a motor. A beszívott levegő növelésével emelkedni fog az alapjaratod, de nem szabad túlzásba vinni a csavargatást, mert kompenzálni fog a motorvezérlő. Azoknak akik nem tudják a bowdent állítani (mert mondjuk elektromos gázpedál van az E12-ben) vagy nem akarják azoknak segít a helyzetjelző fény felkapcsolása, mert ennek a terhelését a motorvezérlő a megemelt alapjárattal kompenzálja.
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 12, 08:03 am
Szerző: LaciFejos
Szia Mozso!
Köszönöm a gyors választ. Úgy látom nem vagyok teljesen tisztában a Corolla típusaival.
Valószínűleg 2002-ben volt a típusváltás?! Tehát az enyém szerintem E12-es, legalábbis már nem a "békalámpás".
Viszont bowdenes...
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Elküldve: 2016 márc. 15, 01:37 pm
Szerző: LaciFejos
A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?