Corolla elektronika probléma?
-
syab19
- Visszajáró

- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
- Autód gyártási éve: 1994
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm megpróbálom! Érdekes, hogy 2 napja amikor nem meleg motort indítok újra nem jelentkezik. sõt. ha megyek vele lassan pár száz métert az 1500 as kezdeti fordulat 600ra visszaesik.Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
Meg is nézem a légszûrõt nem tudom mikor lett cserélve.
Köszönöm mégegyszer!
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Jaja, off autónál nekem ugyanez volt. Akkor benzines ronggyal törölték ki a pillangószelepet... de gondolom, vannak célszerûbb spray-k is. WD40 jó lehet ?Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Határozottan nem jó.
Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.
Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
OK, köszi, akkor viszont vannak ezek a karburátor-injektpor tisztító löttyök (amiket a benzintankba kellene engedni), szóval pár csepp ilyennel egy rongyot átitatva gondolom szakszerûen lehetne tisztítani a pillangószelepet ?Pacsker írta:Határozottan nem jó.
Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem férsz te be kézzel mindenhova, hacsak nem szeded le a fojtószelep házat. Bár úgyse nagyon.
Nem hiszem, hogy 10 ezer Ft lenne egy ilyen spray.
Ráadásul, ha ügyesen utánaolvasol, hogy hogyan kell járó motornál megejteni, akkor szépen a szívósort és picit az égésteret is át tudod így mosni. Bontás nélkül.
Elvileg ezek nem károsítják a gumi tömítéseket, a szondák érzékelõit...
Nem hiszem, hogy 10 ezer Ft lenne egy ilyen spray.
Ráadásul, ha ügyesen utánaolvasol, hogy hogyan kell járó motornál megejteni, akkor szépen a szívósort és picit az égésteret is át tudod így mosni. Bontás nélkül.
Elvileg ezek nem károsítják a gumi tömítéseket, a szondák érzékelõit...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Használj egy rossz fogkefét. Azzal nagyon szépen ki lehet pucolni a fojtószelepet. Leveszed a szívócsövet, kitámasztod valamivel a pillangót, befújod azzal a szerrel amit veszel, aztán adjad neki. 
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Lyani
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
A TPS-en mit lehet kimérni?Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Ha jól emlékszem, a TPS érzékelõ a pillangószelep tengelyét nézi, tehát ha az teljesen zárt állapotban van, akkor a TPS-is a nulla értéket érzékeli.
Az "alapjárat visszaesés késleltetõ" miként javítható? Azért érdekes, mert annak az állapota is befolyásolja az alapjáratot. Vagyis ha nem megy vissza kellõ gyorsasággal kellõen, akkor attól is magasabb lesz az alapjárat.
Végül a pillangószelepnél lévõ alapjárati csavart milyen állapotban kell ideális esetben tartani?
Tehát ha feltételezzük, hogy minden alkatrész, járat, érzékelõ rendben teszi a dolgát.
Ebben az esetben üzemmeleg 4AGE 950-1050 közti alapjárat a kívánt cél?
Amúgy a tartósan magasabb alapjárat (melegen 1300 körüli) okozhat valami bajt, vagy csak a fogyasztást emeli meg? 1-1,5 liter?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Gondolom az elõzõ tulaj csak tekert mindig kicsit a fojtószelep állító csavaron. Azóta 850-en áll alapjáraton, mint a szög, és minden olajcserénél óvatosan kitakarítom (a helyén).
Alaphelyzetben a TPS két lábán zárt áramkört kell mérni.Lyani írta:A TPS-en mit lehet kimérni?Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Ha jól emlékszem, a TPS érzékelõ a pillangószelep tengelyét nézi, tehát ha az teljesen zárt állapotban van, akkor a TPS-is a nulla értéket érzékeli.![]()
Az "alapjárat visszaesés késleltetõ" miként javítható? Azért érdekes, mert annak az állapota is befolyásolja az alapjáratot. Vagyis ha nem megy vissza kellõ gyorsasággal kellõen, akkor attól is magasabb lesz az alapjárat.
Végül a pillangószelepnél lévõ alapjárati csavart milyen állapotban kell ideális esetben tartani?
Tehát ha feltételezzük, hogy minden alkatrész, járat, érzékelõ rendben teszi a dolgát.
Ebben az esetben üzemmeleg 4AGE 950-1050 közti alapjárat a kívánt cél?
Amúgy a tartósan magasabb alapjárat (melegen 1300 körüli) okozhat valami bajt, vagy csak a fogyasztást emeli meg? 1-1,5 liter?
A beállítása és a lábak pozíciója megtalálható a manuálban, szerintem itt a fórumon már több helyen fenn van.
Nem jellemzõ hogy kitámaszt a visszaesés késleltetõ, inkább a kopásból eredõen elveszti a szerepét és nem csinál semmit.(ekkor jobb egy magasabb alapjáratot beállítani és nem csuklik meg a motor)
Az alapjárati csavart olyan állapotba kell állítani, hogy megfelelõ legyen az alapjárat.
Ha jól emlékszem, hivatalosan 850 plusz,mínusz 50, de ezt a 4age nem igazán kedveli,fõleg ha valamennyire bele van babrálva (egr lekötés stb.)
Én a smallportomon 1000feletti alapjáratot szoktam használni.
Semmi bajt nem okoz a magas alapjárat, csupán igen rossz az emissziós normája úgy és megnöveli a fogyasztást.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Ez így korrekt eljárás.Lackó írta:Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Gondolom az elõzõ tulaj csak tekert mindig kicsit a fojtószelep állító csavaron. Azóta 850-en áll alapjáraton, mint a szög, és minden olajcserénél óvatosan kitakarítom (a helyén).
Nem elég csupán a pillangót megtakarítgatni hogy szép fényes legyen, hanem full kitakarítani az egész házat és járatokat is, ahogyan te csináltad
De sokat jelent az is ha nincsen idõnk vagy kedvünk leszerelni mindent, akkor csak a kikerülõ járatot átmossuk.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

