Re: Jó (gyári) minőségű utángyártott márkák
Elküldve: 2018 ápr. 30, 09:40 pm
Köszi szépen a tapasztalatokat!
Az én KYB Ultra SR lengéscsillapítóim már 3 éve bírják a gyűrődést (nem simogatom őket), tehát nálad valami más probléma lesz, válts szerelőt vagy nemtom...milyen minőségű utakon jársz, milyen vérmérséklettel?
Légkulccsal meghúzott lengéscsillapító szár, illetve nem ellentartva a kis imbusszal meghúzás közben, a szár fújkálása szilikonspray-vel stb. ilyeneket mind láttam szerelőknél, miközben a csillapítókhoz adott szerelési utasítás ezeket mind tiltja...
Íróasztal mögül mindenfélét megtiltogatni könnyű.
Ez itt a reklám helye!Atanen írta: ↑2020 jún. 08, 06:22 pm Olyan rég nem írtam, hogy el is felejtettem hogyan kell képeket feltölteni (remélem műxik)!![]()
Megígértem hogy írok az olajpumpákról, mert így közeledtén a 300ekm-hez erős felhasználás mellett (Hungaroring és társai) nyugodtabban alszom ha (ez is) ki van cserélve a következő vezérműszíjcserekor. Ezzel együtt kap majd löttyenésgátlós olajteknőt (mert a gyári szerintem GTi lehet, amihez viszont elvileg lennie kellene egy egész löttyenésgátló tálcának, de nincs. Mivel az új olajteknőben nincs meg a helye az olajhűtő visszavezetésnek, azt is ki kell találnom.Nadeakkómán legyenek műszerek is...
![]()
Na de egyenlőre maradjunk csak a pumpáknál.
Többféle létezik ebből (legalább 6-7), de maradjunk a 3 alap típusnál.
Az első és legöregebb ('80-as évek, felső kép) még szögletes, hegyes fogas. Állítólag extra törékeny, a kerekek keskenyek (méreteket lejjebb)
A második amolyan köztes, kb a 2. generációs 4A-FE megjelenéséhez köthető, még mindíg keskeny kerekes, de már lekerekített, ez állítólag megbízhatóbb, és az Aisin OPT-032 cikkszámmal találjátok meg katalógusokban.
Fogaskerekeki lekerekítettek, és ha jól dereng 7,5mm szélesek.
A tömítőpaszta maradványok az én dilim, csak a kedvetekért szedtem szét újra. Ez készre volt portolva (nézzétel ezeket az éleket, az olaj sem szeret ilyen élesen kanyarodni),
zsírozva és tömítve. Úgy volt hogy ez lesz az új olajpumpám, amíg...
...szembe nem jött az infó és a lehetőség (nem volt egyszerű) beszerezni egy OPT-036-ost!
Aminek a fogaskerekei szélesebbek (9,6mm), ezáltal többet szállít. Utcán ennek kb. semmi jelentősége. Ez akkor lesz érdekes, amikor a motorolaj túlmelegszik, túlhígul, könnyebben kifolyik a csapágyak közül, tehát erőltetett menetben, pl. versenyen vagy pályázáskor.
Összeszerelésre készen
Eredetileg VW féktárcsatartónak tervezett csavarokkal, mert jobban szeretem a torx fejű csavarokat a keresztnél.
Az alkatrészeimet az utóbbi pár évben mind az AutoDoc-ról rendelem (nem reklám). A furcsaság az, hogy az Android verzióban csak az OPT-032 volt elérhető. Megrendeltem, portoltam, készre szereltem, polc.
Aztán egyszer rálestem a webes felületen is, ott meg volt OPT-036!Na lássuk!
![]()
Jó sokára jött meg, de jót küldtek, megint szét (mindkettő) fotószessün, össze, polc. Így most van 2db olajpumpám, az autónak meg csak egy fog kelleni. Ugyanitt bojler portolt, szeretettel összerakott olajpumpa eladó!![]()
Meg akkor már essen szó az olajteknőről is, ami Blic márkájú, semmi extra, de van benne löttyenésgátló (csak eredetileg hagytak mellette réseket, hogy mégis löttyenhessen. Kb mintha terveznének egy hűtőt, és készre csomagolás előtt még gyárilag fúrnának rá lyukakat vagy nemtom)!
Körberajzoltam hogy hol volt, "kiszedtem", kiegyengettem, behegesztettem. Ekkor persze egyik oldalon rövid volt, megtoldottam egy VW Passat sárvédővel.
![]()