Oldal: 20 / 20

Re: Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Elküldve: 2018 ápr. 15, 09:37 am
Szerző: csgeri80
Sziasztok!

Ereszt a hűtőm, ami 3 éve lett cserélve. Kénytelen vagyok venni egy újat. Azon gondolkodom, hogy az utángyártott Thermotech hűtő lehetett a ludas vagy a rózsaszín fagyálló. Elméletileg Etilén-glikol alapú "aluminium barát" fagyálló volt benne, 1 éve tettem bele.

Szerintem lecserélem azt is, nehogy az legyen a bajt okozó. Láttam, hogy többen Bárdi féle Help fagyállót használtok, olcsó is és rossz sem lehet, ha ennyien ezt töltitek bele.
Nekem nem a zöldet dobja a választó, hanem a Lilát/ FE6028.000.14 /, ezt a fajtát:
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... i/fagyallo

Szerintetek ezt megvehetem bele?

Köszönöm előre is.

Re: Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Elküldve: 2018 máj. 21, 07:54 pm
Szerző: zoli99
Sziasztok!

A forró vizes átmosás E12-nél is megjátszható? Cserélnék folyadékot és akkor már miért ne. E10-nél csináltam, szerencsére nem volt sok trutyi de ugye az a biztos, ha átmossa az ember legalább egyszer.

Köszi

Re: Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Elküldve: 2018 máj. 30, 07:32 am
Szerző: SilverGhost
Sziasztok!

Adott egy 89-es 1.3-as 2-E karburátorral.
Összefoglalnám eddigi rövid kálváriám a hűtőrendszerrel:
Tavaly nyáron mikor megvettem az autót, kitisztítottam az egész rendszert, mert iszonytató cucc volt a kiegyenlítő tartályban: sárgás, rozsdás lerakódás, valami zavaros löttyel. Forró ecetes vízzel átmostam az egész rendszert, rózsaszín fagyállóval feltöltöttem, azóta mentem vele 6-7000 km-t, hibátlan volt.
Egy hónapja elkezdett belőle csöpögni a víz, a hibás csőcsatlakozás tövét hő- és fagyálló pasztával kinyomtam, megjavult.
Egy hete, friss műszaki után (70000), felrobbant a karburátor alatti, termosztátházból jövő vastag cső, még jó, hogy rögtön megálltam. Megrendeltem a gyárit (6000), azóta az is jó.
Tegnap arra lettem figyelmes, hogy gyönyörűen forralgatja a vizet, a kiegyenlítő tartályban szépen bugyog a víz, fújja is szépen ki a vízgőzt.
A hűtővíz tiszta, a motor nem füstöl, és teljesítményben sem érzek visszaesést (mondjuk egy 30 éves karburátortól csodát nem várok).
Mi lehet a hiba?
Én a hűtősapkára gyanakszom, kicsit meg van már nagyobbodva a gumitömítés rajta, bele kell tuszkolni a hűtő tetejébe... Ebből egyébként milyet érdemes? Az ajánlott márkák közül egy sincs sehol, a gyári 25 euro, az után gyártottak pedig 0,9 és 1,1 bar értékre vannak belőve. Melyik a jó?

Köszönöm a segítséget előre is!

Re: Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Elküldve: 2018 máj. 30, 04:33 pm
Szerző: zEs
Szia!

Szerintem a hűtősapka nem befolyásolja a hőfokot (nem vagyok szabmabeli, javítsatok ki, ha tévedek).
Két dolgot ellenőriznék első körben:
- a termosztát kinyit? (a hűtőhöz csatlakozó vízcsöveknek is forrónak kell lenniük)
- a ventillátor elindul?

Re: Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Elküldve: 2018 máj. 30, 05:41 pm
Szerző: cslaci105
A gyári hűtősapka 0,9 bar.
Egyébként apunak a dízelén is most ilyesmi problémával állunk szemben. Miután hozzákerült az autó, szépen átmostuk a hűtőrendszerét, kivettem a termosztátot, azt bent gáztűzhelyen melegített vízben leteszteltem, akkor működött.
Most az a jelenség, hogy a hűtőrendszerből túl sok folyadékot nyom át a kiegyenlítő tartályba, a kiegyenlítő tartály megtelik, majd túl is folyik. Utána mikor visszahűl a rendszer, a kiegyenlítő tartályból kb. feléig vissza is szívja a hűtőfolyadékot, tehát a hűtősapka jó. Viszont a probléma ott van, hogy a teljesen visszahűlt rendszernél levéve a hűtősapkát olyan sok folyadék hiányzik, hogy a hűtő belső lamelláit sem lepi el a folyadék, azok kilátszanak, valamint a felső vízcső is csak levegővel van tele.
Én arra gondolok, hogy vagy továbbra is szennyeződés van a rendszerben, vagy a termosztát nem a gyári 82 fokon nyit ki, hanem jóval magasabb hőmérsékleten, és akkor indul meg az átfolyás sokkal nagyobb áramlással a kiegyenlítő tartályba, mivel olyankor nálunk is egész komolyan spriccel kifelé a kiegyenlítő tartály túlfolyója. A hűtőfolyadék emellett továbbra is rózsaszín, tiszta, nem fekete olajos.