Sziasztok.
Nyár eleje óta van nálunk egy Picnic, most új gazdát keresnénk az autónak. Németországból lett behozva 1 éves korában. Az első magyar tulajnak nyomdai, reklám-ajándék-repi cucc nyomtatós vállalkozása van (Press Mass, Zalaegerszeg), arra használta hogy egerszegi üzletéből tárgyalásokra,megbeszélésekre járjon, sok Zalaegerszeg-Budapest autópálya km-t látott az autó ekkor. Kb 10 éves korában lecserélte egy Lexus RX450h-ra, azóta azzal jár. Ekkor egy szintén zalalövői vállalkozó vette meg, sírkövek faragásával-felállításával foglalkozott. Persze nem melós autó lett belőle, arra volt külön céges platós Mazda E2200-a, ezzel a két lányát vitte egyetemre Eltére, ekkor újabb Zalalövő-Budapest autópálya km-ek kerültek az autóba, emiatt van benne sok km (más kérdés hogy a legtöbb kortársában is ennyi van csak vissza van pörgetve az órája). Pár éve lerobbant az öreg, agyvérzést kapott, ezután szaporodtak el a karcolások-horpadások az addig teljesen sérülésmentes autón. Nyár elején keresett meg a tulaj felesége azzal hogy lassan lejár róla a műszaki, ők már nem akarnak rá költeni, szabadulnának tőle, a tulaj alig tud vezetni-járni egy ideje, a családban másnak nincs jogsija. Az elmúlt ~20 évéről mindent tudunk az autónak így örömmel jelentkeztünk érte. Öcsémmel megvettük tőlük, eleinte úgy gondoltuk tök jó lesz otthonról egyetemünkre, Győrbe járni vele. Felújítottuk, rendbetettük, rengeteg mindent cseréltünk rajta hogy újra műszakizhasson, költségmentes az autó. 48%-os céges kedvezménnyel költöttünk rá ~120 ezret csak alkatrészekre. Cseréltük: vezérlés,vízpumpa,első főtengely és vezműtengely szimmeringek, szelepfedél tömítés, főtengely ékszíjtárcsa, hosszbordás szíjak, izzítógyertyák, motor-váltó-fékolaj, olaj-gázolaj-levegő-pollenszűrő, hátsó fékpofák, stabszilentek, emelt fényerejű első izzók, beltéri izzók LED-esítve, immo ecu, gyújtáskapcsoló betét kulccsal, gombos nyitás beépítve, 15-ös alufelnik felpolírozva, jó téli gumikkal (a 14-es gyári lemezfelni megvan hozzá, adjuk azt is) stb. Mindenről megvan az eredeti számla. Műszakin simán átment, nem simlis haverbátyja tolta át rekeszsörért. Műhelyben, aknán átnézhető nálunk, de bármelyik környékbeli műhelybe is elvihető (Toyota szalon-márkaszerviz legközelebb Zalaegerszegen illetve Szombathelyen található).
Hogy miért is adjuk el ha már ennyit költöttünk rá? Mert rájöttünk hogy egy egyterű után már csak a halál van. Túl fiatalok vagyunk ahhoz hogy egy ilyen racionális, földhözragadt, ésszerű autóval járkáljunk. Ő szívesebben foglalkozna a Honda CRX iVT-jével, én pedig a kocka Swiftemmel. Egyszer vagyunk fiatalok, egy ilyen tepsire még bőven ráérünk ha már indokolt is lesz család-gyerek és más természeti csapások miatt, egyenlőre élveznénk az életet amíg lehet

2.2TD, 3C-TE motoros amúgy, a Carina E-ben-Avensis mk1-ben megtalálható 2.0TD 2C-TE nagyobb löketű "stroker" verziója, szinte mindenben megegyezik a kettő. Elektromos vezérlésű adagolós motor, majdnem fél millió km-rel a háta mögött is elsőre indul, szép hangja van. Gyári turbó, adagoló még sosem volt felújítva, bontásmentes a motorja. Többször is mértük a fogyasztását, nálunk 6-7,5 között volt. Váltó nyelestengely csapágya zörög alapjáraton, vezetőülése ki van ülve, első ködlámpák hiányoznak, csak hogy a hibáit is említsem, így korrekt a leírás.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota ... l-12389591