Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Hűtőfolyadék nem nagyon párolog normál helyzetben. Ha hiányzik, akkor vagy valahol szivárog (illesztés, hűtőperemezés, cső lyukadás...), vagy megeszi a motor. Ha előbbi és apránként teszi (tehát a szabadba került lötyi elpárolog), akkor kell keresni a hűtőfolyadék szagát. Anyós lábnál is érdemes körbenézni, mert a fűtőradiátoroknál előfordul, hogy kilyukadnak.
Ha a motor eszi meg, akkor környezetvédelmi felülvizsgálatnál húzhatja az értékeket. Ha az égéstérbe lyut és már durva a fogyasztás, fehér gőzként távozik a kipufogóból. Ha az olajtérbe megy, világosodik az olaj, a betöltő sapka levételekor gőz távozik, esetleg minimális hab nyomok is láthatók.
(Ha a hűtőfolyadék térbe megy az olaj, akkor világos barna iszapos, mézes emulzió keletkezik, hisz a vízpumpa összekeveri őket. Tűlfolyó alján szépen elkezd gyűlni. Ha az égéstérből bejut a nyomás a "víz"térbe, akkor bugyog/forr a hűtőfolyadék).
Hűtősapka rugó nem tömítést szolgál. Arra ott a gumi gyűrű. Maximum, ha elgyengült a nagy rugó (nem jellemző..), hamarabb nyit, kisebb nyomás lesz a hűtőrendszerben és előbb átkerül a túlfolyóba a táguló közeg egy része.
E11-ben alapjárati motor van, nem vizes termosztátos alapjárat állító, mint E8-E9-ben. A hűtőfolyadék nem megfelelő levegőtlenítése ugyan valóban okoz előbbi típusoknál "túráztató alapjáratot". E11-nél nem hiszem. Maximum, ha már levegőt mér az ECU hőfok szenzora?
Ettől függetlenül mindenképpen utána kell nézni, hogy miért fogy a hűtőfolyadék!! Simán megfőzheted így a motort!
Tessék kezdeni egy diagnosztikával.
Hátha az előbbre visz. Nem univerzális olvasókkal, hanem Toyota szoftverrel a megfelelő helyen. Hátha mond valamit.
Ha a motor eszi meg, akkor környezetvédelmi felülvizsgálatnál húzhatja az értékeket. Ha az égéstérbe lyut és már durva a fogyasztás, fehér gőzként távozik a kipufogóból. Ha az olajtérbe megy, világosodik az olaj, a betöltő sapka levételekor gőz távozik, esetleg minimális hab nyomok is láthatók.
(Ha a hűtőfolyadék térbe megy az olaj, akkor világos barna iszapos, mézes emulzió keletkezik, hisz a vízpumpa összekeveri őket. Tűlfolyó alján szépen elkezd gyűlni. Ha az égéstérből bejut a nyomás a "víz"térbe, akkor bugyog/forr a hűtőfolyadék).
Hűtősapka rugó nem tömítést szolgál. Arra ott a gumi gyűrű. Maximum, ha elgyengült a nagy rugó (nem jellemző..), hamarabb nyit, kisebb nyomás lesz a hűtőrendszerben és előbb átkerül a túlfolyóba a táguló közeg egy része.
E11-ben alapjárati motor van, nem vizes termosztátos alapjárat állító, mint E8-E9-ben. A hűtőfolyadék nem megfelelő levegőtlenítése ugyan valóban okoz előbbi típusoknál "túráztató alapjáratot". E11-nél nem hiszem. Maximum, ha már levegőt mér az ECU hőfok szenzora?
Ettől függetlenül mindenképpen utána kell nézni, hogy miért fogy a hűtőfolyadék!! Simán megfőzheted így a motort!
Tessék kezdeni egy diagnosztikával.
Hátha az előbbre visz. Nem univerzális olvasókkal, hanem Toyota szoftverrel a megfelelő helyen. Hátha mond valamit.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
A hűtősapkánál arra gondoltam, hogy nincs meg a nyomás, ezért a forráspont is lejjebb kerül. (bár, ha eléri a forráspontot, akkor már gáz van 
A faceliftesben tudtommal már csak egy hűtőfolyadék érzékelő van (békában még három különböző
van), szóval esetleg azt is lehúznám, változik-e valami.
(A lambdaszonda csatlakozójának lehúzását is javasoltam korábban, az is közelebb vihet talán a megoldáshoz.)
A faceliftesben tudtommal már csak egy hűtőfolyadék érzékelő van (békában még három különböző
(A lambdaszonda csatlakozójának lehúzását is javasoltam korábban, az is közelebb vihet talán a megoldáshoz.)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- VargaB
- Újonc

- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
- Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Hétvégén ellenőrzök mindent, megnézem a fűtőradiátor és a vízpumpa környékét is. Ami egyenlőre biztos, hogy a motor vízköréből kijutó vízre nem utal semmi (egy általatok említett jelenség sem áll fenn) és az alapjárat továbbra is megbolondul, ha a motor eléri az üzemi hőfokot.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
Vízgomba ellenállás lett már mérve? Én a vezetékeket, csatlakozókat is átnézném, nem-e kontakt hiba van vagy vezeték szakadás.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat
A leírtak alapján sanszos a hűtővízgomba hibája. Elképzelhető, hogy helytelenül érzékeli a hűtővíz hőmérsékletét és a fals jel miatt tartja magasan az alapjáratot.
OBDII-n keresztül végezzetek diagnosztikát. Ehhez jó egy egyszerű eszköz is, láthatjátok majd az ECU által érzékelt hűtővízhőmérsékletet és sok egyéb fontos real-time adatot. A lényeg, hogy az esetleges hibakódot még véletlenül se töröljétek addig, amíg gyári Toyota diagnosztikai eszköz nem látta az autót. Az, ugyanis látja a freeze-eket is, ami fontos infókat tartalmaz a szerelő számára és nem látható/olvasható a sima OBDII-es (ELM327) kütyükkel.
Bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a hiba forrása!
OBDII-n keresztül végezzetek diagnosztikát. Ehhez jó egy egyszerű eszköz is, láthatjátok majd az ECU által érzékelt hűtővízhőmérsékletet és sok egyéb fontos real-time adatot. A lényeg, hogy az esetleges hibakódot még véletlenül se töröljétek addig, amíg gyári Toyota diagnosztikai eszköz nem látta az autót. Az, ugyanis látja a freeze-eket is, ami fontos infókat tartalmaz a szerelő számára és nem látható/olvasható a sima OBDII-es (ELM327) kütyükkel.
Bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a hiba forrása!
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Alapjárat probléma
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
- dieselsuxx
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
- Tartózkodási hely: Velence
- Kapcsolat:
Re: Alapjárat probléma
Gázpedál rugdosásra visszaesik?Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Nem esik vissza, mindig visszaáll az 1800-as fordulatra.
-
Magus
- Újonc

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Üdv!
Próbáld meg a folytószelep házat belülről kitakarítani. Pl. féktisztító spray és tiszta rongy használatával. Érdemes még megnézni, hogy nem szorul-e, illetve nincs kiszálkásodva a gáz huzal. Esetleg nincs véletlenül megkopva a pillangószelep tengelye, illetve annak a fészke a folytószelep házban. Érdemes még megnézni, hogy nincs-e lyuk a szívó rendszerben (fals levegő bejutás) - szintén féktisztító spray használatával.
Kezdésnek egyelőre ennyi.
Üdv, és sok sikert!
Próbáld meg a folytószelep házat belülről kitakarítani. Pl. féktisztító spray és tiszta rongy használatával. Érdemes még megnézni, hogy nem szorul-e, illetve nincs kiszálkásodva a gáz huzal. Esetleg nincs véletlenül megkopva a pillangószelep tengelye, illetve annak a fészke a folytószelep házban. Érdemes még megnézni, hogy nincs-e lyuk a szívó rendszerben (fals levegő bejutás) - szintén féktisztító spray használatával.
Kezdésnek egyelőre ennyi.
Üdv, és sok sikert!
- Lyani
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Alapjárat probléma
Igaz, nem írtad milyen típusú motorról van szó, de az alapelvek mindenhol ugyanazok.Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Ez a videó segíthet:
https://www.youtube.com/watch?v=PIFx7dJLZEs
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Szia, 4AFE a motor.
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Sziasztok!
Alapjárat témában szeretném a segítségeteket kérni.
2014 ben vásároltam a Corollámat, egy 2002-es E12 1,4 vvti hatchbacket.
Az előző tulaj elmondása szerint a 600-as alapjárat teljesen normális a típusnál...
Amikor eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat visszaesik és enyhén remegni kezd az autó.
A váltások közötti fordulatszám emelést én is tapasztaltam, de az nem zavar különösebben.
Az alapjárat dologról mi a véleményetek?
Kérem adjatok tanácsot.
Alapjárat témában szeretném a segítségeteket kérni.
2014 ben vásároltam a Corollámat, egy 2002-es E12 1,4 vvti hatchbacket.
Az előző tulaj elmondása szerint a 600-as alapjárat teljesen normális a típusnál...
Amikor eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat visszaesik és enyhén remegni kezd az autó.
A váltások közötti fordulatszám emelést én is tapasztaltam, de az nem zavar különösebben.
Az alapjárat dologról mi a véleményetek?
Kérem adjatok tanácsot.
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Szia
A gyári alapjárat 640-680RPM, ezzel valóban eléggé remegős. Ha bowdenes a kocsid (2002-es, azaz igen), akkor csavarral lehet állítani a bowdenen, hogy mennyi levegőt kapjon alapjáraton a motor. A beszívott levegő növelésével emelkedni fog az alapjaratod, de nem szabad túlzásba vinni a csavargatást, mert kompenzálni fog a motorvezérlő. Azoknak akik nem tudják a bowdent állítani (mert mondjuk elektromos gázpedál van az E12-ben) vagy nem akarják azoknak segít a helyzetjelző fény felkapcsolása, mert ennek a terhelését a motorvezérlő a megemelt alapjárattal kompenzálja.
A gyári alapjárat 640-680RPM, ezzel valóban eléggé remegős. Ha bowdenes a kocsid (2002-es, azaz igen), akkor csavarral lehet állítani a bowdenen, hogy mennyi levegőt kapjon alapjáraton a motor. A beszívott levegő növelésével emelkedni fog az alapjaratod, de nem szabad túlzásba vinni a csavargatást, mert kompenzálni fog a motorvezérlő. Azoknak akik nem tudják a bowdent állítani (mert mondjuk elektromos gázpedál van az E12-ben) vagy nem akarják azoknak segít a helyzetjelző fény felkapcsolása, mert ennek a terhelését a motorvezérlő a megemelt alapjárattal kompenzálja.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
Szia Mozso!
Köszönöm a gyors választ. Úgy látom nem vagyok teljesen tisztában a Corolla típusaival.
Valószínűleg 2002-ben volt a típusváltás?! Tehát az enyém szerintem E12-es, legalábbis már nem a "békalámpás".
Viszont bowdenes...
Köszönöm a gyors választ. Úgy látom nem vagyok teljesen tisztában a Corolla típusaival.
Valószínűleg 2002-ben volt a típusváltás?! Tehát az enyém szerintem E12-es, legalábbis már nem a "békalámpás".
Viszont bowdenes...
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)
A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?