Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem hiszem!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

CSatlakozom, váltót szétszedni nem ajánlatos, pláne nem átalakítani.
A kocsi legnagyobb pontosságot igénylõ része, nagyobb pontosságú (egyedi) illesztéseket igényel mint maga a motor.
hiába hogy a végáttételt nem a difi befolyásolja, maga a szétszerelés és összerakás is iszonyat bonyolult. egyszer a BMW-m váltóját szétszedtem, megbántam. Ezek pedig annál sokkal kifinomultabb szerkezetek.

Azt nem tudja valaki-e, hogy az E osztályú motorok váltói megegyeznek az A osztályú motorok váltóival?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Igen! C50, C150 ....
Csak más a harangjuk.
1983-2000-ig rakták Toyotákba nagyobb átalakítások nélkül.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Értem. Szóval nem! :D

Amúgy, lehet hogy rosszul figyeltem, de mintha a Celicák váltótípusai kimaradtak volna. Legalábbis, a 18-asok, 20-asok váltói, ezek korban sokkal közelebb állnak a mi Corolláinkhoz, és talán bontva is több van belõlük, és olcsóbbak is mint a VVTi-s Celicáké.

ÚGy tudom, az sti-k és gti-k váltói azoknál is különbözõek voltak. mondjuk egy 3s-ge váltó ki tudja, hogy szuperálna egy 4age motoron, könnyebb kasztnival.
zozo2020
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 09:33 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: zozo2020 »

Sziasztok! Nekem egy 6 sebességes váltóm van a blacktopon. Beszéltem egy emberrel aki végáttételt csinál és azt mondta h nem lehet szétszedni teljesen a váltót hanem a két tengelyt amin vannak a csúszó fogaskerekek(tömbök) kell cserélni mert a végén a végáttételkerekek egybe vannak a tengely anyagával. Csinál két ugyanolyan tengelyt ami benne van csak a két kereket is kialakítja rajtiuk a fogszám változtatásával. 6ba menjen 180at akkor ö kiszámolja a két fogszámot aztán legyártja majd edzi stb.
Jappán autóversenyzõk vagyünk!!!:D:D
zozo2020
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 09:33 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: zozo2020 »

asszem c 160 a száma :D
Jappán autóversenyzõk vagyünk!!!:D:D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem cserélhetõ a végáttétel teljes szétszedéssel!
Járj utána!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

"egy ember", aki hypoid váltófogaskereket gyárt?
Nagyteljesítményû motorhoz??


lol... :oops:
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Attila »

Egy kis infó a teljesség igénye nélkül

http://www.megaupload.com/?d=AUJ6VJW9

Szerk:
kérésre töröltem
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Attila 2011 feb. 06, 11:58 am-kor.
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: montoya »

Attila írta:Egy kis infó a teljesség igénye nélkül

http://www.performance-tuning.hu/forum/ ... st&id=2647
Eszem-f...om megáll ezen az oldalon, még a google-ben sincs indexelve, tehát bárminek az elolvasásához tényleg regelni kell.

ok, reg, case-sensitive captha... grrr, szívlapát érte!

ok, capthán is átküzdöttem magam, erre admin jóváhagyás kell a reghez. Bakker, az unicum receptjét kell ennyire õrizni, vagy valaki ettõl érzi magát nagyon fontosnak?

Bocs a kirohanásért, ezen kicsit felhúztam magam.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Attila »

ne haragudj elfelejtettem :) mindjárt megcsinálom :)

SZerk: javítva :)
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: XJS »

montoya írta:
Attila írta:Egy kis infó a teljesség igénye nélkül

http://www.performance-tuning.hu/forum/ ... st&id=2647
Eszem-f...om megáll ezen az oldalon, még a google-ben sincs indexelve, tehát bárminek az elolvasásához tényleg regelni kell.

ok, reg, case-sensitive captha... grrr, szívlapát érte!

ok, capthán is átküzdöttem magam, erre admin jóváhagyás kell a reghez. Bakker, az unicum receptjét kell ennyire õrizni, vagy valaki ettõl érzi magát nagyon fontosnak?

Bocs a kirohanásért, ezen kicsit felhúztam magam.

En uzemeltetem azt a forumot. Ha elolvastad volna a felhasznalasi felteteleket, amikre raklikkeltel regisztaciokor, azt is tudhatnad, hogy miert van igy. Ha majd belepsz, azt is latni fogod, miert nem hagyom, hogy a gugli indexeljen. Csak majd ne felejts el vhol legalabb egy hsz-t elpottyenteni, mert a nulla hozzaszolasos usereket hetente kirugdosom.

Attila, teged meg megkernelek, hogy ne linkelj onnan kifele maskor, latod, meg a vegen infarktust okozol.
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Attila »

Elnézést mind két féltõl :)
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: montoya »

Attila írta:Elnézést mind két féltõl :)
Igazán nincs miért, én reagáltam túl. Szakmai ártalom. :)

XJS: Írtam privátot IT biztonsággal kapcsolatban.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
a döme
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012 máj. 21, 06:49 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: a döme »

Pacskernak válaszolnék a másik topikból.
Sajnos egyik váltó sem lesz jó. Ahogy számolgattam, nekem egy 4,9- 5,1 es végáttétel kellene, de minimum egy olyan váltó, ahol az 5. direkt... ahogy nézem az összes 0.815 ös, és a gti é a legrövidebb diffi. :cry:
Még így is annyira hosszú, hogy a versenyen 1 helyen tudtunk csak 4. et kapcsolni, azt is 160 körül. Aztán meg már féktávot is kellett venni.
Szóval ilyen rövid végáttéttel nem hoznak ki utcai kocsit sajnos. Marad a gyártatás.
AE92 GTI gr. N
Válasz küldése